بهترین بی بی کرم برای پوست خشک

بهترین بی بی کرم برای پوست خشک

در این مقاله از مجله داروکده به بررسی فواید بی بی کرم خواهیم پرداخت و با بهترین بی بی کرم برای پوست خشک خارجی و ایرانی آشنا می شویم.

نرگس گرامی

نویسنده: نرگس گرامی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

17 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

17 تیر 1403

1K

eye icon

بهترین بی بی کرم برای پوست خشک

امروزه بی بی کرم ها جایگاه ویژه ای در صنعت آرایشی و بهداشتی پیدا کرده اند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بی بی کرم ها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟ بی بی کرم ها، ترکیبی پیچیده از چندین محصول زیبایی هستند که باعث صرفه جویی در زمان می شوند. در ادامه این مقاله از مجله سلامت محور داروکده درباره چگونگی عملکرد بی بی کرم ها، روش مصرف و نحوه انتخاب بی بی کرم برای پوست خشک صحبت خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چرا برای داشتن پوستی سالم و درخشان به این محصول نیاز داریم.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

- بی بی کرم چیست؟
- فواید استفاده از بی بی کرم
- هنگام انتخاب بی بی کرم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
- معرفی بهترین برند بی بی کرم برای پوست خشک
- روش مصرف بی بی کرم برای پوست خشک
- سوالات رایج درباره بی بی کرم برای پوست خشک

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

بی بی کرم چیست؟

اگر به دنبال کاهش تعداد محصولات مراقبت از پوست در روتین پوستی خود هستید، بی بی کرم را امتحان کنید. بی بی کرم ها حاوی انواع متفاوتی از مواد فعال مختلف مانند ترکیبات مقاوم در برابر تابش آفتاب، ویتامین C، اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان ها هستند. به همین دلیل بی بی کرم ها می توانند به صورت همزمان در رفع خشکی پوست اثربخش باشند، در یکنواخت سازی و روشن سازی رنگ پوست موثر واقع شوند و به مرور زمان لک های تیره پوست را محو کنند. 

فواید استفاده از بی بی کرم 

بی بی کرم در واقع یک محصول همه کاره برای پوست است و شما می توانید به صورت همزمان از مزایای دو یا سه محصول مختلف بهره مند شوید. در ادامه سه ​​دلیل مهم دیگر برای انتخاب بی بی کرم را بیان خواهیم کرد.
 

- صرفه جویی در زمان و هزینه ها

بی بی کرم ها، جایگزین مناسب برای محصولات آرایشی مانند کرم پودرها هستند. همچنین ویژگی های سایر محصولات مراقبت از پوست مانند انواع کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده ها را نیز دارا می باشند. در واقع پوست شما با یک مرتبه استفاده از مزایای چندین محصول بهره مند می شود.

در نظر داشته باشید که بیشتر بی بی کرم ها حاوی ترکیبات معدنی مقاوم در برابر آفتاب مانند اکسید روی و دی ‌اکسید تیتانیوم هستند، علاوه بر این ترکیبات آبرسان و مغذی موجود در این محصول مانند اسید هیالورونیک، ویتامین‌ ها و آنتی ‌اکسیدان ‌ها ضمن صرفه جویی در زمان، می توانند در کاهش هزینه ها نیز اثر چشمگیری داشته باشند.
 

- پوشانندگی و یکنواخت سازی ظاهر پوست 

پوششی که با بی بی کرم روی پوست ایجاد می شود، یک پوشش طبیعی و کاملا سبک است. علاوه بر این، می‌توانید به راحتی بی بی کرم را با انگشتان خود روی پوست پخش کنید. توصیه می شود، برای داشتن آرایشی مناسب اجازه ‌دهید که بی بی کرم به خوبی جذب پوست شود. همچنین بی بی کرم ها برای زیرسازی آرایش های سنگین یک محصول کارآمد هستند.
 

- بهبود لک ها و عیوب پوست در طولانی مدت

اگر دارای پوست مستعد آکنه هستید و به دنبال بهبود لک های تیره پوست خود می باشید، بی بی کرم ها یک انتخاب فوق العاده برای شما هستند. زیرا مواد معدنی تسکین دهنده به کار رفته در فرمولاسیون بی بی کرم ها، می توانند در بهبود لک های پوست اثر چشمگیری داشته باشند.

همچنین افراد دارای پوست خشک و آسیب دیده با مصرف بی بی کرم های پوست خشک، از محصولی با بافت سبک‌ تر بهره می ‌برند که در آبرسانی پوست کارآمد و اثربخش هستند و همچنین فهرست مواد تشکیل‌ دهنده کوتاه ‌تری را نیز دارند. یک برند معمولی بی بی کرم می تواند تا 40 ماده موثره مختلف داشته باشد و این در حالی است یک مرطوب کننده، کرم پودر و ضد آفتاب در مجموع حاوی بیش از 70 ماده موثره هستند.

 

هنگام انتخاب بی بی کرم باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

بی بی کرم ها در واقع جایگزین مرطوب کننده ها، کرم های ضد آفتاب و کرم پودرها هستند؛ زیرا این محصولات می توانند به صورت همزمان از پوست در مقابل تابش آفتاب محافظت کنند، مانع از خشکی پوست شوند و عیوب پوست را بپوشانند. اما انتخاب یک بی بی کرم مناسب می تواند چالش برانگیز باشد. به همین دلیل در ادامه مقاله بی بی کرم های مناسب برای هر نوع پوست را با توجه به ترکیبات موثره دسته بندی کرده ایم تا شما بتوانید محصول مورد نظر خود را به سادگی انتخاب کنید.

- بی بی کرم برای پوست چرب

پوست چرب به توجه زیادی نیاز دارد، زیرا انتخاب یک بی بی کرم اشتباه می تواند باعث افزایش مشکلات این نوع از پوست شود. افراد دارای پوست چرب بهتر است از بی بی کرم هایی استفاده کنند که حاوی ترکیبات کنترل کننده چربی مانند چای سبز، فندق جادوگر و اسید سالیسیلیک باشد. همچنین توجه داشته باشید که بی بی کرم های غیر کومدون زا و فاقد چربی یک انتخاب ایده آل برای پوست های چرب هستند. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بی بی کرم پوست چرب می توانید مقاله مناسب ترین بی بی کرم برای پوست چرب را مطالعه کنید.
 

- بی بی کرم برای پوست مختلط

همان طور که از نام آن پیدا است، پوست مختلط در واقع پوستی است که در بخشی از نواحی صورت خشک است و در نواحی دیگر مانند بینی، پیشانی و چانه دارای چرب است. به همین دلیل برای پوست های مختلط از بی بی کرم هایی استفاده کنید که علاوه بر فرمولاسیون سبک دارای ترکیبات لایه بردار ملایم مانند عصاره بابونه و مریم گلی برای تنظیم ترشح چربی در بخش های چرب پوست باشند. همچنین ترکیبات مرطوب کننده مانند آلوئه ورا و روغن بادام شیرین می توانند در حفظ رطوبت نواحی خشک پوست اثر چشمگیری داشته باشند.
 

- بی بی کرم برای پوست خشک

پوست خشک پوستی است که رطوبت کافی برای حفظ نرمی آن را ندارد. به همین دلیل بی بی کرم مناسب پوست خشک باید حاوی انواع ترکیبات رطوبت رسان مانند هیالورونیک اسید، گلیسیرین، شی باتر و روغن آووکادو باشد تا بتواند به آبرسانی عمیق پوست خشک کمک کند. 

علاوه بر این، وجود ترکیباتی مانند عصاره خیار، بابونه، آلوئه ورا و آلانتوئین در بی بی کرم پوست خشک می تواند در بهبود التهابات پوستی، رفع قرمزی و خارش پوست خشک و آسیب دیده اثر بسزایی داشته باشد. گفتنی است که در هنگام خرید بی بی کرم برای پوست خشک به سراغ محصولاتی بروید که بدون استفاده از عطر یا اسانس فرآوری شده باشند تا از تحریک پوست خود جلوگیری نمایید.

جالب است که بدانید تنوع بالای محصولات بی بی کرم پوست خشک موجود در بازار می تواند باعث سردرگمی شما در هنگام انتخاب بی بی کرم مناسب شود. به همین دلیل در ادامه این مقاله بهترین برندهای بی بی کرم برای پوست خشک را معرفی خواهیم کرد.

 

معرفی بهترین برند بی بی کرم برای پوست خشک

همان طور که گفته شد تعداد زیادی از انواع بی بی کرم در مراکز فروش محصولات آرایشی و بهداشتی وجود دارد که ما در این مقاله از مجله داروکده به معرفی بی بی کرم مناسب پوست خشک پرداخته ایم و برای سهولت در انتخاب، بهترین برندهای بی بی کرم برای پوست خشک را معرفی خواهیم کرد. 

در نظر داشته باشید که شما می توانید انواع برند بی بی کرم برای پوست خشک را با کیفیت و قیمت مناسب از داروخانه آنلاین داروکده تهیه نمایید. در ادامه چند نمونه از این محصولات را در دو گروه ایرانی و خارجی معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و ویژگی های آن ها می توانید به صفحه هر محصول مراجعه نمایید.
 

- بهترین بی بی کرم ایرانی

صرفه جویی در زمان یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از بی بی کرم است و همین موضوع سبب شد که بی بی کرم ها مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرند. اما تنوع زیاد برندهای ایرانی این محصول باعث شده است که انتخاب بی بی کرم مناسب کمی دشوار به نظر برسد. در ادامه بهترین بی بی کرم های ایرانی پوست خشک، عرضه شده در داروکده را معرفی خواهیم کرد تا شما بتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود، یک محصول ایده آل را انتخاب نمایید.

1. بی بی کرم ساین بیوتی SPF30 

ترکیبات موثر: دایمتیکون، عصاره گیاه خار مریم و توکوفرول
حجم: 40 گرم

 

2. بی بی کرم سینره SPF20 

ترکیبات موثر: روغن کرچک هیدروژنه شده، دکسپانتنول و توکوفرول
حجم: 50 میلی لیتر

 

- بهترین بی بی کرم خارجی

گفتنی است که در سال های اخیر ورود محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی به ایران ممنوع شده است و به همین دلیل برخی از تولیدکنندگان ایرانی به سمت خرید فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی از شرکت های معتبر اروپایی و تولید آن ها در ایران البته با همان کیفیت و با عنوان تحت برند روی آورده اند. در ادامه بهترین بی بی کرم خارجی پوست خشک موجود در داروکده را معرفی خواهیم کرد:

1. بی بی کرم رنگی درمالوگ SPF15 

ترکیبات موثر: ویتامین E، پانتنول و نیاسینامید
حجم:  30 میلی لیتر

 

روش مصرف بی بی کرم برای پوست خشک

برای استفاده از بی بی کرم پوست خشک ابتدا صورت خود را با یک شوینده مناسب تمیز کنید. توجه داشته باشید که در صورت داشتن پوست نرمال یا خشک بهتر است که قبل از مصرف بی بی کرم از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید؛ سپس مراحل زیر را دنبال نمایید: 

- مقدار کمی از بی بی کرم را پشت دست خود قرار دهید. سپس با استفاده از نوک انگشتان، کرم را به طور یکنواخت روی صورت خود پخش نمایید. اگر بی بی کرم شما غلظت بالایی دارد، می توانید از یک برس یا اسفنج برای پخش کردن بی بی کرم استفاده کنید. 

گفتنی است که گرمای انگشتان دست باعث می شود که بی بی کرم راحت تر جذب پوست شود. چند دقیقه صبر کنید تا کرم به خوبی جذب پوست شود.

- برای تکمیل فرآیند آرایش و پوشش دهی بیشتر از کانسیلر استفاده کنید.

- در مرحله آخر از پودر فیکس استفاده کنید. البته استفاده از پودر فیکس اختیاری است اما توجه داشته باشید که این محصول می تواند به ماندگاری آرایش شما کمک کند و ظاهری مات برای چهره شما ایجاد نماید.

- اگر احتمال می دهید که برای مدت زمان طولانی در معرض تابش آفتاب خواهید بود؛ در کنار مصرف بی بی کرم از یک ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید. 

 

سوالات رایج درباره بی بی کرم برای پوست خشک

در بخش های قبلی مقاله، درباره فواید استفاده از بی بی کرم، نحوه انتخاب آن و بهترین برندهای بی بی کرم برای پوست خشک، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده ایم. اما در ادامه به سوالات مهم مطرح شده از سمت کاربران داروخانه آنلاین داروکده در مورد این محصول فوق العاده پاسخ خواهیم داد.

1- آیا بی بی کرم دارای خاصیت ضد آفتابی است؟

محافظت از پوست در برابر اثرات زیانبار ناشی از تابش اشعه فرابنفش خورشید و وجود ترکیبات موثره مقاوم در برابر آفتاب، یکی از مهم ترین مزایایی بی بی کرم است که در اکثر بی بی کرم ها یافت می شود.

2- چه زمانی از بی بی کرم استفاده کنیم؟

استفاده از بی بی کرم ها به طور منظم و روزانه بی خطر است؛ اما توجه داشته باشید که استفاده از بی بی کرم ها به عنوان یک محصول چند کاره می تواند در کاهش زمان و هزینه های شما بسیار موثر باشد.

3- بی بی کرم برای چه سنی مناسب است؟

به طور معمول بعد از سن 13 سالگی می توان از بی بی کرم استفاده کرد. با این حال، توصیه می شود که نوجوانان حتما به ترکیبات موجود در بی بی کرم ها توجه کنند تا مطمئن شوند که برای نوع پوست آن ها مناسب هستند. زیرا برخی از بی بی کرم ها حاوی ترکیباتی هستند که به طور بالقوه باعث تحریک یا واکنش ‌های آلرژیک می شوند.

 بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از بی بی کرم روی کل صورت، یک تست حساسیت انجام دهید. همچنین به خاطر داشته باشید که به طور کلی باید کمتر از لوازم آرایش روی پوست های جوان استفاده شود و داشتن یک روتین پوستی مناسب برای نوجوانان ضروری است.

4- تفاوت بی بی کرم با سی سی کرم چیست؟

سی سی کرم به عنوان یک محصول آرایشی و بهداشتی روی کاهش قرمزی و التهاب پوست تمرکز دارد و می تواند رنگ پوست را بهبود بخشد. در مقایسه با بی بی کرم کیفیت پوشانندگی بیشتری دارد و می تواند در بهبود لک های پوست موثر واقع شود.

برای آشنایی بیشتر با تفاوت های این دو محصول می توانید مقاله "تفاوت ها و شباهت های بی بی کرم، سی سی کرم و دی دی کرم" در مجله داروکده را مطالعه نمایید.

 

سخن آخر تیم علمی داروکده!

قرار دادن بی بی کرم در برنامه روزانه مراقبت از پوست، یک راه ساده و در عین حال موثر برای تامین رطوبت صورت، یکنواخت سازی ظاهر پوست و محافظت از آن در برابر اشعه های مضر UV است. اما یکی از نکاتی که باید در زمان خرید بی بی کرم برای پوست خشک به آن توجه ویژه داشت؛ خرید محصولی است که دارای تاریخ انقضا مشخص و کیفیت مطلوب باشد.

داروخانه آنلاین داروکده به منظور احترام به حقوق کاربران خود، تاریخ انقضا تمام محصولات عرضه شده را به صورت دقیق و خوانا در صفحه محصول درج کرده است و به کمک سیستم انبارداری هوشمند خود، از عرضه محصولات منقضی شده جلوگیری می کند. همچنین شرایط نگهداری و کیفیت محصولات توسط مسئول فنی داروخانه (به عنوان نماینده وزارت بهداشت در داروخانه) به دقت مورد بررسی قرار می گیرد. بنابراین، می توانید بدون داشتن کوچکترین نگرانی، محصول مورد نظر خود را از داروکده خریداری نمایید.

افزایش سطح سلامت جامعه یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی مجله سلامت محور داروکده است. اگر شما هم در این مسیر همراه ما هستید، می توانید سوالات و دیدگاه های خود را درباره بی بی کرم ها در بخش پرسش و پاسخ این صفحه مطرح نمایید و مطمئن باشید که کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده در سریعترین زمان ممکن پاسخگو شما خواهند بود.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )