راهنمای جامع و تخصصی انتخاب میسلار واتر مناسب برای پوست چرب و جوش دار

راهنمای جامع و تخصصی انتخاب میسلار واتر مناسب برای پوست چرب و جوش دار

در این مقاله دستور العمل انتخاب و تشخیص بهترین میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار ارائه شده و بهترین میسلار واتر برای پوست چرب از میان برند های ایرانی و خارجی معرفی شده است.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

16 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

16 خرداد 1403

1K

eye icon

راهنمای جامع و تخصصی انتخاب میسلار واتر مناسب برای پوست چرب و جوش دار

امروزه اهمیت پاک کردن آرایش صورت با کمک میسلار واتر برای اکثریت خانم ها مشخص شده است، اما با این حال تنها برخی افراد از میسلار واتر پوست چرب و جوش دار استفاده می کنند؛ اما علت چیست؟

تیم علمی داروکده در طول سابقه بیش از یک دهه در راستای ارائه خدمات سلامت محور به کاربران خود در یافته است که اغلب افراد دارای پوست چرب و مستعد جوش، با تصور اینکه مصرف محصولات پوستی سبب ازدیاد جوش های صورت آن ها می شود، از مصرف میسلار واتر پوست چرب امتناع می کنند. اما لازم است ذکر شود که شما مصرف کنندگان گرامی می توانید با مصرف بهترین میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار ضمن رفع مواد آرایشی پوست، از بیشتر شدن جوش های صورتتان جلوگیری و صافی و نرمی پوست خود را افزایش دهید. 

 

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

- میسلار واتر پوست چرب و جوشدار چیست؟ 
- از یک میسلار واتر پوست چرب و جوش دار چه انتظاراتی دارید؟
- مشخصه های بهترین میسلار واتر پوست چرب و جوش دار
- معرفی بهترین میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار خارجی و ایرانی
- طرز استفاده از میسلار واتر برای پوست چرب

مدت زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

 

میسلار واتر پوست چرب و جوشدار چیست؟

تولید کنندگان محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبت از پوست، در پی آشکار شدن مضرات پاک کردن آرایش صورت با صابون های قلیایی، محصولاتی نوین به نام میسلار واتر (Micellar-Water) یا محلول پاک کننده آرایش تولید و عرضه بازار کرده اند. 

به طور کلی میسلار واتر یک پاک کننده بر پایه آب است که با استفاده از ذرات میسل، چربی ها و مواد آرایشی را به دام انداخته و به راحتی میکاپ را از روی پوست پاک می کند. این میسلار واتر ها ممکن است متناسب با نوع پوست فرد، اعمال مختلفی روی پوست انجام دهند. میسلار واتر پوست چرب و جوشدار نیز با توجه به ویژگی های پوست چرب و به منظور حفظ سلامت و زیبایی این نوع پوست تولید شده است.

همه ما می دانیم که افراد دارای پوست چرب با جوش و آکنه و چرب شدن بیش از حد پوست خود دست و پنجه نرم می کنند؛ بنابراین بهترین آرایش پاک کن صورت پوست چرب، باید مشخصه های دیگری نیز داشته باشد. در ادامه متن به عملکرد و ویژگی های یک میسلارواتر پوست چرب پرداخته شده است.

از یک میسلار واتر پوست چرب و جوش دار چه انتظاراتی دارید؟

مهم ترین هدف از مصرف یک میسلارواتر پوست چرب رفع سریع و آسان مواد آرایشی از روی سطح پوست صورت، اطراف چشم و لب ها می باشد. اما با توجه به شرایط فیزیولوژیکی پوست چرب، اغلب میسلار واتر های پوست چرب، جهت حفظ سلامت پوست مشخصه های منحصر به فرد زیر را نیز دارند. 

1. پاکسازی مواد آرایشی، آلودگی ها و چربی های اضافی از سطح پوست
2. رفع باقی مانده مواد میکاپ به صورت ملایم و عمیق از منافذ پوست
3. رطوبت رسان و آبرسان و موثر در پیشگیری از بروز خشکی و احساس کشیدگی روی پوست 
4. ضد جوش، آنتی باکتریال و ضد میکروب، جهت جلوگیری از رشد باکتری های مولد جوش 
5. جلوگیری از انسداد منافذ و عدم ایجاد سنگینی روی پوست 
6. مات کننده و موثر در کنترل ترشح چربی پوست
7. التیام بخش و ضد التهاب  

از آنجایی که محصولات یک برند با برند دیگر متفاوت است؛ گاهی اوقات ممکن است یک نوع میسلار واتر مخصوص پوست چرب، متناسب با مواد موثر خود اثرات مطلوب دیگری را نیز روی پوست اعمال نماید. مطالب ذکر شده با در نظر داشتن ویژگی های اکثریت محصولات تولید شده بیان گردیده است. 

از این رو در صورت تمایل به خرید میسلار واتر (Micellar-Water)، پیش از ثبت سفارش مشخصات و ویژگی های آن را در صفحه مشخصات محصول به دقت بررسی نموده و یا از طریق مشاوره آنلاین، از مشاوران تیم علمی داروکده کمک بگیرید.

در ادامه متن به معرفی ویژگی های بهترین میسلار واتر پوست چرب و جوش دار پرداخته شده است. 

 

مشخصه های بهترین میسلار واتر پوست چرب و جوش دار

بهترین میسلار واتر پوست چرب و جوش دار را به راحتی انتخاب کنید!

پس از آشنایی با مزیت های یک میسلار واتر پوست چرب روی پوست، شناخت و کسب آگاهی در رابطه با نحوه انتخاب بهترین آرایش پاک کن صورت ضرورت دارد. تیم علمی داروکده مطالب زیر را جهت آشنایی مصرف کنندگان با مشخصه های بهترین میسلار واتر پوست چرب ارائه نموده است. توصیه می شود مطالب زیر را به خاطر بسپارید و با آگاهی نسبت به این مشخصه ها، بهترین محلول را از میان انواع آرایش پاک کن پوست چرب انتخاب کنید.

1. بهترین میسلار واتر پوست چرب و جوش دار بر پایه آب تولید شده و فاقد چربی است. محلولی که دارای این ویژگی است بدون ایجاد چربی اضافی روی پوست قابل استفاده است و با جلوگیری از انسداد منافذ از تشدید جوش و آکنه پیشگیری می کند.

2. محلول پاک کننده آرایش برای پوست چرب فاقد ترکیبات کومدوژنیک (غیر کومدون زا) است و از بروز جوش و آکنه جلوگیری می نماید.

3. محصولی را انتخاب کنید که حاوی مواد و عصاره های گیاهی ضد جوش و ضد باکتری مثل روغن درخت چای، بنزوئیل پراکسید، سالیسیلیک اسید، گلایکولیک اسید، گوگرد و سایر مواد آنتی آکنه باشد.

4. از نظر برخی افراد بهترین میسلار واتر پوست چرب محلولی است که دارای توانایی رفع مواد آرایشی ضد آب مثل خط چشم یا ریمل ضد آب نیز می باشد.

5. پیش از خرید، اطلاعات روی بسته بندی را جهت اطلاع از ضد حساسیت بودن محصول برای پوست چشم و لب ها بررسی کنید و در صورتی که تمایل به پاکسازی آرایش چشم و لب دارید؛ می توانید محصولی خریداری کنید که برای تمامی نواحی صورت قابل استفاده باشد.

6. معمولا شرکت های تولید کننده محلول پاک کننده آرایش را بدون نیاز به آبکشی طراحی می کنند؛ تا مراحل پاکسازی آرایش را تسهیل نمایند. بنابراین می توان گفت که بهترین میسلار واتر برای پوست چرب محلولی است که بدون نیاز به آبکشی تمام مواد آرایشی را از روی پوست پاک کند.

7. در هنگام خرید میسلار واتر مناسب پوست چرب و جوش دار، محصولی را خریداری نمایید که برای پوست چرب و مستعد آکنه تولید گردیده و این عبارت روی بسته بندی نیز محصول ذکر شده باشد. این نکته علی رغم اینکه بسیار ساده به نظر می رسد؛ اهمیت زیادی دارد.

8. علاوه بر این، یکی دیگر از مشخصه های بهترین آرایش پاک کن صورت این است که محصول مورد نظر ضد حساسیت و حاوی مواد ضد التهاب باشد.

 

معرفی بهترین میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار خارجی و ایرانی

همانطور که می دانید اولین قدم برای اطمینان از عملکرد بهترین میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار توجه به اعتبار برند آن است. داروخانه آنلاین داروکده، به منظور حل و تسهیل این مسئله، همواره با کیفیت ترین و معتبر ترین محصولات داروخانه ای را عرضه نموده است و به منظور راهنمایی بیشتر کاربران در ادامه متن به معرفی چند نمونه از بهترین میسلار واتر های خارجی و ایرانی پرداخته است. بنابراین در هنگام خرید میسلار واتر برای پوست چرب و جوشدار از داروکده، می توانید نسبت به اصالت برند آن اطمینان خاطر داشته باشید و تنها کافی است نسبت به ویژگی های زیر دقت کنید و آن ها را با سلیقه و نیاز خود تطبیق دهید.
 

بهترین میسلار واتر خارجی برای پوست چرب و جوشدار

امروزه در مقایسه با گذشته تعداد کمتری میسلار واتر به عنوان بهترین میسلار واتر پوست چرب خارجی در بازار موجود است، با این حال برخی از بهترین محصولات عرضه شده تحت عنوان برند های خارجی، شامل موارد زیر است.
 

1. میسلار مناسب پوست مختلط تا چرب سی بی پاریس

ترکیبات موثر: عصاره جینکوبیلوبا، گلوکونات روی، گلیسیرین
موضع قابل مصرف: صورت و چشم ها
حجم: 200 میلی لیتر
 

2. محلول پاک کننده آرایش اسکین وان پوست چرب

ترکیبات موثر: سبور داکتیل
موضع قابل مصرف: دور چشم، لب ها و صورت
حجم: 250 میلی لیتر
 

3. میسلار واتر صورت پوست چرب و جوشدار درمالوگ

ترکیبات موثر: عصاره روغن درخت چای
موضع قابل مصرف: صورت، دور چشم و لب
حجم: 250 میلی لیتر

 

بهترین میسلار واتر ایرانی برای پوست چرب و جوشدار

امروزه بسیاری از مصرف کنندگان به خرید بهترین میسلار واتر پوست چرب ایرانی تمایل دارند از این رو در ادامه متن برخی از بهترین میسلار واتر های ایرانی را معرفی کرده ایم. 
 

1. میسلارواتر پوست چرب بامبو و درخت چای دیپ سنس

ترکیبات موثر: حاوی هیالورونیک اسید، بامبو، بابونه و درخت چای
موضع قابل مصرف: صورت، چشم و لب
حجم: 160 میلی لیتر
 

2. محلول پاک کننده میسلار پوست چرب و آکنه ای دافی

ترکیبات موثر: هیالورونیک اسید و ویتامین B5 ،A و E
موضع قابل مصرف: دور چشم، صورت و لب
حجم: 200 میلی لیتر
 

3. پاک کننده میسلار پوست چرب 3 در 1 هیدرودرم

ترکیبات موثر: عصاره برگ جینکوبیلوبا، هیالورونیک اسید و زینک گلوکونات
موضع قابل مصرف: صورت، چشم ها و لب
حجم: 250 میلی لیتر

 

4. میسلار واتر پوست چرب و جوش دار سبو میسل 3 در 1 آردن سبوما

ترکیبات موثر: گلوکونات روی، اسید هیالورونیک، سولفات مس، عصاره جینکوبیلوبا
موضع قابل مصرف: چشم، لب و صورت
حجم: 500 میلی لیتر

 

طرز استفاده از میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار از نظر تیم علمی داروکده

تیم علمی داروکده مطالب زیر را با تکیه بر منابع علمی و تخصصی مراقبت از پوست چرب و بر اساس دستور مصرف اکثریت محلول های پاک کننده آرایش پوست چرب جمع آوری نموده و به کاربران خود پیشنهاد می کند که میسلارواتر پوست چرب و جوشدار را مطابق دستورات زیر مصرف نمایند.

1. ابتدا مقدار مناسبی از میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار را روی تکه ای پنبه یا پد پاک کننده آرایش قرار دهید.

2. سپس پنبه آغشته شده به محلول را روی نواحی دارای آرایش قرار داده و به آرامی آن را روی پوست حرکت دهید.

3. لازم به ذکر است اغلب محلول های پاک کننده آرایش بدون نیاز به آبکشی تولید شده اند. اما جهت پاکسازی بهتر چربی های اضافی روی پوست چرب و در صورت مشاهده احساس سنگینی، چربی یا چسبندگی روی پوست، می توانید شوینده و پاک کننده پوست چرب و آکنه ای مناسبی را مصرف نمایید.

4. باتوجه به اینکه اهمیت حفظ و افزایش رطوبت پوست، توصیه می شود پس از پاکسازی پوست، از مرطوب کننده پوست چرب نیز استفاده کنید.

 

سخن پایانی تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده برای مصرف کنندگان بهترین میسلار واتر پوست چرب

تیم علمی داروکده اعم از مشاوران و متخصصان مجرب پوست و مو، همواره در تلاش است اطلاعات مفید و علمی را در حوزه سلامت و نحوه مراقبت از پوست و مو به کاربران خود ارائه نماید و همچنین آن ها را در جهت خرید مرغوب ترین محصولات داروخانه ای به عنوان مثال برای خرید بهترین میسلار واتر برای پوست چرب و جوش دار راهنمایی کند. از این رو در مقاله فوق به بررسی نکات حائز اهمیت جهت خرید بهترین میسلار واتر برای پوست چرب پرداخته شد و برخی از بهترین میسلار واتر های مرغوب پوست چرب معرفی گردید. 

به طور کلی به مصرف کنندگان دارای پوست چرب و مستعد جوش توصیه می شود، با توجه به نکات ذکر شده نسبت به تفاوت های انواع میسلار واتر (Micellar-Water) توجه کافی داشته باشند و با در نظر گرفتن مرغوبیت برند و مقرون به صرفه بودن محصول، یک محصول پاک کننده فاقد چربی، بدون ترکیبات کومدوژنیک و بر پایه آب را خریداری نمایند که در فرمولاسیون آن از ترکیبات ضد جوش، کنترل کننده چربی و آنتی باکتریال نیز بهره برده شده باشد.

در صورت مفید و موثر واقع شدن این متن می توانید نظرات خود را به صورت کامنت ذیل مقاله درج نمایید. علاوه بر این جهت کسب راهنمایی های بیشتر در رابطه با میسلار واتر پوست چرب و جوشدار می توانید از طریق مشاوره آنلاین با تیم علمی و مجرب داروخانه آنلاین داروکده ارتباط برقرار کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )