بهترین گینر برای افراد لاغر

بهترین گینر برای افراد لاغر

در مقاله پیش رو تصمیم داریم با پرداختن به بهترین گینر برای افراد لاغر و معرفی چند مکمل گینر پاسخ روشن و کاربردی به دغدغه شما برای افزایش وزن بدهیم:

پریسا نژادحاجیان

نویسنده: پریسا نژادحاجیان

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

07 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

07 تیر 1403

0

eye icon

بهترین گینر برای افراد لاغر

وزن ایده ال؛ شرایطی از شما را بازگو می کند که در آن از نظر جسمی سالم تر و از نظر ذهنی آسوده تر هستید. حال رسیدن به همین وزن می تواند برای بسیاری افراد به باری سنگین و دغدغه ای همیشگی تبدیل شود. برخی سخت در تلاش اند که وزن خود را کاهش دهند و در مقابل کم نیستند تعداد کسانی که به سختی وزن می گیرند و به اصطلاح می گویند: چرا هر چی می خورم چاق نمی شم...؟

جواب این سوال به فاکتورهای متعددی بر می گردد و مجموعه ای از عوامل ژنتیکی و محیطی دخیل هستند. بنابر گفته متخصصان، زمانی که انرژی دریافتی شما از آن چه می سوزانید بالاتر باشد، وزن گیری اتفاق می افتد. اما چگونه این انرژی را بالا ببریم؟ آیا می توان همه انرژی مورد نیاز برای افزایش وزن را با مصرف غذا تامین کرد؟... 

امروزه یکی از موثرترین راه ها برای کمک به افزایش وزن در افراد لاغری که قادر به مصرف حجم بالای غذا نیستند، کمک گرفتن از مکمل هایی است که به همین منظور طراحی شده اند. 

گینر؛ همان گونه که از نامش پیداست بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم در بازار است.

بهترین گینر برای افراد لاغر کدام است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم و با انواع گینر برای افزایش وزن آشنا شویم:

آنچه خواهید خواند:

- مکمل های افزایش وزن 
- گینر برای افزایش وزن 
- بهترین مکمل گینر برای افزایش وزن
- طریقه مصرف گینر برای افراد لاغر
- بهترین زمان مصرف گینر برای افزایش وزن

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

مکمل های افزایش وزن

کمبود وزن یکی از مشکلات مرتبط با تناسب اندام است که در بسیاری افراد دیده می شود. این دسته تحت عنوان Hard gainer یا دارای تیپ بدنی اکتومورف نیز شناخته می شوند و علیرغم تلاش های بی وقفه برای افزایش وزن و بهبود توده عضلانی، به دلیل ترکیبی از عوامل ژنتیکی، متابولیکی، هورمونی، گوارشی و روانی با چالش های متعدد مواجه می شوند. استعداد ژنتیکی و نرخ بالای متابولیسم پایه در افراد لاغر باعث می شود به سرعت کالری دریافت شده را بسوزانند. از سویی عملکرد تیرویید و حساسیت به لپتین نیز می توانند بر تعادل انرژی و میزان اشتها تاثیرگذار باشد. در کنار همه این ها، جذب ناکارآمد گوارشی و مشکلات روان شناختی مانند افسردگی و استرس مزمن هم شرایط را پیچیده تر می کنند. 

غلبه بر این چالش ها یک رویکرد همه جانبه را طلب می کند که در آن پیروی از رژیم غذایی سالم، مغذی و پر کالری بر سایر اقدامات ارجحیت دارد؛ چرا که غذا با تمامی ابعاد سلامتی گره خورده و بخش جدایی ناپذیر سلامت جسم و روان است. 

در وهله دوم، پرداختن به سایر عوامل سبک زندگی، ورزش های متمرکز بر هایپرتروفی عضلات، تشخیص و درمان اختلالات هورمونی احتمالی مانند پرکاری تیرویید، توجه به سلامت سیستم گوارش برای هضم و جذب بهینه غذا و راهکارهای مدیریت استرس، اضطراب و سایر اختلالات روانشناختی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. 

و اما قدم سوم... استفاده از مکمل های افزایش وزن برای تکمیل راهکار های ذکر شده و دستیابی به نتیجه مطلوب است. 

مکمل افزایش وزن از دو مکانیسم اصلی وارد عمل می شود:

1. افزایش اشتها: سیری و گرسنگی از عوامل اصلی کنترل کننده وزن هستند، بسیاری افراد به دلایل مختلفی اشتهای خود را از دست می دهند و دریافت غذای کمی دارند. این مسئله با کم وزنی و کمبود مواد مغذی ضروری همراه می شود و علاوه بر ظاهر لاغر، خطر ابتلا به بیماری های مختلف را افزایش می دهد. در این شرایط مکمل افزایش اشتها که اغلب پایه و اساس طبیعی دارد، در رفع این مشکل کمک می کنند.

 

2. افزایش کالری دریافتی: گاهی اشتهای فرد طبیعی است و با وجود داشتن رژیم غذایی متناسب با نیاز بدن وزن گیری اتفاق نمی افتد. در این شرایط استفاده از مکمل های حاوی کالری بالا که معمولا به صورت پودر فرموله می شوند می تواند یک انرژی مازاد در طول روز ایجاد کند. این مکمل ها با عناوین و برندهای مختلف در بازار موجود هستند و گینر رایج ترین نامی است که به این گروه تعلق می گیرد.

نیاز فرد تعیین می کند که یکی از دو گروه بالا و یا ترکیبی از هر دو استفاده شوند. هر چند توجه کنید که استفاده غیراصولی و ناآگاهانه از محصولاتی که با ادعای افزایش وزن سریع به بازار می آیند و تحت نظارت سازمان های بهداشتی نیستند، نه تنها اثربخش نیست بلکه می تواند عوارض جبران ناپذیری به بار بیاورد.

 

گینر برای افزایش وزن 

پودر گینر برای چاقی از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما چرا؟

بهترین مکمل برای افزایش وزن، محصولی است که ترکیبی متعادل از درشت مغذی ها و ریزمغذی های برای بدن را فراهم آورد. گینر نوعی مکمل غذایی تامین کننده انرژی بالا برای کمک به افزایش وزن بدن و توده عضلانی است. در حقیقت، میزان کالری که گینر برای افزایش وزن فراهم می کند، به مقدار پروتئین و کربوهیدرات موجود در آن بستگی دارد. بسیاری از مکمل های گینر علاوه بر درشت مغذی ها، با برخی ویتامین ها و مواد معدنی نیز غنی شده اند تا ضمن کمک به چاقی، ذخایر ریزمغذی های بدن را نیز تامین نمایند. 

مکمل گینر در ورزشکاران برای افزایش حجم و در افراد غیر ورزشکاری که با رژیم غذایی وزن نمی گیرند، به منظور یک راه موثر در رسیدن به وزن مطلوب، کاربرد دارد. گینر انواع مختلفی دارد. رایج ترین طبقه بندی گینرها بر اساس نسبت کربوهیدرات به پروتئین موجود در آن ها صورت می گیرد. هر کدام از این گروه ها می توانند برای ترکیب های بدنی متفاوتی، مناسب باشند. 

بر اساس یک قانون کلی، بهترین گینر برای افزایش وزن در افراد با تیپ بدنی اکتومورف انواع با نسبت بالاتر کربوهیدرات به پروتئین (مانند گینر 5 به 1) است که به وزن گیری سریع کمک بیشتری خواهد کرد. در مقابل، گینر با نسبت کمتر کربوهیدرات به پروتئین (مانند انواع 1.4 به 1)، برای ورزشکاران با هدف افزایش حجم خشک مناسب است.

بنابراین افزایش وزن با مکمل گینر به شرط انتخاب محصول مناسب، یکی از رایج ترین راه حل ها برای افراد مقاوم به وزن گیری به شمار می آید. 

بهترین مکمل گینر برای افزایش وزن

در این قسمت نگاه ویژه ای به انواع مکمل گینر موجود در بازار خواهیم داشت و با بهترین گینر برای افزایش وزن سریع آشنا خواهیم شد. 
 

گینر فانتوم نوتریشن

مجموعه گینرهای فانتوم نوتریشن متعلق به شرکت پارس نام آوران سلامت با نسبت کربوهیدرات به پروتئین 5 به 1 فرموله شده و در هر سروینگ حدود 530 کیلوکالری انرژی فراهم می کنند؛ لذا به عنوان بهترین انواع گینر برای افزایش وزن در افراد غیر ورزشکار قابلیت استفاده دارند. از نکات برجسته این گینرها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- پروتئین بکار رفته در گینر فانتوم مخلوطی از وی کنسانتره، ایزوله سویا و پروتئین شیر است.
- حاوی ویتامین های A ،E ،D ،C و گروه B و املاحی مانند آهن، ید، پتاسیم، منیزیم زینک و مس است. 
- دارای طعم های متنوع شکلاتی، کرم کوکی، موزی و توت فرنگی برای سلایق مختلف است.
- گینر فانتوم نوتریشن فاقد چربی ترانس است.

این گینرها در سه سایز مختلف عرضه شده اند:

1. گینر  فانتوم 6800 با 52 سروینگ

2. گینر فانتوم 4 کیلویی 35 سروینگ

3. گینر فانتوم 1818 با 14 سروینگ

نوتری مس ویثر نوتریشن

نوتری مس یک مس گینر است که نسبت کربوهیدرات به پروتئین آن 5 به 1 بوده و در هر سروینگ 530 کیلوکالری انرژی دارد. برای علاقمندان به افزایش وزن سریع پر فایده خواهد بود. نوتری مس ویثر نوتریشن در فرمولاسیون خود دارای منابع کربوهیدرات با کیفیت از جو کامل آسیاب شده و انواع اسیدهای آمینه ضروری و شاخه دار است. 

نوتری مس فاقد گلوتن است و افراد دارای سلیاک که به طور همزمان دچار کمبود وزن نیز هستند، می توانند از این مکمل با خیال آسوده تری در مقایسه با سایر گینرها استفاده نمایند. 

گین فست 2270 یونیورسال نوتریشن

گین فست 2270 یک گینر 4.3 به 1 تحت لیسانس کمپانی یونیورسال نوتریشن آمریکا با پروانه ساخت شرکت آروین زیست دارو، در افراد ورزشکاری که به سختی وزن می گیرند بهترین گینر برای افزایش وزن و حجم خواهد بود. 

این گینر در هر سروینگ 820 کیلوکالری انرژی در اختیار شما قرار می دهد و به واسطه دارا بودن پروفایل مطلوبی از اسیدهای آمینه، مخلوطی انحصاری از ال-گلوتامین و کراتین مونوهیدرات به همراه الکترولیت ها، در وزشکاران اکتومورف مفید است. 

طعم های این گینر شامل انواع خامه و کوکی، شیک شکلاتی، توت فرنگی و وانیلی است. 

بیف گین ژن استار

بیف گین ژن استار، محصول شرکت ایساتیس دارو پارس به ازای هر گرم پروتئین خود نزدیک به 4 گرم کربوهیدرات دارد و در هر سروینگ حدود 401 کیلوکالری انرژی برای شما تامین می کند. این گینر از 21 گرم پروتئین ایزوله گوشت گاو استفاده کرده، یک ماتریکس کربوهیدراتی با کیفیت دارد و چربی آن نزدیک به صفر است. ضمن اینکه بیف گین ژن استار دارای دو طعم پرطرف‌دار دابل چاکلت و کرم کارامل است. 

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد بیف گین ژن استار، محتوای پروتئین کلاژن آن است. به این معنی که با مصرف این گینر برای افزایش وزن، می توان از مزایای مفید کلاژن در بهبود عملکرد مفاصل نیز بهره مند شد. 

گین آپ PNC

گین آپ پی ان سی، گینر 3 به 1 شرکت خوش نام کارن احتمالا برای بیشتر کسانی که به دنبال یک گینر افزایش وزن هستند، آشنا به نظر می رسد. این محصول به گین آپ بزرگسالان نیز مشهور است تا وجه تمایزی با گین آپ کودکان کارن برای افزایش وزن کودکان بالای دو سال، ایجاد کند.

گین آپ PNC دارای 332 کیلوکالری و نسبت متعادلی از درشت مغذی ها به ازای هر سروینگ است و در مقایسه با انواع 5 به 1، کربوهیدرات کمتری فراهم می کند. بنابراین، می تواند در کسانی که شدت کمبود وزن آن ها کمتر است و در کنار رژیم غذایی و تمرینات ورزشی نیاز به یک مکمل گینر افزایش وزن دارند، مفید خواهد بود. 

گین آپ بزرگسالان کارن گستره کاملی از ویتامین های مختلف برای تامین ریزمغذی های موثر در بهبود اشتها و یک مجموعه آنزیمی شامل پروتئاز، لاکتاز و آمیلاز جهت هضم بهتر پروتئین، قند لاکتوز و نشاسته موجود در پودر گینر دارد. 

طریقه مصرف گینر برای افراد لاغر

طریقه مصرف مکمل گینر برای افزایش وزن به عوامل متعددی نظیر مقدار نیاز کالری روزانه، میزان فعالیت بدنی، وزن هدف و... بستگی دارد. برای تعیین روش مصرف گینر توصیه می شود تمامی نکات زیر را در نظر داشته باشید: 
 

1. گینر مناسب خود را انتخاب کنید

همانطور که گفته شد، تنوع بالایی از گینرها در بازار موجود است و بهترین کار انتخاب گینر مناسب با هدف و خصوصیات بدنی شما است. بنابراین، به برچسب روی گینرها که حاوی اطلاعات کاملی از میزان پروتئین، کربوهیدرات و سایر ریزمغذی های احتمالی می باشد، توجه داشته باشید.
 

2. برای مصرف گینر برنامه منظمی داشته باشید

برای دستیابی به نتیجه مطلوب بهتر است یک برنامه ریزی دقیق برای مصرف گینر داشته باشید و آن را در چند نوبت منقسم بین وعده های غذایی بگنجانید. همچنین می توانید گینر را با آب یا سایر نوشیدنی های دلخواه مورد استفاده قرار داد. به ویژه مخلوط کردن آن با مایعات حاوی کالری مانند شیر یا آب میوه، میزان انرژی بیشتری برای وزن گیری فراهم می کند.

3. بر اساس کالری مورد نیاز خود تصمیم بگیرید

به طور کلی چنانچه تصمیم به افزایش وزن دارید، یک برنامه ریزی همه جانبه داشته باشید و پس از تنظیم برنامه غذایی پر کالری با منوهای متنوع از همه گروه های غذایی، میزان کالری باقیمانده را از مکمل گینر دریافت نمایند. توجه کنید که گینر می بایست تکمیل کننده رژیم غذایی شما باشد نه جایگزین آن.
 

4. ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید

چنانچه مایل هستید ضمن افزایش وزن، تناسب بدن خود را نیز حفظ نمایید، توصیه می شود مصرف گینر را با تمرینات قدرتی ترکیب نمایید تا به جای افزایش توده چربی، عضلات خود را تقویت کنید. 

 

بهترین زمان مصرف گینر برای افزایش وزن

بهترین زمان مصرف گینر بسته به اینکه فرد مصرف‌کننده ورزشکار است یا غیرورزشکار متفاوت خواهد بود. به طور معمول گینر می بایست زمانی مصرف شود که منجر به کاهش اشتها برای مصرف وعده های غذایی اصلی نگردد. بنابراین، بهتر است پودر گینر را در میان وعده ها و با فاصله از وعده های اصلی میل کنید. به این منظور، برخی افراد گینر را بعد از وعده غذایی اصلی هم دریافت می کنند.

چنانچه ورزش می کنید بهتر است گینر را 1 تا 2 ساعت قبل از تمرین برای فراهم کردن انرژی و به تعویق انداختن خستگی و تا حداکثر نیم ساعت بعد از تمرین برای ریکاوری بهتر و بازسازی مجدد ذخایر گلیکوژن، استفاده کنید.

کلام آخر

چاقی و لاغری هر دو به یک اندازه آزاردهنده هستند و بر اساس تحقیقات، سلامتی افراد ارتباط مستقیمی با میزان فاصله آن ها از محدوده وزنی نرمال دارد. از آن جایی که انرژی دریافتی می تواند تاثیر بسزایی بر وزن داشته باشد، افزایش کالری راهی تضمین شده و ایمن برای وزن گیری در افراد لاغر محسوب می شود. هر چند بسیاری قابلیت دریافت حجم غذایی که برای تامین این میزان کالری مورد نیاز است را ندارند. از همین رو، مکمل های گینر با مقادیر مشخصی از درشت مغذی ها و انرژی، فرموله شده اند تا در مسیر وزن گیری به شما کمک کنند. لذا در این مقاله تلاش کردیم برخی از بهترین گینرها برای افراد لاغر را به همراه ویژگی های منحصر به فرد هر کدام به شما معرفی کنیم. 

خرید گینر افزایش وزن از داروکده به عنوان اولین و بزرگترین داروخانه آنلاین کشور، تضمین کننده سلامت، اصالت و کیفیت محصولات بوده و خریدی امن، آسوده خاطر و ثمربخش را برای شما رقم خواهد زد تا همزمان که برای دستیابی به وزن ایده ال تلاش می کنید، از گزند محصولات تقلبی و پرخطری که با ادعای افزایش وزن سریع، سلامت شما را تحت تاثیر قرار می دهند، در امان بمانید.

امیدواریم از مطالعه مطالب گردآوری شده نهایت استفاده را کرده باشید، ضمن اینکه تیم علمی داروکده با حضور متخصصان داروسازی و کارشناسان ارشد تغذیه همواره منتظر دریافت نظرات و آماده پاسخگویی به سوالات شما خواهد بود. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )