نکات ضروری در مورد زمان مصرف مگنیفورت

نکات ضروری در مورد زمان مصرف مگنیفورت

در این مقاله به بررسی بهترین زمان مصرف مگنیفورت و مزایای مگنیفورت بر اساس زمان مصرف، خواهیم پرداخت.

امیرمسعود مهربانی

نویسنده: امیرمسعود مهربانی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 خرداد 1403

1K

eye icon

نکات ضروری در مورد زمان مصرف مگنیفورت

بهترین زمان مصرف مگنیفورت بر اساس کاربرد‌های مختلف آن، در این مقاله بررسی خواهد شد.

مگنیفورت به فرم دارویی کپسول است. اما در اصطلاح رایج به عنوان قرص مگنیفورت شناخته شده است. لذا در این متن به منظور درک بهتر مفاهیم، از هر دو عبارت قرص مگنیفورت و کپسول مگنیفورت استفاده شده است.

بهترین زمان مصرف مکمل‌های مختلف در طول روز، از دغدغه‌های اصلی مصرف کنندگان است. زمان مصرف مکمل‌های مختلف بر اساس چند فاکتور تعیین می‌شود. یکی از این عوامل تاثیر گذار، مواد موثره موجود در مکمل و دومی، هدف از مصرف مکمل است. به منظور تعیین زمان مصرف مگنیفورت نیز باید به دو عامل ذکر شده توجه ویژه نمود. در نتیجه ابتدا به بررسی مواد تشکیل دهنده و کاربرد‌ مگنیفورت خواهیم پرداخت و در ادامه بهترین زمان مصرف کپسول مگنیفورت را بررسی می‌کنیم.

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

- ترکیبات مگنیفورت
- خواص مگنیفورت 
- بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت
- زمان مصرف قرص مگنیفورت برای ورزشکاران
- بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای خواب
- بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای میگرن
- بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای لاغری 

مدت زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

 

ترکیبات مگنیفورت

مگنیفورت به ازای هر کپسول، دارای ترکیبات زیر است:

- 150 میلی گرم منیزیم المنتال به فرم منیزیم دریایی
- 99 میلی گرم تیامین یا ویتامین B1
- 20 میلی گرم ویتامین B6 یا پیریدوکسین
- 400 واحد بین الملل ویتامین D
- 50 میکروگرم ویتامین K


 

خواص مگنیفورت

مگنیفورت به واسطه مواد موثره خود، کاربردهای متعددی دارد. منیزیم که به عنوان ماده موثره اصلی مگنیفورت است، در بیش از 300 واکنش آنزیمی نقش دارد. درباره‌ی زمان مصرف مکمل منیزیم نیز می‌تواند تا حدودی در میزان اثربخشی آن تاثیر گذار باشد. کاربرد‌های مختلف مگنیفورت عبارت اند از:

- حفظ سلامت عضلات، استخوان‌ها و سیستم عصبی
- کاهش حملات میگرنی و سردرد
- بهبود گرفتگی ها و اسپاسم های عضلانی 
- تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی
- کمک به خواب راحت 
- جلوگیری و بهبود دردهای نوروپاتیک
- کمک به تنظیم فشار خون و قند خون و کاهش یبوست

در راستای کسب اطلاعات کامل و جامع در مورد منیزیم، می‌توانید به مقاله «همه چیز درباره منیزیم» که توسط خانم دکتر الهه عبدالهی، ترجمه و تالیف شده است، مراجعه نمایید.

 

بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت

همانگونه که پیش‌تر اشاره شد، بهترین زمان مصرف مگنیفورت، به مواد موثره موجود در آن بستگی دارد. در نتیجه به صورت کلی، توصیه می‌شود مکمل مگنیفورت را همراه با وعده غذایی و با معده پر استفاده نمایید.

- یکی از دلایل اصلی مصرف مگنیفورت همراه با وعده غذایی، این است که قرص مگنیفورت دارای ویتامین D می‌باشد. ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است و در نتیجه مصرف آن به همراه وعده‌‌های غذایی پرچرب، جذب آن را بهبود می بخشید. 

- دیگر دلیل مهم مصرف قرص مگنیفورت با معده پر، به حداقل رساندن عوارض ناشی از منیزیم دریایی است. منیزیم دریایی درصد جذب بالایی دارد، اما در صورتی که با معده خالی مصرف شود، احتمال بروز عوارض گوارشی مانند نفخ، اسهال یا حالت تهوع وجود دارد.

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از مگنیفورت با هدف خاص مانند کاهش خستگی ناشی از ورزش، استفاده می‌کنید و کاربرد اختصاصی آن برایتان مهم است؛ در ادامه این مطلب به بررسی دقیق زمان مناسب مصرف قرص مگنیفورت خواهیم پرداخت.
 

زمان مصرف قرص مگنیفورت برای ورزشکاران

ورزشکاران و به خصوص بدنسازان از اصلی ترین گروه‌هایی هستند که از قرص مگنیفورت استفاده می‌کنند. منیزیم موجود در مگنیفورت، در کاهش اسپاسم ماهیچه‌ها کمک کننده است. 

چنانچه شما هم جزو کسانی هستید که به تازگی بدنسازی را آغاز نموده‌اید یا ورزش‌های سنگین انجام می‌دهید و بعد ورزش با گرفتگی و کوفتگی ماهیچه‌ها دست و پنجه نرم می‌کنید، مگنیفورت یک گزینه ایده آل است.

به منظور کاهش اسپاسم و گرفتگی عضلات و بهبود ریکاوری بعد از ورزش، می‌توانید مگنیفورت را به همراه وعده غذایی بعد از تمرین استفاده نمایید.

در راستای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اثرات منیزیم در ورزشکاران، توصیه می‌شود مقاله «آیا مصرف مکمل منیزیم فعالیت ورزشی را بالا می برد؟» که توسط دکتر کوشا شهیدی ترجمه و تالیف شده است، مطالعه نمایید.

 

بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای خواب

بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای خواب بهتر، بعد از وعده شام و 1 تا 2 ساعت قبل از خواب است.

قرص منیزیم برای خواب بهتر یک انتخاب مناسب است. محققان بر این باورند که منیزیم به طرق مختلف در بهبود کیفیت خواب کمک کننده است. کاهش هورمون استرس (کورتیزول)، افزایش هورمون ملاتونین (هورمون خواب آور) و کمک به تنظیم انتقال دهنده های عصبی برای سیستم عصبی مرکزی (CNS) از جمله مکانیسم‌هایی است که مگنیفورت می‌تواند در خواب بهتر نقش داشته باشد.

علاوه بر این، ویتامین B6 موجود در مگنیفورت باعث تقویت بیوسنتز انتقال دهنده عصبی گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) می‌شود که می‌تواند سلامت اعصاب و کیفیت خواب را بهبود بخشد.

 

بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای میگرن

آیا مبتلا به میگرن هستید؟ 

اگر از سردرد‌های میگرنی رنج می‌برید این بخش از مقاله می‌تواند برای شما کمک کننده باشد.

آیا میگرن و مگنیفورت به هم ارتباط دارند؟

پاسخ این سوال مثبت است. منیزیم موجود در مگنیفورت می‌تواند در کمک به بهبود میگرن موثر باشد. ممکن است شنیده یا خوانده باشید که دوزهایی از منیزیم می‌تواند به جلوگیری از این شکل بسیار دردناک سردرد مزمن کمک کند. شواهد کافی از مطالعات علمی وجود دارد که نشان می‌دهد این روش ساده و ارزان ارزش امتحان کردن را دارد. 

مطالعات نشان داده است افرادی که مبتلا به میگرن هستند، نسبت به افرادی که سردرد ندارند، سطح منیزیم پایین‌تری دارند. برخی دانشمندان بر این باورند که منیزیم سیگنال‌هایی را در مغز که منجر به میگرن همراه با هاله یا تغییر در بینایی می‌شود، مسدود می‌کند. تحقیقات همچنین نشان می دهد که منیزیم برخی از مواد شیمیایی که باعث درد می شوند را متوقف می‌کند. علاوه بر این، به نظر می رسد کاهش سطح منیزیم باعث انقباض عروق خونی مغز می شود که ممکن است در بروز میگرن نیز نقش داشته باشد.

یک مطالعه نشان داد افرادی که مکمل‌های منیزیم مصرف ‌کردند در مقایسه با گروه دارونما، 43 درصد کمتر درگیر میگرن بودند. چندین مطالعه دیگر نشان داد که مصرف کنندگان منیزیم تعداد حملات میگرنی کمتری نسبت به افراد غیر مصرف کننده داشتند. 

آکادمی نورولوژی و انجمن سردرد آمریکا نیز بر این باور است که استفاده از منیزیم برای پیشگیری از میگرن موثر خواهد بود.

کمبود منیزیم و سردرد ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند. هر کپسول مگنیفورت دارای 150 میلی گرم منیزیم المنتال است. در نتیجه مصرف 2 کپسول مگنیفورت در روز می‌تواند با تامین منیزیم مناسب بدن در کنترل میگرن نقش داشته باشد. زمان دقیقی برای مصرف منیزیم به منظور کاهش میگرن تعیین نشده است و استفاده مداوم از آن یک فاکتور مهم محسوب می‌شود. اما به نظر می‌رسد در راستای بهره مندی از مزایای مگنیفورت، بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای میگرن، یک کپسول بعد صبحانه و یک کپسول بعد شام است.

 

بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای لاغری

تاثیر قرص منیزیم در لاغری نیز قابل مشاهده است. منیزیم موجود در مگنیفوت می‌تواند با بهبود حساسیت انسولینی، تنظیم تعادل هورمونی و افزایش سطح انرژی، در روند کاهش وزن و لاغری تاثیرات مثبتی بر جای بگذارد. 

مگنیفورت به عنوان یک عامل کمکی در لاغری مطرح بوده و مکمل اختصاصی برای این امر نیست. لذا اگر به دنبال مدیریت وزن خود هستید، توصیه می‌شود در کنار مگنیفورت از مکمل‌های تخصصی کاهش وزن نیز بهره مند شوید. 

بهترین زمان مصرف مگنیفورت برای لاغری یک موضوع نسبی است. چرا که به منظور کمک به کاهش وزن، استمرار در دریافت میزان کافی منیزیم، بسیار مهم‌تر از زمان مصرف آن در طول روز است. در نتیجه به منظور حفظ سطح بالای انرژی در طول روز توصیه می‌شود یک عدد قرص مگنیفورت بعد از صبحانه استفاده شود و به منظور کمک به خواب راحت که به صورت غیر مستقیم در کاهش وزن اثرگذار خواهد بود، پیشنهاد می‌شود یک قرص مگنیفورت نیز بعد از وعده شام مصرف شود.

 

سخن پایانی

در این مقاله به صورت جامع در مورد بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت و دلایل آن بحث شد. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید رعایت شود، مصرف مگنیفورت پس از وعده غذایی و با معده پر است. در این صورت احتمال بروز عوارض گوارشی به حداقل رسیده و جذب مواد مغذی موجود در مگنیفورت به حالت اپتیموم خواهد رسید.

داروخانه آنلاین داروکده با تیم علمی فعال متشکل از متخصصین داروسازی و کارشناسان ارشد تغذیه، در تلاش است با ترجمه و تالیف مقالات علمی، معتبر و به روز، سطح آگاهی عموم جامعه را در راستای ارتقای کیفیت زندگی بهبود بخشد. 

می‌توانید هر گونه سوال در مورد کپسول مگنیفورت و زمان مصرف آن را به صورت کامنت در این مقاله مطرح نمایید تا تیم علمی داروکده در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان باشد. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )