لک صورت و بهترین روتین پوستی

لک صورت و بهترین روتین پوستی

در این مقاله از مجله داروکده مراحل روتین پوست لک دار را به زبانی ساده و به طور کلی ذکر کرده ایم.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

06 شهریور 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

06 شهریور 1402

40K

eye icon

لک صورت و بهترین روتین پوستی

چطور لکه های صورت را از بین ببریم؟! این سوال یکی از رایج ترین پرسش هایی است که تا به حال شنیده ایم. 

اما لازم است بدانید که امروزه تقریبا تمام مردم جهان با پوست لک دار دست و پنجه نرم می کنند و لک به عنوان یکی از معضلات پوستی شایع شناخته شده است. لک ها به همین راحتی ها دست از سرتان بر نمی دارند و روشن تر کردن تیرگی ها امری دشوار است. شفافیت و صافی پوست، تنها با مصرف مستمر و منظم برخی از محصولات بهداشتی و رعایت بعضی از مراقبت های روزانه به وجود می آید. 

بنابر این توصیه می‌شود روزانه روتین پوستی برای پوست لک دار را با استفاده از محصولات بهداشتی مرغوب تنظیم کنید و یکی از دغدغه های روزمره تان انجام مراحل آن در جهت افزایش شادابی پوستتان باشد. 

در ادامه این مقاله مراحل روتین پوست لک دار را به زبانی ساده و به طور کلی ذکر کرده ایم.

مراحل روتین پوست لک دار، پله های طلایی رسیدن به پوست شفاف

همانطور که می دانید ملانین (رنگدانه پوست) به دلایل متنوع، در قسمت هایی از پوست تجمع می یابد و باعث ظهور تیرگی هایی می شود. از آنجایی که این لک ها در زیبایی افراد تاثیر زیادی دارند، محصولات متنوعی در جهت کاهش و کمرنگ کردن آنها تولید و راه حل های زیادی نیز کشف شده است. 

شناخت مراحل روتین پوست لک دار اهمیت زیادی دارد؛ به گونه ای که بر قدرت اثر گذاری و عملکرد محصولات روشن کننده پوست نیز موثر است. بنابراین در ادامه متن، موثرترین محصولات بهداشتی را در راستای انجام روتین روزانه مراقبت از پوست لک دار و بر اساس ترتیب درست مصرف آنها، برای پوست لک دار ذکر کرده ایم.

1- اولین اکسیر روشن کننده، شوینده پوست لک دار

شستشوی روزانه پوست یکی از مهمترین اقداماتی است که هر فرد باید در جهت حفظ سلامت پوست خود انجام دهد. جهت شروع مراحل روتین پوست لک دار، ابتدا سطح پوست را با کمک پاک کننده هایی مانند فوم، ژل شستشو، صابون و یا پن سازگار با نوع پوست، از آلودگی ها پاک کنید. با انجام این کار پوست را برای دریافت مواد مغذی آماده می کنید. توصیه می‌شود افراد دارای پوست لک دار از شوینده ای استفاده کنند که دارای ترکیبات ضد لک و روشن کننده باشد. 

ژل شستشوی درمالیفت روشن کننده، یک شوینده غیر صابونی با مواد موثر ضد لک همچون AHA، بوتیل رزورسینول، آربوتین و آزلائیک اسید است که به عنوان یک مکمل درمانی ضد لک، می تواند نقش مهمی در کاهش تیرگی های پوست ایفا کند. 

2- تونر روشن کننده، ناجی منافذ آلوده پوست لک دار

تونر ها به صورت متنوعی تولید شده اند؛ ولی همه آنها به صورت محلول و دارای بافت سبک هستند. این محصولات به خوبی منافذ را از آلودگی ها پاک می‌کنند و پوست را برای جذب بهتر سرم ها، ماسک ها و کرم های ضد لک و مغذی آماده می‌کنند. تونر ها به راحتی جذب پوست می شوند و مواد موثر را به خوبی به منافذ و بافت آن می رسانند. 

تونر ها برای انواع پوست چرب، خشک و معمولی و در جهت رفع عارضه های مختلف پوست مثل لک و چروک، تولید و عرضه بازار شده اند. داروخانه آنلاین داروکده به کاربران خود توصیه می کند که در روتین پوست لک دار از تونر روشن کننده استفاده کنند، تا با انجام این کار، یک قدم موثر در جهت کاهش تیرگی های پوست لک دار برداشته باشند. 

تونر برای پوست لک دار را روزانه دو مرتبه، صبح و شب پس از شستشوی پوست، با پد یا مقداری پنبه، روی تمامی نواحی صورت بمالید.

تونر ویتامین سی ویتالیر می تواند در پاکسازی عمیق منافذ و روشن تر شدن پوست لک دار موثر بوده و به عنوان بهترین تونر برای پوست لک دار شناخته شده است. ویتامین C موجود در این محصول خواص روشن کنندگی و ضد لکی دارد و در کنار سایر محصولات ضد لک در کاهش تدریجی تیرگی ها موثر است.

3- کرم ضد لک برای پوست لک دار، شناخته شده ترین مرحله روتین روشن کننده

امروزه کرم های ضد لک ایرانی و خارجی متنوعی تولید شده اند؛ که انتخاب محصول با کیفیت و موثر از میان آنها برای پوست لک دار اهمیت زیادی دارد. انتخاب یک کرم ضد لک مرغوب باید بر اساس عملکرد، فرمولاسیون، بافت، نظرات کاربران، برند محصول و نوع پوست فرد صورت گیرد. 

انتخاب یک کرم ضد لک مناسب، با کیفیت و سازگار با پوست امری دشوار است و ممکن است برخی افراد اطلاعات کافی را برای خرید آن نداشته باشند؛ در این مواقع مصرف کنندگان می توانند با تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده، اعم از داروسازان متخصص و مشاوران پوست و مو ارتباط برقرار کرده و حین، قبل و پس از خرید کرم ضد لک برای پوست لک دار، مشاوره های لازم و همچنین آموزش روتین پوستی را به صورت تخصصی و رایگان دریافت نمایند. 

 پس از کسب اطلاعات کافی کرم ضد لک مناسبی را خریداری نموده و بعد از شستشو پوست و مصرف تونر روشن کننده، مقدار کافی از این کرم را روی پوست لک دار خود قرار دهید. تعداد تکرار این عمل به نوع کرم ضد لک و ترکیبات آن بستگی دارد. از این رو قبل از مصرف بروشور محصول را به خوبی مطالعه نمایید. 

انواع کرم ضد لک با برند های متنوع، در یکی از صفحات سایت داروخانه اینترنتی داروکده، جهت تسهیل خرید محصولات آرایشی و بهداشتی مورد نیاز مصرف کنندگان دسته بندی شده است. در صورت تمایل می توانید از میان کرم های ضد لک ایرانی و خارجی موجود در این صفحه، محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. 

4- خداحافظی با خشکی پوست با کرم مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست لک دار

یکی از ارکان اصلی روتین مراقبت از پوست لک دار، مصرف کرم آبرسان و مرطوب کننده است. شاید بنظر برسد که این نوع کرم ها تنها برای پوست خشک کاربرد دارد؛ اما اینطور نیست. تمامی گروه های پوستی برای محافظت از رطوبت پوست باید کرم مرطوب کننده را مرتب استفاده کنند. این کرم ها مانع از تبخیر رطوبت طبیعی پوست شده و در افزایش شادابی و صافی پوست موثر اند.

اهمیت مصرف کرم های مرطوب کننده برای پوست لک دار، پس از استفاده از محصولات روشن کننده افزایش پیدا می کند. بنابر این داروکده به کاربران خود توصیه می کند در راستای رفع و کاهش لک های صورت و جلوگیری از خشکی پوست و حفظ رطوبت آن، روزانه دو مرتبه کرم مرطوب کننده مناسبی را روی تمام نقاط صورت استفاده کنند. 

یکی از کرم های مرطوب کننده که در داروخانه آنلاین داروکده موجود است و امکان خرید آسان آن وجود دارد، کرم مرطوب کننده و روشن کننده مدیلن است. این محصول با بهره مندی از فواید منحصر به فرد ویتامین C نقش موثری در حفظ رطوبت پوست و کاهش تیرگی ها ایفا می کند. 

 

5- ضدآفتاب مناسب پوست لک دار، مهم ترین سد در برابر افزایش لک ها

منشا اصلی لک و تیرگی، اشعه ماورا بنفش نور خورشید است؛ بنابراین حتما در طول روز از کرم ضدآفتاب مناسب پوست لک دار استفاده نمایید. مصرف کرم ضد آفتاب ضد لک، علاوه بر جلوگیری از تشکیل لک ها، در کاهش و رفع تدریجی آنها نیز موثر است. 

قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مقدار مناسبی از کرم ضد آفتاب را روی پوست قرار داده و به آرامی روی تمامی نواحی صورت پخش کنید. تقریبا هر 2 ساعت یکبار، مصرف آن را تجدید نمایید. 

ضد آفتاب روشن کننده درماتیپیک می تواند محصول مناسبی برای استفاده روزمره مصرف کنندگان به عنوان بهترین ضد آفتاب برای پوست لک دار باشد.

روتین پوستی روشن کننده پوست هر چه کاملتر، بهتر!

در این مقاله سعی کردیم به 5 مرحله اصلی از روتین روزانه پوست لک دار بپردازیم. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تا به حال روتین مناسبی برای خود تنظیم نکرده اید، لطفا برای حفظ سلامت پوست خود، ابتدا این 5 محصول اصلی را تهیه کرده و به مرور زمان روتین خود را با سایر محصولات بهداشتی و مراقبتی پوست تکمیل نمایید. 

سرم، لایه بردار و اسکراب های روشن کننده و ماسک برای پوست لک دار از محصولاتی هستند که می توانید آنها را در راستای رفع لک ها، به مراحل روتین روزانه پوست لک دار اضافه کنید. 

سوالات متداول مصرف کنندگان در رابطه با مراحل روتین پوست لک دار را بخوانید

در ادامه متن، برخی از سوالاتی که ممکن است مصرف کنندگان در حین انجام مراحل روتین پوست لک دار با آنها مواجه شوند، ذکر گردیده است. 

1- کرم روشن کننده چند ساعت باید روی پوست بماند؟

مدت زمانی که می توانید کرم ضد لک را روی پوست نگه دارید، به ترکیبات آن محصول بستگی دارد، اما به طور کلی می توانید در روز های اول مصرف، 1 تا 3 ساعت کرم را روی پوست بمالید و سپس شستشو دهید. به تدریج این فرآورده می تواند از شب تا صبح روی پوست باقی بماند.

2- در روتین پوست لک دار بهترین زمان استفاده از کرم ضد لک چه زمانی است؟

کرم ضد لک برای پوست لک دار، به طور معمول باید دو مرتبه (صبح و شب) روی پوست استفاده شود؛ اما باید توجه کنید که ممکن است نحوه مصرف هر کرم ضد لک با کرم دیگر متفاوت باشد. از این رو قبل از مصرف باید حتما بروشور کرم ضد لک را مطالعه نمایید.

در صورتی که تمایل دارید روزانه یکبار از کرم ضد لک استفاده کنید، توصیه می شود این عمل را شب ها قبل از خواب انجام دهید تا از آسیب نور خورشید دور باشد و روز ها مصرف ضد آفتاب را فراموش نکنید.

 

سخن آخر درباره مراحل روتین پوست لک دار 

این نکته را همواره در نظر داشته باشید که سلامت پوست، علاوه بر اینکه زیبایی چهره شما را دو چندان می کند، نشان دهنده ی ارزشی است که برای سلامت بدن خودتان قائل هستید. با این اوصاف، با انجام ساده ترین روش ها می توانید از پوست خود مراقبت کنید. جهت انجام اینکار ابتدا با در نظر داشتن مطالبی که درباره مراحل روتین پوست لک دار ذکر شد، روتین مناسبی را برای مراقبت روزانه از پوست تان تنظیم کنید و خود را ملزم به رعایت آن بدانید؛ تا در آینده بتوانید از زیبایی، صافی و شادابی پوست صورت تان لذت ببرید.

 در صورت نیاز به دریافت مشاوره رایگان در رابطه با مراحل روتین پوست لک دار، از طریق مشاوره آنلاین، با تیم علمی داروخانه انلاین داروکده ارتباط برقرار نمایید تا آنها راهنمایی های لازم و تخصصی را به شما ارائه دهند. 

مطالب فوق بر اساس متون منتشر شده در پایگاه های معتبر علمی نظیر Healthline، Maya Clinic و AAD جمع آوری شده است.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )