سی سی کرم چیست و چه کاربردی دارد؟

سی سی کرم چیست و چه کاربردی دارد؟

سی سی کرم برای افرادی که به دنبال زیبایی، صرفه جویی در زمان و هزینه هستند، طراحی شده است. مطالعه مقاله c c کرم به شما می آموزد که سی سی کرم چیست و چه کاربردی دارد...

سحر زنوزی

نویسنده: سحر زنوزی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

12 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

12 تیر 1403

0

eye icon

سی سی کرم چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر زمان زیادی را در طی روز صرف انجام میکاپ و آرایش روزانه ی خود می کنید و از انتخاب، تهیه و مصرف چند محصول متنوع با برند و قیمت های متفاوت در روتین پوستی روزانه تان خسته شده اید، مطالعه این مقاله به شما راهنمایی می کند تا یک محصول چند منظوره با قابلیت های منحصر به فرد و عالی را انتخاب کنید. خرید سی سی کرم به جای حمل یک کیف لوازم آرایش پر از مرطوب کننده، پرایمر، کرم پودر، هایلایتر، ضدلک، روشن کننده، ضد آفتاب و ...، راه حل مشکلات شماست. در این مقاله به بررسی سی سی کرم و کاربرد سی سی کرم پرداخته خواهد شد.

فهرست

- c c کرم چیست 
- خواص سی سی کرم
- انواع سی سی کرم ها
- انواع سی سی کرم بر اساس نوع پوست
- سی سی کرم برای پوست چرب
- سی سی کرم برای پوست خشک
- انواع سی سی کرم بر اساس عملکرد
- سی سی کرم ضد جوش
- سی سی کرم ضدلک
- سی سی کرم ضد آفتاب
- سی سی کرم ضد پیری
- انواع سی سی کرم بر اساس رنگ
- طرز استفاده سی سی کرم
- عوارض سی سی کرم

مدت زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

c c کرم چیست

سی سی کرم یعنی چی؟! افراد زیادی هستند که جویای زیبایی اند ولی تاکنون کلمه سی سی کرم به گوششان نخورده است. از طرف دیگر، افراد دیگری هم هستند که با این واژه آشنایی دارند ولی فواید سی سی کرم و کاربرد سی سی کرم را دقیقا نمی دانند.

در حقیقت، حروف cc از کلمه c c cream، از حروف ابتدای دو کلمه Complexion Correcting و Color Correcting مشتق گرفته شده است که بیانگر کاربرد اصلی سی سی کرم یعنی؛ اصلاح کننده رنگ و غیر یکنواختی های پوستی است.

سی سی کرم یک محصول چند منظوره است؛ درواقع، با تهیه یک سی سی کرم، دیگر نیازی به مصرف مرطوب کننده، پرایمر، کرم پودر، ضد لک، روشن کننده و ضدآفتاب در هر نوبت میکاپ و آرایش خود نخواهید داشت و در زمان خود صرفه جویی می کنید. 

خواص سی سی کرم

- بافت سبک و پوشانندگی چشمگیری دارند.
- غیریکنواختی های رنگی و لک ها را اصلاح می کنند.
- دارای ترکیبات غیرکمدون زا و آنتی باکتریال اند و جوش ایجاد نمی کنند.
- روی انواع پوست چرب، معمولی، خشک و مختلط قابل مصرف هستند.
- رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می نمایند.
- دارای طیف رنگی متناسب با  سلایق و رنگ های مختلف پوست اند.
- بدون ایجاد براقیت در پوست، جلوه ای مات به آن می دهند.
- در برابر آب، تعریق و شستشو مقاوم هستند.
- Spf دارند و مصرف کننده را از ضدآفتاب بی نیاز می کنند.
- از ایجاد خطوط ریز، چین و چروک جلوگیری و آن ها را کنترل می نمایند.
- مدت زمان انجام آرایش روزانه را به حداقل می رسانند.

اما آیا تمامی سی سی کرم چند منظوره موجود در بازار، جایگزین همه ی محصولات مورد استفاده در روتین آرایشی می شوند؟! برای پاسخ به این پرسش، به معرفی انواع سی سی کرم ها می پردازیم.

 

انواع سی سی کرم ها

انواع cc cream را می توان به طور کلی به سه گروه تقسیم بندی نمود:

- انواع سی سی کرم بر اساس نوع پوست
- انواع سی سی کرم بر اساس عملکرد
- انواع سی سی کرم بر اساس رنگ

در ادامه به بررسی هر یک از انواع گروه های سی سی کرم پرداخته خواهد شد...

انواع سی سی کرم بر اساس نوع پوست

جنس پوست هر فرد با دیگری یکسان نیست ولی می توان نوع پوست افراد را در چهار گروه پوست چرب، پوست معمولی و نرمال، پوست خشک و پوست مختلط که ترکیبی از پوست چرب در ناحیه T-Zone (پیشانی و بینی) و پوست خشک تا نرمال در سایر قسمت های صورت هستند، قرار داد. از این رو، طراحان سی سی کرم نیز با توجه به این نکته، انواع سی سی کرم ها را بر اساس نوع پوست اینگونه تقسیم بندی کردند:

- سی سی کرم برای پوست چرب
- سی سی کرم برای پوست خشک

سی سی کرم پوست چرب

پوست چرب به پوستی اطلاق می شود که میزان ترشح چربی یا سبوم از غدد مترشحه ی آن که سباسه نام دارد، نسبت به حالت نرمال و طبیعی فراتر است. این چربی های تولید شده خود را از طریق منافذ پوست، از لایه های زیرین به سطح پوست می رسانند و ظاهری براق و چرب برای فرد ایجاد می کنند که این موضوع برای وی آزار دهنده است. از طرف دیگر، گاهی این حرکت چربی در طول منافذ پوست متوقف می شود و پوست را مستعد ایجاد جوش و آکنه می کنند.

برخی به اشتباه این عقیده را دارند پوست چرب به صورت طبیعی و خود به خود چرب است، پس نیازی به مرطوب کننده ندارد. همین موضوع سبب شده تا پوست های چرب آب خود را به سرعت از دست بدهند. برای جلوگیری از وقوع این موضوع، مصرف مرطوب کننده مناسب برای پوست چرب برای ایجاد سد دفاعی و جلوگیری از تبخیر آب میان بافتی پوست چرب که فاقد چربی باشد، لازم است. پس اولین کرم پیش از آرایش روزانه و جهت مراقبت از پوست چرب، مرطوب کننده پوست چرب است.

از طرفی، اگر همین افراد دارای پوست چرب جوش بزنند، باید از یک محصول آنتی باکتریال برای کنترل جوش و جلوگیری از افزایش آن استفاده کنند. بنابراین، کرم ضد جوش بخش دیگری از مراحل آرایش روزانه است.

بیش ترین دغدغه افراد دارای پوست چرب، لک های ناشی از جوش و آکنه است . افراد دارای پوست چرب برای پوشاندن این لک ها از کرم های ضدلک، روشن کننده و کرم پودر در طیف های رنگی مختلف متناسب با رنگ پوست خود در آرایش روزانه خود استفاده می کنند که جلوه ای مات بدون براقیت داشته باشند؛ یعنی دو محصول ضدلک یا روشن کننده و کرم پودر بخش های دیگری از میکاپ روزانه را تشکیل می دهند. 

اگر یک فرد دارای پوست چرب بخواهد تک تک محصولات آرایشی فوق را تهیه کند، حداقل خرید سه محصول برای رطوبت رسانی، رفع جوش و روشن سازی پوست نیاز است. با خرید کرم چند منظوره سی سی کرم، تعداد محصولات مورد نیاز روتین آرایشی کاهش می یابد و با تهیه یک کرم، تمام انتظارات خود را در کوتاه ترین زمان با بافت سبک برآورده خواهید کرد.

در حقیقت، بهترین سی سی کرم برای پوست چرب محصولی است که رطوبت رسان، ضد لک، ضدجوش و spf دار باشد. لازم به توضیح است که برخی از سی سی کرم مناسب پوست چرب دارای spf بالای 30 هستند که شما را علاوه بر موارد فوق، از ضدآفتاب پوست چرب نیز بی نیاز می کنند.

سی سی کرم برای پوست خشک

پوست خشک به پوست هایی می گویند که ترشح چربی از غدد چربی آن ها کم تر از حد معمول است. از این رو، افراد دارای پوست خشک، به دلیل کمبود آب و رطوبت کافی، به سرعت علائم خشکی را از خود بروز می دهند. بنابراین، افراد دارای پوست خشک باید از مرطوب کننده پوست خشک که چربی کافی را دارند، مصرف نمایند. 

از طرف دیگر، پوست های خشک، مستعد ایجاد خطوط ریز، چین، چروک و علائم پیری هستند. پس یکی از کرم های روتین این افراد، کرم های ضدپیری، احیا کننده و جوان کننده است.

پوست های خشک نیز با گذر زمان با لک و تغییرات رنگی در پوست مواجه می شوند و به کرم اصلاح کننده رنگ، کرم پودر یا پرایمر نیاز دارند.

سی سی کرم پوست خشک با دارا بودن تمام ویژگی های فوق، رطوبت مورد نیاز پوست خشک را تامین می کند، از تبخیر آب پوست جلوگیری می کند، غیریکنواختی های رنگی پوست را اصلاح می کند و در صورت داشتن spf بالای 30، از پوست در برابر UV خوشید محافظت می نماید.

انواع سی سی کرم بر اساس عملکرد

بر اساس میزان مشارکت ترکیبات مورد استفاده به لحاظ کاربردی، سی سی کرم ها به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:

- سی سی کرم ضد جوش
- سی سی کرم ضدلک
- سی سی کرم ضد آفتاب
- سی سی کرم و ضد پیری

که در ادامه مبحث در این باره بیش تر توضیح داده خواهد شد...

سی سی کرم ضد جوش

این گروه از سی سی کرم ها، دارای ترکیبات آنتی باکتریال و ضدمیکروبی هستند و عامل ایجاد کننده جوش را کنترل و ضمن کنترل رنگ پوست و اصلاح غیر یکنواختی های پوستی، مانع از ازدیاد آن می شوند.
 

سی سی کرم ضدلک

سی سی کرم ضد لک و روشن کننده، سی سی کرم هایی هستند که ترشح ملانین را مهار می کنند و به اصلاح رنگ پوست می پردازند.
 

سی سی کرم ضد آفتاب

سی سی کرم ها به طور کلی دارای فاکتور حفاظتی spf هستند اما اگر همین سی سی کرم ها که وظیفه اصلاح رنگ را دارند، دارای spf بالای 30 باشند، می توان به آن سی سی کرم ضد آفتاب اطلاق کرد.
 

سی سی کرم ضد پیری

با افزایش سن، پوست دچار کاهش تولید کلاژن و الاستین می شود و سطح آن ها در پوست کاهش می یابد. از این رو، همه افراد با گذر زمان دچار چین و چروک می شوند که این نمود در پوست های خشک سریع تر رخ می دهد. سی سی کرم جوان کننده، با بهره گیری از ترکیبات کلاژن ساز و احیا کننده پوست، به جوان سازی پوست کمک می کند. به این ترتیب، سی سی کرم ضد پیری، چروک را کنترل می کند و از گسترش آن پیشگیری می نماید.

انواع سی سی کرم بر اساس رنگ

سی سی کرم ها بر اساس رنگ در طیف های مختلف سنتز و تولید می شوند که برخی از این رنگ ها را در ادامه مشاهده می کنید:

- سی سی کرم دکلره
- سی سی کرم رنگی
- سی سی کرم رنگ روشن
- سی سی کرم بژ طبیعی

طرز استفاده سی سی کرم

پیش از مصرف سی سی کرم، پوست نیاز به آماده سازی دارد. ابتدا پوست خود را با محلول پاک کننده آرایش یا میسلار واتر از آلودگی، چربی و مواد اضافی پاک کنید. سپس، از تونر متناسب نوع پوست تان برای تنظیم pH پوست و رطوبت آن استفاده نمائید.

 نحوه زدن سی سی کرم به این صورت است که مقدار خیلی کم از محصول را روی پوست صورت خود یعنی؛ روی پیشانی، گونه ها، چانه و بینی به صورت نقطه نقطه پخش کنید. پس از آن، با استفاده از نوک انگشتان، اسفنج آرایشی یا یک براش بزرگ با حرکات دورانی و چرخشی، سی سی کرم را به صورت یکنواخت، پخش و محو کنید.

اگر لک های صورت و تیرگی های دور چشم طی یک مرحله پوشش داده نشدند، به صورت نقطه نقطه مقدار دیگری از سی سی کرم را روی نقاط کاور نشده پخش کنید و با اسفنج یا براش کوچک و حرکات چرخشی، سی سی کرم را تا پوشش دهی و کاور کردن کامل پوست، روی موضع پخش نمائید. پس از خشک شدن کامل سی سی کرم، از یک اسپری فیکساتور برای تثبیت آرایش می توان استفاده کرد.

عوارض سی سی کرم

از آن جایی که نوع پوست افراد با یک دیگر یکسان نیست، اثر بخشی یک محصول سی سی کرم برای همه افراد هم به صورت یکسان نخواهد بود. حقیقتی که وجود دارد این است که سه نوع کلی پوست با تعداد زیادی سی سی کرم از برند ها با کیفیت های مختلف در بازار وجود دارند. بنابراین، نمی توان ادعا کرد که همه ی سی سی کرم ها فاقد عارضه پوستی برای همه انواع پوست هستند.

از این رو، چنان چه پس از مصرف سی سی کرم براساس نوع پوست خود و انتظاراتتان از محصول، با علائمی نظیر؛ قرمزی، التهاب، واکنش آلرژیک یا خارش پوستی مواجه شدید، مصرف سی سی کرم را متوقف کنید و در صورت تشدید علائم با پزشک متخصص پوست مشورت نمائید.

 

سوال متداول کاربران سی سی کرم

1- آیا سی سی کرم خوبه؟

اگر به محصولی نیاز دارید که کاور و پوشانندگی متوسط و بافت سبک داشته باشد و به صرفه جویی در زمان و هزینه هایتان کمک کند، می توان سی سی کرم را به عنوان یک محصول خوب پیشنهاد داد.

2- ایا سی سی کرم باعث جوش میشود؟

این امکان وجود دارد که سی سی کرم باعث ایجاد جوش شود. برای جلوگیری از وقوع این عارضه، حتما روی پوست تمیز از سی سی کرم استفاده نمائید و چنان چه پوست تان چرب است یا مستعد آکنه و جوش هستید، از سی سی کرم ضد جوش که دارای خاصیت آنتی باکتریال است، مصرف کنید.

3- سی سی کرم بهتره یا ضد افتاب؟

پاسخ این سوال به انتظارات فرد از محصول بستگی دارد. اگر جزء دسته افرادی هستید که مدت زمان طولانی در مجاورت خورشید قرار دارید، مصرف کرم ضدآفتاب به شما توصیه می شود؛ زیرا باید به طور میانگین هر دو ساعت یک بار برای افزایش حفاظت از پوست، استفاده از ضدآفتاب را تمدید کنید. ولی چنان چه در نور مستقیم قرار نمی گیرید، سی سی کرم را به شما پیشنهاد می کنیم. 

4- کدام سی سی کرم بهتر است؟

سی سی کرم خوب محصولی است که دارای بافت سبک، پوشانندگی متوسط، مرطوب کننده، مات کننده و حداقل spf30+ باشد.

5- سی سی کرم از کجا بخرم؟

برای خرید cc cream به مراکز معتبر عرضه محصولات آرایشی بهداشتی و داروخانه ها مراجعه نمائید. یکی از داروخانه های فعال در زمینه آرایشی بهداشتی، داروخانه مرکزی جمالزاده است که محصولات خود را از سال 88 در بستر پایگاه آنلاین خود، داروخانه آنلاین داروکده با تضمین قیمت سی سی کرم و کیفیت آن عرضه می کند.

6- سی سی کرم برای چه سنی مناسب است؟

سی سی کرم محدودیت مصرف از لحاظ سنی ندارد ولی به لحاظ داشتن ترکیبات شیمیایی، مصرف آن برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی شود.

7- سی سی کرم برای چه پوستی مناسب است؟ 

سی سی کرم دارای بافت سبک و پوشانندگی متوسط است که برای انواع پوست چرب، خشک، حساس و معمولی به صورت تفکیک شده طراحی شده و مناسب است.

8- بی بی کرم با سی سی کرم چه فرقی دارد؟

بی بی کرم دارای بافت نسبتا سنگین و پوشانندگی بالاتری نسبت به سی سی کرم است و برای لک های تیره و تیرگی های شدید دور چشم مناسب تر است. در صورتی که سی سی کرم دارای بافت سبک و پوشانندگی متوسط است و برای آرایش روزانه بهتر است.

 

سخن پایانی

سی سی کرم یکی از محصولات آرایشی پر طرفدار در بین افرادی است که اشتیاق بالایی به آرایش روزانه دارند. بافت سبک سی سی کرم در مقایسه با محصولات رقیب سبب افزایش طرفداران این گروه محصول شده است. هم چنین، دارا بودن پوشانندگی متوسط و تنوع بالای مزایای سی سی کرم در بالا رفتن تعداد مخاطبان این محصول بی تاثیر نیست.

در پایان لازم به ذکر است که در این مبحث به معرفی سی سی کرم، مزایا و کاربردهای آن به طور ویژه پرداخته شده است. در صورتی که به مشاوره در زمینه محصولات پوستی به ویژه سی سی کرم نیازمندید، با واحد مشاوره تلفنی داروکده در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان با کارشناسان تیم علمی مجرب پوست بهره مند شوید. در صورت تمایل به خرید سی سی کرم داروکده کافیست محصول مورد نظر را در داروکده جستجو کنید و با افزودن آن به سبد خرید، در کوتاه ترین زمان سفارش خود را دریافت نمائید.

مقاله "سی سی کرم چیست و چه کاربردی دارد" در مجله علمی داروکده تحت نظارت گروه علمی نگارش و ویراستاری شده است.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )