راهنمای انتخاب بهترین تونر برای بستن منافذ باز و داشتن پوستی شاداب

راهنمای انتخاب بهترین تونر برای بستن منافذ باز و داشتن پوستی شاداب

در این مقاله قصد داریم چندین تونر برای بستن منافذ باز پوست را به کسانی که منافذ پوستی بزرگ و زیادی دارند، معرفی کنیم.

نیلوفر هراتی

نویسنده: نیلوفر هراتی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

31 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

31 خرداد 1403

1K

eye icon

راهنمای انتخاب بهترین تونر برای بستن منافذ باز و داشتن پوستی شاداب

بزرگی و یا ازدیاد منافذ پوست از اهمیت پزشکی چندانی برخوردار نیست؛ با این حال کوچک شدن منافذ به ظاهر زیبای پوست کمک می کند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم بعد از پرداختن به منافذ پوست و آشنایی با عملکرد آن ها، شما را با تونرهای اثرگذار در بستن منافذ پوست آشنا کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانید عبارت است از:

- منافذ پوست و اهمیت آن ها
علل باز و بزرگ شدن منافذ پوست
برای منافذ باز پوست صورت چه کنیم؟
طریقه استفاده تونر درمان کننده منافذ باز پوست صورت
- تونر کی بزنیم؟
معرفی بهترین تونر ایرانی برای بستن منافذ باز پوست

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

منافذ پوست و اهمیت آن ها

منافذ ریز پوست، فولیکول های مو را در خود جای داده اند و در زیر آنها غدد چربی قرار گرفته است. این غدد چربی، مسئول تولید سبوم هستند تا پوست را نرم و مرطوب نگه دارند. منافذ پوست در واقع کانال هایی هستند که سبوم تولید شده در آن ها حرکت می کند.

منافذ پوست امکان حمل و نقل منظم مولکول ها و یون های لازم برای حفظ عملکرد بافت پوست را فراهم می آورند. برخلاف آنچه که بیشتر افراد تصور می کنند، منافذ بخش مهمی از پوست محسوب می شوند و انسداد آن ها با انباشته شدن چربی، آلودگی و ترکیبات آرایشی، عملکرد بافت پوست را مختل کرده و ممکن است موجب مشکلات پوستی متعددی از جمله آکنه و سایر ضایعات پوستی شود. 

درمان های مختلفی برای منافذ بزرگ پوست وجود دارد. با وجود اینکه اندازه منافذ تا حد زیادی ژنتیکی است، با این حال استفاده از یکسری محصولات آرایشی و بهداشتی قابض منافذ، در بهبود ظاهر پوست اثرگذار واقع خواهد شد.

علل باز و بزرگ شدن منافذ پوست

منافذ بزرگ پوست یک مسئله جدی پزشکی نیست و تهدیدی برای سلامتی به شمار نمی رود. اما یک نگرانی زیبایی برای بسیاری از افراد محسوب می شود. بزرگی منافذ پوست می تواند بستری مناسب برای تجمع آلودگی، چربی و باکتری های مولد آکنه شود. تا کنون علت واضح و دقیقی برای بزرگی منافذ پوست مشخص نشده است.

با این حال عوامل بالقوه ای که می توانند در بزرگ شدن منافذ پوست نقش داشته باشند عبارتند از:
 

- داشتن پوستی چرب

اگر پوست چربی دارید، احتمالا منافذ پوست شما بزرگ شده اند. وقتی چربی اضافی، سلول های مرده، آلودگی و گرد و غبار در منافذ پوست جمع می شوند، پوست متورم شده و منافذ آن بزرگتر از حد معمول به نظر می رسند.
 

- فرآیند طبیعی پیری پوست

افزایش سن باعث می شود پوست خاصیت ارتجاعی خود را در اطراف منافذ از دست بدهد. کاهش الاستیسیته پوست در اغلب موارد با بزرگتر دیده شدن منافذ همراه است.
 

- جنسیت

از نظر بیولوژیکی، مردان معمولا منافذ پوست بزرگتری نسبت به زنان دارند. با این حال تغییرات هورمونی مانند بارداری، قاعدگی، بلوغ و منوپوز در زنان، می توانند بر منافذ پوست صورت اثر بگذارند. 
 

- آسیب ناشی از قرارگیری در معرض نور خورشید

قرار گرفتن بیش از حد، بدون محافظت و ضد آفتاب در معرض نور خورشید، می تواند موجب بزرگ به نظر رسیدن منافذ پوست شود. 
 

- ژنتیک

ظاهر و جنس پوست در اغلب موارد با وراثت مرتبط است. معمولا افرادی که پوستشان دارای منافذ بزرگ و زیاد است، اطرافیانشان نیز پوست مشابهی دارند. همچنین بعضی افراد ممکن است به خاطر به ارث بردن پوست چرب، منافذ بزرگی داشته باشند.
 

- استفاده از ترکیبات آرایشی کومدوژنیک

تجمع چربی و ترکیبات آرایشی در منافذ، باعث بزرگتر به نظر رسیدن آن ها می شود. شستشو و پاکسازی روزانه پوست با میسلار واتر، فوم و ژل های شستشو و همچنین استفاده از محصولات آرایشی دارای بافت سبک و فاقد چربی، مانع از انسداد منافذ خواهد شد.

برخی از منابع علمی، افزایش حجم فولیکول موی صورت را هم از عوامل اثرگذار در بزرگتر شدن منافذ پوست به شمار می آورند.

 

برای منافذ باز پوست صورت چه کنیم؟

استفاده از یکسری محصولات قابض منافذ پوست می تواند در بهبود ظاهر پوست اثرگذار واقع شود. برای مثال یکسری از تونر ها علاوه بر تنظیم pH پوست، به کوچک تر شدن منافذ باز پوست نیز کمک می کنند. تونرها محصولاتی هستند که بعد از تکمیل فرآیند پاکسازی پوست مورد استفاده قرار گرفته و در اغلب موارد، نیازی به شستشو ندارند. تونرها می توانند ویژگی های درمانی متعددی برای پوست داشته باشند؛ از جمله اینکه در کاهش ترشح سبوم، لایه برداری، رفع لک و بستن منافذ پوست اثربخش هستند.

تونیک های پاک کننده آرایش، پوست را تمیز کرده و با کوچک کردن منافذ، از ورود آلودگی، چربی و ایحاد عفونت جلوگیری می کنند. اغلب آن ها در به حداقل رساندن فاصله بین سلول های پوست نیز نقش دارند؛ این خاصیت می تواند به کاهش اندازه منافذ پوست کمک کند و  مانع از تجمع آلاینده ها و چربی ها شود. تونرها علاوه بر متعادل سازی pH، به تامین رطوبت لازم برای پوست و فراهم آمدن بستری مناسب جهت جذب سایر محصولات آرایشی و بهداشتی کمک می کنند. 

یک تونر مناسب می تواند به از بین بردن آثار باقی مانده از آلودگی، و متعادل کردن مجدد پوست و کوچک تر شدن منافذ کمک کند. منافذی که ظاهری کوچک تر و شفاف تر دارند، پوست را یکدست تر نشان می دهند.

 

طریقه استفاده تونر درمان کننده منافذ باز پوست صورت

بعد از شستشوی کامل صورت و پاکسازی پوست از ترکیبات آرایشی، چند قطره تونر قابض منافذ را به یک پد پنبه ای اضافه کنید و به آرامی روی پوست خود بکشید. بیشتر تونرها نیاز به آبکشی ندارند؛ با این حال بهتر است قبل از شروع مصرف، طریقه استفاده از تونر را از روی اطلاعات مندرج روی بسته بندی بیابید. بعد از مصرف تونر می توانید سایر محصولات آرایشی و سرم های مغذی را مورد استفاده قرار دهید.

تونر کی بزنیم؟

برای گرفتن نتیجه دلخواه، بهتر است روزی دو مرتبه (صبح و شب) از تونر استفاده کنید. در نظر داشته باشید که براساس تونر مورد استفاده و با توجه به نیاز پوست خود، در این رابطه تصمیم گیری کنید. اگر بعد از مصرف تونر قابض منافذ دچار التهاب می شوید، دفعات مصرف آن را در طول روز کاهش دهید.

 

معرفی بهترین تونر ایرانی برای بستن منافذ باز پوست

1. تونر ویتامین سی آردن

- ترکیبات موثر: ویتامین های C و B3، هیالورونیک اسید و عصاره شیرین بیان
حجم: 250 میلی لیتر
- مناسب انواع پوست
 

2. تونر سینره

- ترکیبات موثر: عصاره بابونه، اسطوخودوس، آقطی، نعناع رزماری
حجم: 150 میلی لیتر
- مناسب انواع پوست
 

3. تونر پاک کننده و التیام بخش گلاب دیپ سنس

ترکیبات موثر: عصاره های هاماملیس، بابونه، آلوئه ورا و روغن های املا و گل محمدی
حجم: 160 میلی لیتر
- مناسب انواع پوست و پوست های حساس
 

4. تونر ژنوبایوتیک پوست چرب

ترکیبات موثر: عصاره برگ مورد سبز و دانه گریپ فروت، ویتامین C
حجم: 150 میلی لیتر
- مناسب پوست چرب و مستعد آکنه
 

5. تونر لایه بردار و روشن کننده ناک

ترکیبات موثر: بتا و آلفا هیدروکسی اسید، ویتامین های B3 و B5، کافئین و سدیم پی سی ای
حجم: 250 میلی لیتر
- مناسب انواع پوست
 

6. تونیک پاک کننده صورت حاوی عصاره های گیاهی هیدرودرم

ترکیبات موثر: سبومین، پیروکتون اولامین، عصاره هاماملیس، عصاره رزماری، دکسپانتنول، سدیم لاکتات
- مناسب پوست های چرب و معمولی
 

7. تونر صورت اکتی ویت

ترکیبات موثر: سالیسیلیک اسید، زینک پی سی ای، نیاسین آمید
حجم: 200 میلی لیتر
- مناسب پوست چرب و جوش زا

 

سخن پایانی

داروخانه آنلاین داروکده سالهاست در زمینه ارائه انواع محصولات آرایشی، بهداشتی و سلامت محور فعالیت دارد. سعی تیم داروکده همواره بر ارائه جدیدترین، با کیفیت ترین و به صرفه ترین اقلام آرایشی و بهداشتی بوده است. 

علاوه بر ارائه و فروش این اقلام، به علت اهمیت ارتقای سلامت و بهداشت جامعه، تیم علمی داروکده اقدام به ارائه مطالب به روز در رابطه با حفظ سلامت بدن از جمله پوست و مو نموده است. برای کسب جدیدترین اطلاعات در رابطه با محصولات سلامت محور و یا معرفی بهترین اقلام، می توانید به مجله علمی داروکده مراجعه نموده و به منبعی یکپارچه و دقیق دست پیدا کنید. در نظر داشته باشید که داروکده تمامی محصولات ارائه شده را در کوتاهترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب، به سراسر کشور ارسال خواهد نمود. تیم پشتیبانی داروکده نیز تا دریافت محصول، همواره پاسخگوی مشتریان گرامی در رابطه با مرسوله سفارشی خواهد بود.

برای ارتقای مطالب ارائه شده و نیازسنجی صحیح، مشتاقیم تا انتقادات و پیشنهادات خود را با ما از طریق ثبت نظرات در میان بگذارید. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )