خرید بهترین کرم ضد آفتاب آقایان

خرید بهترین کرم ضد آفتاب آقایان

در این مقاله از مجله داروکده نحوه خرید بهترین کرم ضد آفتاب آقایان را بررسی خواهیم کرد و با بهترین ضد آفتاب ها برای مردان آشنا خواهیم شد.

دکتر محمد امین کربلائی طاهر

نویسنده: دکتر محمد امین کربلائی طاهر

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

07 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

07 تیر 1403

0

eye icon

خرید بهترین کرم ضد آفتاب آقایان

با افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت حفظ سلامت پوست، تعداد بیشتری از مردان برای محافظت از پوست خود به سمت مصرف ضد آفتاب مناسب روی آورده اند. همان طور که می دانید ضد آفتاب ها با جلوگیری از تابش اشعه مضر ماوراء بنفش از پوست محافظت می کنند و با پیشگیری از سرطان پوست در بهبود سلامت آن نقش مهمی دارند. در این مقاله از مجله داروکده، بهترین ضد آفتاب ها را برای آقایان، متناسب با نیازهای مختلف و سبک زندگی بررسی و معرفی می کنیم.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

- ضد آفتاب چیست؟
- چرا مردان به ضد آفتاب احتیاج دارند؟
- معرفی انواع ضد آفتاب
- میزان SPF و PA
- بهترین ضد آفتاب برای آقایان
- سوالات متداول درباره کرم ضد آفتاب آقایان

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

ضد آفتاب چیست؟

ضد آفتاب محصولی موضعی است که برای محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) طراحی شده است. این محصول با جذب، بازتاب یا پراکندگی نور خورشید از پوست محافظت می کند. استفاده منظم از ضد آفتاب به جلوگیری از آفتاب سوختگی، سرطان پوست و پیری زودرس کمک می کند.

 

چرا مردان به ضد آفتاب احتیاج دارند؟

مردان اغلب از اهمیت مصرف ضد آفتاب غافل می شوند، اما دلایل مختلفی برای استفاده از ضد آفتاب وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

- خطر ابتلا به سرطان پوست: مردان بیشتر از زنان در معرض ابتلا به ملانوما (کشنده ترین شکل سرطان پوست)  هستند. در واقع از هر 28 مرد یک نفر به ملانوما مبتلا می شود. ملانوما پنجمین شکل سرطان از لحاظ کشندگی است.

- پیری زودرس: قرار گرفتن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش باعث افزایش بروز علائم پیری پوست از جمله چین و چروک و لک می شود. به خاطر داشته باشید که اشعه ماوراء بنفش حتی در روزهای ابری یا در داخل خانه نیز می تواند به پوست نفوذ کند و باعث آسیب به پوست شود.

معرفی انواع ضد آفتاب

انواع مختلفی از ضد آفتاب در بازار عرضه شده است که شناخت کامل و معرفی انواع کرم ضد آفتاب، می تواند به شما در انتخاب بهترین گزینه کمک کند. در ادامه به معرفی انواع ضد آفتاب خواهیم پرداخت:

- ضد آفتاب شیمیایی: اشعه ماوراء بنفش را با استفاده از مواد تشکیل دهنده مانند اکتینوکسات ​​و آووبنزون ​​جذب می کند.

- ضد آفتاب های فیزیکی: حاوی مواد معدنی مانند زینک اکساید و تیتانیوم دی اکسید است که می توانند پرتوهای UV را منعکس کنند.

- ضد آفتاب های ترکیبی: حاوی هر دو ماده شیمیایی و فیزیکی برای محافظت از پوست در مقابل طیف گسترده نور خورشید است.

 

میزان SPF و PA

اثربخشی ضد آفتاب ها با میزان SPF و PA اندازه گیری می شود که در ادامه معنای هر یک را به اختصار بیان می کنیم:

- SPF (فاکتور محافظت از خورشید): نشان می دهد که ضد آفتاب تا چه میزان از پوست در برابر آسیب های اشعه UVB محافظت می کند. گفتنی است که SPF 30 برای استفاده روزانه توصیه می شود.

- رتبه بندی: PA میزان محافظت از پوست در برابر UVA را اندازه گیری می کند. برای کارکرد بهینه به دنبال PA ++ یا بالاتر باشید.

بهترین ضد آفتاب برای آقایان

وجود انواع مختلف برندهای ضد آفتاب در بازار باعث می شود که انتخاب یک ضد آفتاب مناسب دشوار به نظر برسد. به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین ضد آفتاب ها با توجه به قیمت و کارایی خواهیم پرداخت:
 

1. کرم ضد آفتاب سی گل آقایان SPF55  حجم 50 ml

ضد آفتاب مردانه سی گل با فاکتور حفاظتی SPF 55 و PA++++ از پوست در برابر اشعه‌ های مضر خورشید (UVA ،UVB ،IR) و رادیکال‌ های آزاد محافظت می‌ کند. این محصول با خاصیت ضد التهابی خود، تحریکات پوستی مانند آفتاب سوختگی را تسکین می دهد و رطوبت پوست را حفظ می‌ کند. همچنین کرم ضد آفتاب آقایان سی گل نرمی و لطافت را برای پوست به ارمغان می ‌آورد و از چین و چروک ‌های سطحی پیشگیری می ‌کند. مقاومت در برابر آب، تعریق و عدم ایجاد جوش و آکنه از دیگر مزایای این محصول است.

این کرم ضد آفتاب فاقد چربی و بی ‌رنگ با انواع پوست آقایان سازگاری دارد و ترکیبات موثر به کار رفته در آن شامل آووبنزن، اکتیل متوکسی سینامات، زینک اکساید، ویتامین E، دکسپانتنول، سدیم پیودولات، آلوئه‌ ورا و آلانتوئین است. توجه داشته باشید که ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب، ضد آفتاب مردانه سی گل را روی پوست پخش نمایید و هر دو ساعت یکبار مصرف این محصول را تجدید کنید.

نقاط قوت:

- محافظت کامل از پوست
- جلوگیری از چین و چروک
- مرطوب‌کننده و التیام‌بخش
- مناسب برای انواع پوست
- بافت سبک
- قیمت مناسب
- محافظت کامل
 

نقاط ضعف:

- استفاده از اکتینوکسات
 

2. ضد آفتاب ساین اسکین مردانه 50 ml

ضد آفتاب مردانه ساین اسکین SPF 50+ به واسطه داشتن بافت سبک به سرعت جذب پوست می شود. این محصول دارای رنگ سفید و فاقد هرگونه چربی است و به همین دلیل برای پوست ‌های چرب و مستعد آکنه یک انتخاب ایده آل است. این محصول برای خانم‌ ها نیز قابل استفاده می ‌باشد و توسط شرکت ایران آوند فر تولید و عرضه می ‌شود.

نقاط قوت:

- حاوی فیلترهای فیزیکی و شیمیایی برای محافظت در برابر اشعه های UV
- بی رنگ و بدون ایجاد سفیدی روی پوست و ریش
- مناسب برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه
- محافظت کامل از پوست با SPF 50+
- مقاوم در برابر تعریق و شستشو
- بافت کرم ژل
 

نقاط ضعف:

- استفاده از اکتینوکسات و پارابن ها
 

3. ضد آفتاب فاقد چربی مخصوص آقایان SPF50 سان وست پرودرما 40 ml (بهترین ضد آفتاب برای صورت)

استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر پرتوهای مضر خورشید ضروری است. ضد آفتاب سان وست مخصوص آقایان با SPF50، محافظت کاملی در برابر اشعه ‌های UVA و UVB ارائه می ‌دهد. این محصول به واسطه داشتن ماندگاری بالا، در برابر تعریق و شستشو مقاوم است و ترکیبات مرطوب ‌کننده و ضد التهابی موجود در این ضد آفتاب، از خشکی و التهاب پوست جلوگیری می ‌کند.

ضد آفتاب سان وست بدون هرگونه چربی و رنگ فرآوری شده است. همچنین این محصول به کمک بافت سبک خود، به سرعت و بدون ایجاد حس چربی و سنگینی جذب پوست می ‌شود. این ضد آفتاب برای پوست ‌های چرب و مستعد آکنه یک گزینه ایده آل است و با اثر آنتی‌ اکسیدانی خود از آسیب رادیکال‌ های آزاد به پوست جلوگیری می ‌کند.

نقاط قوت:

- غیر جوش ‌زا و بدون ایجاد براقی
- مقاوم در برابر تعریق و شستشو
- مرطوب ‌کننده و ضد التهاب
- فاقد پارابن، چربی و رنگ
- بافت سبک و جذب سریع
 

نقاط ضعف:

- استفاده از اکتینوکسات 
- حجم کمتر نسبت به سایر ضد آفتاب ها
 

4. کرم ضد آفتاب آقایان آردن SPF30 60ml (ضد آفتاب مقرون به صرفه)

کرم ضد آفتاب آقایان آردن SPF30، بدون چربی و مناسب برای پوست آقایان است. این محصول ضمن محافظت از پوست در برابر اشعه‌ های UVA و UVB، از بروز چین و چروک، آفتاب سوختگی و پیری زودرس در پوست جلوگیری می کند. همچنین این محصول از پوست در برابر اثرات زیانبار ناشی از رادیکال‌ های آزاد محافظت می کند.

کرم ضد آفتاب آردن مردانه علاوه بر داشتن بافت سبک و قدرت جذب بالا، از ایجاد براقیت یا سفیدی روی پوست ممانعت می کند. این کرم حاوی آنتی ‌اکسیدان‌ هایی مانند ویتامین E و C و ژل آلوئه ‌ورا است و به دلیل داشتن مقاومت زیاد در برابر تعریق و آب، ماندگاری بالایی دارد.

نقاط قوت:

- حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی و ژل آلوئه ‌ورا
- بدون ایجاد اثر سفیدی رو پوست
- مقاوم در برابر تعریق و شستشو
- فاقد چربی و غیر کومدون ‌زا
- مرطوب‌کننده و ضد التهاب
- حجم بالا و اقتصادی 
 

نقاط ضعف:

- استفاده از اکتینوکسات و پارابن
 

5. کرم ضد آفتاب بی رنگ 3 در 1 آقایان ژیناژن SPF50 حجم 50ml (ضد آفتاب لوکس)

کرم ضد آفتاب بی رنگ 3 در 1 آقایان ژیناژن SPF50 مناسب انواع پوست به واسطه داشتن ترکیبات منحصر به فرد محافظت کاملی از پوست در برابر اشعه ‌های مضر UVA و UVB دارد. همچنین این کرم بر پایه آب، فاقد چربی، ضد چین و چروک، آبرسان و التیام ‌بخش است.

نقاط قوت:

- محافظت در برابر UVA و UVB
- فاقد چربی و غیر کومدوژنیک
- حاوی عصاره ‌های گیاهی و ویتامین ‌های E و C
- ضد التهاب و ضد جوش
- مقاوم در برابر آب و تعریق
- ضد چروک
- فاقد پارابن
 

نقاط ضعف:

- استفاده از اکتینوکسات 
- قیمت بالا

 

سوالات متداول درباره کرم ضد آفتاب آقایان

مصرف ضد آفتاب برای حفظ سلامت پوست آقایان، خانم ها و کودکان ضروری است. ما در ادامه به سوالات مهم مطرح شده در مورد این محصول کارآمد و مهم پاسخ خواهیم داد.

1- چند بار باید از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

هر 2 ساعت یا بلافاصله بعد از شنا یا تعریق باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

2- آیا خانم ها می توانند از ضد آفتاب آقایان استفاده کنند؟

بله، در صورتی که ضد آفتاب مناسب نیاز خانم ها باشد؛ استفاده از ضد آفتاب آقایان مشکلی برای خانم ها ایجاد نمی کند.

3- آیا کرم ضد آفتاب می تواند باعث جوش شود؟

اگر از ضد آفتابی استفاده می‌کنید که برای نوع پوست شما مناسب نیست، مانند ضد آفتاب های کومدوژنیک یا خیلی چرب ممکن است که ضد آفتاب باعث ایجاد جوش شود. اما این بدان معنا نیست که شما نباید از ضد آفتاب استفاده کنید، بلکه باید برای یافتن کرم ضد آفتاب مناسب خود کمی تحقیق کنید؛ زیرا سلامت پوست شما به مصرف ضد آفتاب وابسته است.

4- آیا لب ها هم به کرم ضد آفتاب نیاز دارند؟

بله، پوست لب فوق‌العاده ظریف است و باید از آن ها در مقابل تابش آفتاب محافظت کرد. اما حتی سخت‌کوش‌ترین علاقه ‌مندان به ضد آفتاب، در برخی مواقع فراموش می‌کنند که از لب ها با ضد آفتاب محافظت کنند. ساده ترین راه برای محافظت از لب ها در برابر تابش آفتاب، استفاده از بالم لب دارای SPF است.

سخن آخر

برای انتخاب بهترین ضد آفتاب آقایان باید شناخت کاملی از نوع پوست، سبک زندگی و نیازهای خاص آقایان داشته باشید. البته با وجود طیف گسترده ای از گزینه ها، انتخاب یک محصول مناسب دشوار به نظر می رسد. به همین دلیل در این مقاله از مجله داروکده تلاش شده است که یک راهنمای کارآمد برای انتخاب ضد آفتاب به آقایان ارائه دهیم و معیاری هایی مانند اطمینان از سلامت بهینه پوست، کاربرد و قیمت مناسب را در اولویت قرار داده ایم.

توجه داشته باشید که بهترین ضد آفتاب ها برای آقایان با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب در داروخانه آنلاین داروکده عرضه شده است و شما می توانید در هنگام خرید از مزایای ویژه داروکده مانند تخفیف و مشاوره تخصصی تیم علمی استفاده نمایید.

افزایش سطح سلامت جامعه یکی از مهمترین اهداف داروکده از زمان شروع فعالیت این مرکز در سال 88 تا به امروز بوده است. تالیف مقالات سلامت محور توسط مشاوران و کارشناسان مجرب تیم علمی مجله داروکده یکی از فعالیت های ما برای رسیدن به این هدف می باشد. اگر شما هم در این مسیر همراه ما هستید، می توانید سوالات و نظرات خود را در بخش پرسش و پاسخ این صفحه مطرح نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ آن ها دست پیدا کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )