پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک

پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک

در این مقاله از مجله داروکده به بررسی اهمیت و روش پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک، با استفاده از مواد طبیعی و روغن های گیاهی و همچنین با کمک محصولات تولید شده برای مراقبت از پوست پرداخته ایم.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

24 مرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

24 مرداد 1403

66

eye icon

پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک

تقریبا امروزه هر کسی که به حفظ سلامت پوست خود اهمیت می دهد، می داند که دیگر دوره زمانه شستشوی پوست با صابون ها تمام شده و در این راستا از سوی متخصصان و مشاوران روش های تخصصی تری برای پاکسازی پوست صورت توصیه شده است. در پی آن نیز راهکار هایی به عنوان روش پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک، چرب و معمولی به مصرف کنندگان ارائه شده است. 

بنابراین در ادامه متن به ارائه ساده ترین و در عین حال علمی ترین راه های پاکسازی پوست صورت خشک در منزل، برای داشتن پوستی سالم و زیباتر پرداخته ایم و شما مصرف کنندگان گرامی را در رابطه با پاکسازی پوست صورت خشک راهنمایی نموده ایم. با مطالعه این متن می توانید صحیح ترین مراحل پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک را دریابید و خودتان با از بین بردن آلودگی ها، سلامت پوست خود را حفظ کنید.

آنچه در این مقاله می خوانیم:

  • اهمیت پاکسازی پوست صورت خشک
  • انواع روش پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک
  • پاکسازی صورت خانگی پوست خشک با مواد طبیعی و روغن های گیاهی
  • مراحل پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک با محصولات مراقبت از پوست

مدت زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

 

اهمیت پاکسازی پوست صورت خشک

اولین کاری که بعد از تشخیص نوع پوست خود انجام دهید، این است که باید بدانید چگونه می توانید آن را پاکسازی کنید. زیرا رفع آلودگی های سطح پوست یکی از ضرورت هایی است که به توجهی به آن ممکن است سبب آسیب به پوست گردد. 

برخی از کاربران داروکده، گمان می کنند که پوست خشک به پاکسازی نیازی ندارد. اما لازم است ذکر شود که این نوع پوست هم مانند سایر گروه های پوستی به شستشو، پاکسازی و مراقبت نیاز دارد. در واقع باقی ماندن آلودگی ها روی پوست ممکن است به مرور زمان سبب بروز آسیب های جدی و جبران ناپذیری شود و زیبایی صورت فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین توصیه می شود ضرورت و اهمیت پاکسازی پوست صورت خشک را که از نظر تیم علمی داروکده در ادامه متن ذکر شده است، مطالعه نمایید.

  • ممانعت از انسداد منافذ پوست توسط باکتری ها و ذرات ناشی از آلودگی های روزانه و مواد آرایشی
  • کمک به جذب بهتر محصولات مراقبت از پوست مثل کرم های مرطوب کننده، سرم های آبرسان و محصولات ضد چروک
  • کاهش احتمال بروز حساسیت، تحریک و التهاب و علائمی مثل خارش، قرمزی و ترک های ریز پوستی
  • جلوگیری از تخریب بافت پوست و به تعویق انداختن روند پیری زودرس
  • موثر در جمع و کوچک شدن منافذ باز ناشی از دهیدراته شدن پوست
  • حفظ انعطاف پذیری پوست و پیشگیری از بروز و افزایش چین و چروک ها
  • موثر در کاهش کدری پوست خشک و افزایش نرمی و درخشندگی طبیعی پوست
  • پیشگیری از تشدید خشکی پوست

پاکسازی پوست صورت خشک در منزل به صورت اصولی و با استفاده از مواد و محصولات باکیفیت می تواند زیبایی پوستتان را چندین برابر کند. در ادامه متن به شما کاربران گرامی داروکده، روش پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک را آموزش خواهیم داد.

 

انواع روش پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک

همه ما ممکن است به توصیه اطرافیان، روش های مختلفی را برای مراقبت از پوستمان امتحان کنیم که برخی از اوقات، پوست خشک به دلیل غیر علمی و نادرست بودن این روش ها، بیشتر تحریک شده و ممکن است رطوبت بیشتری را نیز از دست دهد. در ادامه متن روش پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک به دو روش دسته بندی کرده ایم که با مطالعه و پایبندی به آن ها می توانید از بروز عوارض ناشی از مراقبت های نادرست از پوست خشک، رها شوید. 

بر اساس نظر تیم علمی داروکده، شما مصرف کنندگان گرامی می توانید با استفاده از روغن ها و مواد طبیعی و گیاهی به روش خانگی و همچنین با استفاده از محصولات مراقبت از پوست می توانید به پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک اقدام نمایید.
 

  • پاکسازی صورت خانگی پوست خشک با مواد طبیعی و روغن های گیاهی

پاکسازی صورت خانگی پوست خشک یکی از مواردی است که در میان اغلب مصرف کنندگان رایج شده است. در واقع مصرف کنندگان از مشاوران پوست و مو در خواست می کنند که مواد طبیعی و روغن های گیاهی خاصی را به آن ها معرفی کنند که برای پاکسازی پوست صورت خشک در منزل مناسب باشد. 

لازم است ذکر شود که مواد و عصاره های گیاهی متنوعی وجود دارند که روی پوست خشک تاثیرات منحصر به فردی از خود نشان می دهند. اغلب این مواد سبب آبرسانی و رطوبت رسانی به پوست خشک شده و ممکن است دارای اثر آنتی اکسیدانی و ضد التهابی باشند. از این مواد طبیعی می توان به روغن نارگیل، عسل، آووکادو، روغن زیتون، شیر و عسل، شکر و ماست اشاره کرد. اما همواره در نظر داشته باشید احتمال بروز حساسیت و تحریک پوست، در اثر پیروی از این روش های خانگی زیاد است.

برای حل این مسئله، امروزه تولید کنندگان محصولات مراقبت از پوست و مو، با بهره گیری از روغن های گیاهی و عصاره های طبیعی میوه ها، فرآورده های متنوعی برای پاکسازی پوست صورت خشک در منزل تولید کرده اند که اثرات بسیار مطلوب تری نسبت به روش های خانگی دارند. بنابراین از نظر تیم علمی داروکده، برای پاکسازی پوست صورت خشک در خانه، بهتر است که از این محصولات با کیفیت و تخصصی استفاده کنید. 
 

  • مراحل پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک با محصولات مراقبت از پوست

امروزه با گسترش روز افزون دانش بشری در راستای مراقبت از پوست خشک، محصولات متنوعی تولید شده اند که ضمن محافظت از سد دفاعی پوست، برای پاکسازی پوست صورت خشک در منزل مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات را خود فرد می تواند با یادگیری روش های زیر روی پوست مصرف کند و همواره پوستی شفاف داشته باشد. بعضی از این فرآورده های بهداشتی و مراقبت از پوست به صورت روزانه (میسلار واتر، شوینده و تونر) و برخی در طول هفته (اسکراب و ماسک) مصرف می شوند. مصرف مستمر و منظم این محصولات به داشتن پوستی تمیز  و سالم کمک می کند.

در ادامه متن فرآورده هایی را نام برده و اهمیت مصرف آن ها را ذکر کرده ایم که برای پاکسازی پوست صورت خشک می توانید از آن ها استفاده کنید.

1. پاک کردن مواد آرایشی با شیر پاک کن یا میسلار واتر پوست خشک

در صورتی که در طول روز از مواد آرایشی استفاده کرده اید؛ باید شب ها پیش از خواب پوستتان را با کمک یک محصول پاک کننده آرایش پوست خشک تمیز کنید. برای انجام این کار می توانید از میسلار واتر پوست خشک یا شیر پاک کن استفاده نمایید. استفاده از این محصولات پاک کننده، علاوه بر پاکسازی پوست صورت خشک باعث می شود که از خشکی پوست جلوگیری و پوست خشک رطوبت رسانی گردد. برای انجام این کار می توانید یکی از محصولات زیر را خریداری و مصرف کنید.

2. پاکسازی پوست صورت خشک با ژل یا فوم شستشو پوست خشک

اولین قدم در پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک، مصرف یک ژل یا فوم شوینده پوست است. در واقع شما برای استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست، ابتدا باید صورت را از آلودگی های روزانه و از باقی مانده مواد آرایشی (در صورتی که ذرات آرایشی به کمک میسلار واتر پاک نشده باشد) پاکسازی کنید.

در نظر داشته باشید که شوینده ای برای پوست خشک مناسب است که دارای فرمولاسیون ملایم و حاوی مواد آبرسان مثل هیالورونیک اسید، ژل آلوئه ورا و روغن های گیاهی باشد. برای پاکسازی پوست صورت خشک در منزل، روزانه دو مرتبه، صبح و شب از یک ژل شستشو مرغوب استفاده کنید. برای انجام این کار می توانید یکی از محصولات زیر را خریداری و مصرف نمایید.

3. تونر یک محصول تنظیم کننده ph و تکمیل کننده پاکسازی پوست خشک

گرچه ممکن است از نظر مصرف کنندگان، مصرف یک تونر مناسب پوست خشک ضرورت چندانی نداشته باشد، اما تیم علمی داروکده به شما پیشنهاد می کند که برای دستیابی به بهترین نتیجه در پاکسازی پوست صورت خشک در منزل، پس از شستشوی پوست از یک تونر مرغوب و سازگار با پوست خشک استفاده نمایید. تونر پوست خشک می تواند علاوه بر تنظیم ph و افزایش رطوبت پوست، به عنوان یک تکمیل کننده مراحل پاکسازی پوست خشک، مواد اضافی موجود در منافذ را نیز به خوبی رفع کند.

تونر پوست خشک را پس از شستشوی پوست، روزانه دو مرتبه روی تمام نواحی صورت استفاده نمایید. در صورت تمایل می توانید یکی از محصولات زیر را خریداری و مصرف کنید.

4. اسکراب، یک ساینده ملایم برای رفع عمقی تر آلودگی ها و سلول های مرده پوست

مهم ترین محصولی که باید در مراحل پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک انجام دهید، اسکراب مخصوص پوست خشک است. اسکراب ها محصولاتی هستند که به دلیل داشتن دانه های ریز، اثر لایه برداری دارند. این محصولات پاکسازی کننده، به دلیل ساختار زبری که دارند؛ سلول های مرده پوست را جدا می کنند، آلودگی های منافذ را رفع می نمایند و در نهایت شفافیت پوست را افزایش می دهند. 

اغلب اسکراب های پوست خشک، دارای مواد رطوبت رسان و ضد التهاب نیز می باشند و احتمال بروز حساسیت و خشکی پوست را کاهش می دهند. در نظر داشته باشید که گرچه اسکراب ها کدری ها و لک ها را کاهش می دهند و پوست را پاکسازی می کنند، اما نباید در مصرف آن ها افراط کنید. همواره در نظر داشته باشید که نیازی نیست روزانه از اسکراب استفاده نمایید، بلکه کافی است یک اسکراب مناسب پوست خشک انتخاب نمایید و در طول هفته حداکثر دو مرتبه، پس از شستشوی پوست آن را مصرف کنید.

جهت مطالعه بیشتر در رابطه با طرز استفاده از اسکراب صورت، به مجله داروکده مراجعه نمایید. در صورت تمایل می توانید یکی از اسکراب های زیر را خریداری و مصرف کنید.

5. ماسک صورت برای پاکسازی پوست خشک، راه حلی مطمئن برای پاکسازی و روشن تر کردن پوست

ماسک صورت برای پاکسازی پوست خشک با اثر لایه برداری، نوع دیگری از محصولات مراقبت از پوست هستند که شما مصرف کنندگان گرامی می توانید آن ها را به عنوان پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک مصرف کنید. اغلب اوقات در فرمولاسیون این محصولات پاکسازی کننده، از لایه بردار های طبیعی مانند خاک رس خالص، اسید های طبیعی میوه مثل آلفا هیدروکسی اسید ها (AHA)، اسید سالیسیلیک، زغال فعال و سایر مواد لایه بردار استفاده می شود. 

ماسک لایه بردار برای پوست خشک، می تواند با لایه برداری ملایم سلول های مرده، علاوه بر پاکسازی منافذ، سبب روشن تر شدن پوست خشک شود. مصرف مکرر و بیش از حد این محصولات، سبب تحریک و التهاب پوست می گردد. به طور معمول اغلب این محصولات را می توانید 2 تا 3 مرتبه در طول هفته استفاده نمایید. لازم به ذکر است، تعداد دفعات مصرف یک محصول با محصول دیگر ممکن است متفاوت باشد. از این رو پیش از مصرف یک ماسک پاکسازی صورت پوست خشک، نحوه مصرف آن را به دقت بررسی کنید. در صورت تمایل می توانید از دو ماسک پاکسازی صورت پوست خشک نام برده شده در ادامه متن استفاده نمایید.

پوست همواره در معرض آلودگی قرار دارد و مراقبت و پاکسازی روزانه از آن امری ضروری است. بنابراین توصیه می شود با توجه به نکاتی که ذکر شد، پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک را به یک روتین روزانه و هفتگی تبدیل کنید و همواره از داشتن پوستی سالم، زیبا و شفاف لذت ببرید.

محصولات نام برده شده به منظور راهنمایی کاربران داروکده در راستای پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک ذکر گردید، اما پوست خشک به مراقبت های بیشتری نیاز دارد. افراد دارای پوست خشک برای آبرسانی و افزایش نرمی پوست خود باید پس از رفع آلودگی ها و شستشوی پوست، از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست خشک استفاده نمایند. علاوه بر این استفاده از یک کرم ضد آفتاب سازگار با این نوع پوست نیز در مواقع خروج از منزل ضرورت دارد. در صورت نیاز به کسب راهنمایی های بیشتر می توانید از طریق مشاوره آنلاین، با تیم علمی داروکده، ارتباط برقرار نمایید و راهنمایی های لازم را درباره روتین مراقبت از پوست خشک دریابید.

 

سخن آخر تیم علمی داروکده

پاکسازی پوست صورت خشک در منزل، امری آسان است اما باید با دقت و به صورت تخصصی انجام شود. همانطور که ذکر شد؛ شما مصرف کنندگان گرامی می توانید با استفاده از روغن ها و عصاره های گیاهی و طبیعی، به عنوان روش های خانگی، پوست خود را پاکسازی کنید و یا با بهره گیری از محصولات و فرآورده های تولید شده، به پاکسازی و مراقبت از پوست خشک بپردازید. 

از آنجایی که اغلب محصولات پاکسازی پوست صورت خشک، بر پایه ترکیبات گیاهی و طبیعی تولید شده اند، مصرف مرغوب ترین و با کیفیت ترین فرآورده های مراقبت از پوست می تواند در مقایسه با روغن ها یا سایر مواد خانگی، سبب اطمینان خاطر بیشتری در مصرف کنندگان گردد و احتمال بروز حساسیت کاهش یابد.

بنابراین توصیه می شود برای پاکسازی صورت در خانه برای پوست خشک، ابتدا در صورت لزوم آرایش خود را با میسلار واتر، پاک کنید و روزانه دو مرتبه، صبح و شب از شوینده سپس تونر مناسب پوست خشک استفاده نمایید. در آخر مرطوب کننده بزنید. در طول هفته نیز حداکثر دو مرتبه از یک اسکراب و یا ماسک لایه بردار استفاده نمایید.

داروخانه آنلاین داروکده همواره و طی سالیان طولانی در تلاش است علمی ترین مطالب را به زبانی ساده و به منظور حفظ سلامت و زیبایی کاربران خود ارائه دهد. داروکده راهنمایی صحیح کاربران داروکده را هدف قرار داده و در این راستا نماد اعتماد الکترونیک پنج ستاره نیز به این داروخانه آنلاین اعطا گردیده است. بنابراین در صورت مفید واقع شدن این متن، می توانید با درج دیدگاه خود ذیل مقاله، تیم علمی داروکده را مطلع سازید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )