بهترین آمینو اسید برای حجم

بهترین آمینو اسید برای حجم

در این مقاله از مجله علمی داروکده، ضمن بررسی اثرات مکمل آمینو برای حجم و بهترین زمان مصرف قرص امینو در بدنسازی، به معرفی بهترین مکمل امینو برای حجم خشک می‌پردازیم.

مرضیه سادات موسوی

نویسنده: مرضیه سادات موسوی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

02 آبان 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

02 آبان 1403

44

eye icon

بهترین آمینو اسید برای حجم

فاز حجم مرحله‌ای از بدنسازی است که هدف آن افزایش حجم توده عضلانی است. پیروی از رژیم غذایی تنظیم شده در کنار تمرینات مناسب در این دوره ضروری است و استفاده از مکمل مناسب برای افزایش حجم عضله خشک نیز برای کمک به بهبود عملکرد ورزشی حائز اهمیت است.

در این مقاله قصد داریم تا پس از معرفی بهترین انواع مکمل برای افزایش وزن و حجم، به طور ویژه به بررسی اثرات آمینو برای حجم بپردازیم و با برخی از بهترین مکمل امینو برای حجم خشک آشنا شویم.

 

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم عضله خشک
  • انواع مکمل آمینو
  • بهترین امینو برای حجم خشک
  • بهترین مکمل امینو برای حجم خشک
  • طریقه مصرف آمینو برای حجم عضلات
  • مکمل آمینو برای خانم ها
  • تفاوت مکمل امینو با پروتئین وی
  • قرص امینو اسید برای لاغری

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

مکمل های بدنسازی برای افزایش حجم عضله خشک

در فاز حجم بدنسازی هدف، افزایش وزن و توده عضلانی است. رعایت رژیم غذایی مناسب و دریافت کالری مورد نیاز در کنار فعالیت های ورزشی متناسب با این مرحله ضروری است.

در کنار این موارد، مصرف مکمل های ورزشی نیز، به خصوص در افرادی که دریافت غذایی مناسب ندارند، انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

انتخاب مکمل مناسب برای هر فرد با توجه به اهداف فردی، عادات غذایی و سلامت کلی شخص صورت می گیرد.

از جمله مهم ترین مکمل برای حجم و وزن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

پروتئین وی

 اطمینان از دریافت پروتئین کافی برای عضله سازی، ترمیم و نگهداری عضله بسیار حائز اهمیت است. مکمل پروتئین وی از شیر گاو به دست می آید و در سه نوع وی کنسانتره، وی ایزوله و وی هیدرولیز وجود دارد.

 

کراتین

کراتین به طور طبیعی در ماهیچه ها به صورت کراتین فسفات ذخیره شده و برای تولید انرژی (ATP) در طول تمرینات فشرده و کوتاه مدت استفاده می شود. استفاده از مکمل کراتین اضافی می تواند سطح فسفوکراتین عضلانی را افزایش داده و منجر به بهبود عملکرد ورزشی و تسریع ریکاوری شود.

 

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAA)

آمینو اسیدهای شاخه دار (BCAAs) به سه اسیدآمینه لوسین، ایزولوسین و والین اطلاق می شود. لوسین محرک آنابولیک است و به عضله سازی کمک می کند. ایزولوسین نیز برای عملکرد سیستم ایمنی، تولید هموگلوبین و تنظیم انرژی اهمیت دارد.

مکمل BCAA در طول ورزش شدید به کاهش تخریب پروتئین و افزایش توده عضلانی کمک می کند.

 

گینر

برای افزایش وزن، باید کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی در روز دریافت شود. برای این منظور استفاده از مکمل گینر می تواند انتخاب مناسبی باشد.

گینرها به تأمین بخشی از کالری و پروتئین مورد نیاز بدن، افزایش وزن، افزایش حجم، رشد عضلات، بهبود قدرت و استقامت، بهبود ریکاوری، ترمیم عضلات، کاهش درد پس از تمرین و بازسازی ذخایر گلیکوژن کمک می‌کنند.

 

 

انواع دیگری از مکمل ها همچون مکمل های امگا 3، مولتی ویتامین های ورزشی، کافئین و تریبولوس نیز برای کمک به افزایش حجم عضلانی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

انواع مکمل آمینو

آمینو اسیدها مونومر یا بلوک های سازنده پروتئین ها هستند. تأمین نیاز بدن به آمینو اسیدها برای ساخت و ترمیم پروتئین های عضله امری ضروری است. مکمل امینو اسید به تقویت عضلات و افزایش قدرت عضلانی، بهبود ترکیب بدنی و کاهش خستگی کمک می کند.

مکمل آمینو انواع مختلف زیر را شامل می شود:

  • مکمل های BCAA

  • مکمل های اسید آمینه مجزا مانند گلوتامین و آرژنین

  • مکمل های آمینواسیدهای ضروری

اسیدهای آمینه ضروری (EAAs) آمینو اسیدهایی هستند که بدن قادر به ساخت آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی دریافت شوند. این اسید های آمینه ضروری شامل فنیل آلانین، والین، ترئونین، تریپتوفان، متیونین، لوسین، ایزولوسین، هیستیدین و لیزین هستند.

 

 

همچنین مکمل های آمینو بر اساس منشا آمینواسید نیز به انواع زیر دسته بندی می شوند:

  • آمینو وی (با منشاء پروتئین وی)

  • آمینو سالمون (با منشاء پروتئین ماهی)

  • آمینو بیف (با منشاء گوشت گاو)

  • آمینو چیکن (با منشاء گوشت مرغ)

 

بهترین امینو برای حجم خشک

مکمل های EAA نقش کلیدی در حفظ و افزایش توده عضلانی دارند. این مکمل ها با فراهم کردن بلوک های ساختمانی لازم برای سنتز پروتئین به حفظ عضلات بدون چربی کمک کرده و عملکرد فیزیکی را ارتقاء می دهند.

مصرف مکمل آمینو قبل از تمرین می تواند به افزایش انرژی، کاهش خستگی عضلانی و درد بعد از تمرین، افزایش سنتز پروتئین عضلانی و تقویت ریکاوری عضلات کمک کند.

بهترین آمینو برای حجم، محصولی است که درصد بالاتری از اسیدآمینه های شاخه دار (لوسین، والین و ایزولوسین) را شامل شود.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فرق بی سی ای ای با امینو، مطالعه مقاله با عنوان "تفاوت مکمل های آمینو و بی سی ای ای" که در مجله علمی داروکده منتشر شده است، می تواند سودمند باشد.

 

بهترین مکمل امینو برای حجم خشک

در این قسمت به معرفی برخی از بهترین مکمل امینو برای حجم در انواع مختلف آن می پردازیم.

- آمینو وی 2000 ژن استار

این قرص امینو بدنسازی حاوی مجموعه کاملی از اسیدهای آمینه از جمله اسید آمینه های شاخه دار در کنار پروتئین وی هیدرولیز شده و پروتئین وی کنسانتره است که برای کمک به افزایش حجم عضلات، تاخیر در بروز خستگی و کمک به حفظ قدرت عضلانی در حین ورزش های سنگین توسط شرکت ستارگان نیک در ایران تولید می شود.

 

 

- آمینو وی اکسپلود 300 عددی فانتوم نوتریشن

این مکمل حاوی پروتئین وی کنسانتره و محتوای آمینو اسیدی شامل اسیدهای آمینه ضروری و BCAA است و به بهبود عضله سازی و افزایش توده عضلانی بدون چربی، ریکاوری عضلات و جلوگیری از تحلیل عضلانی بعد از تمرین و به طور کلی ارتقاء عملکرد ورزشی کمک می کند. قرص آمینو برای حجم آمینو وی اکسپلود برند فانتوم نوتریشن توسط شرکت عرشیا مکمل آریا در ایران تولید می شود.

 

 

- آمینو EAA گلد کر لاین ترک نوتریشن

این پودر آمینو برای حجم حاوی آمینواسیدهای ضروری، عصاره گیاهان گوارانا، چای سبز و قهوه سبز، کافئین و ویتامین‌هایB6  و B12 است و به ساخت توده عضلانی، بالا بردن استقامت بدن در تمرینات، بهبود ریکاوری و بالا بردن متابولیسم بدن برای ورزشکاران کمک می کند. آمینو EAA ترک با طعم لیمو تحت لیسانس ترک نوتریشن لهستان در ایران تولید می شود. 

 

 

- مولتی آمینو یوروویتال

این مکمل حاوی ترکیب مناسبی از اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری است و به افزایش حجم عضلات، جلوگیری از تحلیل عضلانی، کاهش خستگی بعد از تمرین و کاهش اشتها کمک می کند. قرص مولتی آمینو یوروویتال تحت لیسانس Euro OTC Pharma GmbH آلمان و توسط حکیمان طب کار در ایران تولید می شود.

 

 

طریقه مصرف آمینو برای حجم عضلات

تعیین مقادیر مورد نیاز مکمل آمینو برای هر فرد به عواملی همچون سن، رژیم غذایی، سایر مکمل های مصرفی، نوع تمرینات ورزشی، شدت و دفعات تمرینات ورزشی و هدف از استفاده بستگی دارد.

اما به طور کلی در رابطه با طریقه مصرف آمینو اسید برای خانم ها و آقایان، تحقیقات نشان می دهد که مصرف 10تا 20 گرم در روز برای کمک به بهبود رشد عضلات، افزایش استقامت و کاهش درد پس از تمرین در بزرگسالان سالم مناسب است.

 

 

همچنین مطالعه مقاله "زمان مصرف 10 مکمل برتر در دوره بدنسازی" تألیف و ترجمه آقای دکتر کوشا شهیدی که در مجله علمی داروکده منتشر شده است، می تواند راهنمای مناسبی در رابطه با شناخت بهترین زمان مصرف قرص امینو برای حجم باشد.

 

مکمل آمینو برای خانم ها

استفاده از مکمل آمینو در زنانی که فعالیت ورزشی دارند، نسبت به BCAA ارجحیت دارد.

مکمل آمینو در زنان علاوه بر نقشی که در بهبود عملکرد ورزشی ایفا می کند، از نظر کمک به تعادل هورمونی و تقویت سیستم ایمنی نیز حائز اهمیت است. تغییرات هورمونی در طول چرخه قاعدگی می تواند بر رشد و ریکاوری عضلات مؤثر باشد. اسیدهای آمینه به حمایت از توده عضلانی در این دوره کمک می کنند.

 

 

تفاوت مکمل امینو با پروتئین وی

هر دو مکمل پروتئین وی و آمینو برای حجم و افزایش توده عضلانی حائز اهمیت هستند. 

مکمل پروتئین وی یک پروتئین کامل مشتق شده از شیر است که می تواند حاوی اسیدهای آمینه ضروری و غیرضروری باشد. در حالی که مکمل آمینو، اسیدآمینه های ضروری را شامل می شود و از اسیدهای آمینه منفرد تشکیل شده است.

پروتئین وی علاوه بر اسیدهای آمینه مواد مغذی دیگری مانند کربوهیدرات ها، چربی ها و مواد معدنی را نیز در ترکیبات خودد دارد. اما مکمل های اسید آمینه به عنوان یک منبع متمرکز از اسیدهای آمینه شناخته می شوند.

 

 

قرص امینو اسید برای لاغری

با توجه به اینکه اسیدهای آمینه با افزایش حجم و توده عضلانی مرتبط هستند، قرص امینو اسید برای لاغری نیز استفاده می شود.

آمینواسیدها از طریق کمک به بهبود متابولیسم و کاهش اشتهاء، در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب، اثرات خود را برای کاهش وزن اعمال می کنند.

 

 

در رابطه با فواید آمینو برای چاقی لازم به ذکر است که مکمل آمینو به افزایش توده عضلانی کمک می کند و نقشی در افزایش چربی ندارد. بنابراین به نظر می رسد به تنهایی برای کمک به افزایش وزن و چاقی کافی نباشد.

برای کمک به افزایش وزن، تمرکز بر افزایش کالری دریافتی و استفاده از مکمل چاقی برای بانوان و آقایان راهکار مناسب تری است.

 

سخن پایانی

آمینو اسیدها با تسهیل سنتز پروتئین، به رشد و ترمیم عضلات و حفظ توده عضلانی کمک می کنند. استفاده از مکمل‌ آمینو در کنار برنامه غذایی و فعالیت ورزشی مناسب می تواند در ارتقاء عملکرد ورزشی اثربخش باشد.

انواعی از بهترین مارک آمینو خارجی و ایرانی در فرم های مختلف در داروخانه آنلاین داروکده موجود و قابل دسترسی هستند.

داروکده به عنوان تنها داروخانه آنلاین دارای نماد اعتماد الکترونیک 5 ستاره در کشور، انواع محصولات سلامت محور غیردارویی از جمله مکمل آمینو را با تضمین اصالت و بهترین قیمت عرضه می کند.

قیمت امینو موجود در داروکده با نظارت سازمان غذا و دارو تعیین می شود و در اغلب مواقع با تخفیف های مناسبتی و هدایای ویژه به کاربران ارائه می شود.

امیدواریم مقاله "بهترین آمینو اسید برای حجم" برای شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد. هدف ما در مجله علمی داروکده افزایش آگاهی مخاطبان در حیطه سلامت و ارائه پاسخ هایی علمی در رابطه با دغدغه های موجود در این زمینه است. تیم علمی داروکده متشکل از داروسازان متخصص و دانش آموختگان رشته تغذیه به تألیف و ترجمه مقالات پیرامون موضوعات حائز اهمیت در حوزه سلامت می پردازند. در صورت وجود هر گونه پرسش در رابطه با آمینو برای حجم، می‌توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کرده تا تیم علمی داروکده در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )