بهترین گینر برای افزایش حجم

بهترین گینر برای افزایش حجم

در این قسمت از مجله داروکده ضمن صحبت در مورد زمان و روش مصرف گینر برای افزایش حجم، به بررسی و معرفی گینر برای افزایش حجم و همچنین گینر با درصد پروتئین بالا می‌پردازیم.

مهتاب باقری دیزج

نویسنده: مهتاب باقری دیزج

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

09 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

09 تیر 1403

0

eye icon

بهترین گینر برای افزایش حجم

کدام گینر برای افزایش حجم مناسب است؟ انواع گینر با درصد پروتئین بالا کدامند؟ زمان و روش مصرف گینر برای افزایش حجم به چه صورت است؟ این‌ها نمونه‌ای از سوالاتی است که معمولا برای تمام ورزشکارانی که به‌دنبال افزایش وزن و حجم هستند، ایجاد می‌شود. گینرها مکمل‌های کربو پروتئین هستند، به این معنا که عمدتا از کربوهیدرات و پروتئین با نسبت‌های مختلف تشکیل شده‌اند. در ادامه مقاله پس از توضیح مختصری در مورد گینر، به معرفی بهترین گینر برای افزایش حجم و همچنین بهترین گینر با درصد پروتئین بالا می‌پردازیم. 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

- گینر چیست؟
- زمان و روش مصرف گینر برای افزایش حجم
- نحوه انتخاب بهترین گینر برای افزایش حجم
- بهترین مارک گینر برای افزایش حجم
- بهترین گینر برای افزایش حجم خارجی
- بهترین گینر برای افراد لاغر
- بهترین گینر با درصد پروتئین بالا
- بهترین گینر با درصد پروتئین بالا خارجی

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

گینر چیست؟

گینرها از جمله مشهورترین مکمل‌ها بین بدنسازان و ورزشکاران هستند و به تامین بخشی از کالری و پروتئین مورد نیاز بدن، افزایش وزن، افزایش حجم، رشد عضلات، بهبود قدرت و استقامت، ریکاوری، ترمیم عضلات، کاهش درد پس از تمرین و بازسازی ذخایر گلیکوژن کمک می‌کنند. گینر یا کربو پروتئین عمدتا از کربوهیدرات (مالتودکسترین، شکر و ...) و پروتئین (وی، کازئین، سویا و ...) تشکیل شده و از جمله مکمل‌های تخصصی دوره حجم در بدنسازی است. به‌عبارت دیگر، در بدنسازی عمدتا گینر برای افزایش حجم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مکمل مناسبی برای دوره کات یا چربی‌سوزی نیست.

برخی گینرها ممکن است حاوی ترکیبات دیگر مانند چربی‌ها، ویتامین‌ها، مینرال‌ها، آمینو اسیدها، فیبر و مجموعه آنزیم‌های هضمی باشند که برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند و می‌توانند روی سلامت عمومی و عملکرد ورزشی اثرات مثبت داشته باشند. 

گینر برای افزایش حجم به‌طور اختصاصی جهت کمک به دریافت کالری و پروتئین بیشتر طراحی شده ‌است و به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه‌تری به اهداف وزن و حجم مورد نظر خود برسید. دقت داشته باشید که گینرها برای همه افراد مناسب نیستند. به‌عنوان مثال، چنانچه شما به‌دنبال افزایش توده عضلانی و در عین حال چربی‌سوزی هستید (دوره کات)، گینر انتخاب مناسبی برای شما نیست. زیرا گینرها بسته به نسبت کربوهیدرات به پروتئین، علاوه بر افزایش حجم عضلات، باعث افزایش توده چربی بدن نیز می‌شوند. به‌عبارت دیگر، به‌دلیل محتوای بالای کربوهیدرات، مکمل گینر به‌طور همزمان باعث افزایش حجم عضلات و افزایش وزن می‌شود. 

تیپ‌های بدنی اکتومورف و یا افرادی که به‌سختی وزن می‌گیرند (هارد گینرها) علی‌رغم رعایت رژیم غذایی مناسب و تمرینات کافی، اغلب به یک گینر افزایش حجم برای رسیدن به وزن و حجم ایده‌آل نیاز دارند. ورزشکاران قدرتی و استقامتی نیز برای ارتقای عملکرد ورزشی و بهبود ریکاوری می‌توانند از گینر استفاده کنند.

تفاوت عمده مکمل‌های گینر، به نسبت کربوهیدرات به پروتئین آن‌ها برمی‌گردد. هرچه نسبت کربوهیدرات به پروتئین یک گینر بالاتر باشد، سرعت افزایش وزن و احتمال افزایش توده چربی بیشتر می‌شود. این گینرها مناسب افرادی هستند که به‌سختی وزن می‌گیرند. گینر با درصد پروتئین بالا یا به‌عبارتی نسبت کمتر کربوهیدرات به پروتئین در یک گینر، باعث افزایش بیشتر در توده عضلات (نسبت به توده چربی) خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع گینر، می‌توانید به مقاله "مقایسه مکمل های کربوهیدراتی (گینر)" که توسط دکتر کوشا شهیدی (داروساز) در مجله داروکده منتشر شده است، مراجعه نمایید. 

زمان و روش مصرف گینر برای افزایش حجم

روش مصرف گینر بسته به نسبت کربوهیدرات به پروتئین آن گینر و ویژگی‌های فردی مانند وزن، قد، جنس، وضعیت سلامت عمومی، اهداف و ترجیحات شخصی، وضعیت تغذیه‌ای و همچنین نوع، شدت و مدت تمرین می‌تواند متفاوت باشد.

بهترین روش مصرف گینر با توجه به نسبت درشت‌مغذی‌ها معمولا توسط کارخانه سازنده روی بسته‌بندی و یا داخل بروشور محصول ذکر می‌شود. لیکن به‌عنوان یک قاعده کلی، روش مصرف گینر برای حجم به این‌صورت پیشنهاد می‌شود که 100 گرم از پودر گینر را با 300 الی 400 میلی‌لیتر آب مخلوط و میل نمایید. برای هفته اول، از میزان مصرف 1 الی 2 سروینگ در روز آغاز نموده و در صورت لزوم با توجه به وزن بدن و میزان تمرین، به‌تدریج مقدار مصرفی را تا 2 الی 3 سروینگ در روز افزایش دهید. 

زمان مصرف گینر برای افزایش حجم قبل و بعد تمرین توصیه شده است. استفاده از گینر قبل تمرین، به افزایش سطح انرژی، به‌تعویق افتادن خستگی و بهبود بازدهی حین تمرین کمک کرده و به شما امکان تمرین برای مدت بیشتری را می‌دهد که به نوبه خود می‌تواند به هایپرتروفی بیشتر عضلات منتهی شود. مصرف گینر پس از تمرین نیز با تسریع ریکاوری، ترمیم عضلات و کاهش درد آن‌ها، بازسازی ذخایر گلیکوژن، رشد عضلات و جلوگیری از تحلیل آن‌ها همراه است.

بهترین زمان مصرف گینر برای افزایش حجم بعد تمرین است. زیرا در این زمان بدن در وضعیتی قرار می‌گیرد که بیشترین میزان سنتز پروتئین در عضلات را دارد. مصرف گینر در این زمان (بازه زمانی 30 الی 60 دقیقه‌ای پس از تمرین تحت عنوان پنجره آنابولیک) با تحریک ترشح هورمون انسولین، به رشد بیشتر عضلات کمک می‌کند. در روزهای استراحت گینر را مابین وعده‌های غذایی مصرف کنید. برای افرادی که هدف افزایش حجم دارند، مصرف گینر قبل از وعده غذایی توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است با ایجاد حس سیری مانع از دریافت کافی غذا شود.

بیشتر بخوانید:

زمان مصرف 10 مکمل برتر در دوره بدنسازی

لازم به ذکر است که در صورت مصرف بیش از حد، عوارض گینر می‌تواند شامل ناراحتی‌های گوارشی، نفخ و افزایش وزن ناشی از افزایش بافت چربی (به‌جای توده عضلانی) باشد. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به بررسی بهترین گینر برای افزایش حجم و وزن بپردازیم.

نحوه انتخاب بهترین گینر برای افزایش حجم

انتخاب درست بهترین مس گینر برای افزایش حجم به میزان قابل توجهی بر فرآیند عضله‌سازی و افزایش حجم شما اثر خواهد گذاشت. عواملی مانند کیفیت مواد اولیه، نسبت درشت‌مغذی‌ها، ترکیبات افزوده شده و نیازهای تغذیه‌ای فرد مصرف‌کننده نقش مهمی در انتخاب بهترین گینر برای افزایش حجم عضلات و تعیین میزان اثربخشی یک گینر دارند. در این مقاله سعی داریم به انتخاب آگاهانه شما در زمینه گینر مناسب برای افزایش حجم کمک کنیم. 

برای انتخاب بهترین گینر برای افزایش حجم موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

1- اهداف تمرینی خود از جمله افزایش وزن، افزایش حجم عضله، بهبود عملکرد ورزشی و اهداف عمومی فیتنس را مشخص نمایید.

2- میزان انرژی و پروتئین مورد نیاز روزانه خود را براساس سن، جنس، سطح فعالیت و اهداف تمرین برای تعیین بهترین نسبت کربوهیدرات به پروتئین جهت انتخاب گینر مناسب برای افزایش حجم تخمین بزنید. 

3- گینری را انتخاب کنید که از ترکیبات اولیه با کیفیت تشکیل شده است. پروتئین گینر از منابع پروتئینی مختلفی استخراج می‌شود. به‌دنبال محصولاتی باشید که دارای پروتئین با کیفیت بالا مانند پروتئین وی کنسانتره، پروتئین وی ایزوله و یا کازئین هستند. از انتخاب گینرهایی که حاوی مقادیر بالای شکر و افزودنی‌های مصنوعی هستند، خودداری کنید.

4- ترکیبات افزوده شده به گینر از جمله کراتین، اسیدهای آمینه شاخه دار یا BCAA، گلوتامین و ... را براساس اهداف تمرینی و ترجیحات شخصی خود بررسی نمایید. این ترکیبات می‌توانند به افزایش سرعت ریکاوری عضلات، بهبود قدرت و استقامت و ارتقای عملکرد ورزشی کمک کنند. 

5- برای انطباق گینر انتخابی با نیازهای واقعی خود (به‌ویژه اگر محدودیت‌های رژیمی دارید) با یک متخصص تغذیه مشورت نمایید. متخصص تغذیه می‌تواند شما را در ارزیابی نیازهای تغذیه‌ای و انتخاب گینر برای افزایش حجم متناسب با ترجیحات و اهداف یاری کند. 

به‌خاطر داشته باشید که انتخاب گینر خوب برای افزایش حجم می‌تواند تاثیر به‌سزایی در رسیدن به اهداف مورد نظر در زمینه تناسب اندام و سلامت عمومی شما داشته باشد. 

بیشتر بخوانید:

6 مکمل برای افزایش حجم عضلات در بدنسازی

بهترین مارک گینر برای افزایش حجم

همان‌طور که پیش از این ذکر شد، عوامل مختلفی از جمله کیفیت مواد اولیه، ترکیبات افزوده شده، منشا پروتئین و نسبت درشت معذی‌ها در انتخاب بهترین مارک گینر برای افزایش حجم دخیل هستند. در ادامه برخی محصولات مناسب و با کیفیت را در این زمینه معرفی می‌کنیم:

 

1. گین 3000 گرم ژن استار

گینر ژن استار با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 3 به 1، دارای ترکیبی متعادل برای هر دو هدف افزایش حجم عضلانی و افزایش وزن بوده و حاوی مخلوط پروتئینی متشکل از پروتئین وی کنسانتره و پروتئین کنسانتره شیر است. این گینر علاوه بر دارا بودن مجموعه آنزیمی برای کمک به هضم و جذب بهتر، به تامین نیاز روزانه به ویتامین‌های A و C و املاح آهن و کلسیم کمک می‌کند. 
 

2. گین ویت 2600 گرم ویتاپی

گینر ویتاپی دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین حدود 3 به 1 بوده و مجموعه پروتئینی آن شامل پروتئین وی کنسانتره و پروتئین کنسانتره شیر است. این گینر حاوی ویتامین‌های A و C و املاح کلسیم و آهن در کنار مجموعه آنزیمی جهت کمک به هضم و جذب بهتر است و به افزایش متعادل و همزمان حجم عضلانی و وزن کمک می‌کند. 
 

3.  گینر 4540 گرم فانتوم

گینر فانتوم با نسبت بالای کربوهیدرات به پروتئین (نسبت 5 به 1)، محصولی مناسب برای وزن‌گیری سریع افرادی است که به‌سختی وزن می‌گیرند. گینر فانتوم دارای مخلوط پروتئینی متشکل از پروتئین وی کنسانتره، پروتئین ایزوله سویا و پروتئین شیر بوده و حاوی مجموعه‌ای غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. 
 

4. گین آپ بزرگسالان PNC

گین آپ دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین 3 به 1 بوده و حاوی دوز و ترکیب مناسبی از ویتامین‌ها و همچنین مجموعه آنزیمی برای کمک به هضم و جذب بهتر است. مجموعه پروتئینی این گینر شامل پروتئین وی کنسانتره، پروتئین کنسانتره شیر، کازئین و پودر سفیده تخم مرغ است. میزان کم لاکتوز در این محصول به تحمل گوارشی بهتر به‌خصوص در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز کمک می‌کند.
 

5. سوپر وی PNC

سوپر وی یک مکمل گینر با نسبت تقریبا برابر کربوهیدرات به پروتئین است و بنابراین، انتخابی مناسب برای افرادی است که تمایل به افزایش حجم خشک (توده عضلانی) دارند. این مکمل گینر دارای مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و همچنین گلوتامین افزوده شده است و بنابراین کمک شایانی به تسریع ریکاوری و ترمیم عضلات پس از تمرین می‌کند. مجموعه پروتئینی این گینر شامل پروتئین وی کنسانتره، پروتئین کنسانتره شیر، کازئین و پودر سفیده تخم مرغ است. 
 

6. سوپر مکس مس 4540 گرمی ساپلند نوتریشن

گینر ساپلند دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین 2.72 به 1 و حاوی BCAA، کراتین مونوهیدرات و ال‌گلوتامین افزوده شده است که به بهبود عملکرد ورزشی، افزایش حجم عضلانی و ریکاوری پس از تمرین کمک می‌کنند. این گینر دارای مجموعه مناسبی از ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن بوده و مخلوط پروتئینی آن شامل پروتئین وی کنسانتره، پروتئین شیر و پروتئین ایزوله سویا است. 
 

7. گینر دوبیس 1000 گرم

گینر دوبیس دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین 2 به 1 بوده و حاوی مجموعه پروتئینی شامل پروتئین وی کنسانتره و پروتئین سویا است. این گینر عموما برای افرادی مناسب است که بیشتر به‌دنبال افزایش حجم توده عضلانی هستند و به تثبیت وزن در ورزشکاران حرفه‌ای کمک می‌کند. 
 

8. سوپر ویت گینر اولترا پاور پگاه

گینر پگاه با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 3.5 به 1، حاوی مخلوط پروتئینی شامل پروتئین وی کنسانتره، پروتئین کنسانتره شیر و پودر شیر خشک پرچرب است که به افزایش همزمان و متعادل حجم و وزن در کنار تمرینات ورزشی کمک می‌کند. این گینر با داشتن مقدار مناسبی از ویتامین C در کاهش اثرات مخرب استرس اکسیداتیو ناشی از ورزش و بهبود ریکاوری با اثرات مثبت همراه است. 

 

بهترین گینر برای افزایش حجم خارجی

در حال حاضر، گینر افزایش حجم خارجی در کشور موجود نیست و بنابراین برای معرفی بهترین گینر برای افزایش حجم خارجی، محصولاتی را معرفی می‌کنیم که با کیفیت بالا به‌صورت تحت لیسانس در داخل کشور تولید می‌شوند:

1. ریل گینز 1.73 کیلوگرمی یونیورسال نوتریشن

گینر یونیورسال تحت لیسانس شرکت Universal Nutrition آمریکا تولید می‌شود و دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین 1.5 به 1 است. بنابراین در کنار تمرین عمدتا به افزایش حجم عضلانی کمک می‌کند. مخلوط پروتئینی گینر یونیورسال حاوی پروتئین وی کنسانتره اولترا فیلتره، کازئین میسلار و پروتئین وی ایزوله بوده و با داشتن املاح کلسیم، آهن، منیزیم و ید به تامین بخشی از نیاز بدن به مواد معدنی نیز کمک می‌کند. این گینر حاوی مقادیری از روغن MCT (تری‌گلیسیرید با زنجیره متوسط) است که مستقیما برای تولید انرژی مصرف می‌شود. فیبر اینولین موجود در گینر یونیورسال به حفظ سلامت دستگاه گوارش و تنظیم فلور طبیعی روده کمک می‌کند. 
 

2. جی تی گین آی اس اس

جی تی گین iss تحت لیسانس ISS آمریکا تولید می‌شود و دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین 3 به 1 است. مخلوط پروتئینی این گینر شامل پروتئین وی کنسانتره، پروتئین کنسانتره شیر و پروتئین سویا است و به‌دلیل افزوده شدن مقادیر مناسبی از BCAA، گلوتامین و کراتین مونوهیدرات اثرات مناسبی در افزایش حجم، جلوگیری از ریزش عضلات و ریکاوری پس از تمرین دارد. 
 

3. گین 2700 گرمی ویوا پاور

گینر ویوا پاور تحت لیسانس شرکت Vitapharmed کشور سوئیس با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 2.6 به 1 تولید می‌شود و به‌واسطه داشتن مجموعه کاملی از ویتامین‌ها، به بهبود عملکرد ورزشی و متابولیسم طبیعی انرژی کمک می‌کند. مجموعه پروتئینی این گینر شامل پروتئین وی کنسانتره و پروتئین ایزوله سویا است. 
 

4. ماسل میکر جاینت اسپورتس

ماسل میکر با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 5 به 1 تحت لیسانس Giant Sports International آمریکا تولید می‌شود و به افزایش وزن سریع در هارد گینرها کمک می‌کند. این گینر حاوی BCAA و کراتین افزوده است که منجر به تقویت اثر آن در افزایش حجم و حفظ توده عضلانی می‌شود. ماسل میکر همچنین دارای املاح کلسیم، آهن و منیزیم و فیبر است و به‌واسطه داشتن مجموعه آنزیمی به هضم و جذب بهتر کمک می‌کند. مجموعه پروتئینی این گینر شامل پروتئین وی کنسانتره و پروتئین وی ایزوله است و به‌دلیل فقدان گلوتن، می‌تواند انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به سلیاک باشد. 

 

بهترین گینر برای افراد لاغر

بهترین انواع گینر افزایش وزن آن‌هایی هستند که دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین بالاتر باشند. در ادامه برخی از انواع بهترین گینر برای افراد لاغر را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1. سولید مس ترک نوتریشن

سولید مس ترک تحت لیسانس شرکت Trec Nutrition کشور لهستان با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 5.8 به 1، مناسب مصرف جهت افزایش وزن سریع است. کمپلکس ویتامینی این گینر به ارتقای عملکرد ورزشی کمک می‌کند. منشا پروتئین سولید مس ترک پروتئین وی کنسانتره است. 
 

2. گینر 6804 گرم فانتوم

گینر فانتوم با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 5.3 به 1 و مجموعه غنی از ویتامین‌ها و املاح به بهبود عملکرد ورزشی و افزایش وزن کمک می‌کند. مخلوط پروتئینی این گینر حاوی پروتئین وی کنسانتره، پروتئین ایزوله سویا و پروتئین شیر است. 
 

3. گین فست 2270 گرم یونیورسال نوتریشن

گین فست یونیورسال با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 4.3 به 1 تحت لیسانس شرکت Universal Nutrition آمریکا تولید می‌شود و به‌واسطه داشتن کراتین مونوهیدرات و گلوتامین دارای اثرات مناسبی در افزایش حجم و ریکاوری پس از تمرین است. مخلوط پروتئینی این گینر شامل پروتئین وی کنسانتره و پروتئین وی ایزوله است. این محصول به‌دلیل دارا بودن املاح کلسیم و منیزیم می‌تواند به عملکرد طبیعی عضلات کمک کند. گین فست فاقد گلوتن بوده و از این‌رو برای مصرف افراد مبتلا به سلیاک نیز مناسب است. 
 

4. بیف گین ژن استار 

بیف گینر ژن استار با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 4 به 1 حاوی پروتئین ایزوله گوشت گاو و شیر بدون چربی است که با کیفیت بالا و مقدار چربی بسیار کم تولید می‌شود. آنزیم پروتئاز افزوده شده به این گینر به هضم و جذب مناسب محتوای پروتئینی آن کمک می‌کند. به‌علاوه، محتوای کلاژن بیف گین ژن استار باعث شده تا این محصول علاوه بر کمک به رشد عضلانی و افزایش وزن، در حفظ عملکرد طبیعی مفاصل نیز دارای اثرات مفید باشد. 

 

بهترین گینر با درصد پروتئین بالا

مکمل گینر با درصد پروتئین بالا در گروه انواع گینر با نسبت پایین کربوهیدرات به پروتئین قرار می‌گیرد و عموما به افزایش حجم خشک (حجم توده عضلانی) کمک می‌کند. در ادامه به معرفی برخی از انواع بهترین گینر با درصد پروتئین بالا می‌پردازیم:

1. مسیو وی PNC

مسیو وی ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین با نسبت تقریبا برابر بوده و حاوی مجموعه کاملی از ویتامین‌ها و فاقد گلوتن است. مخلوط پروتئینی مسیو وی شامل پروتئین وی کنسانتره، پروتئین کنسانتره شیر، کازئین و پودر سفیده تخم مرغ می‌شود. 
 

2. پودر گین 3000 گرم دوبیس

گینر دوبیس با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 1.5 به 1 و مخلوط پروتئینی شامل پروتئین وی کنسانتره، پروتئین سویا و کازئین، محصول مناسبی برای کمک به افزایش حجم توده عضلانی است. 
 

3. مس ویت 2600 گرمی ویتاپی

مس ویتاپی دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین 2 به 1 و مخلوط پروتئینی شامل پروتئین وی کنسانتره و پروتئین کنسانتره شیر بوده که به‌واسطه داشتن مجموعه آنزیمی، دارای قابلیت هضم و جذب سریع است. مس ویت همچنین دارای ویتامین C و املاح کلسیم و آهن است و به تامین بخشی از نیاز روزانه به این ریزمغذی‌ها کمک می‌کند. 
 

4. گینر رانتک

گینر رانتک دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین 2 به 1 بوده و مجموعه پروتئینی آن شامل پروتئین وی، پروتئین سویا و کازئین است.

 

بهترین گینر با درصد پروتئین بالا خارجی

همان‌طور که پیش از این ذکر شد، متاسفانه در حال حاضر مکمل گینر با درصد پروتئین بالا خارجی به کشور وارد نمی‌شود. بنابراین جهت معرفی بهترین گینر با درصد پروتئین بالا خارجی، انواع تحت لیسانس با کفیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1. سوپرلین جی6 اسپورت جی ان سی

سوپرلین با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 0.7 (مقدار بالاتر پروتئین نسبت به کربوهیدرات) تحت لیسانس SDC Nutrition INC آمریکا تولید شده و حاوی مجموعه پروتئینی شامل پروتئین وی کنسانتره، پروتئین شیر کامل، کازئین میسلار و پروتئین وی ایزوله است. سوپرلین دارای ترکیب غنی از ویتامین‌ها و املاح مورد نیاز بدن و مجموعه آنزیمی است که به تسهیل هضم و جذب و کاهش عوارض گوارشی کمک می‌کند. این گینر همچنین دارای MCT است که به سرعت برای تولید انرژی در بدن مصرف می‌شود. 
 

2. ریل گینز 1.73 کیلوگرمی یونیورسال نوتریشن

این گینر دارای نسبت کربوهیدرات به پروتئین 1.5 به 1 است که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردیم.
 

3. افترشاک کرتیکال مس مایوجنیکس

افترشاک کرتیکال مس تحت لیسانس Myogenix Inc آمریکا با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 1.6 به 1 تولید شده و فاقد لاکتوز است. بنابراین برای استفاده افراد دچار مشکل عدم تحمل لاکتوز مناسب است. مخلوط پروتئینی این گینر شامل پروتئین ایزوله شیر اولترا فیلتره، پروتئین وی، پروتئین وی ایزوله، پروتین ایزوله نخود و کازئین است. افترشاک کرتیکال مس با داشتن مخلوطی از کربوهیدرات ساده و پیچیده و ترکیب مناسبی از فیبرهای محلول و نامحلول به حفظ سلامت دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند. همچنین به‌علت داشتن شلات منیزیم کراتین و گلوتامین اثرات مناسبی در افزایش حجم عضلانی، قدرت عضلات و ریکاوری پس از تمرین دارد. 

 

سخن پایانی

در این مقاله به تفصیل درباره انواع گینر برای افزایش حجم صحبت کرده و همچنین برخی از انواع گینر با درصد پروتئین بالا را مشخص کردیم. به‌صورت مختصر زمان و روش مصرف گینر برای افزایش حجم نیز شرح داده شد. بهترین زمان مصرف گینر برای افزایش حجم قبل و بعد تمرین و همچنین در میان‌وعده‌ها توصیه شده است. برای انتخاب بهترین گینر برای افزایش حجم، به شرایط عمومی خود از جمله اهداف تمرینی، وضعیت سلامت و نیازهای تغذیه‌ای دقت نموده و گینر مناسب را با توجه به کیفیت مواد اولیه، نسبت کربوهیدرات به پروتئین و ترکیبات افزوده شده انتخاب نمایید. 

انواع گینر با بهترین قیمت و تضمین کیفیت و اصالت کالا از گروه مکمل گینر در داروخانه آنلاین داروکده در دسترس هستند. داروکده اولین و بزرگترین داروخانه آنلاین ایران است که با هدف ارتقای سطح آگاهی جامعه پیرامون موضوعات سلامت، مجله علمی داروکده را به‌عنوان یک مرجع علمی معتبر و با پشتیبانی تیم علمی متخصص به‌روز می‌کند. تیم علمی داروکده متشکل از داروسازان و کارشناسان ارشد تغذیه با نگارش مقالات علمی جدید و کاربردی، کاربران را در انتخاب بهترین محصولات سلامت‌محور متناسب با نیاز و هدف یاری می‌کنند. 

امیدواریم که با مطالعه مقاله "بهترین گینر برای افزایش حجم" اطلاعات مفیدی کسب نموده و پاسخ بسیاری از سوالات خود را در این زمینه یافته باشید. در صورت نیاز به مشاوره و یا داشتن هرگونه سوال در مورد انواع مکمل‌های گینر، می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهند. خواهشمندیم با ارائه پیشنهادات و انتقادات خود ما را در ارائه خدمات بهتر یاری کنید. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )