شباهت ها و تفاوت های میسلار واتر و تونر

شباهت ها و تفاوت های میسلار واتر و تونر

در این مقاله قصد داریم به بررسی فرق میسلار واتر با تونر بپردازیم تا براساس نیاز پوست خود، انتخاب بهتری داشته باشید.

نیلوفر هراتی

نویسنده: نیلوفر هراتی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

20 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

20 خرداد 1403

1K

eye icon

شباهت ها و تفاوت های میسلار واتر و تونر

فرق میسلار واتر با تونر یکی از سوالات پرتکراری است که برای کسانی که به سلامت پوست صورت خود اهمیت می دهند، مطرح است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت تونر و میسلار واتر بپردازیم تا براساس نیاز خود اقدام به خریداری محصولی مناسب نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانیم عبارت است از:

- میسلار واتر چیست؟
- تونر چیست؟
- فرق میسلار واتر با تونر در چیست؟
- فواید استفاده از میسلار واتر 
- فواید استفاده از تونر
- سوالات متداول در رابطه با تفاوت تونر و میسلار واتر

زمان تقریبی لازم برای مطالعه: 8 دقیقه

برای پاسخ به سوال تفاوت میسلار واتر با تونر چیست؟ ابتدا لازم است بدانیم که میسلار واتر و تونر چه محصولاتی هستند و هرکدام در چه مواردی کاربرد دارند.

 

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر به عنوان پاک کننده آرایش و پاک کننده عمومی صورت استفاده می شود. محلول پاک کننده آرایش اغلب عاری از مواد شیمیایی آسیب زا است و به همین دلیل گزینه ای مناسب برای پاکسازی ملایم و روزانه انواع پوست به شمار می رود.

میسلار واتر در واقع یک امولسیون روغن و آب است که به عنوان یک پاک کننده عمل می کند. میسل ها آزادانه در آب شناور می شوند و به جذب آلودگی، ترکیبات آرایشی و چربی کمک می کنند. میسل ها آبرسان پوست هستند و نیازی به شستشوی پوست بعد از آن یا تمیز کردن آن با یک پاک کننده دیگر نیست. 

البته این در مواردی است که تنها از یک کرم ضد آفتاب و یا پوشش دهنده ای ملایم استفاده کرده باشید. در صورتی که از کرم پودر و لوازم آرایشی سنگین استفاده کرده اید، بهتر است بعد از مصرف میسلار واتر پوست خود را با استفاده از ژل یا فوم شستشو بشویید.

برای مشاهده بهترین مارک میسلار واتر خارجی و ایرانی اینجا کلیک کنید.

تونر چیست؟

هنگام شستشوی پوست صورت، هرگونه آلودگی، چربی و پوست مرده از بین می رود که می تواند باعث خشکی لایه بیرونی پوست شود. تونر محصولی است که مصرف بلافاصله آن بعد از پاکسازی، محتوای آب لایه بیرونی پوست را افزایش می‌ دهد و به بهبود جذب محصولات بعدی کمک می کند.

بنابراین تونر صورت محصولی است که لازم است بعد از پاکسازی استفاده شود. تونرها حاوی ترکیباتی برای رفع مشکلات پوستی خاص مانند خشکی بیش از حد، آکنه و غیره هستند. تونر به متعادل شدن pH پوست پس از پاکسازی کمک می کند و به دنبال تنظیم pH، سد دفاعی پوست تقویت شده و بافت پوست بهبود پیدا می کند.

تونرها انواع متفاوت و کاربردهای متنوعی دارند. تونرها در انواع لایه بردار (غنی از کراتولیتیک ها و اسیدهای لایه بردار)، آبرسان (برای پوست های خشک)، ضد چروک (استحکام بخش پوست)  و تونرهای ضد لک (روشن کننده) تولید شده و در دسترس هستند. 

 

فرق میسلار واتر با تونر در چیست؟

براساس توضیحاتی که در بالا گفته شد، میسلار واتر پوست را تمیز می کند، چربی و آلودگی ها را حل می کند و به عنوان اولین گام در روتین مراقبت از پوست استفاده می شود؛ این در حالی است که تونرها تعادل pH را به پوست باز می گردانند و می توانند پس از پاکسازی، به عنوان بخشی از درمان مشکلات پوستی در نظر گرفته شوند. 

 

تونر

میسلار واتر

کاربرد

تنظیم pH پوست

پاکسازی

زمان استفاده

    بعد از پاکسازی و شستشو     

قبل از شستشو

نحوه مصرف

 با استفاده از پد آرایشی

با استفاده از پد آرایشی

نیاز به شستشو

ندارد

     در صورت داشتن آرایش سنگین، بهتر است شستشو با ژل و فوم انجام شود     

فواید استفاده از میسلار واتر 

استفاده از میسلار واتر نسبت به سایر پاک کننده ها مزایای زیادی دارد، به خصوص اگر پوست حساسی دارید و یا از آب های پر املاح برای شستشوی پوست صورت خود استفاده می کنید.

پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش و آلودگی در پایان هر روز بسیار مهم است، زیرا مانع از انسداد منافذ و ایجاد مشکلات پوستی می شود. برای استفاده از یک میسلار واتر تنها به یک پد آرایشی احتیاج دارید تا آن را به آرامی روی پوست خود کشیده و آلودگی ها را پاک کنید.
 

آبرسانی پوست

میسلار واتر اغلب با ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده فرموله شده و می تواند از خشکی شدید پوست بعد از پاکسازی جلوگیری کند.
 

پاکسازی ملایم انواع پوست

میسلار واتر می تواند برای انواع پوست حتی پوست های خشک، حساس و دچار اگزما مناسب باشد. مطالعات نشان می دهند که میسلار واتر فاقد ترکیبات محرک، حتی برای افراد مبتلا به روزاسه نیز مناسب است. یک میسلار واتر فاقد الکل و عطر، گزینه ای مناسب برای پاکسازی پوست های خشک و آتوپیک به شمار می رود.  

 

فواید استفاده از تونر

در حالی که میسلار واتر یک پاک کننده عالی است، تونر نیز می تواند نتایج درمانی چشمگیری برای پوست صورت به همراه داشته باشد که این فواید عبارتند از:

حذف چربی و ناخالصی های انباشته شده

بسیاری از پاک کننده ها گرد و غبار، چربی و باکتری ها را به خوبی از بین می برند؛ اما همیشه نمی توانند به منافذ نفوذ کنند تا آلودگی های سرسخت و ترکیبات آرایشی باقی مانده را از بین ببرند. این جایی است که تونرها وارد می شوند. تونرها به خصوص تونر های لایه بردار، حاوی ترکیباتی هستند که می توانند به عمق منافذ پوست نفوذ کنند و ترکیبات انباشته شده مقاوم را که پاک کننده ها قادر به جذب آن نیستند، از بین ببرند.
 

موثر در بهبود مشکلات پوستی

تونرهای مختلفی وجود دارند که متناسب با نیاز هر نوع پوست و رفع مشکلات آن ها طراحی شده اند. برای پوست های چرب و مستعد آکنه، یک تونر قابض یا مبتنی بر الکل به از بین بردن چربی های اضافی و ناخالصی کمک می کند و در عین حال اندازه منافذ را به حداقل می رساند. 

پوست خشک می تواند از یک تونر غنی از مواد التیام بخش مانند آلوئه ورا یا بابونه که به جبران رطوبت از دست رفته کمک می کنند، بهره مند شود. برای افرادی که به دنبال یکدست کردن رنگ پوست یا کاهش علائم پیری هستند نیز، تونرهای زیادی با مواد فعال مانند اسید لاکتیک، اسید سالیسیلیک و یا  گلیکولیک اسید وجود دارند که می توانند در کاهش لک و یکنواخت شدن رنگ پوست موثر واقع شوند.
 

متعادل کردن pH پوست

وقتی صحبت از مراقبت از پوست می شود، سطح pH بسیار مهم است. اسیدیته پوست می تواند تحت تاثیر عناصری مانند آلودگی، عوامل محیطی آسیب رسان و شوینده های نامناسب قرار گیرد. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان و مشاوران پوست و مو توصیه می کنند که با استفاده از یک تونر مناسب، به حفظ تعادل pH خود کمک کنید. تونرها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند به بازگرداندن پوشش اسیدی طبیعی پوست کمک کنند و pH آن را به سطح متعادلی برگردانند که برای حفظ رطوبت و بازسازی سلول های سالم، بهینه است.

سوالات متداول در رابطه با تفاوت تونر و میسلار واتر

1- چگونه بفهمم از کدام یک استفاده کنم، میسلار واتر یا تونر؟

از آنجایی که میسلار واتر و تونر وظایف متفاوتی دارند، بهتر است ابتدا از نوع پوست خود و نیاز آن مطلع شوید. بدین منظور می توانید مقاله دکتر الهه عبدالهی تحت عنوان نوع پوست من چیست؟ را در مجله علمی داروکده مطالعه فرمایید. 

اگر پوست حساسی دارید و می خواهید یک پاک کننده ملایم برای پاک کردن آرایش سبک داشته باشید، استفاده از میسلار واتر پیشنهاد می شود. اگر پوست چربی دارید و به دنبال محصولی برای رفع این چربی اضافی هستید، یک تونر مناسب انتخاب کنید.

2- میسلار واتر بهتر است یا تونر؟

طبق مطالبی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، این دو محصول برای کاربردهای متفاوتی طراحی شده اند و برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند. 

3- آیا میسلار واتر و تونر قابل تعویض هستند؟

در حالی که هر دو دارای اثرات پاک کنندگی مشابهی دارند، نمی توانند به جای یکدیگر به کار روند. میسلار واتر به عنوان اولین مرحله از روتین پوستی، مواد آرایشی سبک، چربی و کثیفی را پاک می کند. تونرها مشکلات خاص پوست را پس از پاکسازی برطرف می کنند و pH پوست را متعادل می سازند تا سد دفاعی پوستی به درستی عمل کرده و به محصولات مرطوب کننده و سرم ها اجازه نفوذ بدهد.

4- آیا می توانم از میسلار واتر و تونر باهم استفاده کنم؟

میسلار واتر و تونرها مکمل‌ های عالی برای روتین مراقبت از پوست هستند. میسلار واتر یک پیش پاک کننده عالی است و تونر محصولی مناسب برای بعد از پاکسازی پوست محسوب می شود. 

می توانید در روتین پوستی خود، هردوی این محصولات را در نظر بگیرید.

5- آیا نحوه استفاده از میسلار واتر با تونر فرق دارد؟

برای استفاده از هر دوی این محصولات، مقداری از آن ها را روی پد آرایشی ریخته و به آرامی روی صورت و گردن خود بکشید. هنگام مصرف میسلار واتر این کار را تا زمانی ادامه دهید که پد مورد استفاده، فاقد هرگونه آثار آلودگی باشد.

6- آیا می توانیم تونر و میسلار واتر را روی پوست حساس دور چشم نیز استفاده کنیم؟

طراحی اغلب این محصولات به نحوی است که مانعی برای استفاده از آن ها روی پوست اطراف چشم وجود ندارد. با این حال بهتر است به دستورالعمل مندرج روی بسته بندی محصول دقت کنید. 

سخن پایانی

داروخانه آنلاین داروکده سالهاست که در زمینه فروش محصولات سلامت محور و آرایشی و بهداشتی فعالیت و سابقه ای درخشان دارد. علاوه بر عرضه محصولات با کیفیت، سعی تیم داروکده بر ارائه جدیدترین محصولات آرایشی و بهداشتی در تنوع بالا بوده است. به همین دلیل می توانید ابتدا با تیم کارشناسان مجرب داروکده تماس حاصل نموده و نسبت به خرید محصول مورد نیاز و سازگار با پوست خود، راهنمایی های لازم را کسب کنید. سپس به صورت آنلاین و یا با مراجعه حضوری به داروخانه مرکزی جمالزاده نسبت به خرید محصول مورد نظر خود اقدام فرمایید.

در کنار فعالیت فروش اقلام سلامت محور، داروکده از افزایش آگاهی کاربران غافل نبوده و همواره سعی در تهیه و تدوین مقالات به روز جهت ارتقای سلامت و بهداشت داشته است.

این مقاله برای آشنایی با فرق تونر و میسلار واتر و سهولت تصمیم گیری برای گزینش محصول مورد نظر گردآوری شده و شما عزیزان می توانید نظرات خود را در رابطه با این مقاله در قسمت ثبت دیدگاه ها درج نمایید. 

انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان همواره روشنگر مسیر داروکده در راستای ارتقا و ارائه محصولات مورد نیاز افراد جامعه خواهد بود. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )