بی بی كرم چيست و چه کاربردهایی دارد؟

بی بی كرم چيست و چه کاربردهایی دارد؟

در مقاله زیر پرسش بی بی کرم چیست؟ پاسخ داده شده است و جهت مطالعه بیشتر کاربران داروکده، خواص ب ب کرم و معایب این کرم چند منظوره را نیز بیان نموده ایم.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

16 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

16 تیر 1403

1K

eye icon

بی بی كرم چيست و چه کاربردهایی دارد؟

تمایل زیاد انسان به زیبایی و آراستگی و همچنین تلاش او برای یافتن راه حل هایی که این زیبایی را چندین برابر کند، از دلایلی بود که باعث شد؛ اکثریت خانم ها به مرور زمان به مصرف محصولات آرایشی روی آورند. اما پس از مصرف کرم پودرهای سنگین آرایشی و سایر محصولات نامرغوب مشابه کرم پودر ها، نه تنها زیبایی آن ها افزایش پیدا نکرد؛ بلکه مشکلات پوستی متنوعی مثل لک و تیرگی، چین و چروک حتی جوش و آکنه هایی روی پوست آن ها پدیدار شد. 

از این رو تولید کنندگان محصولات مراقبت از پوست، گروهی از کرم های آرایشی را با عنوان بی بی کرم، به منظور ایجاد ظاهری زیبا روی پوست و اصلاح رنگ آن، طراحی و عرضه بازار نمودند که توانایی محافظت از پوست در برابر نور خورشید و سایر آسیب ها را نیز دارند. امروزه BB کرم ها مورد استقبال مصرف کنندگان زیادی قرار گرفته اند. از این رو در ادامه متن، جهت پاسخ به این سوال که بی بی کرم چیست؟، به معرفی بی بی کرم و بررسی خواص و دسته بندی انواع آن به عنوان یک کرم آرایشی و محافظ سلامت پوست صورت پرداخته شده است. 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

- بی بی کرم چیست؟
- خواص بی بی کرم، مزیت های یک کرم آرایشی سالم
- بی بی کرم برای چه پوستی مناسب است؟
- انواع بی بی کرم
- چگونه از بی بی کرم استفاده کنیم؟
- معایب BB کرم 
- تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم
- فرق بی بی کرم و دی دی کرم
- شاید سوال شما هم باشد!

مدت زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

 

بی بی کرم چیست؟

برای اینکه بتوانید از مزایای این محصول پرکاربرد برای زیبایی چهره خود بهره ببرید؛ اول بخوانید که بی بی کرم چیست؟

BB کرم یک کرم چند منظوره بوده و BB مخفف Beauty Balm (بالم زیبایی) یا Blemish Balm (بالم ضد لک) است. بی بی کرم ضمن داشتن عملکرد چند گانه در راستای مراقبت از پوست و تقویت آن، می تواند به عنوان یک کرم آرایشی، جهت پوشاندن لک و تیرگی های صورت نیز مورد استفاده قرار گیرد.

bb کرم ها در تناژ های رنگی متنوعی تولید شده اند و مصرف کننده می تواند با توجه به رنگ پوست خود، بهترین بی بی کرم را انتخاب نماید. اما مزیت های بی بی کرم به این ویژگی خلاصه نمی شود. این کرم پر کاربرد چند منظوره، دارای فاکتورهای محافظت در برابر نور خورشید (ضد آفتاب)، آبرسانی و مرطوب کنندگی قوی پوست و اثر آنتی اکسیدانی و ضد پیری می باشد. بی بی کرم با بافت و ساختار سبکی نیز تولید گردیده است. به گونه ای که تعداد زیادی از بی بی کرم ها برای پوست چرب و مختلط نیز قابل استفاده می باشند.

در ادامه متن در رابطه با خواص بی بی کرم ها اطلاعات بیشتری ارائه گردیده است که در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه نمایید.

 

خواص بی بی کرم، مزیت های یک کرم آرایشی سالم

بی بی کرم و عملکرد چندگانه آن سبب شده که مصرف کنندگان بتوانند با مصرف یک bb کرم مرغوب و با کیفیت، از مصرف چندین محصول مثل ضد آفتاب، پرایمر، کرم پودر و مرطوب کننده بی نیاز شوند. در ادامه متن در رابطه با خواص بی بی کرم اطلاعات بیشتری ارائه گردیده است.
 

1. قدرت پوشانندگی مطلوب بی بی کرم شما را از مصرف کرم پودر بی نیاز می کند!

یکی از مهم ترین ویژگی ها و خواص بی بی کرم، رنگی بودن و داشتن خواص پوشانندگی آن است. اغلب افراد برای آرایش روزانه پوست خود به یک کرم پوشاننده و یکنواخت کننده رنگ پوست احتیاج دارند؛ در این شرایط بی بی کرم با بافت سبک و مغذی خود می تواند جایگزین کرم های سنگین و تحریک کننده پوست شود و با اصلاح ناهمواری ‌های پوست سبب ایجاد ظاهری صاف و یکدست روی پوست گردد و زیبایی چهره را چندین برابر نماید. 

تناژ رنگی bb کرم ها، با یکدیگر متفاوت است و تنها کافی است پیش از خرید آن، رنگ محصول را مطابق رنگ پوست و سلیقه خود خریداری و مصرف کنید. 
 

2. بی بی کرم روی پوستتان اثر ضد آفتابی دارد!

همه ما می دانیم که مصرف روزمره ضد آفتاب یکی از مهم ترین مراحل رعایت روتین روزانه است بنابراین شما با مصرف یک بی بی کرم مناسب می توانید از پوست خود در برابر پرتوهای مضر نور خورشید نیز محافظت کنید. در فرمولاسیون bb کرم از فیلتر های فیزیکی و شیمیایی آفتاب استفاده شده است. در واقع این کرم چند منظوره می تواند مانع از آسیب به بافت پوست و بروز مواردی مانند آفتاب سوختگی، لک و تیرگی و پیری زودرس پوست شود. 

لازم به ذکر است؛ به طور معمول با توجه به میزان SPF بی بی کرم ها، می توان به میزان توانایی محافظت آن ها از پوست در برابر پرتوهای مضر نور خورشید پی برد. در واقع یک ب ب کرم در صورتی می تواند از پوست در برابر آفتاب محافظت کاملی داشته باشد که تقریبا میزان SPF آن معادل یا بالاتر از 25 باشد. در غیر این صورت باید پیش از مصرف بی بی کرم، از یک کرم ضد آفتاب سازگار با نوع پوست خود نیز استفاده نمایید.

از مهم ترین ترکیباتی که در bb کرم ها مورد استفاده قرار می گیرد می توان به فیلترهای فیزیکی نور خورشید مانند زینک اکساید و تیتانیوم دی اکساید و فیلترهای شیمیایی مانند اکتوکرایلن، اکتیل متوکسی سینامات، آووبنزن، اکتینوکسات و هموسالات اشاره کرد.
 

3. بی بی کرم یک مرطوب کننده سبک و مغذی است!

از مهم ترین مزیت های بی بی کرم، اثر آبرسانی و مرطوب کنندگی قوی آن است. این خاصیت BB کرم، سبب تمایز آن با سایر محصولات مراقبت از پوست موجود در بازار گردیده است. در واقع وجود ترکیباتی مثل فاکتورهای مرطوب کننده طبیعی پوست NMFs، هیالورونیک اسید، توکوفریل استات (ویتامین E)، آلانتوئین و عصاره های گیاهی آبرسان و مرطوب کننده مثل عصاره آلوئه ورا و بابونه آن ها را به یک مرطوب کننده تبدیل کرده است. بی بی کرم را می توان به منظور حفظ و افزایش رطوبت پوست مورد استفاده قرار داد. بافت سبک و منحصر به فرد این نوع محصول، آن را برای مصرف به عنوان زیر ساز آرایش مناسب کرده است.

لازم به ذکر است در صورتی که پوست خیلی خشکی دارید؛ ممکن است BB کرم برای رطوبت رسانی پوست شما کافی نباشد، در این مواقع توصیه می شود پیش از مصرف بی بی کرم، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده نمایید. جهت خرید مرطوب کننده می توانید مقاله دکتر الهه عبدالهی با عنوان راهنمای انتخاب مرطوب کننده های پوست را مطالعه کنید.
 

4. رفع خستگی و شاداب کننده رنگ پوست با یک بی بی کرم مرغوب

بی بی کرم ها به دلیل داشتن ترکیبات احیا کننده رنگ پوست، سبب کاهش علائم خستگی چهره شده و رنگ پوست را شاداب تر جلوه می دهند. علاوه بر این اثر آبرسانی این کرم، نیز ضمن جلوگیری از خشکی پوست، می تواند در افزایش درخشش طبیعی پوست موثر واقع شود.

لازم به ذکر است، با توجه به تعدد محصولات تولید شده در بازار، ممکن است یک بی بی کرم خواص و مزیت های دیگری از جمله روشن کنندگی و کاهش چین و چروک های پوست نیز داشته باشد. این ویژگی ها به ترکیبات بی بی کرم ها وابسته است، بنابراین توصیه می شود پیش از خرید بی بی کرم مورد نظر خود، مواد موجود در ترکیبات محصول و مزیت های ذکر شده روی بسته بندی آن را به دقت بررسی کنید. در صورت تمایل به کسب راهنمایی در رابطه با بی بی کرم ها می توانید با تیم علمی داروکده از طریق مشاوره آنلاین ارتباط برقرار نمایید و پرسش های خود را مطرح کنید.

بی بی کرم برای چه پوستی مناسب است؟

به طور کلی بی بی کرم ها با توجه به بافت سبکی که دارند، برای انواع پوست قابل استفاده اند. در این میان برخی از این محصولات چند منظوره، فاقد چربی و غیر کومدون زا بوده و بدون انسداد منافذ برای پوست چرب نیز قابل استفاده اند. بنابراین توصیه می شود پیش از مصرف BB کرم، سازگار بودن محصول را با نوع پوست خود به دقت بررسی کنید.

در ادامه متن مطالبی در رابطه با انواع بی بی کرم ها متناسب با نوع پوست مصرف کنندگان ذکر گردیده است. 
 

انواع بی بی کرم

امروزه انواع بی بی کرم برای استفاده روزمره افراد تولید شده است، این کرم ها علاوه بر نکاتی که تحت عنوان خواص بی بی کرم ذکر شد، تاثیرات دیگری نیز روی پوست دارند که آن ها را برای گروه های پوستی مختلف متمایز کرده است.
 

- بی بی کرم برای پوست چرب و جوش دار

بی بی کرم برای پوست چرب علاوه بر قدرت پوشانندگی مناسب، ضد آفتابی و مرطوب کنندگی، به سبب ترکیبات منحصر به فرد خود، توانایی کنترل ترشح چربی پوست را دارد و از انسداد منافذ و بروز جوش و آکنه روی پوست چرب جلوگیری می کند. بی بی کرم برای پوست چرب و جوش دار دارای بافت سبک و فاقد چربی بوده و با اثر ضد جوش تولید شده است. این گروه از BB کرم ها حاوی موادی همچون نیاسینامید و روغن درخت چای سایر ترکیبات کنترل کننده چربی می باشند.
 

- بی بی کرم برای پوست خشک

بی بی کرم برای پوست خشک ضمن داشتن اثرات مشابه سایر بی بی کرم ها، به سبب وجود مواد مرطوب کننده قوی مثل هیالورونیک اسید، گلیسیرین و شی باتر در فرمولاسیون آن ها، دارای آبرسانی قوی تری بوده و در کاهش علائم خشکی پوست موثر است.
 

- بی بی کرم انواع پوست

گروهی از بی بی کرم ها برای انواع پوست مصرف کنندگان مناسب بوده و با فرمولاسیون ملایم و سازگار با پوست های نرمال و معمولی تولید شده اند. این BB کرم ها را می توانید برای تمامی گروه های پوستی مصرف کنید. اما توصیه می شود از مصرف آن ها برای پوست حساس، خیلی چرب، مستعد جوش و پوست خیلی خشک بپرهیزید.

 

چگونه از بی بی کرم استفاده کنیم؟

ابتدا سطح پوست خود را تمیز کنید. 

در صورت داشتن آرایش می توانید از یک میسلار واتر مناسب پوست خود استفاده نمایید. در غیر این صورت مصرف یک محصول پاک کننده و شوینده سازگار با پوست و ملایم، برای رفع آلودگی های پوست کافی است.

سپس مقدار مناسبی از BB کرم را روی نواحی دلخواه از پوست قرار دهید و از یک براش آرایشی مناسب یا پد اسفنجی برای پخش کردن بی بی کرم روی پوست استفاده نمایید. 

کرم را با ضربات آرام، به صورت یکنواخت روی پوست پخش کنید. 

لازم به ذکر است که این کرم به عنوان یک پرایمر زیرساز آرایش نیز قابل استفاده است.

معایب BB کرم 

بی بی کرم ها را به عنوان یک کرم چند منظوره پرکاربرد معرفی و انواع آن را بررسی کردیم، اما لازم است ذکر شود که این محصول، علاوه بر خواص زیادی که دارد، دارای معایب و مضرات زیادی نیز می باشد. در ادامه متن معایب BB کرم را بررسی نموده و راه حل های آن را نیز ذکر کرده ایم.

- برخی از ب ب کرم ها دارای SPF کمی بوده و نمی توان آن ها را به تنهایی برای محافظت طولانی در برابر نور خورشید استفاده کرد.

راه حل: در این مواقع توصیه می شود از یک کرم ضد آفتاب با میزان SPF معادل یا بیشتر از 25 را مصرف نمایید.
 

- ممکن است یک BB کرم برای پوست خیلی خشک و خشک، اثر رطوبت رسانی کافی را نداشته باشد.

راه حل: در این شرایط توصیه می شود پیش از مصرف بی بی کرم از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست خشک استفاده کنید.
 

- با توجه به احتمال بروز جوش و آکنه روی پوست چرب، ممکن است یک بی بی کرم انواع پوست، سبب تشکیل جوش و انسداد منافذ پوست چرب، مختلط و خیلی چرب شود.

راه حل: در این شرایط توصیه می شود مصرف بی بی کرم خود را متوقف و از یک کرم فاقد چربی و مناسب پوست چرب استفاده کنید.
 

- ممکن است یک BB کرم، پوست صورت شما رنگ پریده یا سفید نشان دهد.

راه حل: پیش از انتخاب ب ب کرم، حتما رنگ محصول را بررسی و ویژگی های آن را مطالعه کنید و محصول مناسب رنگ پوست و سلیقه خود را خریداری نمایید.

 

تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم

سی سی کرم نیز همانند بی بی کرم یک کرم چند منظوره بوده و ضمن داشتن خاصیت کرم پودری، از پوست در برابر نور خورشید نیز محافظت می کند. با این تفاوت که CC کرم در مقایسه با BB کرم، دارای اثر ضد لک و روشن کنندگی پوست بوده و بر لک و تیرگی های پوست اثر دارد. این محصول نسبت به بی بی کرم، قدرت مرطوب کنندگی کمتری می باشد.

یک نکته دیگر درباره تفاوت بی بی کرم و سی سی کرم، این است که BB کرم در مقایسه با CC کرم، با بافت سبک تری تولید شده است.

 

فرق بی بی کرم و دی دی کرم

احتمالا شما کاربران گرامی داروکده پس از کسب اطلاعات کافی در رابطه با خواص بی بی کرم ها، تمایل داشته باشید که فرق بی بی کرم و دی دی کرم را نیز بدانید. یک بی بی کرم ممکن است علاوه بر سایر مزیت ها، دارای اثر ضد چروکی و ضد پیری نیز باشد اما دی دی کرم ها در مقایسه با بی بی کرم ها اثرات آنتی اکسیدانی، ضد چروکی و ضد پیری بیشتری دارند.

 

شاید سوال شما هم باشد! 

پرسش های رایج مصرف کنندگان بی بی کرم

1- آیا بی بی کرم خوب است؟

امروزه بی بی کرم ها با اثرات چند گانه خود توانسته اند جایگاه ویژه ای در میان لوازم مراقبت از پوست و آرایشی پیدا کنند. اما ممکن است برخی افراد علاقه ای به مصرف آن ها نداشته باشند. بنابراین برای یافتن این سوال که آیا کرم بی بی کرم خوب است؟ توصیه می شود متن فوق را در رابطه با خواص بی بی کرم ها و معایب آن ها بخوانید و مطابق سلیقه و نیاز خود به انتخاب و خرید این محصول اقدام کنید. 

2- آیا بی بی کرم ضد آفتاب است؟

بی بی کرم ها دارای فیلترهای فیزیکی و شیمیایی نور خورشید بوده و میزان SPF آن ها نشان دهنده میزان توانایی آن BB کرم در برابر نور خورشید است. اما با این حال به طور قطعی نمی توان گفت که بی بی کرم یک ضد آفتاب است. در هنگام خرید BB کرم به میزان SPF محصول توجه نموده و در صورت نیاز از یک کرم ضد آفتاب مناسب نیز استفاده کنید.

 

سخن آخر تیم علمی داروکده با مصرف کنندگان انواع BB کرم!

همانطور که ذکر شد، بی بی کرم ها یک کرم آرایشی با اثرات منحصر به فردی در راستای مراقبت از پوست هستند که اغلب آن ها می توانند مانند یک کرم ضد آفتاب از پوست شما در برابر آفتاب محافظت کنند، مانند یک کرم مرطوب کننده نرمی و لطافت پوست شما را افزایش دهند و مانند یک کرم پودر سبک و مغذی، اصلاح کننده تیرگی ها و ناهمواری های پوستتان واقع شوند. این کرم های چند منظوره و پر کاربرد، معایب دیگری نیز دارند که در متن به آن ها پرداخته شد و راه های مناسب نیز ارائه گردید. 

تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده در تلاش است با ارائه بهترین مقالات در حوزه سلامت و مراقبت از پوست و مو، کاربران خود را یاری نماید. در صورت مفید واقع شدن این مقاله، نظرات خود را به صورت کامنت در ذیل مقاله درج کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )