معرفی بهترین تونرها برای پوست ‌های خشک و مختلط

معرفی بهترین تونرها برای پوست ‌های خشک و مختلط

در این مقاله از مجله داروکده به بررسی تونر برای پوست خشک و تونر برای پوست مختلط خواهیم پرداخت و با بهترین تونر برای پوست خشک و بهترین تونر برای پوست مختلط آشنا می شویم.

نرگس گرامی

نویسنده: نرگس گرامی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

23 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

23 خرداد 1403

0

eye icon

معرفی بهترین تونرها برای پوست ‌های خشک و مختلط

بسیاری از افراد در آرزوی دستیابی به پوستی سالم هستند. اگرچه داشتن پوستی بی عیب و نقص کمی چالش بر انگیز به نظر می رسد اما به واسطه داشتن یک روتین مراقبت از پوست تخصصی، می توانیم به طور چشمگیری سلامت پوست را بهبود دهیم. جالب است که بدانید، استفاده از تونر مناسب نوع پوست یکی از مهمترین گام ها برای داشتن پوستی سالم و زیبا است. اگر درباره ضرورت استفاده از تونرها دچار شک و تردید هستید و در مورد فواید استفاده از تونر صورت، اطلاعات کمی دارید؛ در ادامه مقاله معرفی بهترین تونرها برای پوست ‌های خشک، مختلط و حساس از مجله سلامت محور داروکده همراه ما باشید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

- تونر چیست؟
- ضرورت انتخاب تونر با توجه به نوع پوست چیست؟
- آشنایی با انواع تونرها برای پوست خشک و مختلط و حساس
- سوالات رایج درباره تونر پوست خشک و مختلط و حساس

مدت زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

 

تونر چیست؟

تونر یک محصول مبتنی بر آب است که بعد از تمیز کردن و قبل از مرطوب کردن صورت استفاده می شود.در حالی که تونرها مشابه آب به نظر می رسند اما کارهای بیشتری انجام می دهند. تونرها در بازسازی پوست، متعادل سازی pH و جذب بهتر سایر محصولات مراقبت از پوست اثر بسزایی دارند.

 

ضرورت انتخاب تونر با توجه به نوع پوست چیست؟ 

اگر می خواهید بیشترین بهره را از روتین مراقبت از پوست خود ببرید، انتخاب تونر مناسب برای نوع پوست اهمیت زیادی دارد. زیرا تونر به آماده ‌سازی پوست برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی مانند سرم ها، مرطوب کننده ها و کرم های شب کمک می کند.

علاوه بر این، لایه بیرونی پوست مخلوطی از روغن ‌ها و پروتئین ‌ها است. پاک کننده های پوست خشک، ضمن پاکسازی آلودگی ها و پوست های مرده، می توانند باعث خشکی لایه بیرونی پوست شوند. استفاده از تونر، بلافاصله پس از شستشوی صورت می تواند رطوبت لایه بیرونی پوست را افزایش دهد. همچنین تونرها در کاهش اندازه منافذ باز و تنظیم pH پوست نیز اثر چشمگیری دارند.

 اما تشخیص اینکه کدام نوع تونر برای پوست شما مناسب است، همیشه آسان نیست. برخی از افراد ممکن است به یک تونر آبرسان نیاز داشته باشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است به تونر روشن کننده پوست احتیاج داشته باشند. همچنین انواع مختلفی از این پاک کننده های ملایم مانند تونرهای مبتنی بر پایه الکل و روغن نیز در بازار موجود است. 

بنابراین، چگونه تونر مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنیم؟ یکی از روش های تعیین بهترین تونر برای نوع پوست، خواندن فهرست ترکیبات تونر و انتخاب محصول سازگار با نوع پوست با توجه به مواد موثر موجود در آن است. در ادامه انواع مختلف تونر و ترکیبات موثر موجود در آن را با توجه به نوع پوست معرفی خواهیم کرد. برای یادگیری بیشتر، در ادامه مقاله همراه ما باشید!
 

تونر مناسب برای پوست خشک

اگر دارای پوست خشک هستید، تونرهای حاوی مواد موثر آبرسان و تغذیه کننده مانند اسید هیالورونیک، گلیسیرین، آلوئه ورا، گلاب و روغن آووکادو را انتخاب کنید؛ زیرا این ترکیبات می توانند رطوبت لازم را برای پوست شما فراهم کنند. همچنین این ترکیبات رطوبت رسان خشکی پوست را تسکین می دهند و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می کنند.

علاوه بر این، شما می توانید از تونرهای مبتنی بر روغن استفاده کنید؛ زیرا این نوع از تونرها، رطوبت مورد نیاز را برای پوست ایجاد می کنند و پوست شما را بدون ایجاد حس چربی تغذیه می کنند. همچنین تونرهای مبتنی بر روغن به طور معمول حاوی ترکیبات تسکین دهنده و محافظت کننده از پوست هستند.

تونر مناسب برای پوست مختلط

اگر دارای پوست مختلط هستید، به این معنی است که پوست شما در برخی نواحی چرب و در برخی دیگر خشک است؛ به همین دلیل یافتن تونر برای پوست مختلط می تواند کمی چالش برانگیز باشد. به دنبال تونرهایی باشید که به طور خاص برای پوست مختلط فرآوری شده اند و روی بسته بندی آن ها عنوان تونر پوست مختلط ذکر شده است. 

تونرهای مناسب پوست مختلط معمولاً دارای فرمولاسیونی سبک هستند تا بتوانند تعادل نواحی چرب و خشک پوست را حفظ کنند. معمولا تونرهای مخصوص پوست مختلط با بهره گیری از ترکیبات لایه بردار ملایم مانند عصاره بابونه و مریم می توانند ترشح سبوم را در بخش های چرب پوست کنترل کنند. همچنین به واسطه داشتن ترکیبات مرطوب کننده مانند آلوئه ورا و روغن بادام شیرین می توانند در تامین رطوبت بخش های خشک پوست موثر واقع شوند.
 

تونر مناسب پوست حساس

افرادی که پوست حساسی دارند، باید در انتخاب تونر احتیاط بیشتری داشته باشند. بهتر است تونرهایی را انتخاب کنید که با ترکیبات ملایمی مانند بابونه، آلوئه ورا، عصاره خیار و جو دو سر فرموله شده اند. از مصرف تونرهای حاوی الکل، عطر یا مواد شیمیایی خشن اجتناب کنید؛ زیرا این ترکیبات می توانند باعث تحریک و قرمزی پوست شوند. همچنین برخی از تونرهای مناسب پوست حساس دارای ترکیبات آنتی اکسیدان طبیعی مانند چای سبز هستند که می توانند از پوست در برابر آسیب های زیانبار رادیکال های آزاد محافظت کنند.

افراد دارای پوست حساس می توانند از تونرهای مرطوب کننده استفاده کنند؛ زیرا این تونرها می توانند در آبرسانی و تغذیه پوست موثر واقع شوند و همچنین معمولا دارای ترکیباتی هستند که به حفظ سلامت پوست کمک می کنند.
 

تونر مناسب پوست چرب

اگر دارای پوست چرب هستید، تونرهای حاوی ترکیبات تنظیم کننده تولید سبوم و کوچک کننده منافذ باز پوست نظیر فندق جادوگر، روغن درخت چای و اسید سالیسیلیک را انتخاب کنید؛ زیرا این مواد موثر می توانند به تنظیم تولید چربی پوست کمک می کنند و ظاهر پوست شما را  شاداب و مات نشان دهند.

تونرهای جمع کننده منافذ باز پوست برای افرادی با پوست چرب یا مستعد آکنه مناسب هستند. این تونرها می توانند در از بین بردن چربی اضافی از روی پوست اثر بسزایی داشته باشند و از مسدود شدن منافذ باز جلوگیری کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تونرهای مناسب پوست چرب می توانید مقاله "راهنمای جامع انتخاب و استفاده از تونر پوست چرب "را مطالعه نمایید.

آشنایی با انواع تونرها برای پوست خشک و مختلط و حساس

در سال های اخیر، محبوبیت تونرها به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است و امروزه تونر به یک محصول لازم و ضروری در روتین های مراقبت از پوست تبدیل شده است. از طرفی برندهای مختلف این محصول، برای انواع پوست در بازار موجود است؛ به همین دلیل انتخاب یک تونر مناسب و اثربخش فرآیندی دشوار به نظر می رسد. 

گفتنی است که انواع برندهای تونر با قیمت مناسب و کیفیت بالا در داروخانه آنلاین داروکده عرضه می شوند. در ادامه چند نمونه از بهترین تونرها برای پوست خشک و مختلط و حساس را معرفی می کنیم. با کلیک روی لینک هر محصول می توانید قیمت، تاریخ انقضا، ترکیبات و سایر ویژگی محصول مورد نظر را در داروکده مشاهده کنید.
 

بهترین تونر برای پوست خشک

تامین رطوبت پوست یکی از مهمترین دغدغه ها برای افراد دارای پوست خشک است. به همین دلیل تونر مناسب پوست خشک ضمن تنظیم pH پوست، باید بتواند به بازسازی و حفظ رطوبت پوست خشک کمک کند. در ادامه بهترین تونرها برای پوست خشک را در دو گروه ایرانی و خارجی معرفی خواهیم کرد.
 

1. معرفی بهترین تونر خارجی برای پوست خشک 

طرح ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در سال های اخیر باعث شد که تعدادی از تولیدکنندگان ایرانی فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی شناخته شده را از شرکت های معتبر اروپایی خریداری کنند و محصول مورد نظر را با عنوان تحت برند و با کیفیت مطلوب در ایران تولید نمایند. شما می توانید بهترین تونرهای خارجی برای پوست خشک را که در ادامه معرفی می کنیم، تحت عنوان برند های خارجی از داروکده تهیه نمایید:
 

تونر پوست خشک سنسی پیر پیرلو

ترکیبات موثر: عصاره تخمه گل آفتابگردان، گلیسیرین، عصاره لاواندر
موضع قابل مصرف: صورت 
حجم: 200 میلی لیتر
 

تونر پوست خشک اگزوفارما

ترکیبات موثر: عصاره های گیاهی خیار، دانه انگور و گل رز
موضع قابل مصرف: صورت و گردن
حجم: 250 میلی لیتر
 

تونر پوست خشک درمالوگ

ترکیبات موثر: حاوی سیتریک اسید، عصاره جینکگو بیلوبا، عصاره دانه مرکبات
موضع قابل مصرف: صورت 
حجم: 250 میلی لیتر

 

2. معرفی بهترین تونر ایرانی برای پوست خشک

تنوع زیاد تونرهای ایرانی پوست خشک عرضه شده در بازار، باعث می شود که انتخاب محصول مورد نظر زمانبر و خسته کننده باشد. در ادامه می توانید تعدادی از بهترین تونرهای صورت برای پوست خشک ایرانی موجود در داروکده را مشاهده کنید:
 

تونر پوست خشک اتوپیا آردن

ترکیبات موثر: عصاره جو دوسر، هیالورونیک اسید، عصاره آلوئه ورا
موضع قابل مصرف: صورت و دور چشم 
حجم: 250 گرم
 

تونر پوست خشک دیپ سنس

ترکیبات موثر: پروتئین شیر، عصاره عسل، روغن آملا
موضع قابل مصرف: صورت 
حجم: 160 میلی لیتر
 

تونر پوست خشک ناک

ترکیبات موثر: ضد قارچ پروپولیس(بره موم)، عصاره آلوئه ورا، عصاره لاواندولا
موضع قابل مصرف: صورت و گردن
حجم: 250 میلی لیتر

 

بهترین تونر برای پوست مختلط

بهترین تونرها برای پوست مختلط به طور معمول فاقد الکل هستند و فرمولاسیون آن ها به نحوی است که بتواند نیازهای ناحیه خشک و چرب صورت را پوشش دهد. در ادامه با بهترین تونرهای صورت برای پوست مختلط عرضه شده در داروکده آشنا خواهید شد:
 

تونر پوست مختلط دیپ سنس

ترکیبات موثر: هیالورونیک اسید، عصاره آلوئه ورا، عصاره بامبو، عصاره درخت چای
موضع قابل مصرف: صورت، دور چشم و دور لب
حجم: 160 میلی لیتر
 

تونر پوست مختلط ناک

ترکیبات موثر: ضد قارچ پروپولیس(بره موم)، عصاره چای سبز، عصاره اسطوخودوس
موضع قابل مصرف: صورت و گردن
حجم: 250 میلی لیتر
 

تونر پوست مختلط آنژسل

ترکیبات موثر: سالیسیلیک اسید، عصاره فندق افسونگر، عصاره آویشن
موضع قابل مصرف: صورت، دور چشم و دور لب
حجم: 200 میلی لیتر

 

بهترین تونر برای پوست حساس

پوست حساس بیشتر از سایر انواع پوست ها، مستعد واکنش هایی مانند سوزش، قرمزی و خارش هستند. به همین دلیل تونرهای مناسب پوست حساس باید فاقد الکل، عطر یا مواد شیمیایی خشن باشند. در ادامه می توانید تعدادی از بهترین تونرهای پوست حساس عرضه شده در داروخانه آنلاین داروکده را مشاهده و بررسی کنید:
 

تونر پوست حساس درمالوگ

ترکیبات موثر: کلاژن هیدرولیز شده، نیاسینامید، عصاره آلوئه ورا
موضع قابل مصرف: صورت و گردن
حجم: 250 میلی لیتر
 

تونر پوست حساس درمالیفت

ترکیبات موثر: عصاره بابونه، آلانتوئین، اسید سیتریک
موضع قابل مصرف: صورت
حجم: 250 میلی لیتر
 

تونر پوست حساس ویتالیر

ترکیبات موثر: عصاره خیار، آلانتوئین، هیالورونیک اسید
موضع قابل مصرف: صورت
حجم: 200 میلی لیتر

 

سوالات رایج درباره تونر پوست خشک و مختلط و حساس

تونر صورت، بخشی ضروری از روتین روزانه مراقبت از پوست بسیاری از افراد است. ما در ادامه به سوالات مهم مطرح شده در مورد این محصول ارزشمند پاسخ خواهیم داد.

1- چه زمانی باید از تونر صورت استفاده کنیم؟

زمان ایده آل برای استفاده از تونر، بلافاصله پس از پاکسازی صورت و قبل از مصرف سایر محصولات مراقبت از پوست است. زیرا تونر می تواند به طور موثر منافذ باز را تمیز کند و پوست را به طور مطلوب برای جذب محصولات بعدی آماده کند.

2- چگونه باید از تونر صورت استفاده کنیم؟

ابتدا صورت خود را کاملا تمیز کنید تا آرایش، آلودگی و چربی های اضافی پاک شود. سپس؛ یک پد پنبه ای یا کف دست خود را به مقدار مناسبی از تونر صورت آغشته نمایید و به آرامی روی صورت ماساژ دهید. توجه نمایید که باید پیش از مصرف سایر محصولات مراقبت از پوست، تونر صورت کاملا خشک شود.

3- در چه سنی باید از تونر استفاده کنیم؟

همه افراد بالای دوازده سال می توانند از تونر استفاده کنند. به نوجوانان توصیه می شود که از تونرهای ملایم استفاده کنند تا آکنه پس از بلوغ را به حداقل برسانند و به حفظ تعادل pH بهینه پوست کمک کنند.

سخن آخر

همانطور که می دانید، آماده ‌سازی پوست برای جذب بهتر سایر محصولات مراقبتی، ضروری است و از این نظر تونر یک محصول ارزشمند برای روتین مراقبت از پوست شما است. زیرا می تواند جذب بهتر خواص محصولات مراقبت از پوست را به شکل چشمگیری بهبود دهد. 

اگر می خواهید یک روتین مراقبت از پوست اثربخش داشته باشید پیشنهاد می کنیم که تونر مناسب نوع پوست خود را به آن اضافه کنید. حال که با ضرورت استفاده از تونرها آشنا شده اید، می توانید به داروخانه آنلاین داروکده مراجعه کنید و بهترین تونر برای پوست ‌های خشک و مختلط یا حساس خود را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب از داروکده خریداری نمایید. 

محافظت از سلامت و تندرستی مصرف کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، یکی از مهمترین دغدغه های مشاوران و کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده در مجله سلامت محور داروکده است. به همین دلیل شما می توانید سوالات و نظرات خود را درباره تونرها در بخش پرسش و پاسخ این صفحه بیان نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ آن ها دست پیدا کنید. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )