نکاتی که درباره انتخاب و استفاده از ضد آفتاب باید بدانید!

نکاتی که درباره انتخاب و استفاده از ضد آفتاب باید بدانید!

پوست خشک، چرب یا حساس؟ در این مقاله از مجله داروخانه آنلاین داروکده، انواع ضد آفتاب‌های تخصصی و برندهای معتبر مانند سان سیف، آردن آتوپیا و سولاریس را بشناسید.

دکتر احسان عمادی

نویسنده: دکتر احسان عمادی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

30 مهر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

30 مهر 1403

92

eye icon

نکاتی که درباره انتخاب و استفاده از ضد آفتاب باید بدانید!

استفاده از ضد آفتاب یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین گام‌ها در حفظ سلامت و زیبایی پوست است. با توجه به تاثیرات مخرب اشعه‌های مضر خورشید، انتخاب یک ضد آفتاب مناسب که با نوع پوست و نیازهای خاص شما همخوانی داشته باشد، می‌تواند از بروز آسیب‌های پوستی مانند پیری زودرس، لک‌های تیره و حتی سرطان پوست جلوگیری کند. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به شما کمک می‌کند ضد آفتابی را انتخاب کنید که بهترین محافظت را برای پوست شما فراهم کند.

 

توجه به نوع پوست

- پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند، باید از ضد آفتاب‌های مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنند. این نوع ضد آفتاب‌ها علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر، رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و از خشکی بیشتر آن جلوگیری می‌کنند.
 

- پوست چرب

برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، بهتر است از ضد آفتاب‌های غیر کومدون‌زا (non-comedogenic) استفاده کنید که چربی اضافی پوست را کنترل کرده و باعث بسته شدن منافذ نمی‌شوند.
 

- پوست حساس

پوست‌های حساس نیاز به ضد آفتاب‌هایی دارند که فاقد مواد تحریک‌کننده مانند عطرها و رنگ‌ها باشند. این ضد آفتاب‌ها معمولاً حاوی موادی هستند که قرمزی و التهاب پوست را کاهش می‌دهند.

 

استفاده از ضد آفتاب‌های چندکاره

- ضد آفتاب ضد لک و روشن کننده

اگر هدف شما جلوگیری از ایجاد لک‌های پوستی یا کاهش آنهاست، ضد آفتاب‌هایی با فرمولاسیون حاوی مواد روشن‌کننده و ضد لک می‌توانند انتخاب مناسبی باشند.

ضدآفتاب ضد لک یونی فایینگ سولاریس با SPF بالا، به‌طور ویژه برای روشن کردن پوست و کاهش تیرگی و لک‌ها طراحی شده. این محصول با مهار ترشح آنزیم تیروزیناز، به رفع انواع لک و تیرگی کمک می‌کند و با فرمولاسیون سبک و خاصیت مات‌کنندگی، پوششی طبیعی و کامل به پوست می‌بخشد. مناسب برای انواع پوست است و در برابر آب و تعریق مقاوم. بدون ایجاد چربی اضافی به راحتی جذب شده و حتی بر روی پوست خیس و مرطوب و در ناحیه دور چشم قابل استفاده است. همچنین، این محصول تاییدیه استاندارد پزشکان آلمان را دارد.

کرم ضد آفتاب روشن‌کننده SPF 50+ سان سیف با محافظت کامل در برابر اشعه‌های UVA و UVB، به تدریج لک‌ها و تیرگی‌های ناشی از نور خورشید یا افزایش سن را کاهش می‌دهد. این کرم با استاندارد +++PA و 4 ستاره در سیستم Boots Star، از پیگمنتاسیون پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین خواص آنتی‌اکسیدانی، التیام‌بخشی و مرطوب‌کنندگی دارد. مقاوم در برابر آب و آلودگی هوا، فاقد چربی و مناسب انواع پوست، با رنگ بژ روشن است.

- ضد آفتاب ضد چروک

برای کاهش علائم پیری، ضد آفتاب‌هایی که حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد ضد پیری هستند، توصیه می‌شود. این مواد به کاهش چین و چروک‌ها کمک کرده و پوست را جوان‌تر نشان می‌دهند.

ضدآفتاب ضد چروک ایج ریپیر نیوژن  SPF 50 سولاریس با فرمول فلوئیدی و کرم پودری در دو رنگ، به کاهش چین و چروک و علائم پیری پوست کمک کرده و بدون اثر چربی اضافی، مات‌کنندگی و رطوبت‌رسانی عالی را ارائه می‌دهد. 

ضدآفتاب فاقد رنگ ایج ریپیر نیوژن SPF 50 نیز با خاصیت مات‌کنندگی و آبرسانی، بدون ایجاد اثر چربی و با مقاومت بالا در برابر آب و تعریق، برای انواع پوست مناسب است. اینمحصول به راحتی بر روی پوست خیس و مرطوب قابل استفاده و تاییدیه استاندارد پزشکان آلمان را داراست.

یکی دیگر از محصولات برجسته، کرم ضدآفتاب Vita Sun با SPF 35 از سری آردن اکسپرتیج است. این ضدآفتاب همه‌کاره، علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه‌های UVA و UVB، دارای خواص روشن‌کنندگی، ضد لک، ضد چروک و جوان‌کننده است. با بهره‌گیری از تکنولوژی نانو، به تدریج لک‌ها و تیرگی‌های پوست را کاهش داده و در رفع چروک‌های سطحی مؤثر است. این محصول هایپوآلرژنیک بوده و از التهاب ناشی از آفتاب جلوگیری می‌کند، و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مراقبت روزانه از پوست تبدیل می‌کند.

- ضد آفتاب مناسب ورزش و فعالیت‌های بیرونی

افرادی که به طور منظم در فضای باز ورزش می‌کنند یا فعالیت‌های بیرونی دارند، باید از ضد آفتاب‌های مقاوم به تعریق و آب استفاده کنند. این ضد آفتاب‌ها حتی در شرایط تعریق شدید یا رطوبت بالا نیز از پوست شما محافظت می‌کنند.

اگر به دنبال یک ضد آفتاب ایده‌آل برای فعالیت‌های ورزشی و شرایط پرتحرک هستید، ضد آفتاب SPORT کلییر نیوژن سولاریس انتخابی بی‌نقص است. این ژل هیدروالکلی با SPF 50 و فرمولاسیون سبک و زودجذب، به‌طور خاص برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه طراحی شده است و بدون باقی‌ماندن چربی، کاملاً نامرئی بر روی پوست پخش می‌شود.

با مقاومت بالایی که در برابر آب و تعریق دارد و قابلیت استفاده روی پوست خیس، این ضد آفتاب برای ورزشکاران و افرادی که نیاز به محافظت طولانی‌مدت دارند، بسیار مناسب است. همچنین، تاییدیه استاندارد پزشکان آلمان، تضمینی بر کیفیت و ایمنی این محصول است.

 

- ضد آفتاب مناسب پوست‌های بسیار حساس

اگر به تازگی لیزر، پیلینگ یا دیگر درمان‌های پوستی انجام داده‌اید، پوست شما نیاز به ضد آفتاب‌های خاصی دارد که برای پوست‌های حساس و آسیب‌دیده طراحی شده‌اند. 

ضدآفتاب سولار آلرژی مکس نیوژن SPF 100 سولاریس با فرمولاسیون ویژه، محافظی قوی برای پوست‌های حساس در برابر نور خورشید است. این محصول که تسکین‌دهنده و محافظ است، دارای رنگ بژ طبیعی بوده و در برابر آب و تعریق مقاوم است؛ بنابراین حتی روی پوست خیس و مرطوب هم قابل استفاده است.

- ضد آفتاب دور چشم

پوست اطراف چشم نازک‌تر و حساس‌تر از سایر نواحی صورت است. برای محافظت از این ناحیه، باید از ضد آفتاب‌های خاص دور چشم استفاده کنید که علاوه بر محافظت در برابر آفتاب، از پیری زودرس این ناحیه نیز جلوگیری می‌کنند.

کرم دور چشم حاوی ضدآفتاب 30SPF  سان سیف با فرمولاسیون تخصصی برای ناحیه دور چشم، علاوه بر محافظت از پوست با SPF 30، به کاهش چین و چروک، پف و تیرگی اطراف چشم کمک می‌کند. این کرم با رنگ بژ طبیعی و فاقد جاذب‌های شیمیایی، مناسب برای انواع پوست است و به نرمی و راحتی پوست حساس دور چشم را محافظت می‌کند.

یکی از مشکلات رایج در استفاده از ضد آفتاب‌ها، سوزش چشم در اثر تعریق یا تماس کرم با ناحیه دور چشم است. استفاده از ضد آفتاب جداگانه برای دور چشم هم همیشه راحت نیست. اما با تکنولوژی Eye Guard Plus در همه‌ی ضد آفتاب‌های سولاریس، این مشکل حل شده است. این محصولات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نه تنها روی صورت، بلکه برای اطراف چشم نیز قابل استفاده هستند، بدون ایجاد تحریک یا سوزش در چشم.

 

- ضد آفتاب آبرسان

پوست‌های دهیدراته و خشک نیاز به رطوبت بیشتری دارند. ضد آفتاب‌های حاوی مواد آبرسان می‌توانند به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و از خشکی و کشیدگی آن جلوگیری کنند.

کرم ضد آفتاب رطوبت رسان Dry Relief آتوپیا برای پوست‌های خشک و خیلی خشک طراحی شده است. این محصول دارای ساختار بسیار سبک و ژل‌گونه است که به راحتی جذب می‌شود و با وجود رطوبت رسانی، اثری از چربی باقی نمی‌گذارد. همچنین این محصول، هایپوآلرژنیک و غیر کمدن‌زا بوده و برای استفاده روزانه مناسب است. 

 

انواع ضد آفتاب‌ها بر اساس حالت فیزیکی

ضد آفتاب‌ها در انواع مختلفی موجودند که هر کدام برای نیازهای متفاوت پوست طراحی شده‌اند.  در ادامه درباره هر یک از آن‌ها توضیح داده می‌شود و چند تا از بهترین برندها معرفی می‌شوند:

کرمی‌ها بافتی غلیظ دارند و پوست را به خوبی مرطوب می‌کنند، در حالی که لوسیونی‌ها سبک‌تر بوده و سریع جذب می‌شوند.  ژلی‌ها شفاف و بدون چربی هستند و برای پوست‌های چرب عالی عمل می‌کنند.  ژل-کرم‌ها ترکیبی از ویژگی‌های سبکی و آبرسانی را دارند فلوئیدی‌ها با بافت مایع و لایه نازک ی که روی پوست ایجاد می‌کنند، بدون ایجاد حس سنگینی، به راحتی جذب می‌شوند. 

هیدروالکلی‌ها خنک و آبکی‌اند و برای پوست‌های حساس مناسب هستند. اسپری‌ها با استفاده آسان و سریع، پوششی یکنواخت فراهم می‌کنند، در حالی که استیکی‌ها به دلیل فرمولاسیون فشرده و بدون نیاز به دست، برای استفاده در هر شرایطی مناسب هستند.

ضد آفتاب‌های هیدروالکلی (Hydrogel Sunscreens) به دلیل ویژگی‌های خاص خود، برای بسیاری از انواع پوست‌ها مناسب هستند و از این تکنولوژی در ضد آفتاب‌های سولاریس استفاده شده است.. در ادامه خلاصه‌ای از ویژگی‌های آن‌ها آورده شده است:

  • بافت سبک و آبکی و جذب سریع
  • آبرسانی مؤثر
  • خنک‌کننده
  • مناسب برای پوست‌های حساس
  • غیرکومدوژنیک

 

راهنمای خرید اسپری ضد آفتاب

برای کسانی که به دنبال یک ضدآفتاب با استفاده سریع و راحت هستند، ضدآفتاب دوفازی میسلار نیوژن با SPF 50 انتخابی بی‌نظیر است. این اسپری ضدآفتاب دوفاز با فرمولاسیون فاقد چربی و با بافت بسیار سبک، بدون ایجاد چسبندگی و اثر سفیدکنندگی، به راحتی جذب پوست می‌شود و احساس سبکی را به ارمغان می‌آورد.

برای استفاده بر روی صورت، بدن و به ویژه کف سر تاس آقایان مناسب است و این محصول با قدرت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی بالا، از خشکی و کشیدگی پوست جلوگیری می‌کند. 

قابلیت استفاده روی پوست خیس و مرطوب بدون کاهش میزان SPF و مقاومت فوق‌العاده در برابر آب و تعریق، این ضدآفتاب را برای فعالیت‌های خارج از خانه و ورزش مناسب می‌سازد. همچنین، با تأییدیه استاندارد پزشکان آلمان و مناسب برای بزرگسالان و کودکان با انواع پوست، این اسپری ضد آ،تاب انتخابی مطمئن و کارآمد است.

 

راهنمای خرید ضد آفتاب فلوئید

1. فلوئید ضد آفتاب فیزیکال 50 SPF سنسی سان سیف با فرمول نامرئی و بدون رنگ، مناسب برای پوست‌های حساس و آسیب‌دیده است. این محصول فاقد چربی، اسانس و پارابن، با مقاومت بالا در برابر تعریق و شستشو، از پیری زودرس پوست پیشگیری کرده وباعث محافظت طولانی‌مدت در برابر آسیب‌های نور خورشید می‌شود.

برای مشاهده و خرید محصول، اینجا کلیک کنید. 

2. یکی دیگر از محصولات موثر در مراقبت از پوست‌های چرب و مستعد آکنه، فلوئید ضد آفتاب ضد جوش SPF 50 سان سیف است. این ضد آفتاب نامرئی و بدون رنگ با فرمولاسیونی خاص، به طور ویژه برای کنترل ترشح چربی و کاهش آکنه طراحی شده است. این محصول فاقد امولسیفایر و پارابن است، که آن را برای پوست‌های حساس مناسب می‌سازد. علاوه بر این، فلوئید سان سیف محافظت کاملی در برابر اشعه‌های UVA و UVB دارد و در برابر تعریق و شستشو مقاوم است؛ بنابراین در طول روز ماندگاری بالایی دارد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )