تفاوت ها و شباهت های بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم

تفاوت ها و شباهت های بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم

در این مقاله اطلاعات جامعی را در رابطه با تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم و دی دی کرم و مزیت استفاده از هریک را عنوان خواهیم کرد.

نیلوفر هراتی

نویسنده: نیلوفر هراتی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

14 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

14 تیر 1403

0

eye icon

تفاوت ها و شباهت های بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم

کرم هایی با حروف اختصاری BB ،CC و DD مدتی است که در صنعت زیبایی رواج پیدا کرده اند. در این مقاله قصد داریم به شرح خواص این کرم ها بپردازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که کدامیک گزینه بهتری برای شما محسوب شده و چگونه آن را در روتین روزانه خود بگنجانید.

مقاله تفاوت ها و شباهت های بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم توضیحاتی کامل و جامع در مورد سوالاتی از قبیل فرق بین بی بی کرم و سی سی کرم چیست؟ فرق این دو با دی دی کرم و همچنین شباهت ها و مزیت های مصرف این دسته از کرم ها را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

آنچه می خوانید عبارت است از:

- چرا بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم ها وارد بازار شده اند؟
- بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم چیست؟
- مزایا و شباهت های بی بی، سی سی و دی دی کرم ها
- نحوه استفاده از بی بی، سی سی و دی دی کرم
- تفاوت کرم های بی بی، سی سی و دی دی

زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

 

چرا بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم ها وارد بازار شده اند؟

در سال های اخیر تقاضا برای محصولات آرایشی با کاربردهای متعدد که چندین مزیت را در قالب یک محصول ارائه می کنند، به شدت افزایش یافته است. سبک زندگی پرمشغله در کنار میل به سادگی و راحتی، موجب افزایش سرعت این روند شده است. در واقع بسیاری از افراد به دنبال محصولاتی هستند که در زمان و هزینه آنها صرفه جویی کند و در عین حال  زیبایی و شادابی را برای پوست به همراه آورد.

کرم ‌های BB ،CC و DD سه محصول زیبایی چند کاره هستند که در سال ‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده ‌اند. این محصولات آبرسانی، محافظت در برابر آفتاب و پوشش دهی را در کنار سایر مزایا ارائه می دهند و راهی سریع و آسان برای دستیابی به چهره ‌ای بی عیب و نقص و ظاهری طبیعی به شمار می روند.

بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم چیست؟

کرم های BB ،CC و DD محصولات آرایشی با کاربردهای متعدد هستند که مزایای زیادی برای پوست دارند.
 

- BB مخفف Beauty Balm (بالم زیبایی) و یا Blemish Balm (کرم ضد لک) است.

کرم های بی بی مراقبت از پوست و آرایش را ترکیب می کنند تا پوشش، آبرسانی و محافظت در برابر نور خورشید را ارائه دهند. این دسته از محصولات برای تامین رطوبت پوست و در عین حال داشتن ظاهری یکدست، یکنواخت و طبیعی طراحی شده اند.
 

- CC مخفف "Color Corrector" یا "Complexion Corrector" است.

کرم ‌های سی ‌سی مشابه کرم ‌های بی ‌بی هستند، اما بیشتر بر تعادل و اصلاح رنگ پوست تاکید دارند. آنها برای آبرسانی، محافظت در برابر نور خورشید و پوشش دهی نواقص پوست ساخته شده اند و قرمزی، لک های تیره و سایر تغییر رنگ های پوست را می پوشانند.
 

- DD مخفف "Dynamic do-all" یا "Daily Defense" است.

این کرم ها برای ارائه مزایای اضافی نسبت به کرم های BB و CC، مانند خاصیت ضد پیری، سفت کنندگی و کنترل چربی طراحی شده اند.

 

مزایا و شباهت های بی بی، سی سی و دی دی کرم ها

استفاده از کرم های چند منظوره مانند BB ،CC و DD دارای مزایای زیر است:

- صرفه جویی در زمان 

با از بین بردن نیاز به چندین محصول، این کرم ها روال مراقبت از پوست و آرایش شما را ساده می کنند. خرید و استفاده از مرطوب کننده، ضد آفتاب، پرایمر، کرم پودر و کانسیلر به صورت جداگانه، می تواند زمانبر، هزینه بر و سخت به نظر برسد. امروزه بی بی، سی سی و دی دی کرم ها نیاز به خرید محصولات جداگانه را برطرف کرده اند.
 

- آبرسانی پوست

کرم های چند منظوره با ترکیباتی فرموله شده اند که پوست را هیدراته می کنند. این دسته از کرم ها موجب سرحال و شاداب به نظر رسیدن پوست در طول روز می شوند.
 

- محافظت در برابر آفتاب

بسیاری از بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم ها دارای SPF هستند که به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV کمک می کنند. این مزیت موجب جلوگیری از پیری زودرس، التهاب ناشی از تابش نور خورشید و حتی پیشگیری از ابتلا به سرطان های پوستی می شود.
 

- یکنواخت و یکدست کننده پوست

کرم های بی بی، سی سی و دی دی برای ایجاد ظاهری طبیعی، کاهش دید خطوط ریز و یکنواخت کردن رنگ پوست ساخته شده اند. با این روش می توانید بدون آرایش زیاد و عدم استفاده از محصولات متعدد و سنگین، چهره ای شفاف و درخشان داشته باشید.
 

- تامین ترکیبات مغذی برای پوست

این کرم ها اغلب حاوی ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی هستند که فواید متعددی برای پوست دارند.

 

نحوه استفاده از بی بی، سی سی و دی دی کرم

برای استفاده از این دسته از کرم ها، ابتدا بهتر است پوست خود را با یک شوینده مناسب پاکسازی کرده و خشک کنید. سپس مقداری مناسبی از هر یک از این کرم ها را توسط سر انگشتان، براش و یا پد های مختص آرایش، به شکل یکنواخت روی پوست صورت پخش کرده و ماساژ دهید تا جذب شوند.

بی بی کرم ها، سی سی کرم ها و دی دی کرم ها براساس کاربردی که دارند ممکن است مقدار مصرف متفاوتی داشته باشند. برای مثال، جهت پوشش دهی تمامی نواحی و عیوب پوست ممکن است بهتر باشد از سی سی کرم بیشتری روی پوست استفاده کنید. در انتهای روز هم لازم است حتما پوست را از بی بی، سی سی و دی دی کرم ها پاکسازی کرده و با مصرف میسلار واتر، شوینده و یک تونر سازگار و مناسب با پوست خود، به حفظ سلامت پوست صورت خود کمک کنید.

 

تفاوت کرم های بی بی و سی سی و دی دی

در حالی که کرم‌ های BB ،CC و DD شباهت ‌های زیادی به یکدیگر دارند، اما در مواردی تفاوت‌ های چشمگیری نیز دارند:

- کرم ‌های BB

مرطوب‌کننده‌ های رنگی حاوی آنتی اکسیدان، SPF و آبرسانی کننده برای مراقبت از پوست هستند. این دسته از کرم ها برای افرادی که می خواهند ظاهری طبیعی با استفاده از کرم های سبک داشته باشند، بهترین گزینه به شمار می روند.

کرم های بی بی انتخاب خوبی برای انواع پوست های جوان و حساس هستند.
 

- سی سی کرم ها

کرم های سی سی برای یکنواخت کردن و اصلاح تغییر رنگ پوست طراحی شده اند. این دسته از کرم ها اغلب دارای رنگدانه ‌هایی هستند که به اصلاح مشکلاتی مانند قرمزی، زردی، لک و سایر نواقص پوستی کمک می‌کنند.

کرم سی سی نتایجی مشابه با استفاده از یک کانسیلر اصلاح کننده رنگ همراه با کرم پودر را ارائه می دهد.

این کرم مخصوص پوست های بالغ و پیری است که برای یکدست شدن، نیاز به پوشش بیشتری دارند. بنابراین، کرم های سی سی برای انواع پوست های چرب مناسب هستند؛ با این حال افرادی که پوست معمولی و مختلط دارند نیز می توانند از آن استفاده کنند.

در واقع اگر بخواهیم به سوال تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم چیست؟ پاسخ بدهیم، باید بگوییم بی بی کرم ها برای آرایش روزانه سبک و طبیعی و شاداب به نظر رسیدن پوست در کنار رطوبت رسانی کافی کاربرد دارند. در حالیکه سی سی کرم ها بافت سنگین تری داشته و جهت پوشش دهی معایب پوست مناسب تر هستند. در اغلب موارد بهتر است در کنار یک سی سی کرم، از یک رطوبت رسان نیز استفاده شود. 
 

- کرم‌ های DD

کرم‌ های DD دارای مزیت های متعددی از جمله ضد پیری، کنترل چربی و رنگ پوست هستند. این کرم ها برای افرادی که عیوب و مشکلات پوستی جدی ‌تری دارند گزینه ای ایده‌آل به نظر می رسند.

دی دی کرم‌ ها به ‌گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که هم به ‌صورت آنی و هم در طول زمان از پوست محافظت می‌ کنند. از آنجایی که کرم‌ های DD خاصیت ضد پیری دارند و به مبارزه با خطوط ریز و علائم پیری کمک می‌کنند، برای افرادی که پوست بالغی داشته و به دنبال راه‌ حل ‌های ضد پیری هستند، مناسب ‌تر هستند؛ آنها همچنین برای پوست های خشک ایده آل به نظر می رسند.

در پاسخ به سوال دی دی کرم چه فرقی با بی بی و سی سی کرم دارد، می توان گفت که این دسته از کرم ها بعد از بی بی و سی سی کرم وارد بازار شدند و بافتی مشابه بی بی کرم ها دارند. مزیت دی دی کرم ها در مقایسه با بی بی کرم و سی سی کرم ها نقش آن در رفع چین و چروک های پوستی است. 

 

سخن پایانی

داروکده یکی از مراکز معتبر فروش محصولات سلامت محور و اقلام آرایشی و بهداشتی است که در طی سالیان متمادی فعالیت خود، همواره سعی در ارائه جدیدترین و با کیفیت ترین فرآورده ها را داشته است. 

این مجموعه در کنار فروش این اقلام، جهت بالا بردن اطلاعات و افزایش سطح آگاهی در ارتباط با سلامت بدن، پوست و مو، مقالاتی به روز در مجله داروکده منتشر کرده تا قدمی در راستای ارتقا بهداشت و سلامت جامعه بردارد. از دیگر اهداف تیم علمی داروکده، ارائه اطلاعات کافی برای انتخاب و خرید بهترین و متناسب ترین محصول برای خریداران محترم است.

همچنین امکان مشاوره رایگان با متخصصان حاضر در مجموعه نیز فراهم شده است تا پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان در رابطه با انواع اقلام سلامت محور ارائه شده و یا مسائل مرتبط با بهداشت و سلامت فردی باشند. در صورتی که دنبال کننده مطالب درج شده در مجله علمی داروکده هستید، نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید تا بتوانیم مطالبی در راستای علاقمندی و نیازهای شما منتشر کنیم.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )