همه چیز درباره تونرهای ضد لک و روشن کننده

همه چیز درباره تونرهای ضد لک و روشن کننده

تیم علمی داروکده برای آشنایی بیشتر کاربران خود با عملکرد تونر روشن کننده پوست صورت و اهمیت مصرف آن، در مقاله زیر معتبر ترین مطالب را ذکر نموده و در نهایت به معرفی بهترین تونر روشن کننده پوست پرداخته است.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

22 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

22 خرداد 1403

1K

eye icon

همه چیز درباره تونرهای ضد لک و روشن کننده

امروزه تونر روشن کننده پوست به یکی از ارکان مهم روتین روزانه افراد برای رفع لک و تیرگی تبدیل شده است. اما تنها برخی از افراد عملکرد های این محلول پاک کننده را می دانند و می توانند بهترین تونر روشن کننده پوست را از سایر محصولات عرضه شده در بازار تشخیص دهند. در این راستا تیم علمی داروکده در مقاله زیر، علمی ترین مطالب و تخصصی ترین راهنمایی ها را در رابطه با تونر ضد لک و روشن کننده به کاربران خود ارائه کرده است تا با افزودن بر آگاهی و اطلاعات کاربران داروکده، راه های شناخت مرغوب ترین محصولات موجود در بازار را به آن ها نشان دهد. 

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

- تونر ضد لک و روشن کننده چیست؟
- چرا از تونر روشن کننده پوست استفاده کنیم؟
- ترکیبات موثر تونر روشن کننده و ضد لک
- بافت و ساختار تونر روشن کننده
- ایا تونر ضد لک پوست را روشن میکند؟
- معرفی بهترین تونر روشن کننده پوست
- چطور با تونر ضد لک، پوست صورت را سفید کنیم؟
- تونر ضد لک و روشن کننده را صحیح مصرف کنید!

مدت زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

 

تونر ضد لک و روشن کننده چیست؟

لازم است بدانید که یک تونر (Toner) به منظور پاکسازی عمقی منافذ، تنظیم ph و رطوبت رسانی پوست تولید شده است و در نهایت با جلوگیری از انسداد منافذ، ضمن تنظیم ترشح چربی و افزایش شادابی پوست، در جوانسازی آن نیز موثر است. اما امروزه تونرهای متنوعی تولید شده اند که عملکرد اولیه یکسانی دارند، اما در برخی ویژگی های وابسته به نوع پوست فرد متفاوت عمل می کنند. به عنوان مثال بهترین تونری که یک فرد با پوست کدر و دارای لک و تیرگی می تواند استفاده کند؛ تونر روشن کننده است.

همانطور که اسم این محصول مشخص است؛ تونر روشن کننده ضمن اینکه یک مکمل برای پاکسازی پوست است، در کاهش تیرگی ها و لک های پوست موثر واقع شده و به مرور زمان رنگ پوست را روشن تر جلوه می دهد. 

در ادامه متن در رابطه با تونر ضد لک و روشن کننده اطلاعات بیشتری ذکر شده است. تیم علمی داروکده توصیه می کند پیش از خرید این فرآورده، ابتدا مشخصه های زیر را از بروشور محصول یا بسته بندی آن به دقت بررسی کنید. 

 

چرا از تونر روشن کننده پوست استفاده کنیم؟

به توصیه مشاوران مجرب پوست و مو مهم ترین راه برای تشخیص بهترین تونر روشن کننده پوست، توجه به برخی از مشخصه ها و ویژگی های درج شده روی محصول است. بر روی بسته بندی تونر روشن کننده پوست، همه یا برخی از عبارات زیر به عنوان شرح عملکرد محصول ذکر گردیده است. توصیه می شود پیش از خرید تونر ضد لک و روشن کننده ابتدا مطالب زیر را به دقت بررسی کنید.

1. محلول پاک کننده عمیق منافذ و محصول مکمل برای انواع پاک کننده های آرایش و شوینده ها
2. رفع و کنترل خشکی پوست و دارای اثر آبرسانی و رطوبت رسانی عمیق
3. تولید شده با اثر لایه برداری ملایم و موثر بر کاهش لک و تیرگی ها
4. حاوی مواد روشن کننده و ضد لک جهت کاهش فعالیت آنزیم تیروزیناز
5. تقویت کننده و مغذی و افزایش دهنده شادابی، نرمی و لطافت پوست
6. کاهش تعداد منافذ باز و موثر در ایجاد جلوه صاف روی پوست 
7. مات کننده، تنظیم کننده ترشح چربی 

 

ترکیبات موثر تونر روشن کننده و ضد لک

کیفیت و عملکرد یک تونر روشن کننده و ضد لک تا حد زیادی به فرمولاسیون و ترکیبات موثر آن محصول بستگی دارد. یک تونر برای روشن شدن پوست به ترکیبات گیاهی و شیمیایی ضد لک و حتی مواد آنتی اکسیدان و برخی ویتامین ها نیاز دارد. برخی از این مواد دارای اثر لایه برداری ملایم بوده و بعضی دیگر بر کنترل فعالیت آنزیم تیروزیناز (محرک تولید رنگدانه پوست) موثر اند. 

برخی از مواد موثر تونر برای روشن شدن پوست شامل موارد زیر است.

1. مشتقات رزورسینول
2. برگ شاه توت سیاه
3. گلیکولیک اسید
4. لینولئیک اسید
5. عصاره پنیرک
6. کوجیک اسید
7. اولئیک اسید 
8. آزلائیک اسید
9. شیرین بیان 
10. نیاسینامید
11. ویتامین C
12. نعنا فلفلی
13. رتینول

در فرمولاسیون تونر روشن کننده پوست علاوه بر ترکیبات روشن کننده و ضد لک از مواد ضد التهاب، آبرسان، آنتی اکسیدان و ویتامین ها نیز استفاده شده است.

 

بافت و ساختار تونر روشن کننده 

ساختار تونر ضد لک و روشن کننده بر پایه آب است. این محلول پاک کننده اغلب فاقد چربی بوده و بدون ایجاد احساس سنگینی روی پوست، مواد مغذی را به آن می رساند. 

علاوه بر این اکثریت تونرهای ایرانی و خارجی موجود در بازار، به منظور جلوگیری از خشکی و صدمه به پوست، فاقد الکل می باشند. 

اغلب یک تونر برای روشن شدن پوست، فاقد مواد معطر و ترکیبات حساسیت زا می باشد. 

رک و راست از زبان تیم علمی داروکده بخوانید؛ ایا تونر ضد لک پوست را روشن میکند؟

همواره در نظر داشته باشید در صورتی که بهترین محصولات مراقبت از پوست مثل بهترین تونر روشن کننده پوست را تحت نظارت و مشورت با متخصصان مجرب، خریداری و مصرف کنید، به نتیجه دلخواه و مطلوب خود دست خواهید یافت. بنابراین، در پاسخ به این سوال که ایا تونر ضد لک پوست را روشن میکند؟ باید ذکر شود؛ در صورت تهیه بهترین و مرغوب ترین محلول پاک کننده ضد لک و گنجاندن آن در بهترین روتین پوست لک دار، می توانید لک و تیرگی های پوست خود را به مرور زمان کاهش دهید. لازم به ذکر است که صحیح بودن نحوه مصرف و استمرار داشتن در رعایت روتین ضد لک نیز اهمیت زیادی در دستیابی به نتیجه مطلوب دارد.

همانطور که ذکر شد میزان اثر بخشی یک تونر روشن کننده پوست به مرغوبیت محصول خریداری شده نیز بستگی دارد. از این رو در ادامه متن چند محصول به عنوان بهترین تونر روشن کننده پوست را برای آشنایی بیشتر کاربران داروکده ذکر نموده ایم.

 

معرفی بهترین تونر روشن کننده پوست 

امروزه محلول های پاک کننده متنوعی تحت عنوان تونر روشن کننده تولید و در بازار عرضه شده اند. در صورت تمایل به آشنایی با 6 نمونه از مرغوب ترین و با کیفیت ترین تونرهای تولید شده، ادامه متن را مطالعه نمایید.

1. تونیک پاک کننده صورت ویتامین سی آردن

ترکیبات موثر: ویتامین C، نیاسینامید، هیالورونیک اسید
حجم: 250 میلی لیتر

 

2. محلول پاک کننده و روشن کننده رویوال

ترکیبات موثر: آلفا هیدروکسی اسید، آلانتوئین، اسیدهیالورونیک، فاکتورهای مرطوب کننده طبیعی NMF، عصاره هاماملیس
حجم: 150 میلی لیتر

 

3. محلول روشن کننده صورت درمالوگ

ترکیبات موثر: نیاسینامید، کافئین، هیالورونیک اسید، توکوفریل استات
حجم: 250 میلی لیتر

 

4. تونر روشن کننده صورت ژنوبایوتیک

ترکیبات موثر: عصاره شیرین بیان، برگ شاه توت سیاه، آسکوربیک اسید، آلانتوئین، سدیم هیالورونات
حجم: 150 میلی لیتر

 

5. تونر لایه بردار و روشن کننده ناک

ترکیبات موثر: آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید، نیاسین آمید، کافئین، سدیم PCA، ویتامین B5 و B3
حجم: 250 میلی لیتر

 

6. تونر روشن کننده و پاک کننده درمالیفت

ترکیبات موثر: عصاره شیرین بیان، سالیسیلیک اسید، آزلائیک اسید، بوتیل رزورسینول
حجم: 250 میلی لیتر

 

چطور با تونر ضد لک، پوست صورت را سفید کنیم؟

تونر روشن کننده را در روتین روزانه خود قرار دهید!

یکی از مهم ترین دغدغه های اغلب مصرف کنندگان این است که نمی دانند تونر روشن کننده آن ها باید در کدام مرحله از روتین روزانه گنجانده شود راه حل مناسبی و برای این مسئله پیدا نمی کنند؛ در این شرایط تیم علمی داروکده به این گونه افراد پیشنهاد می کند؛ که ابتدا پوست خود را با کمک یک پاک کننده روشن کننده و ضد لک از آلودگی ها پاکسازی نمایند. سپس این محلول پاک کننده منافذ را برای پاک سازی نهایی پوست از ذرات باقی مانده استفاده کنند.

لازم به ذکر است برای کاهش لک و تیرگی های پوست و افزایش اثرگذاری محصول می توانید پس از مصرف تونر روشن کننده از یک سرم و یا کرم ضد لک بدون بازگشت نیز استفاده نمایید.

 

تونر ضد لک و روشن کننده را صحیح مصرف کنید!

برای مصرف تونر ضد لک و روشن کننده، ابتدا مقدار مناسبی از این محلول پاک کننده غیر صابونی را روی پنبه یا پد آرایشی قرار داده و روی تمامی قسمت های صورت به ملایمت حرکت دهید. 
این عمل را در نواحی چرب تر یا دارای لک با دقت و تمرکز بیشتری انجام دهید.
تونر برای روشن شدن پوست، بدون نیاز به آبکشی قابل مصرف است. 
تونر صورت روشن کننده را روزانه دو مرتبه (صبح و شب) روی پوست تمیز صورت و گردن استفاده نمایید. 

لازم به ذکر است که این مطالب به صورت کلی بیان شده و ممکن است محلول تولید شده توسط یک برند با برند دیگر متفاوت باشد، از این رو پس از خرید تونر روشن کننده، مشخصات و نحوه مصرف محصول را به دقت مطالعه کنید. 

در صورت نیاز می توانید از طریق مشاوره آنلاین با تیم علمی داروکده نیز ارتباط برقرار نمایید.

 

سخن آخر تیم علمی داروکده!

در این متن کاربردی ترین و مفید ترین مطالب در رابطه با تونرهای ضد لک و روشن کننده، با تکیه بر منابع معتبر علمی و نظر تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده (متشکل از مشاوران مجرب و پزشکان متخصص) ارائه گردید. 

حال می دانیم که تونر روشن کننده پوست یکی از مراحل حائز اهمیت و ضروری در روتین روزانه پوست لک دار است که با هدف تکمیل مراحل پاکسازی پوست و اثر بر تیرگی ها و کاهش آن ها تولید شده است. مصرف منظم و مستمر این محلول پاک کننده منافذ می تواند در کنار سایر محصولات ضد لک بهترین نتیجه را برای فرد به ارمغان آورد. از این رو استفاده از تونر ضد لک برای پوست به صورت روزانه تقریبا دو مرتبه برای پوست صورت و گردن توصیه می شود. 

در صورت تمایل می توانید با مشاوران و پزشکان مجرب داروکده، از طریق مشاوره آنلاین ارتباط برقرار نموده و یا سوالات خود را به صورت کامنت ذیل این مقاله درج نمایید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )