همه چیز درباره تونر ویتامین سی: از فواید تا نحوه استفاده

همه چیز درباره تونر ویتامین سی: از فواید تا نحوه استفاده

به منظور درک کامل فواید و نحوه استفاده از تونر ویتامین سی، در این مقاله مطالب علمی و مفیدی ارائه خواهد شد.

بهاره شاه محمدی

نویسنده: بهاره شاه محمدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

26 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

26 خرداد 1403

1K

eye icon

همه چیز درباره تونر ویتامین سی: از فواید تا نحوه استفاده

یکی از گام های موثر در روتین مراقبت از پوست صورت، در دستیابی به پوستی سالم و درخشان، استفاده از یک تونر بعد از فرآیند پاکسازی است. در این زمینه، مصرف منظم تونر ویتامین سی، می تواند تغییرات چشمگیری برای سلامت و ظاهر پوست به دنبال داشته باشد. 

با گنجاندن این محصول در روتین پوستی خود، با لک ها تیره و عدم یکنواختی رنگ چهره خداحافظی کنید. در مطالعه ادامه مطلب، اطلاعات بیشتری راجع به تونر ویتامین سی از جمله فواید و نحوه استفاده آن آشنا خواهید شد. 

آنچه در این مقاله می خوانیم: 

- تونر ویتامین سی چیست؟
- تونر ویتامین سی برای چه پوستی خوبه؟
- فواید تونر ویتامین سی
- طرز استفاده از تونر ویتامین سی
- تونر ویتامین سی را چه موقع استفاده کنیم؟
- عوارض تونر ویتامین سی برای پوست
- نکات مهم در انتخاب بهترین تونر ویتامین سی
- بهترین مارک تونر ویتامین سی

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

 

تونر ویتامین سی چیست؟

ویتامین C، ماده ای که پوست را روشن، مستحکم و احیا می سازد. وقتی این ماده مغذی، به یک تونر اضافه شود، می تواند نقش یک اکسیر دگرگون کننده برای روتین مراقبت از پوست بازی کند. مهم ترین ویژگی تونر ویتامین سی که سبب برتری بیشتر آن نسبت به تونرهای دیگر می شود، خاصیت روشن کنندگی و آنتی اکسیدانی است. 

این محصول به سبب داشتن ویتامین سی، ظاهر لکه های قهوه ای و تیره پوست را کمرنگ ساخته و نقش اثربخشی در یکنواخت سازی رنگ چهره دارد. تونر ویتامین سی مانع از آسیب عوامل استرس زای محیطی به پوست می گردد.

تونر ویتامین سی کمک می کند تا باقی مانده چربی، آلودگی ها و مواد آرایشی که توسط پاک کننده ها به طور کامل از بین نرفته اند، از سطح پوست به طور عمقی پاک شوند؛ این امر پوست را برای دریافت سایر مواد مغذی موجود در مرطوب کننده ها و سرم ها آماده می کند. مصرف تونر به موجب حفظ تعادل pH پوست شده در کاهش اندازه منافذ و جلوگیری از بروز جوش و آکنه اثرگذار است. 

 

تونر ویتامین سی برای چه پوستی خوبه؟

تونر ویتامین سی معمولا برای انواع پوست اعم از مختلط با منافذ باز، خشک یا حساس مناسب است. با این حال، افراد دارای پوست حساس قبل از استفاده تونر، باید تست حساسیت محصول  را روی بخش کوچکی از پوست بازو یا پشت لاله گوش انجام دهند. 

با این وجود، بهتر است قبل از مصرف تونیک پاک کننده ویتامین سی، به اطلاعات درج شده روی بسته بندی یا داخل بروشور آن دقت نمایید. همچنین، به دلیل حساس بودن پوست دور چشم، از تونر ویتامین سی مناسب پوست این ناحیه از صورت استفاده کنید. 

 

فواید تونر ویتامین سی

ویتامین سی، جادوی طبیعت برای داشتن پوستی درخشان و جوان!

در این بخش از مقاله، فواید شگفت انگیز تونر پاک کننده صورت ویتامین سی عنوان شده است. 

- محافظت از پوست در برابر عوامل مخرب زای محیطی با خاصیت آنتی اکسیدانی 
- کمک به حفظ حالت الاستیسیته و سفتی پوست با تحریک سنتز کلاژن
- لایه برداری سلول های مرده و از بین بردن چروک های ریز و سطحی
- کاهش خطر بروز عفونت و التهاب در فرآیند بهبود زخم ها
- موثر در رفع لکه های تیره و یکنواخت کردن رنگ چهره 
- قابض منافذ پوست و پیشگیری از بروز جوش و آکنه
- جلوگیری از بروز علائم پیری زودرس 
- روشن ساختن موثر سطح پوست
- متعادل سازی میزان pH پوست 

طرز استفاده از تونر ویتامین سی

قبل از مصرف تونر ویتامین سی، ابتدا سطح صورت و گردن خود را با یک پاک کننده مناسب، تمیز و خشک کنید؛ سپس، پنبه یا پد آرایشی خود را به تونر ویتامین سی آغشته کرده و آن را روی پوست به آرامی بکشید. پس از استفاده تونر، نیازی به آبکشی پوست نیست. 

این عمل را می توانید دو مرتبه در روز، صبح و عصر انجام دهید. پس از مصرف تونر صورت ویتامین سی، از یک سرم آبرسان یا یک مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین، قبل از قرارگیری در برابر تابش مستقیم نور خورشید، مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید. به علاوه به منظور حفظ سلامت پوست و مو، می توانید مکمل های ویتامین سی را نیز به رژیم غذایی خود اضافه نمایید.  

اگر پوست حساسی دارید، توصیه می شود قبل از استفاده تونر ویتامین C، حتما تست حساسیت آن را انجام دهید. برای پاکسازی پوست دور چشم نیز، تونرهای ویتامین سی مناسب پوست این ناحیه را به روتین پوستی خود اضافه کنید. 

 

تونر ویتامین سی را چه موقع استفاده کنیم؟

تونر ویتامین سی را می توانید روزانه دو مرتبه، صبح و شب روی پوست تمیز و خشک صورت مورد استفاده قرار دهید. مصرف تونر در ابتدای روز، پوست را برای دریافت مواد مغذی سایر محصولات مراقبت از پوست آماده می کند. قبل از خواب نیز، تونر نقش پاکسازی، رطوبت رسانی و تغذیه پوست را دارد. 

به عنوان یک قاعده کلی، همیشه باید روتین پوستی خود را از محصولات دارای فرمولاسیون رقیق شروع کنید. بنابراین، بعد از پاکسازی پوست صورت و قبل از مصرف سرم یا مرطوب کننده، از تونر روشن کننده ویتامین سی استفاده نمایید.

 

عوارض تونر ویتامین سی برای پوست

تونر ویتامین سی برای پوست، عارضه خاصی ندارد و بیشتر افراد می توانند از آن استفاده کنند؛ به جز در موارد نادر که افراد دارای حساسیت پوستی شدید، ممکن است کمی سوزش روی سطح پوست خود احساس نمایند. این افراد باید محصولات حاوی ویتامین سی را با مشورت پزشک مصرف کرده و حتما تست حساسیت آن را انجام دهند. 

همچنین از مصرف کرم های دارای اسید‌های AHA و BHA بعد از جذب تونر به پوست پرهیز کنید؛ زیرا، ویتامین سی وقتی با اسید ترکیب شود، احتمال تحریک پوست و ملتهب شدن آن افزایش می یابد.

به طور کلی در صورت مشاهده علائم التهاب نظیر، قرمزی، تورم، سوزش و خارش روی پوست خود در طول دوره مصرف تونر صورت حاوی ویتامین سی، مصرف آن را متوقف کنید و به پزشک مراجعه فرمایید. 

نکات مهم در انتخاب بهترین تونر ویتامین سی

از آنجایی که انواع مارک تونر ویتامین سی در بازار موجود است، پاسخ به این پرسش که " بهترین تونر ویتامین سی چیست"، می تواند چالش برانگیز باشد. به منظور کمک به انتخاب یک تونر مناسب و موثر برای رفع نیازهای پوست صورت شما، چند فاکتور مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید:

1. به دنبال تونرهایی باشید که برچسب "غیر کومدون زا" دارند، یعنی منافذ پوست را مسدود نمی کنند. این ویژگی برای همه انواع پوست مفید است، به ویژه برای کسانی که از پوست چرب برخوردار هستند. 

2. تونری انتخاب کنید که pH پوست را متعادل کند. پوست به طور طبیعی دارای pH اسیدی است و استفاده از محصولات قلیایی ممکن است این تعادل را برهم بزند. یک تونر متعادل کننده pH می تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند. 

3. تونرهای حاوی الکل، ممکن است سبب خشکی، قرمزی و تحریک پوست شوند. بنابراین، به دنبال تونرهای ملایم و آبرسان باشید که بدون الکل فرآوری شده اند.

4. تونرهای بدون عطر برای پوست های حساس مناسب تر بوده و احتمال تحریک پوست را کاهش می دهند. 

علاوه بر نکات گفته شده، اگر سوال خاصی در مورد پوست خود و طریقه مصرف تونر ویتامین سی برای شما مطرح است، مشورت با یک متخصص پوست می تواند کمک کننده باشد. همچنین کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده نیز از طریق پشتیبانی آنلاین یا تماس تلفنی، پاسخگوی سوالات کاربران محترم هستند. 

 

بهترین مارک تونر ویتامین سی

در این قسمت، بهترین تونرهای ویتامین سی ضد لک، از برندهای ایرانی و خارجی را با ذکر مهم ترین مشخصه های هر محصول معرفی کرده ایم. به منظور اطلاع از قیمت تونر های ویتامین سی ایرانی و خارجی و نحوه استفاده از آنها، می توانید به به صفحه اختصاص یافته به هر محصول در داروکده مراجعه فرمایید. 
 

تونر روشن کننده ویتامین سی اسکین شیک

- روشن کننده و یکدست کننده رنگ چهره با مهار سنتز ملانین 
- کمک به محو لک های ناشی از التهاب، ملاسما و افزایش سن 
- ضد پیری و محرک ساخت پروتئین کلاژن در انواع پوست
- برطرف کننده کدری و تیرگی پوست اطراف چشم 
 

تونیک پاک کننده صورت ویتامین سی آردن 

- پاکسازی عمقی پوست از مواد آرایشی و چربی اضافی 
- تامین رطوبت و بهبود شفافیت و درخشندگی پوست
- کنترل میزان چربی پوست و پیشگیری از بروز آکنه 
- قابل استفاده روی انواع پوست 
 

تونیک روشن کننده حاوی ویتامین سی سی گل

- کاهش سایز منافذ و جلوگیری از خشکی و قرمزی پوست 
- لایه بردار ملایم سلول های مرده و روشن کننده
- مناسب برای پوست های چرب و مستعد آکنه 
- افزایش ساخت پروتئین کلاژن در پوست 
 

تونر صورت ویتامین سی ویتالیر

- رطوبت رسان و ترمیم کننده با داشتن عصاره آلوئه ورا
- موثر در سنتز کلاژن و بهبود حالت ارتجاعی پوست
- محافظت از پوست با خاصیت آنتی اکسیدانی 
- جلوگیری از خشکی و کشیدگی انواع پوست 
 

تونر صورت اسکین وان ویتامین سی

- کمک به کاهش لک های تیره و علائم پیری پوست 
- دارای غلظت بالای فرم پایدار ویتامین سی
- مهار کننده فعالیت رادیکالهای آزاد
- روشن کننده سطح انواع پوست 
 

با توجه به نیازهای خاص پوست خود، می توانید از بین تونرهای ویتامین سی معرفی شده، بهترین محصول را انتخاب نمایید. هر یک از این محصولات با ترکیبات و ویژگی های منحصر به فرد، موجب بهبود و حفظ سلامت و زیبایی پوست صورت می شوند.

 

سوالات پر تکرار کاربران در مورد تونر ویتامین سی

1- تونر ویتامین سی را از کجا بخرم؟

جهت خرید تونر ویتامین سی ضد لک به صورت اینترنتی با قیمت مناسب و تضمین اصالت و کیفیت، می توانید از طریق داروخانه آنلاین داروکده اقدام نمایید. در صورت تمایل به خرید حضوری نیز، می توانید به داروخانه مرکزی جمالزاده مراجعه نموده و تونر صورت ویتامین سی را خریداری کنید.

2- ویتامین سی چه تاثیری روی پوست دارد؟

به طور کلی، مصرف منظم ویتامین C، چه از طریق رژیم غذایی و چه از طریق محصولات پوستی، می تواند به بهبود وضعیت پوست و حفظ جوانی و شادابی آن کمک کند. 

3- چگونه از تونر ویتامین سی استفاده کنیم؟

برای استفاده تونیک پاک کننده ویتامین سی، تنها کافی است پنبه یا پد آرایشی آغشته به تونر ویتامین سی را به آرامی روی سطح تمیز و خشک صورت بکشید. 

4- تونر ویتامین سی چقدر باید روی پوست بماند؟

در نظر داشته باشید که تونر صورت حاوی ویتامین سی پس از مصرف نیازی به آبکشی نداشته و برای تقویت پوست مفید است. 

 

سخن آخر

در این مقاله به بررسی فواید تونر ویتامین سی و نحوه استفاده از آن پرداختیم. در مطالب به این موضوع اشاره شد که تونر ویتامین سی معمولا برای استفاده انواع پوست مناسب بوده و موجب رفع لکه های تیره  و متعادل شدن pH پوست می گردد. 

با گنجاندن تونر ویتامین C در روتین مراقبت از پوست خود، می توانید به طور موثری هرگونه آلودگی و مواد آرایشی باقی مانده روی پوست صورت را از بین ببرید و جذب سرم ها و مرطوب کننده ها را افزایش دهید. 

در آخر، امیدواریم که مطالب این مقاله برایتان مفید و کاربردی باشد و شما را در انتخاب بهترین تونر ویتامین سی یاری رساند. داروخانه آنلاین داروکده با ارائه اطلاعات تخصصی و آموزشی در مجله علمی خود، تلاش می کند تا سطح آگاهی کاربران را ارتقا دهد. این اطلاعات از پایگاه های معتبر علمی نظیر Healthline و Mayo Clinic گردآوری شده اند. 

 اگر سوالات بیشتری در مورد مصرف تونر صورت حاوی ویتامین سی دارید، می توانید آن را در بخش "پرسش و پاسخ" ذیل مقاله ثبت کنید تا کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده در اسرع وقت به آنها پاسخ دهند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )