آشنایی با مکمل چربی سوز Lipo 100 Body attack

آشنایی با مکمل چربی سوز Lipo 100 Body attack

چربی سوزها مکمل های ورزشی طراحی شده جهت بالا بردن متابولیسم، افزایش انرژی و کاهش اشتها می باشند. در این مقاله به معرفی مکمل چربی سوز Lipo 100 می پردازیم.

دکتر کوشا شهیدی

نویسنده: دکتر کوشا شهیدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

23 اسفند 1396

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

23 اسفند 1396

19K

eye icon

آشنایی با مکمل چربی سوز Lipo 100 Body attack

زمانی که غذا می خوریم، بدن جهت استفاده از مواد مغذی حاصل از مواد غذایی خورده شده، با تمام توان فعالیت می کند. بعد از آن که غذا هضم شد، مواد مغذی به عنوان سوخت اصلی مورد نیاز بدن، مورد استفاده قرار می گیرند. بدن، انرژی مورد نیاز خود را طی فرایند متابولیسم دریافت می کند.

متالبولیسم (Metabolism)  چیست؟
متابولیسم مجموعه ای از واکنش های شیمیایی می باشد که در سلول های بدن رخ می دهد. متابولیسم، سوخت موجود در مواد غذایی را به انرژی مورد نیاز جهت حرکت، فکر کردن و رشد تبدیل می کند. متابولیسم یک فرایند ثابت و پایداری بوده که از زمان تشکیل نطفه شروع شده و در هنگام مرگ به اتمام می رسد. یک فرایند حیاتی برای تمامی موجودات زنده می باشد . اگر متابولیسم متوقف شود، موجودات زنده می میرند.

 

چربی سوزها مکمل های ورزشی طراحی شده جهت بالا بردن متابولیسم، افزایش انرژی و کاهش اشتها می باشند که در نهایت سبب بالا بردن میزان کالری مصرفی می شوند. به مرور زمان می تواند سبب کاهش وزن گردد.
البته در صورتی که می خواهید بهترین نتیجه را از یک مکمل چربی سوز بگیرید، مصرف آن را با یک رژیم سالم غذایی همراه کنید. بهترین زمان مصرف چربی سوز ها، صبح ها قبل صبحانه و ظهر ها قبل ناهار یا تمرین می باشد. یادآوری شود که چربی سوزها را با فعالیت فیزیکی همراه کنید تا این که بدن شما از چربی که به درون جریان خون آزاد می شود، به عنوان منبع انرژی استفاده کند.
LIPO 100 یک چربی سوز به خصوص برای افرادی که تمام تلاش خود را جهت ایجاد یک بدن عضله ای و خشک دارند، می باشد. یک رژیم کم کالری و پر پروتئین می تواند در کاهش وزن به همراه این مکمل موثر باشد.

برای خرید مکمل LIPO 100 اینجا کلیک کنید.

خصوصیات مکمل LIPO 100:
- یک چربی سوز ترموژن* می باشد.
- تهیه شده با تکنولوژی مولتی فاز**
- بالا بردن متابولیسم چربی و تولید انرژی
- کنترل کننده سطوح قند خون
- قدرت فیزیکی عضلات را افزایش می دهد
- میزان خستگی را در حین کارهای فیزیکی کاهش می دهد.
* لیپو 100 حاوی گیاه فلفل، عصاره پرتقال (Citrus Aurantium) و عصاره چای سبز بوده که دارای اثرات ترموژن می باشند. مطالعات، کاهش در اشتها و افزایش میزان مصرف کالری را با این مکمل نشان داده اند.
** تکنولوژی مولتی فاز تضمین می کند که مواد تشکیل دهنده دارای اثرات تاخیری می باشند، تا اینکه در تمام طول تمرین ، منبع کافی از مواد مغذی را داشته باشد.
Lipo 100 حاوی ترکیباتی همچون ید ، روی و کروم می باشد. کروم یک فلز کم یاب ضروری بخصوص برای افرادی که در رژیم غذایی هستند می باشد. زیرا که باعث حفظ سطوح نرمال قند خون می شود. همچنین حاوی ویتامین های گروه B  ، شامل نیاسین و بیوتین می باشد که اثر مثبتی در تولید انرژی دارند. این دو ویتامین در کاهش میزان خستگی بخصوص طی یک فاز کاهش وزن نقش دارند.
ترکیب کافئین در Lipo 100 (380 میلی گرم در هر سروینگ روزانه ) می تواند عملکرد فیزیکی را بالا برده در حین یک تمرین هوازی چربی سوزی را بالا ببرد. همچنین قادر است، تمرکز را در حین تمرین های طولانی و طاقت فرسا افزایش دهد.

مواد تشکیل دهنده :

1) Guarana extract ( عصاره ی گوارانا ) :از دانه ی گیاهی که در نواحی آمازون رشد می کند تهیه شده و در نوشیدنی های انرژی زا و مکمل های کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد. اثرات گوارانا بیشتر بخاطر میزان کافئین بالای آن می باشد گوارانا به مانند کافئین ، نقش دیورتیک داشته که سبب افزایش حجم ادرار شده که نتیجه ی آن کاهش وزن می باشد. یادآور شود از دست دادن وزن آب موجود ، میزان ذخایر چربی را کاهش نمی دهد. محرک هایی به مانند گوارانا می تواند تپش قلب را افزایش داده ، سطح متابولیسم را بالا ببرد که نتیجه ی آن سوزاندن مقداری کالری می باشد.
2) Green tea extract ( عصاره ی چای سبز )
3) Gelatin Beef : حاوی 90% پروتئین می باشد ، حاوی کلاژن بالا بوده که با سرعت هضم بالا ، سرعت جذب را بالا می برد.
4) Garcinia Cambogia extract ( عصاره گارسینیا )
5) Choline ( کولین بی تارتارات)
6) Inositol ( اینوزیتول)
7) L-tyrosine :
- کاهش استرس و افسردگی : از آنجا که ال تیروزسن جهت تولید انتقال دهنده های عصبی به مانند دوپامین استفاده می شود می تواند سبب کاهش استرس و کنترل افسردگی موثر باشد. استرس و افسردگی می تواند سبب بی تحرکی شود که منجر به افزایش وزن می شود. ال تیروزین می تواند با افزایش میزان فعالیت در برنامه های روزانه ، مانع از افزایش وزن گردد.
- سرکوب اشتها : مطالعات مختلف در حیوانات نشان داده است که تیروزین می تواند اثرات مهاری اشتها مکمل هایی که سیستم عصبی سمپاتیکرا تحریک می کنند ، تقویت کند. این مکمل ها به عنوان مثال افدرا (Ephedra) بوده به این دلیل می باشد که ال تیروزین همراه افدرا مورد استفاده قرار می گیرد. البته یادآور شود که ال تیروزین به تنهایی سبب مهار اشتها نمی شود .
- افزایش عملکرد تیروئید : اثرات ترموژنیک ال تیروزین می تواند ناشی از افزایش سنتز هورمون تیروئید ی باشد که ایجاد می کند. از انجا که تیروزین پیش درآمد تولید T3 و T4 می باشد ، در درمان کم کاری تیروئید مورد استفاده قرار می گیرد. هورمون های تیروئید متابولیسم را تحریک کرده که شامل سوزاندن چربی های ذخیره شده و آزادسازی سریع انرژی می باشد. بنابراین ، با افزایش فعالیت تیروئید ، تیروزین می تواند باعث چربی سوزی شود.

8) Willow bark extract ( عصاره پوست بید )
9) L-carnitine
10) Naringin
11) Ginko Biloba Extract
12) Coleus Forskohlii extract : ریشه ی این گیاه حاوی ترکیبی به نام فورسکولین (Forskolin) می باشد. Coleus  forskohlii با تولید مولکولی بنام (cAMP) باعث افزایش سطح هورمون لیپاز می شود. این هورمون از هورمون های چربی سوز می باشد. cAMP همچنین آزادسازی هورمون تیروئید را تحریک کرده که سبب چربی سوزی بیشتر نیز می گردد.

13) Chilli pepper Extract
14) Nicotinamide
15) L-Tartaric Acid
16) Zinc Gluconate

17) Citrus Aurantium extract : پرتقال تلخ از اختلاط 2 گونه ی مختلف پرتقال تولید می شود. طعم میوه ی آن بخاطر اسیدیته ی بالای آن ، تلخ می باشد. در سال 2004 ، FDAفروش مکمل های حاوی افدرین را بخاطر عوارض آنها منع کرد. لذا تولیدکننده ها از این میوه به عنوان جایگزینی برای افدرین استفاده کردند. زمانیکه با یک رژیم کم کالری و ورزش همراه باشد ، اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود. پس :
- جذب آمینواسیدها را جهت عضله سازی فراهم می کند.
- سطح متابولیسم را بالا می برد
- ایجاد حس سیری
از خصوصیات این میوه می باشد.

عصاره ی پرتقال تلخ حاوی آلکالوئیدهای بسیار قوی ( tyramine, octopamine, hordenine, methyltyramine and synephrine ) می باشد. این آلکالوئیدها گیرنده های α و β آدرنرژیک ،که شکسته شدن چربی را تحریک می کنند ، نشانه می روند. فعال کردن این گیرنده ها میزان فعالیت گوارشی را نیز کاهش می دهد که می تواند سبب کاهش میل به غذا شود.
18) Caffeine : کافئین می تواند سیستم عصب مرکزی را تحریک کرده ، سطح هورمون اپی نفرین را بالا ببرد. هر دو این فعالیت ها در شکستن چربی موثر می باشند. میزان کافئین موجود در این مکمل 380 میلی گرم در هر سروینگ روزانه میباشد .
19) Pepper extract
20) Chromium chloride : کروم یک فلز کم یاب ضروری بخصوص برای افرادی که در رژیم غذایی هستند می باشد. زیرا که باعث حفظ سطوح نرمال قند خون می شود.
21) Pottasium Iodide
22) D-Biotin : سبب کاهش میزان خستگی در حین تمرین های طولانی و طاقت فرسا

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )