بهترین سرم ویتامین سی برای انواع پوست

بهترین سرم ویتامین سی برای انواع پوست

با مطالعه این مقاله از مجله داروکده با بهترین سرم ویتامین سی برای انواع پوست آشنا شوید.

نفیسه میرزایی

نویسنده: نفیسه میرزایی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

31 مرداد 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

31 مرداد 1402

29K

eye icon

بهترین سرم ویتامین سی برای انواع پوست

همه افراد دوست دارند که همیشه پوستی جوان و شاداب داشته باشند اما جوان ماندن پوست تلاش می خواهد!

 اگر می خواهید با گذشت زمان و افزایش سن پوستتان همچنان جوان و شاداب بماند باید روتین مناسبی برای پوست خود داشته باشید. یکی از مهم ترین اقداماتی که باید در روتین روزمره برای جوان ماندن پوست خود انجام دهید، استفاده از سرم ویتامین سی است. 

اغراق نیست اگر بگوییم که سرم ویتامین سی یکی از بهترین محصولات برای داشتن پوستی صاف و درخشان است. درست است که ویتامین C را از طریق رژیم غذایی دریافت می کنیم، اما برای بهره مندی پوست از این ویتامین، استفاده از سرم ها و محصولات موضعی به  صورت مستقیم کمک کننده است. در ادامه با بهترین سرم ویتامین سی ایرانی و خارجی، عوارض و فواید سرم ویتامین سی، قیمت ویتامین سی و سایر موارد مرتبط با آن آشنا می شویم. 

بهترین سرم ویتامین سی برای پوست

سرم ویتامین سی یکی از محصولاتی است که حتما باید آن را در روتین روزمره خود بگنجانید. سرم ویتامین سی دارای خاصیت لکه بری و روشن کنندگی پوست است. این سرم از پیری پوست جلوگیری کرده و پوستی لطیف و شفاف را برای شما به ارمغان می آورد. سرم ویتامین سی رطوبت لازم را برای پوست فراهم کرده و باعث کاهش التهابات پوست می شود. در ادامه با فواید سرم ویتامین سی بیشتر آشنا می شویم. 

 

نگاهی به مهم ترین فواید سرم ویتامین سی

ویتامین C فواید زیادی برای پوست دارد. این موارد را در ادامه بررسی می کنیم.  

1- ویتامین سی بی خطر برای انواع پوست!

اکثر افراد می توانند با خیال راحت از سرم ویتامین C برای مدت زمان طولانی استفاده کنند و شاهد هیچ گونه عارضه ای هم نباشند. بر اساس پژوهشی که در سال 2017 انجام شده، ویتامین سی با غلظت بالای 20 درصد باعث تحریک جزئی پوست می شود. به همین دلیل محصولات حاوی ویتامین C برای پوست دارای غلظتی میان 10 تا 20 درصد هستند. همچنین می توانید محصولات پوستی ویتامین سی را در کنار محصولات مراقبت از پوستی که حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها و رتینول ها هستند استفاده کنید. 

2- آبرسانی پوست 

یکی از فواید ویتامین C برای پوست خاصیت آبرسانی آن است. ویتامین سی باعث می شود که رطوبت پوست حفظ شود. بر اساس تحقیقات انجام شده ویتامین C موضعی به شکل اسید اسکوربیک به بهترین وجه به پوست نفوذ می کند.

3- کاهش التهابات پوستی 

یکی از فواید سرم ویتامین C، کاهش التهابات پوستی است. افرادی که التهابات پوستی دارند معمولا کلاژن پوستشان کم می شود. سرم ویتامین سی فرآیند کلاژن سازی را سریع تر کرده و در نتیجه باعث بازسازی و روشن شدن سطح پوست می شود. همچنین سرم ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان قوی بوده و از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.

4- کاهش هایپرپیگمانتاسیون

هایپرپیگمانتاسیون لکه های تیره ای هستند که به دلیل تولید بیش از اندازه ملانین روی پوست ایجاد می شوند. این لکه ها به دلایل مختلفی روی پوست ظهور می کنند. دلایلی مانند زخم های ناشی از آکنه، آسیب نور خورشید و نوسانات هورمونی باعث ایجاد هایپرپیگمانتاسیون می شوند. 

سرم ويتامين سي می تواند باعث کاهش هیپرپیگمانتاسیون شود. سرم ویتامین سی از تولید بیش از اندازه ملانین جلوگیری کرده و باعث روشن تر شدن رنگ پوست افراد می شود. 

5- افزایش کلاژن سازی پوست

با گذشت زمان تولید کلاژن پوست کم می شود. میزان پایین کلاژن باعث بروزچین و چروک و خطوط ظریف روی پوست می شود. یکی از ویتامین های لازم برای تولید کلاژن، ویتامین سی است. فرآیند سنتز کلاژن بدون ویتامین C اتفاق نمی افتد. 

6- جلوگیری از افتادگی پوست 

یک راه کاربردی برای جلوگیری از افتادگی پوست استفاده از سرم ویتامین سی است. ویتامین سی با کاهش میزان کلاژن، به احیای بافت پوست کمک می کند. سرم ویتامین سی باعث می شود که پوست افراد شاداب تر شده و استحکام بیشتری داشته باشد. 

7- التیام آفتاب سوختگی پوست 

ویتامین سی باعث کاهش قرمزی پوست می شود. این ویتامین سلول های آسیب دیده پوست را با سلول های سالم جایگزین می کند. جالب است بدانید که با استفاده موضعی از ویتامین C در کنار ویتامین  E، آسیب های ناشی از نور آفتاب و اشعه ماورا بنفش کاهش پیدا می کند. در واقع این ترکیب موجب تسکین آفتاب سوختگی می شود. این ترکیب همچنین می تواند التهابات ناشی از اشعه UV را کاهش دهد. 

8- بهبود زخم 

از فواید سرم ویتامین سی می توان به بهبود سریع زخم های بدن اشاره کرد. کمبود ویتامین سی می تواند مدت زمان ترمیم و بهبود زخم ها را به تعویق بیاندازد.

 

خواص ویتامین سی برای پوست خشک و چرب 

فرقی نمی کند پوستتان چرب است یا خشک. زیرا افراد با انواع پوست می توانند از سرم ویتامین سی استفاده کنند. در ادامه ویژگی های سرم ویتامین C برای انواع پوست چرب و خشک را بیان می کنیم. 

سرم ویتامین سی برای پوست خشک 

سرم ویتامین سی دارای مزایای بسیاری برای افراد با پوست خشک است. ویتامین سی یکی از بهترین منابع طبیعی بوده که می تواند پوست شما را آبرسانی کند. سرم ویتامین سی برای افرادی که پوستشان دچار خارش شده و پوسته پوسته می شود محصولی مفید است. سرم ویتامین سی دارای اثر مرطوب کنندگی پوست است و انتخابی عالی برای پوست های خشک به شمار می آید. 

بدون هیچ گونه نگرانی می توانید از سرم ویتامین سی برای پوست های خشک و حساس استفاده کنید اما توصیه می شود پیش از استفاده سرم ویتامین سی، تست حساسیت انجام دهید. 

 

سرم ویتامین سی برای پوست چرب 

افراد با پوست چرب هم می توانند با اطمینان خاطر از سرم ویتامین سی استفاده کنند. سرم ویتامین سی رطوبت مورد نیاز پوست چرب را تامین می کند. این  سرم باعث کاهش منافذ پوست چرب می شود. سرم ویتامین سی دارای اثر آنتی اکسیدانی است. سطح پوست را سلول های مرده پاکسازی کرده و سبوم را کاهش می دهد. یکی دیگر از مزایای ویتامین سی، کاهش آکنه در پوست چرب و جوش دار است. 

 

عوارض سرم ویتامین سی

استفاده از سرم های ویتامین C با غلظت بالا باعث تحریک پوست می شود. همچنین سرم ویتامین سی می تواند حساسیت به نور خورشید را افزایش دهد؛ به همین دلیل پس از مصرف از سرم ویتامین سی حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 

 

معرفی بهترین سرم‌های ویتامین سی

در ادامه با بهترین سرم ویتامین C ضد لک، برای پوست خشک، ایرانی و خارجی آشنا می شویم. 

 

بهترین سرم ویتامین سی برای لک

سرم ویتامین C  پریم  یکی از بهترین سرم های ویتامین C با خاصیت ضد لک به شمار می آید. سرم ویتامین سی پریم دارای فرمولاسیونی تخصصی برای روشن کردن لک ها و تیرگی های پوست صورت است. با استفاده مداوم از این سرم متوجه شفاف و درخشان شدن پوستتان می شوید. سرم ویتامین سی پریم باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می شود. این سرم همچنین باعث افزایش استحکام پوست افراد خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی های سرم ویتامین سی پریم کاهش پیری پوست و افزایش شادابی آن است.

بهترین سرم ویتامین سی برای پوست خشک

سرم ویتامین سی پوست نرمال تا خشک بردن برای پوست های نرمال تا خشک مناسب است. این سرم ویتامین C حاوی ویتامین E، C و هیالورونیک اسید بوده و به ساخت کلاژن کمک می کند. 

بهترین سرم ویتامین سی خارجی

سرم ویتامین ث 20 درصد لافارر یک محصول کاربردی ضد پیری و روشن کننده تحت لیسانس فرانسه بوده که در کشور ایران تولید می شود. این سرم، شفاف کننده و جوانساز پوست است. سرم ویتامین ث 20 درصد لافارر از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می کند. این سرم حاوی ویتامین E بوده و دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است. 

بهترین سرم ویتامین سی ایرانی

سرم ویتامین سی 20 درصد مدیلن نوعی سرم ویتامین سی ایرانی است که دارای خواصی نظیر روشن کنندگی و ضد چروک است. این سرم از پوست در برابر عوامل مخرب محیطی یا عوامل آسیب زای محیطی محافظت می کند. سرم ویتامین سی مدیلن سطح پوست را نرم و لطیف می سازد یا شادابی و لطافت را برای پوست به ارمغان می آورد.

طرز استفاده از سرم ویتامین سی

پیش از استفاده سرم ویتامین C، باید پوست خود را با آب و شوینده مناسب بشویید. سپس پوستتان را خشک کرده و آن را با تونر تمیز کنید. پس از اینکه صورتتان خشک شد می توانید از سرم ویتامین سی استفاده کنید. برای استفاده از سرم ویتامین سی، چند قطره از سرم را به صورت دورانی روی پوستتان بمالید.

 

بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی

سرم ویتامین C را می توانید دو مرتبه در روز (صبح و شب) پس از انجام روتین پوستی خود استفاده کنید. پس از مصرف سرم ویتامین سی می توانید از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید. 

 

سوالات متداول 

1- مزایای استفاده از سرم و کرم حاوی ویتامین سی چیست؟

سرم ویتامین سی دارای خواصی مانند روشن کنندگی، جلوگیری از پیری پوست، آبرسانی و شاداب کنندگی پوست است. 

2- چگونه از سرم ویتامین C برای پوست استفاده کنیم؟

پیش از مصرف سرم ویتامین سی، پوست خود را با شوینده مناسب بشویید. سپس پوستتان را با تونر پاک کنید. بعد از آن چند قطره از سرم ویتامین سی را روی صورتتان بزنید و ماساژ دهید. در آخر می توانید از کرم مرطوب کننده و کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

3- بعد از سرم ویتامین سی چی بزنیم؟

پس از مصرف سرم ویتامین سی می توانید از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.  

 

سخن آخر 

سرم ویتامین سی خواص متعددی برای پوست دارد؛ برای مثال این سرم دارای خاصیت ضد لکی، روشن کنندگی، جلوگیری از پیری پوست، آبرسانی و لطافت بخشی به پوست است. سرم ویتامین سی محصولی کاربردی است که بهتر است آن را به روتین روزمره پوستی خود اضافه کنید. سرم ویتامین سی دارای ویژگی هایی مانند رفع التهابات پوستی و کاهش هایپرپیگمانتاسیون است. این سرم کلاژن سازی پوست را افزایش داده و از پیری پوست جلوگیری می کند. با توجه به مزایای گفته شده و جهت داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده از سرم ویتامین C را توصیه می کنیم. 

مطالب فوق بر اساس متون منتشر شده در پایگاه های معتبر علمی نظیر Healthline، Maya Clinic جمع آوری شده است.

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )