همه چیز درباره میسلار واتر و طرز استفاده صحیح آن

همه چیز درباره میسلار واتر و طرز استفاده صحیح آن

در این مقاله درباره میسلار واتر و طرز استفاده صحیح آن در پاکسازی موثر پوست صورت، مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

بهاره شاه محمدی

نویسنده: بهاره شاه محمدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

12 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 خرداد 1403

1K

eye icon

همه چیز درباره میسلار واتر و طرز استفاده صحیح آن

در سال‌های اخیر، میسلار واتر صنعت زیبایی و مراقبت از پوست را دگرگون ساخته و به عنوان محصولی معجزه آسا برای پاکسازی ملایم و موثر پوست صورت معرفی شده است. همانطور که از عنوان مقاله حاضر "همه چیز درباره میسلار واتر و طرز استفاده صحیح آن" مشخص است، ما در ادامه مطلب به بررسی جامع میسلار واتر، روش مصرف و کاربردهای آن می پردازیم. اطلاعات ارائه شده به شما کمک خواهد کرد تا بهترین محصول را بر اساس نیاز پوست خود انتخاب نمایید. 

آنچه در این مقاله می خوانید:

- Micellar Water چیست؟
- خواص میسلار واتر 
- چرا باید از میسلار واتر استفاده کنیم؟
- انواع میسلار واتر
- چه زمانی از میسلار واتر استفاده کنیم؟
- نحوه استفاده از میسلار واتر
- بعد از میسلار واتر چه باید کرد؟
- عوارض مصرف میسلار واتر

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

Micellar Water چیست؟

میسلار واتر، محصولی محبوب در بین محصولات مراقبت از پوست است که برای پاک کردن باقیمانده مواد آرایشی، آلودگی های محیطی و چربی اضافی از روی پوست استفاده می شود. میسلار واتر به عنوان محلول پاک کننده آرایش نیز شناخته می شود. این محلول ملایم حاوی مولکول های میسل است که مانند حباب های کوچک در آب معلق هستند. میسل ها، ترکیبات کروی از مولکول های سورفکتانت می باشند. میسلار واتر، به دلیل داشتن غلظت پایینی از سورفکتانت های ملایم، بافت سبکی داشته و به سرعت جذب پوست می گردد.

 

خواص میسلار واتر 

میسلار واتر با بهره مندی از ترکیبات پاک کننده ملایم، می تواند بیشتر محصولات ضد آب را از روی سطح پوست پاک کند. ترکیبات پاک کننده به کار رفته در میسلار واتر، مانع از بین رفتن چربی طبیعی پوست می شوند. میسلار واتر بدون خشک کردن بیش از حد پوست یا استفاده از مواد شیمیایی اضافی به پاکسازی آن کمک می کند. 

آرایش پاک کن میسلار واتر همچنین، حاوی ترکیبات آبرسان بوده و در به تعویق انداختن روند پیری پوست نقش اثربخشی دارند. علاوه بر تمامی مزایای ذکر شده، می توان گفت میسلار واتر محصولی قابل حمل، راحت و آسان برای استفاده است. این محصول گزینه ای عالی برای سفر به شمار می رود و در شرایطی که ممکن است افراد به آب جاری دسترسی نداشته باشند، مفید واقع می گردد.

 

چرا باید از میسلار واتر استفاده کنیم؟

میسلار واتر می تواند دو مرحله پاکسازی را در یک مرحله جمع کند؛ زیرا، این محصول می‌تواند جایگزین پاک کننده آرایش و همچنین شوینده صورت گردد. میسلار واتر می‌تواند یک پاک کننده موثر برای پوست به شمار رود. وقتی میسلار واتر به کمک یک پد پنبه ای روی پوست اعمال شود، سورفکتانت های موجود در آن، شروع به جذب آلودگی های چربی دار کرده و این امکان را فراهم می سازند تا بدون نیاز به افزودن آب، سطح پوست را تمیز نمایید. 

انواع میسلار واتر

میسلار واتر برای انواع پوست اعم از چرب، خشک و حساس به صورت جداگانه تولید می شود. اگر مشکل پوستی خاصی مانند خشکی، آکنه یا چربی دارید، باید میسلار واتر مناسب نوع پوست خود را خریداری نمایید. در این مورد، می توانید به مقاله "نوع پوست من چیست؟"، تالیف و ترجمه دکتر الهه عبدالهی در مجله علمی داروکده مراجعه فرمایید تا اطلاعات بیشتری را راجع به نوع پوست و نیازهای آن کسب کنید. دسته بندی میسلار واتر ها بر اساس نوع پوست شامل موارد زیر می شوند. 
 

- میسلار واتر پوست خشک

میسلار واتر مناسب پوست خشک، بدون استفاده از الکل فرآوری شده و به همین دلیل علاوه بر پاکسازی سطح پوست، از خشک شدن بیش از حد یا تحریک آن ممانعت به عمل می آورند. این محلول پاک کننده باید موجب حفظ و افزایش سطح رطوبت پوست های خشک گردد. میسلار واترهای حاوی ماده آبرسان هیالورونیک اسید و آلوئه ورا، ظاهری حجیم به پوست می بخشند. 
 

- میسلار واتر پوست چرب

پاکسازی موثر پوست های چرب با یک روتین پاکسازی روزانه حاوی یک پاک کننده ملایم امکان پذیر است. در این زمینه میسلار واتر های مناسب پوست چرب، انتخاب ایده آلی به شمار می روند. میسلار واتر پوست چرب و جوش دار، بدون خشک کردن پوست، می تواند به تعادل تولید چربی در پوست و جلوگیری از بروز جوش کمک کند. این محصول با کنترل براقیت پوست، ظاهری مات به آن می بخشد. 
 

- میسلار واتر پوست حساس

میسلار واتر پوست حساس دارای مواد پاک کننده بسیار ملایم بوده و هیچگونه التهابی برای پوست به همراه ندارد. این محصولات اغلب با ترکیبات تسکین دهنده پوست نظیر عصاره آلوئه ورا فرآوری شده و علائم التهاب، خارش و قرمزی پوست را به سرعت برطرف کرده و سطح آن را نرم و لطیف می سازند. پاک کننده های پوست حساس با ترکیبات مفیدی نظیر نیاسینامید و پپتیدها به منظور حفظ سلامت کلی پوست فرموله می گردند. 

 

چه زمانی از میسلار واتر استفاده کنیم؟

میسلار واتر را می توانید به عنوان اولین محصول پاک کننده روی پوست دارای آرایش و چربی اضافی استفاده کنید. دیگر محصولات مراقبتی مانند تونر، سرم یا مرطوب کننده باید پس از میسلار واتر مصرف شوند. استفاده از میسلار واتر بسیار آسان بوده و در مواقعی که به آب دسترسی ندارید نیز قابل استفاده است؛ زیرا اغلب نیازی به آبکشی ندارد. 

 

نحوه استفاده میسلار واتر

در این قسمت به طریقه مصرف میسلار واتر می پردازیم. دو روش برای استفاده از این محلول پاک کننده به شرح زیر پیشنهاد می شود. 

روش اول: استفاده از میسلار واتر به عنوان اولین محصول پاک کننده در روتین پاکسازی دو مرحله ای 

پاکسازی دو مرحله ای، یک پروتکل پاکسازی پوست است که در آن از دو محصول پاک کننده، یک محصول بر پایه روغن و یک محصول بر پایه آب استفاده می شود. ایده این روش این است که محصول پاک کننده بر پایه روغن، آلودگی های پوست را جذب کرده و پاک کننده بر پایه آب، به شستن پوست و حذف باقی مانده پاک کننده اول کمک کند. برای پاک کننده بر پایه روغن می‌توان از میسلار واتر استفاده کرد و برای پاک کننده بر پایه آب، یک ژل شستشوی مناسب انتخاب نمود. 

به منظور مصرف میسلار واتر، ابتدا مقدار کافی از آن را روی پد پنبه ای بریزید؛ سپس، پد پنبه ای را با حرکات ملایم روی پوست صورت بکشید؛ این کار را می توانید بر حسب نیاز دو تا سه مرتبه انجام دهید.
 

روش دوم: استفاده از میسلار واتر به عنوان تنها محصول پاک کننده 

اگر آرایش زیادی ندارید یا آرایش نمی کنید، میسلار واتر، می تواند تنها محصولی باشد که برای پاکسازی پوست خود به آن نیاز دارید. 

با وجود موارد گفته شده، گاهی اوقات ممکن است بسته به نوع میسلار واتر و میزان حساسیت پوست، پس از مصرف این محصول پاک کننده، نیاز باشد سطح پوست آبکشی شود. همچنین، برای مصرف میسلار واتر، استفاده از پد پنبه ای توصیه می گردد؛ زیرا، می تواند در جذب بهتر آلودگی ها و چربی اضافی اثربخش باشد. 

اما، برخی از افراد ممکن است از میسلار واتر بدون کمک پد پنبه ای استفاده نمایند. در نظر داشته باشید که اگر میسلار واتری برای پاکسازی پوست دور چشم و لب مناسب باشد، در اطلاعات درج شده روی بسته بندی محصول به این موضوع اشاره شده است.

بعد از میسلار واتر چه باید کرد؟

در ساختار میسلار واتر، یک یا چند سورفکتانت به میزان قابل توجهی به کار رفته که نقش اصلی آنها پاکسازی پوست است. پوست برخی از افراد ممکن است پس از استفاده میسلار واتر هیچ گونه علائم التهابی نشان نداده و نیاز به شستشوی صورت نداشته باشند؛ اما برای افراد با پوست حساس، سورفکتانت ها می توانند سبب واکنش های حساسیتی شامل خارش، سوزش و قرمزی پوست گردند. 

بنابراین، متخصصان پوست توصیه می کنند که برای جلوگیری از هر گونه علائم آلرژی و افزایش اطمینان، پس از مصرف میسلار واتر، صورت خود را بشویید. در این مرحله می توانید از شوینده ای متناسب با نوع پوست خود استفاده کرده و در آخر با استفاده از تونر سطح pH پوست را تنظیم نمایید.  

 

عوارض مصرف میسلار واتر 

میسلار واتر ممکن است در برخی موارد نتواند به اندازه شوینده های معمولی، پوست را به طور کامل پاک کند؛ به خصوص برای کسانی که آرایش های سنگین و ضد آب دارند. این مسئله ممکن است مشکل ساز شود. به علاوه در بعضی موارد، پوست افراد ممکن است به میسلار واتر واکنش آلرژیک نشان دهد. 

به این ترتیب، برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، توصیه می شود قبل از استفاده میسلار واتر روی کل صورت، تست حساسیت آن را روی پوست بازو یا پشت لاله گوش انجام دهید. علائم احتمالی حساسیت به میسلار واتر ممکن است شامل خارش، قرمزی و التهاب پوست باشند.

سوالات پر تکرار کاربران در مورد میسلار واتر

1- چه میسلار واتری خوبه؟

انتخاب بهترین میسلار واتر به نوع پوست و نیاز های خاص آن بستگی دارد. محصولات مختلفی در بازار موجود هستند که می توانید با توجه به نوع پوست خود انتخاب کنید. همچنین در این زمینه، می توانید با کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده از طریق پشتیبانی آنلاین یا تماس تلفنی ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی های ارزشمند آنها بهره مند شوید.

2- تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر و تونر هر دو از محصولات پاک کننده و مراقبت از پوست به شمار می روند، اما با عملکرد و ترکیبات متفاوت. میسلار واتر ترکیبی از آب و روغن بوده و به راحتی می تواند باقیمانده مواد آرایشی، چربی اضافی و آلودگی های محیطی را از بین ببرد. در مقابل، تونر ممکن است از آب و ترکیبات قابض منافذ پوست یا اسیدهای لایه بردار تشکیل شده باشد و به تنظیم pH پوست کمک کند. تونرها حاوی آب به عنوان ماده اصلی بوده، در حالی که ماده اصلی میسلار واتر، میسل های سورفکتانت است. 

3- بعد از استفاده میسلار واتر باید صورت را شست؟

بحث در مورد اینکه آیا بعد از استفاده میسلار واتر، صورت خود را بشویید یا نه، مدت ها است وجود دارد. به طور کلی، شرکت های آرایشی و بهداشتی تولید کننده میسلار واتر در دستورالعمل این محصول درج کرده اند که پس از استفاده نیازی به آبکشی ندارند؛ زیرا، میسلار واتر حاوی سورفکتانت های ملایمی است که ماندن آنها روی پوست بدون ضرر است. در نهایت، انتخاب با شما است؛ اگر پس از مصرف میسلار واتر، پوستتان دچار خشکی و حساسیت نشد، می توانید این محصول را بدون شستشو مصرف نمایید. 

4- میسلار واتر چه کاربردی دارد؟

میسلار واتر یک پاک کننده ملایم صورت است که موجب پاکسازی باقیمانده مواد آرایشی و آلودگی های محیطی از روی سطح پوست شده و در عین حال آن را مرطوب و شاداب می سازد. آب میسلار حاوی ذرات ریزی به نام میسل بوده که مانند اسفنج عمل کرده تا چربی و مواد آرایشی را جذب نمایند. میسل ها آلودگی ها را به دام انداخته و حل می کنند؛ این امر در پاکسازی پوست بدون نیاز به آب یا شستشو موثر است.

5- روزی چند بار از میسلار واتر استفاده کنیم؟

روش استفاده از میسلار واتر به این شکل است که یک پد پنبه ای را به میسلار واتر آغشته کرده و آن را روی صورت حرکت دهید تا آلودگی ها و مواد آرایشی پاک شوند. این عمل را می توانید روزانه دو تا سه مرتبه جهت پاکسازی کامل پوست صورت انجام دهید.

کلام پایانی 

استفاده از صابون ها و پاک کننده های آرایشی حاوی سولفات و حالت قلیایی، می تواند به پوست آسیب بزند و سبب خشک شدن و بر هم زدن تعادل اسیدیته پوست گردد. به همین دلیل، انتخاب پاک کننده هایی مناسب اهمیت دارد. میسلار واتر، یک پاک کننده قوی و در عین حال ملایم بوده که می تواند به سرعت و به صورت موثر تمامی آثار مواد آرایشی و آلودگی های محیطی را از روی پوست پاک کند و شادابی، طراوت و زیبایی را به پوست بازگرداند. 

گفتنی است که میسلار واترهای معتبر ایرانی و خارجی را می توانید با تضمین اصالت و کیفیت از طریق داروخانه آنلاین داروکده، به عنوان اولین داروخانه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی پنج ستاره تهیه کنید. همچنین، کاربران می توانند از مشاوره های رایگان و تخصصی تیم علمی داروکده در انتخاب بهترین محصول، به ویژه برای مشکلات پوستی، بهره مند شوند. این تیم با نگارش مقالات کاربردی و به روز در مجله علمی داروکده، تلاش می کند تا مخاطبان را در جریان جدیدترین اطلاعات علمی حوزه سلامت قرار دهد. 

در آخر امیدواریم که مطالعه مقاله حاضر به اطلاعات شما در زمینه شناخت میسلار واتر و کاربردهای آن افزوده باشد. چنانچه پس از خواندن مطالب، سوالی در مورد انواع میسلار واتر برایتان مطرح شد، می توانید آنها را در قسمت "پرسش و پاسخ" ذیل مقاله ثبت کنید تا کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها پاسخ دهند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )