راهنمای انتخاب میسلار واتر مناسب پوست خشک

راهنمای انتخاب میسلار واتر مناسب پوست خشک

در این مقاله از مجله داروکده به بررسی میسلار واتر پوست خشک خواهیم پرداخت و با بهترین میسلار واتر ها برای پوست خشک آشنا می شویم.

نرگس گرامی

نویسنده: نرگس گرامی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 خرداد 1403

1K

eye icon

راهنمای انتخاب میسلار واتر مناسب پوست خشک

اگر شما هم دارای پوست خشک هستید و به روتین مراقبت از پوست خود اهمیت ویژه ای می دهید، احتمالا با میسلار واتر و فواید استفاده از آن آشنایی دارید. اما آیا می دانید که میسلار واتر چگونه به پوست شما کمک می کند؟ میسلار واتر پوست خشک چه ویژگی هایی دارد؟ بهترین میسلار واترها برای پوست خشک و حساس کدام‌ اند؟ در این مقاله از مجله داروکده علاوه بر بیان اطلاعات کلیدی در مورد میسلار واتر پوست خشک، به سوالات شما در مورد این محلول پاک کننده پاسخ داده ایم. در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

- پوست خشک چه نوع پوستی است؟
- آنچه که باید درباره روتین پوست خشک بدانیم
- میسلار واتر چیست؟
- میسلار واتر پوست خشک و فواید آن برای پوست
- ترکیبات موثر میسلار واتر برای پوست خشک
- نحوه استفاده از میسلار واتر مخصوص پوست خشک
- معرفی بهترین میسلار واترها برای پوست خشک و حساس
- سوالات رایج درباره میسلار واتر پوست خشک

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

پوست خشک چه نوع پوستی است؟

در واقع پوست خشک، فاقد رطوبت و چربی کافی برای حفظ نرمی آن است. توجه داشته باشید که پوست خشک قدرت کشسانی کمتری نسبت به سایر انواع پوست دارد و معمولا خشکی پوست با خارش و پوسته پوسته شدن همراه است. 

- نحوه تشخیص نوع پوست خشک در خانه

آزمایش تولید سبوم روی صورت تمیز، دقیق ترین راه برای تعیین نوع پوست شما می باشد. برای تشخیص نوع پوست خود در خانه، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. صورت خود را شستشو دهید و خشک نمایید. 
2. پس از پاکسازی پوست، 30 دقیقه صبر کنید؛ سپس، به آرامی دستمال کاغذی را روی صورت خود فشار دهید. توجه داشته باشید که باید دستمال کاغذی را روی نواحی مختلف پوست خود مانند پیشانی و بینی، گونه ها و چانه قرار دهید.
3. کاغذ را به سمت نور نگه دارید. عدم وجود هرگونه چربی روی دستمال، نشان دهنده این است که شما دارای پوست خشک هستید.

 

آنچه که باید درباره روتین پوست خشک بدانیم

مجموعه ای از عوامل از جمله ژنتیک، محیط، تغییر فصل، شستشوی زیاد و قرار گرفتن در معرض مواد محرک یا شوینده های غیر استاندارد می توانند باعث خشکی پوست شوند. خوشبختانه، به واسطه داشتن یک روتین مراقبت از پوست که بر حفظ رطوبت تأکید دارد، می توانیم به افزایش سلامت پوست خشک کمک کنیم. در ادامه به معرفی روتین پوست خشک موثر خواهیم پرداخت:

1. شستشوی صورت با میسلار واتر مناسب پوست خشک و محصولات پاک کننده پوست خشک (صبح و شب)
2. استفاده از تونر آبرسان برای تنظیم چربی پوست (صبح و شب)
3. بکارگیری سرم های مخصوص پوست خشک (صبح و شب)
4. مصرف مرطوب کننده های اثربخش در جلوگیری از دهیدراته شدن پوست (صبح و شب)
5. استفاده از روغن های صورت جهت آبرسانی بیشتر پوست (صبح و شب)
6. مصرف ضد آفتاب مناسب پوست خشک را به خاطر داشته باشید (صبح)
7. بکارگیری کرم دور چشم مرطوب کننده (صبح و شب)
8. استفاده از ماسک صورت مغذی برای پوست خشک (شب)

امروزه انواع مختلفی از مرطوب کننده ها در بازار عرضه می شوند و انتخاب مرطوب کننده مناسب کاری دشوار به نظر می رسد. پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب یک مرطوب کننده موثر، مقاله راهنمای انتخاب مرطوب کننده های پوست تالیف دکتر الهه عبدالهی را مطالعه کنید.

 

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک محصول مراقبت از پوست است که ضمن آبرسانی و پاکسازی، می تواند به از بین بردن آلودگی ها و افزایش شفافیت پوست کمک کند. میسلار واتر نه تنها دارای یک فرمولاسیون ملایم است، بلکه در از بین بردن آرایش و چربی نیز اثر چشمگیری دارد و موجب پاکسازی منافذ باز و تقویت پوست می شود. علاوه بر این، میسلار واتر بدون الکل فرآوری شده است و به همین دلیل می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند. این محلول پاک کننده التهابات پوستی را کاهش دهد و لطافت و نرمی را به پوست شما هدیه می دهد.

میسلار واتر پوست خشک و فواید آن برای پوست

میسلار واتر پوست خشک به واسطه داشتن فرمولاسیون ملایم و ترکیبات آبرسان در رفع مشکلات و حفظ سلامت  پوست خشک اثر بسزایی دارد. در ادامه مزایای میسلار واترها برای پوست خشک را بیان خواهیم کرد.
 

- به تامین و حفظ رطوبت پوست خشک کمک می کند

بیشتر میسلار واترها دارای ترکیبات آبرسانی مانند گلیسیرین هستند که با جذب رطوبت از محیط به آبرسانی پوست کمک می کنند. همچنین مطالعات نشان می دهد که استفاده از گلیسیرین روی پوست تحریک شده می تواند در بازگرداندن هیدراتاسیون پوست و افزایش عملکرد سد طبیعی آن اثربخش باشد. علاوه بر این، سورفکتانت ‌های بسیار ملایم و کمتر تحریک‌کننده موجود در میسلار واترها باعث می شوند که این محلول های پاک کننده یک انتخاب ایده آل برای افراد دارای پوست خشک باشند.
 

- آلودگی های محیطی را از بین می برند و نفوذپذیری پوست را افزایش می دهند

به طور معمول، میسلار واتر به عنوان یک پاک کننده صورت برای پاکسازی آرایش، آلودگی و چربی از روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول ضمن بهبود شفافیت پوست، نفوذپذیری پوست شما را افزایش داده و به پاک کننده ها اجازه می دهند که به لایه های عمیق تر پوست دست پیدا کنند.
 

- از تحریک و التهاب پوست های خشک و حساس جلوگیری می کند

میسلار واتر عاری از ترکیبات تحریک کننده پوست مانند صابون ها و الکل ها است و به همین دلیل می تواند برای پوست های خشک و حساس یک انتخاب مناسب باشد. از طرفی تحقیقات نشان می دهد که گلیسیرین به کار رفته در این محلول پاک کننده می تواند التهاب و تحریک پوست را کاهش دهد.

 

ترکیبات موثر میسلار واتر برای پوست خشک

میسلار واتر برای پوست خشک حاوی آب تصفیه شده، ترکیبات مرطوب کننده و سورفکتانت های ملایم است. همچنین این محلول پاک کننده بدون استفاده از هر گونه عطر، رنگ مصنوعی، الکل، چربی و مواد شیمیایی خشن فرآوری می شود و می تواند برای افراد دارای پوست خشک و حساس انتخاب مفیدی باشد.

 

نحوه استفاده از میسلار واتر مخصوص پوست خشک

برای استفاده از میسلار واتر مخصوص پوست خشک، ابتدا یک پد پنبه ای را با میسلار واتر مرطوب کنید؛ سپس آن را روی پوست خود ماساژ دهید تا آرایش و آلودگی ها پاک شوند. هنگام استفاده از میسلار واترها به این نکته توجه داشته باشید که آیا محصول مورد نظر برای پاکسازی پوست دور چشم مناسب است یا خیر؟ در صورت سازگاری محصول با پوست حساس اطراف چشم کافی است پد پنبه ای آغشته به میسلار را برای چند ثانیه روی چشم ها قرار دهید و سپس، چشم ها و پوست اطراف آن را تمیز کنید. 

 

معرفی بهترین میسلار واترها برای پوست خشک و حساس

در زمان خرید میسلار واترها برای پوست خشک و حساس به این نکته توجه نمایید که محصول مورد نظر حاوی ترکیبات رطوبت رسان مانند گلیسیرین یا گلیکولیپید باشد. زیرا این ترکیبات می توانند در افزایش رطوبت پوست خشک موثر واقع شوند. گفتنی است که انواع برندهای میسلار واتر با قیمت مناسب و کیفیت بالا در داروخانه آنلاین داروکده عرضه می شوند. در ادامه چند نمونه از این محصولات را در دو گروه ایرانی و خارجی معرفی می کنیم. برای اطلاع از قیمت و ویژگی های آن ها می توانید به صفحه هر محصول مراجعه نمایید.

1. معرفی میسلار واتر ایرانی پوست خشک

امروزه انواع برندهای میسلار واتر ایرانی در بازار موجود است و تنوع زیاد این محصولات باعث می شود که انتخاب گزینه مناسب کاری دشوار به نظر برسد. به همین دلیل فهرستی از برندهای شناخته شده میسلار واتر ایرانی پوست خشک موجود در داروخانه آنلاین داروکده را آماده کرده ایم که در ادامه می توانید آن ها را مشاهده و بررسی نمایید:

میسلار واتر پوست خشک هیدرودرم
میسلار واتر پوست خشک دیپ سنس
میسلار واتر ژوت پوست خشک
میسلار واتر پوست خشک سینره

 

2. معرفی میسلار واتر خارجی مخصوص پوست خشک

ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی یکی از طرح هایی است که در سال های اخیر اجرایی شده است. این موضوع سبب شد که برخی از تولیدکنندگان با خرید فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی از شرکت های معتبر اروپایی، محصول مورد نظر را با همان کیفیت در ایران تولید کنند. به همین دلیل شما می توانید برخی از میسلار واترهای خارجی نام آشنا و شناخته شده را با عنوان تحت برند از داروخانه آنلاین داروکده خریداری کنید. در ادامه تعدادی از میسلار واترهای تحت برند خارجی مخصوص پوست خشک عرضه شده در داروکده را معرفی خواهیم کرد:

میسلار واتر پوست خشک درمالوگ
میسلار واتر پوست خشک اسکین وان
میسلار مناسب پوست نرمال تا خشک سی بی پاریس

 

سوالات رایج درباره میسلار واتر پوست خشک

این روزها افراد بسیاری از میسلار واترها برای پاکسازی آرایش و آلودگی های پوست خود استفاده می کنند و به صورت مداوم، محبوبیت این محلول پاک کننده در حال افزایش است. در ادامه تلاش کرده ایم که به تعدادی از سوالات شما درباره میسلار واتر پاسخ بدهیم.

1- آیا میسلار واتر در پاکسازی آرایش پوست خشک موثر است؟

میسلار واتر می تواند بیشتر مواد آرایشی و برخی از لوازم آرایشی ضد آب را از بین ببرد؛ زیرا حاوی مواد شوینده ملایم است. اما توجه داشته باشید که تعدادی از مواد آرایشی تخصصی مانند محصولات مورد استفاده در چهره پردازی بازیگرها یا حتی بعضی از انواع لوازم آرایشی ضدآب مانند ریمل ها را نمی توان با میسلار واتر پاکسازی کرد.

2- آیا میسلار واتر به درمان خشکی پوست صورت کمک می کند؟

به طور معمول افراد دارای پوست خشک، رطوبت و چربی روی سطح پوست خود را از دست می دهند و به همین دلیل بسیار اهمیت دارد که این افراد از پاک کننده هایی استفاده کنند که خشکی پوست را بهبود دهد. گفتنی است که میسلار واتر یک شوینده ملایم است و می تواند چربی طبیعی پوست را حفظ کند. همچنین ترکیبات مرطوب کننده موجود در این محلول پاک کننده می تواند از خشکی پوست جلوگیری نماید. 

 

سخن آخر 

میسلار واتر یک پاک کننده فوق العاده ملایم است که آلودگی ها و مواد آرایشی را بدون از بین بردن لایه محافظ چربی، از سطح پوست پاک می کند. در این مقاله از مجله داروکده به بررسی انواع میسلار واتر مناسب پوست خشک پرداختیم و سعی کردیم که به مهمترین سوالات شما درباره این محصول پاسخ دهیم. گفتنی است که شما می توانید انواع میسلار واترها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب از داروخانه آنلاین داروکده تهیه نمایید.  

مجله داروکده به عنوان یک مجله سلامت محور، همواره در راستای حفظ تندرستی کاربران خود گام برمی دارد و در هر قدم همراه شما خواهد بود. بنابراین، می توانید در بخش پرسش و پاسخ این صفحه، سوالات و دیدگاه های خود را درباره میسلار واترها مطرح نمایید و مطمئن باشید که کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده در سریعترین زمان ممکن پاسخگو شما خواهند بود.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )