پاک کننده آرایش ملایم برای پوست های حساس و ظریف

پاک کننده آرایش ملایم برای پوست های حساس و ظریف

در این مقاله به معرفی ویژگی های میسلارواتر مناسب برای پوست حساس و بهترین میسلار واتر پوست حساس می پردازیم.

سحر زنوزی

نویسنده: سحر زنوزی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 خرداد 1403

1K

eye icon

پاک کننده آرایش ملایم برای پوست های حساس و ظریف

میسلارواتر پوست حساس یکی از محصولات پاک کننده صورت بدون شستشو و غیرصابونی است که برای افراد دارای حساسیت به میسلار واتر های رایج در بازار طراحی شده است. در حقیقت، میسلار واتر پوست حساس به محلول پاک کننده پوست حساس اطلاق می شود که به پد پاک کننده آرایش یا پنبه نیاز دارد و برای پوست حساس چرب، پوست حساس و جوش دار و پوست حساس خشک مناسب باشد.

فهرست:

- میسلار واتر پوست حساس
- پوست حساس چه پوستی است؟
- علائم پوست حساس چیست؟
- چگونه بفهمیم پوست حساسی داریم؟
- میسلار واتر پوست حساس اولین مرحله روتین پاکسازی پوست حساس
- بهترین میسلار واتر پوست حساس

مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

 

میسلار واتر پوست حساس

میسلارواتر یکی از انواع پاک کننده های بدون نیاز به آبکشی صورت است. میسلار واتر حاوی ذرات کوچکی به نام میسل است که با اتصال به مولکول های چربی روی پوست، ذرات روغنی و چرب را از روی آن پاک می کند. میسلارواتر بر اساس نوع پوست چرب، خشک، مختلط و حساس به گروه های مختلف تقسیم بندی می شوند.

در ادامه مطلب، به میسلار واتر برای پوست حساس و این نوع پوستی بیش تر پرداخته می شود. اما پوست حساس چه پوستیه؟!

برای مشاهده قیمت میسلارواتر اینجا کلیک کنید.

پوست حساس چه پوستی است؟

پوست حساس به پوستی گفته می شود که عموما به صورت ژنتیکی در برابر عوامل مختلف واکنش نشان می دهد و سطح ترشح هیستامین در آن افزایش می یابد که به صورت قرمزی و التهاب از خود نشانه هایی به جا می گذارد. از انواع پوست حساس می توان به پوست حساس و چرب، پوست های حساس و جوش دار و یا پوست حساس و خشک اشاره کرد. از این رو می توان پوست حساس را بر اساس عامل ایجاد کننده به موارد زیر تقسیم بندی نمود:

- پوست حساس به نور مثلا؛ پوست حساس به آفتاب
- پوست حساس به آب
- پوست حساس به لمس
- پوست حساس در تابستان
- پوست حساس تحریک پذیر و مستعد آلرژی
- استفاده نادرست از محصولات مراقبت از پوست
- مصرف محصولات تاریخ مصرف گذشته
- استفاده بی رویه از روش های درمانی مانند؛ لیزر
- میکاپ با لوازم آرایشی دارای ترکیبات شیمیایی غیراستاندارد
- پاکسازی بیش از حد پوست
- از دست دادن آب طبیعی پوست و دهیدراته شدن آن
- ایجاد خشکی، ترک و شکستگی در پوست
- قرارگیری در معرض پرتوهای خورشید یا دستگاه سولاریوم (برنزه شدن)

 

اما علائم پوست حساس چیست؟

- پوست بسیار حساس
- مستعد آلرژی
- مستعد کوپروز و یا روزاسه (قرمزی و التهاب شدید)
- مستعد پسوریازیس (صدفی و پوسته پوسته شدن)
- مستعد خشکی و دهیدراته شدن

 

چگونه بفهمیم پوست حساسی داریم؟

اولین نشانه های پوست حساس، ظهور علائمی نظیر؛ خشکی، قرمزی، التهاب، خارش، آکنه و واکنش آلرژیک است. از این رو، آسان ترین راه درمان پوست حساس و قرمز، مراقبت از پوست حساس و داشتن روتین پوست حساس است. 
 

میسلار واتر پوست حساس اولین مرحله روتین پاکسازی پوست حساس

اولین مرحله این روتین پوستی، پاکسازی پوست حساس است که با مصرف پاک کننده صورت پوست حساس در قالب میسلار واتر مخصوص پوست حساس آغاز می شود، با مصرف شوینده پوست حساس ادامه می یابد و به استفاده از تونر پوست حساس جهت تنظیم pH پوست و تامین رطوبت از دست رفته آن در مراحل قبلی ختم می شود.

چنان چه پوستتان چرب است، از میسلار واتر پوست چرب و اگر پوست خشکی دارید، از میسلار واتر پوست خشک استفاده نمائید. برخی از افراد نیز دارای پوست چرب در ناحیه پیشانی و بینی (T-zone) و پوست خشک در سایر نواحی صورت هستند که توصیه می شود از میسلار واتر پوست مختلط مصرف نمایند.

اما در صورتی که پوست خشک و حساس، چرب و حساس و یا جوشدار حساس دارید، به ترتیب از میسلار واتر برای پوست خشک و حساس و میسلار واتر پوست چرب و حساس استفاده کنید.

برای داشتن روتین پوست خیلی حساس، ابتدا با پزشک متخصص پوست و یا داروساز مشورت نمائید و سپس، درباره روتین پوستی خود تصمیم گیری کنید. 

مجله علمی داروکده یکی از پایگاه های علمی است که ضمن افزایش آگاهی مخاطبان درباره موضوعات مرتبط با سلامت پوست، مو، تغذیه و مکمل های ورزشی، درباره محصولات و ویژگی های آن ها به صورت کاملا بی طرفانه به مخاطبان خود اطلاع می دهد و در زمینه راهنمایی به ایشان، قدم بر می دارد.

اگر پوست حساس و مستعد لک دارید، مطالعه مقاله "لک صورت و بهترین روتین پوستی" در مجله علمی داروکده پیشنهاد می شود.

اما در ادامه مقاله" پاک کننده آرایش ملایم برای پوست های حساس و ظریف "در مجله علمی داروکده، با برخی از بهترین میسلار واتر پوست حساس آشنا خواهیم شد.

 

بهترین میسلار واتر پوست حساس

میسلارواتر پوست حساس بهترین پاک کننده برای پوست حساس در مرحله اول روتین پوستی صورت است. در ادامه با برخی از بهترین میسلارهای پوست حساس از برندهای مختلف میسلار واتر ایرانی آشنا خواهید شد:
 

1. میسلار واتر ژنوبایوتیک پوست خشک و حساس

میسلار واتر ژنوبایوتیک پوست خشک و حساس قادر است میکاپ روزانه و آلودگی ها را به صورت عمیق با کمک میسل های موجود در خود پاک کند و بدون صابون و مواد التهابی، رطوبت بیشتر و شادابی را به پوست هدیه کند.

 

2. میسلار واتر درمالیفت پوست حساس و اتوپیک

شاید میسلار واتر درمالیفت پوست حساس و اتوپیک با نام رزالیفت شناخته شده تر باشد و با بهره گیری از مواد موثر ضدالتهابی مثل؛ عصاره کالاندولا ( گل همیشه بهار)، مانع از ایجاد قرمزی در پوست حساس حین پاکسازی می شود. 

 

3. میسلار واتر ویتالیر پوست حساس

میسلار واتر ویتالیر پوست حساس با نام سنسی ویت به بازار عرضه شده است و به کمک ترکیبات موثر آلانتوئین و ویتامین B3 به فرم نیاسین آمید، التهاب های پوستی را تسکین می دهد و مانع از بروز آن ها در پوست حساس خواهد شد.

 

4. میسلار واتر کامان پوست حساس و خشک

میسلار واتر کامان پوست حساس و خشک در حقیقت یک محصول پاک کننده بدون نیاز به آبکشی هفت کاره است که در حین پاک کردن آرایش و چربی، به پوست حساس آبرسانی می کند و به متعادل سازی آن، تسکین التهابات، افزایش صافی و روشن شدن آن می پردازد.

 

5. میسلار واتر هیدرودرم پوست حساس

میسلار واتر هیدرودرم پوست حساس به طور همزمان پوست را پاک می کند، آرایش های روزانه را از پوست حذف می نماید و به التهابات و تحریکات پوستی التیام می بخشد. به همین دلیل، به آن یک محصول سه کاره می گویند.

 

6. میسلار واتر درماتیپیک پوست خشک و حساس  

میسلار واتر درماتیپیک پوست خشک و حساس علاوه بر پاک کردن پوست، به پوست آبرسانی می کند و التهابات آن را ضمن متعادل سازی pH آن تنظیم می کند.

 

7. میسلار واتر درمالوگ پوست حساس

میسلار واتر درمالوگ پوست حساس یک پاک کننده عمیق منافذ و لوازم آرایش ضد آب است که بدون ایجاد حساسیت، پوست را از مواد اضافی و چربی پاک می نماید.
 

سخن پایانی

مقاله میسلارواتر پوست حساس در مجله علمی داروکده زیر نظر کارشناسان علمی پوست و داروسازی به منظور افزایش آگاهی درباره میسلار پوست حساس به ویژه میسلار واتر مخصوص پوست خشک و حساس و پاک کننده آرایش چشم نگارش شده است. هم چنین، مقاله میسلار واتر پوست حساس، شما را با عناوینی مانند؛ منظور از پوست حساس چیست و چرا پوست حساس می‌‌شود؟ بیش تر آشنا می کند. 

در پایان این محتوا توصیه می شود برای مراقبت از پوست حساس صورت از روتین مناسب برای آن استفاده نمائید تا به جوانسازی پوست حساس کمک کند. اولین مرحله این روتین پوستی، پاکسازی پوست حساس با میسلارواتر، شوینده و تونر پوست حساس است. برای تهیه محصولات مناسب این روتین پوستی، پس از مشورت با پزشک متخصص پوست و یا داروساز، انتخاب مراکز معتبر جهت خرید محصولات مناسب و با کیفیت، بسیار حائز اهمیت است.

یکی از این مراکز معتبر، داروخانه آنلاین داروکده یا همان پایگاه رسمی داروخانه مرکزی جمالزاده است که محصولات خود را با تضمین کیفیت و قیمت همراه با تاریخ انقضای معتبر در اختیار مصرف کنندگان محترم قرار می دهد.

چنان چه برای خرید محصولات مناسب پوست حساس و تهیه روتین پوستی به راهنمایی های بیش تر نیاز دارید، با واحد مشاوره تلفنی داروکده در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان با تیم علمی مجرب پوست و داروسازی در ساعات اداری بهره مند شوید.

 لازم به ذکر است که در صورت تمایل به طرح پرسش متنی درباره پوست حساس یا محصولات میسلارواتر مرتبط با آن در هر ساعتی از شبانه روز می توانید در قسمت پرسش و پاسخ مجله داروکده (ذیل همین مقاله)، آن ها را مطرح نمائید. کارشناسان واحد پشتیبانی آنلاین، در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )