راهنمای جامع انتخاب و استفاده از تونر پوست چرب

راهنمای جامع انتخاب و استفاده از تونر پوست چرب

این محتوا با تمرکز بر تونر پوست چرب،انواع تونر پوست چرب و نحوه استفاده تونر برای پوست چرب توسط تیم علمی داروکده تهیه شده است.

سحر زنوزی

نویسنده: سحر زنوزی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

24 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

24 خرداد 1403

0

eye icon

راهنمای جامع انتخاب و استفاده از تونر پوست چرب

دقت کرده اید وقتی صورت خود را پاک می کنید، هم چنان مقدار کمی از آثار آن ها روی پوست و منافذ باقی می ماند؟ آیا استفاده از میسلارواتر و شوینده به تنهایی می تواند پوست صورت و منافذ آن را کاملا از آلودگی ها پاک کند؟ در این مقاله با تونر پوست چرب به عنوان آخرین بخش پاکسازی روتین پوست چرب و جوشدار آشنا می شوید.

در این مقاله می خوانیم:

- تونر پوست چرب
- فواید تونر برای پوست چرب
- انواع تونر پوست چرب 
- تونر پوست چرب و حساس
- تونر برای پوست چرب و مختلط
- تونر ضد جوش و روشن کننده
- تونر برای پوست چرب و جوشدار
- تونر مناسب پوست چرب و منافذ باز
- انواع تونر پوست چرب براساس محل تولید
- تونر پوست چرب ایرانی
- تونر پوست چرب خارجی
- نحوه استفاده تونر برای پوست چرب

مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه

تونر پوست چرب

تونر پوست چرب یکی از محصولات پاک کننده بدون نیاز به آبکشی برای پاکسازی و مراقبت از پوست چرب است که باقی مانده چربی، آلودگی و آرایش روی پوست و منافذ را پس از مصرف میسلار واتر و شوینده، به طور عمیق پاکسازی می کند.

 هم چنین، تونر برای پوست چرب قادر است میزان چربی درحال ترشح از غدد چربی پوست را کنترل و تنظیم کند.

 در نتیجه، تونر مخصوص پوست چرب منافذ بسته پوست را به کمک ترکیبات لایه بردار موجود در خود باز می کند و چربی های موجود در آن ها را به طور عمیق پاک می نماید و به بسته شدن منافذ باز  و مات شدن پوست کمک می کند.

از طرف دیگر، تونر مناسب پوست چرب بر پایه آب و فاقد الکل است و با تنظیم pH پوست، مانع از ایجاد جوش و کومدون های سر سیاه و سرسفید می شود. 

به طور کلی، مصرف تونر پوست چرب و جوشدار، رطوبت مورد نیاز و از دست رفته ی پوست در مراحل پاکسازی با میسلار واتر و شوینده را تامین می کند و شادابی، نرمی و طراوت را به پوست مصرف کننده هدیه می دهد. 

در نهایت، استفاده از تونر پوست چرب و جوش دار پوست را برای افزایش جذب مرطوب کننده و سایر روتین های پوستی آماده می کند.

فواید تونر برای پوست چرب

بهترین تونر پوست چرب محصولی است که:

- پوست را به طور عمیق پاک کند.
- pH پوست را تنظیم کند.
- رطوبت پوست را تامین نماید.
- ضمن تنظیم چربی پوست، مانع از ایجاد جوش شود.
- از براقیت پوست بکاهد و آن را مات کند.

از بهترین مارک تونر برای پوست چرب می توان به دیپ سنس، درمالوگ، ناک، ژیناژن، درمومدیک و ... اشاره کرد.

 

انواع تونر پوست چرب

تونر پوست چرب خود یکی از انواع تونر است که به طور کلی برای پاکسازی عمیق و نهایی پوست چرب طراحی شده است اما همین تونر پوست چرب به طور تخصصی در انواع؛ 

- تونر پوست چرب و حساس
- تونر برای پوست چرب و مختلط
- تونر برای پوست چرب و جوشدار
- تونر ضد جوش و روشن کننده
- تونر مناسب پوست چرب و منافذ باز

از مراکز عرضه محصولات مراقبت از پوست و آرایشی مانند؛ داروخانه ها قابل تهیه است.
 

تونر پوست چرب و حساس

تونر مخصوص پوست چرب و حساس یکی از انواع تونر پوست چرب است که برای پاکسازی عمیق پوست های چربی که حساس هستند و به سرعت قرمز و ملتهب می شوند، مناسب است. این گروه از تونر پوست چرب با بهره گیری از ترکیبات ضدالتهابی مانند؛ آلانتوئین و بیزابولول مانع از بروز علائم التهابی و آلرژیک پس از پاکسازی پوست می شود. از تونر برای پوست چرب و حساس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تونر تنظیم کننده چربی پوست اکنس 1 ساین اسکین

تونر برای پوست چرب و مختلط

گروهی از افراد هستند که دارای پوست چرب در ناحیه بینی و پیشانی (T-zone) و پوست خشک تا نرمال در ناحیه گونه و چانه هستند. در چنین شرایطی، استفاده از تونر مناسب پوست چرب و مختلط به این افراد پیشنهاد می شود. از بهترین تونر برای پوست چرب و مختلط می توان موارد زیر را نام برد:

تونر پوست چرب دیپ سنس

تونر مولتی اکتیو 1 پوست چرب و مختلط

همان تونر پوست چرب و مختلط لافارر است.

تونر 2 در 1 پوست چرب و مختلط بایو اسکین

تونر برای پوست چرب و جوشدار

یکی دیگر از انواع تونر پوست چرب، تونرهایی هستند که ترکیبات ضد میکروبی مانند؛ ضدباکتریایی و ضدقارچی دارند. از این رو، این گروه از تونرهای پوست چرب، عامل مولد جوش را از بین می برند و در بهبود جوش تاثیرگذارند. از بهترین تونر پوست چرب و جوشدار می توان موارد زیر را نام برد.

تونر پوست چرب درمالوگ

تونر پوست چرب ناک

تونر پوست چرب ژیناژن

تونر ضد جوش و روشن کننده

گروه دیگری از تونرهای چرب، تونر ضدجوش و روشن کننده است که ضمن کنترل عامل جوش، دارای ترکیبات روشن کننده مانند؛ آربوتین، ویتامین C و ... می باشند. در ادامه برخی از بهترین تونر روشن کننده پوست چرب قابل مشاهده اند:

تونر پوست چرب لایف توبی

برای کسب اطلاعات بیش تر درباره تونر روشن کننده، مقاله "همه چیز درباره تونرهای ضدلک و روشن کننده" را در همین مجله مطالعه کنید.

 

تونر مناسب پوست چرب و منافذ باز

یکی از انواع تونرهای پوست چرب، تونر پوست چرب و منافذ باز است که ضمن پاکسازی کامل منافذ از آلودگی و چربی، به انقباض و کوچک شدن منافذ نیز کمک می نماید. بهترین تونر برای پوست چرب و منافذ باز در ادامه آمده است:

تونر پوست چرب ژنوبایوتیک

بهترین تونر پوست چرب

 انتخاب بهترین تونر پوست چرب از نگاه هر فرد متفاوت است. برای انتخاب بهترین مارک تونر برای پوست چرب پیشنهاد می شود ابتدا از پزشک متخصص پوست، کارشناسان پوست یا داروسازان راهنمایی بگیرید. پیش از خرید مشخص کنید که تمایل به خرید محصول ایرانی دارید یا خارجی. در ادامه با تونرها براساس محل تولید آشنا می شوید.

 

انواع تونر پوست چرب براساس محل تولید

1. تونر پوست چرب ایرانی

بهترین تونر پوست چرب ایرانی مانند؛

تونر ویتالیر پوست چرب و مختلط

همان تونر اکتی ویت ویتالیر است.

تونر پوست چرب سیلکر

2. تونر پوست چرب خارجی

بهترین تونر پوست چرب خارجی مانند؛

تونر الارو پوست چرب

این محصول در ایران تحت لیسانس فرانسه تولید می شود.

تونر پوست چرب سبوفارما

این محصول در ایران تحت لیسانس آلمان تولید می شود.

نحوه استفاده تونر برای پوست چرب

دو نوبت در شبانه روز، صبح ها و شب ها پس از شستشوی صورت با شوینده مناسب پوست چرب، مقدار کمی از تونر پوست چرب را روی پنبه یا پد آرایش بریزید و پد را به آرامی روی پوست تمیز صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید تا کاملا روی پوست خشک شود. سپس، از مرطوب کننده پوست چرب و سایر روتین پوستی خود استفاده نمائید.

 

سوال متداول کاربران

1- چگونه منافذ باز پوست صورت را ببندیم؟

یکی از روش های کمک کننده به انقباض منافذ، استفاده از تونر مناسب پوست چرب و منافذ باز است.

 

سخن آخر

زمانی که پوست چرب را با میسلار واتر و شوینده از چربی و آرایش پاک می کنید، ممکن است پوستتان کاملا تمیز نشده باشد؛ زیرا اگر یک پنبه تمیز را روی پوستتان بکشید، پنبه کمی آلوده می شود. از این رو، برای پاکسازی کامل پوست چرب از چربی و میکاپ، استفاده از تونر در آخرین مرحله پاکسازی پوست چرب توصیه می شود. 

استفاده از تونر، ضمن پاکسازی عمیق، pH پوست و چربی آن را تنظیم می کند، التهابات پوست را تسکین می دهد و پوست را مات می کند.

برای تهیه و خرید تونر پوست چرب به مراکز معتبر و داروخانه ها مراجعه نمائید. داروخانه آنلاین داروکده به عنوان پایگاه آنلاین فروش محصولات آرایشی، بهداشتی، تغذیه و مکمل های ورزشی داروخانه مرکزی جمالزاده،  این محصولات را با تضمین کیفیت و قیمت عرضه می کند و در اختیار مصرف کنندگان محترم قرار می دهد. برای مشاهده قیمت تونر پوست چرب کافیست محصول مورد نظر را در داروکده جستجو کنید.

اگر پیش از انتخاب تونر پوست چرب داروکده به راهنمایی نیاز دارید، با واحد مشاوره تلفنی داروکده در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان با کارشناسان علمی مجرب پوست و داروسازی در ساعات کاری بهره مند شوید. 

هم چنین، اگر درباره محصولات دارای ابهام هستید، می توانید در قسمت پرسش و پاسخ ذیل همان محصول، سوال خود را مطرح نمائید. همکاران واحد پشتیبانی آنلاین داروکده در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما هستند.

در پایان لازم به ذکر است که این مطلب در تیم علمی داروکده زیر نظر کارشناسان داروسازی و پوست نگارش و تهیه شده است.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )