برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم؟

برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم؟

این مقاله از مجله علمی داروکده، به معرفی بهترین سی سی کرم برای پوست چرب پرداخته و نکات کلیدی و کاربردی در این زمینه را عنوان کرده ایم.

بهاره شاه محمدی

نویسنده: بهاره شاه محمدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 تیر 1403

0

eye icon

برای پوست چرب بی بی کرم یا سی سی کرم؟

با پیشرفت تکنولوژی و رشد چشمگیر محصولات آرایشی و بهداشتی، انتخاب بهترین محصول برای پوست چرب به یک چالش تبدیل شده است. امروزه، بی بی کرم و سی سی کرم به عنوان دو انتخاب پرطرفدار در زمینه‌ی مراقبت از پوست مطرح هستند؛ اما بین این دو کرم، کدام یک برای پوست چرب بهتر است؟ برای پاسخ به این پرسش، در ادامه مطلب به مقایسه بی بی کرم و سی سی کرم از نظر عملکردشان روی پوست چرب می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید: 

- پوست چرب؛ چالش ها و راهکارها
- فرق بی بی کرم و سی سی سی کرم؛ انتخابی ساده برای داشتن ظاهری بی نقص!
- انتخاب بهترین گزینه برای پوست چرب: بی بی کرم یا سی سی کرم؟
- بهترین سی سی کرم برای پوست چرب
- نکاتی که باید در انتخاب سی سی کرم برای پوست چرب در نظر داشته باشیم!
- بهترین روش‌ استفاده از سی سی کرم پوست چرب؛ راهنمای کامل و کاربردی

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه


پوست چرب؛ چالش ها و راهکارها

پوست چرب با ترشح زیاد سبوم از غدد چربی مشخص می شود. این ماده که در نرم شدن سطح پوست نقش دارد، ظاهری چرب یا براق روی صورت به ویژه در ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) ایجاد می کند. وجود منافذ بزرگ، جوش های سرسیاه یا سرسیفید و ضخیم بودن بافت پوست، از ویژگی های پوست چرب به شمار می روند. 

مراقبت صحیح از پوست چرب نیازمند انخاب محصولات مناسب است. با انتخاب یک روتین مراقبت از پوست مناسب که به تنظیم چربی پوست کمک کند، می تواند در حفظ سلامت آن اثرگذار باشد. 

در این زمینه محصولاتی که دارای برچسب غیرکومدوژنیک روی بسته بندی خود هستند، می توانند انتخاب ایده آلی به شمار روند. این محصولات از مسدود شدن منافذ پوست با چربی اضافی و بروز جوش ممانعت به عمل می آورند. 

 

فرق بی بی کرم و سی سی سی کرم؛ انتخابی ساده برای داشتن ظاهری بی نقص!

اگر به طور مکرر لوازم آرایشی خریداری می کنید، احتمالا کرم های BB و CC را در فروشگاه ها دیده اید. این محصولات معمولا در کنار کرم پودرها، مرطوب کننده های رنگی و سایر لوازم آرایشی صورت قرار دارند. شاید برای شما سوال باشد که تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم در چیست؟. در این بخش هر کدام از این دو محصول را به صورت جداگانه معرفی می کنیم. 
 

بی بی کرم؛ راهکاری جادویی برای پوشاندن عیوب پوست

کرم BB که مخفف "Beauty Balm" یا "Blemish Balm" است موجب پنهان کردن لکه های جزئی و عیوب پوست می شود. بافت سبک بی بی کرم برای آرایش های طبیعی ایده آل است. به علاوه این کرم دارای ترکیباتی است که در مراقبت از پوست نقش دارند. 

فرمولاسیون بی بی کرم ها بسته به برند متفاوت است؛ اما در بسیاری از آنها ترکیباتی همچون فیلترهای فیزیکی اشعه UV، مرطوب کننده ها، ویتامین ها، مواد آنتی اکسیدان، عوامل سفت کننده و روشن کننده پوست به کار می روند.

به طور معمول از فواید اصلی کرم BB می توان به هیدراته کرده پوست اشاره کرد. این محصول دارای خواص مرطوب کنندگی و نرم کنندگی است. 

 

سی سی کرم؛ مراقبت از زیبایی با رفع مشکلات پوست

سی سی کرم شبیه به بی بی کرم بوده با این تفاوت که سطح پوست را بیشتر پوشش می دهد. کرم CC مخفف "Color Control" یا "Complexion Corrector" است. سی سی کرم به طور خاص برای اصلاح تغییر رنگ پوست فرموله می شود. این محصول در پوشاندن تیرگی زیر چشم، ناهماهنگی رنگ صورت، هیپرپیگمانتاسیون و جای جوش اثر بخش است. 

به طور کلی سی سی کرم با ویژگی پوشانندگی قوی نسبت به بی بی کرم شناخته می شود. اکثر کرم های CC دارای SPF بوده و با استفاده از ترکیباتی منحصر به فرد، چین و چروک و لک های ناشی از افزایش سن را محو می سازند. 

از نظر فواید پوستی، سی سی کرم بسیاری از خواص بی بی کرم را دارد؛ با این تفاوت که بافت آن سنگین تر است. با استفاده از سی سی کرم می توانید پوستی سالم و زیبا را تجربه کنید و از یک آرایش طبیعی و بدون نقص لذت ببرید. 

 

انتخاب بهترین گزینه برای پوست چرب: بی بی کرم یا سی سی کرم؟

سی سی کرم بهترین گزینه برای پوست چرب است. بافت مات آن باعث می شود روی سطح پوست بهتر باقی بماند. هنگام انتخاب سی سی کرم، به دنبال محصولات دارای مواد متعادل کننده چربی پوست مانند سیلیکا، خاک رس و زغال باشید. 

اگر پوست چرب و مستعد آکنه دارید، احتمالا مایل هستید تا ظاهر لکه های قرمز و ناهمواری های سطح پوست خود را بدون اضافه کردن چربی بیشتر به سطح پوست، بهبود بخشید؛ در این زمینه مصرف سی سی کرم می تواند کمک کننده باشد. بافت فاقد چربی این کرم احتمال بروز جوش را کاهش می دهد. 

گفتنی است که بی بی کرم برای پوست های چرب نیز تولید می شود، ولی از ماندگاری کمتری روی سطح پوست برخوردار است. بنابراین، سی سی کرم برای قرار گرفتن در روتین پوست چرب و جوشدار انتخاب مناسب تری به حساب می آید. 

بهترین سی سی کرم برای پوست چرب

بهترین سی سی کرم مناسب پوست چرب حاوی مواد مغذی برای این مدل پوست بوده و دارای فرمولاسیونی فاقد چربی، مات کننده و موثر در کنترل ترشح سبوم است. برندهای ایرانی معروفی همچون سی گل و سینره، سی سی کرم های مناسبی برای پوست های چرب طراحی کرده اند که در ادامه آنها را معرفی می کنیم. 

1. کرم رنگی متعادل کننده چربی SPF30 سی گل

- دارای فیلترهای فیزیکی محافظت کننده از پوست در برابر اشعه های مضر UV
- برطرف کننده تیرگی ها و لک های قهوه ای پوست با داشتن ویتامین C
- حفظ سلامت پوست با ترکیبات مرطوب کننده و تقویت کننده 
- متعادل کردن چربی پوست و جلوگیری از بروز جوش و آکنه 
- فرموله شده با رنگدانه هایی متناسب با رنگ طبیعی پوست 
- قابل استفاده به عنوان پایه آرایش برای استفاده روزانه 
- مهار رشد و تکثیر باکتری های مولد آکنه 
- به تعویق انداختن روند پیری پوست 
- فاقد پارابن و مواد نگهدارنده مضر  

 

2. سی سی کرم سینره  SPF40

- فرموله شده بدون استفاده از مواد مضر و نگهدارنده های شیمیایی
- روشن کننده رنگ پوست با بهره گیری از خواص ویتامین C
- ایجاد جلوه ای مات و طبیعی روی پوست با پوشانندگی بالا 
- جلوگیری از آفتاب سوختگی و بروز علائم پیری زودرس 
- عرضه شده در رنگ های روشن، دیپ و متوسط
- قابل استفاده روزانه برای پوست صورت و گردن 
- دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی
- جلوگیری از آسیب اشعه های مضر UV 
- تولید شده بدون انجام تست حیوانی
- مقاوم در برابر تعریق و شستشو

 

نکاتی که باید در انتخاب سی سی کرم برای پوست چرب در نظر داشته باشیم!

هنگام انتخاب محصول برای پوست چرب، مهم است که نیازها و ترجیحات خاص پوست خود را در نظر بگیرید. ممکن است نیاز باشد که محصولات مختلف را تست کنید تا به بهترین گزینه برای پوست خود برسید. 

بهتر است سی سی کرمی که انتخاب می کنید دارای ویژگی های زیر باشد:

- حفاظت پوست در برابر اشعه های مضر UVA و UAB
- بدون ایجاد حساسیت و جلوگیری از بروز جوش و آکنه
- تنظیم کننده میزان ترشح چربی از غدد سباسه پوست 
- غیر کومدوژنیک؛ عدم بستن منافذ پوست
- کمک به رفع التهابات پوستی 
- تطبیق با رنگ طبیعی پوست
- دارای پوشانندگی بالا

بهترین روش‌ استفاده از سی سی کرم پوست چرب؛ راهنمای کامل و کاربردی

پوست خود را قبل از مصرف هرگونه مواد آرایشی، با پاک کننده پوست چرب به طور کامل تمیز کنید. همچنین، در پایان روز آرایش خود را پاک کنید تا از بستن منافذ پوست با چربی اضافی و شکل گیری جوش پیشگیری شود. علاوه بر این، استفاده از پرایمر مات کننده قبل از مصرف سی سی کرم، به کنترل چربی پوست و افزایش ماندگاری آرایش کمک می کند. 

همچنین SPF سی سی کرم ها می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. انجمن پوست آمریکا توصیه می‌کند هر روز از ضدآفتابی با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید. اگر سی سی کرمی که مصرف می کنید دارای SPF پایین‌تری است، باید همراه با آن از یک ضدآفتاب مناسب نیز استفاده نمایید.

قبل از مصرف سی سی کرم، ابتدا تست حساسیت آن را روی ناحیه کوچکی از پوست بازو یا پشت گوش انجام دهید. 

برای استفاده از سی سی کرم از تکنیک پنج نقطه استفاده کنید. در این روش پنج نقطه کوچک از کرم را روی نواحی چانه، بینی، پیشانی و گونه هایتان قرار داده و به کمک اسفنج آرایشی یا انگشت به آرامی پخش کنید. از تماس محتویات سی سی کرم با ناحیه اطراف چشم پرهیز نمایید، مگر آنکه محصول مورد استفاده برای پوست دور چشم مناسب باشد.

اگر پوست حساس و جوشدار دارید و نسبت به شرایط آن نگران هستید، مشاوره با متخصص پوست به شما در انتخاب یک محصول مناسب کمک می کند. همچنین، مشاوران پوست و مو تیم علمی داروکده نیز در این زمینه می توانند پاسخگوی سوالات شما باشند.

جمع بندی نهایی تیم علمی داروکده؛ همراه شما در مسیر بهبود پوست و مو!

کرم های BB و CC به عنوان محصولات چند کاره برای ساده سازی روتین صبحگاهی انتخابی ایده آل محسوب می شوند. هرچند تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد، اما انتخاب یکی از آن‌ها برای پوست چرب اغلب دشوار است. در این مقاله، بی بی کرم و سی سی کرم را به صورت جداگانه توضیح دادیم و بررسی کردیم که کدام یک برای پوست چرب بهتر است. 

امیدواریم مطالب علمی ارائه شده، پاسخ مناسبی برای سوالات شما راجع به فرق بی بی کرم با سی سی کرم برای پوست چرب باشند. در صورت مفید و موثر بودن این متن، می‌توانید نظرات خود را به صورت کامنت ذیل مقاله درج نمایید. همچنین، برای کسب راهنمایی ‌های بیشتر در رابطه با بی بی کرم و سی سی کرم مناسب پوست چرب، می‌توانید از طریق مشاوره آنلاین، با تیم علمی مجرب داروکده ارتباط برقرار کنید.

تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده، شامل مشاوران و متخصصان مجرب پوست و مو، همواره در تلاش است تا اطلاعات علمی و مفیدی در حوزه سلامت و مراقبت از پوست و مو به کاربران ارائه دهد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )