انواع ماسک مو آرگان و نحوه استفاده از آن

انواع ماسک مو آرگان و نحوه استفاده از آن

تیم علمی داروکده در مقاله زیر به معرفی خواص و انواع ماسک مو آرگان پرداخته و در نهایت برخی از بهترین ماسک موهای حاوی آرگان را نام برده است.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

30 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

30 خرداد 1403

0

eye icon

انواع ماسک مو آرگان و نحوه استفاده از آن

از گذشته تاکنون، یکی از معیار های مهم زیبایی، داشتن موهای سالم و درخشان است. این مسئله برای اغلب افراد جامعه خصوصا خانم ها اهمیت زیادی دارد. در این راستا و در جهت حفظ و بازگرداندن حالت طبیعی موها به افراد، به مرور زمان محصولات مراقبت از مو متنوعی تولید و عرضه بازار شدند و به این ترتیب تاثیرات منحصر به فرد ماسک موها، آن ها را به یکی از مراحل مهم و البته تاثیر گذار در روتین مراقبت از مو تبدیل کرد. یکی از هزاران ماسک مو تولید شده، ماسک مو حاوی آرگان است. 

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که برای زیبایی موهای خود ارزش قائل هستید و البته به خواندن مطالب علمی و کاربردی تیم علمی داروکده در رابطه با اینکه ماسک مو روغن آرگان چیست؟ تمایل دارید؛ ادامه مطلب زیر را مطالعه نمایید. در ادامه متن بهترین ماسک مو حاوی آرگان را نیز به منظور تسهیل فرآیند خرید، برای شما کاربران گرامی داروکده معرفی نموده ایم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

- ماسک مو روغن آرگان چیست؟
- خواص ماسک مو آرگان
- ماسک مو آرگان برای چه کسانی ضروری است؟
- انواع ماسک مو آرگان
- معرفی بهترین ماسک مو آرگان
- طریقه مصرف ماسک مو آرگان
- پرتکرار ترین سوالات کاربران داروکده
- عوارض ماسک مو آرگان

مدت زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

 

ماسک مو روغن آرگان چیست؟

برای آشنایی با ماسک مو حاوی روغن آرگان، باید در ابتدا بدانید که به طور کلی ماسک مو چیست و چه تاثیری بر موهای شما دارد.

ماسک مو یکی از محصولاتی است که با هدف مراقبت از موها، در انواع مختلفی تولید شده و عملکرد اصلی آن تقویت و تغذیه تارهای مو، متناسب با نیاز و صدماتی است که به موهای فرد وارد شده است. بنابراین می توانیم متوجه شویم که ماسک مو آرگان نیز یک نمونه از انواع محصولات مراقبت از مو است که با بهره مندی از خواص منحصر به فرد روغن آرگان، تاثیرات فوق العاده ای را در جهت آبرسانی، ترمیم، تغذیه و حفظ سلامت و افزایش زیبایی موهای مصرف کننده اعمال می کند. روغن آرگان، یک منبع غنی از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قدرتمند مانند ویتامین E می باشد. بنابراین ماسک مو آرگان، در نهایت با رفع علائم خشکی موها، نرمی و لطافت تارها را افزایش می دهد و موهایی درخشان و پر تراکم و زیبا را به ارمغان می آورد.

تیم علمی داروکده، مقاله ای را با عنوان انواع ماسک مو، در مجله داروکده منتشر نموده است. در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه نمایید. در ادامه متن نیز مهم ترین اثرات و خواص ماسک مو آرگان را مفصل تر بیان کرده ایم.

درباره خواص ماسک مو آرگان؛ به عنوان پرطرفدار ترین ماسک مو بخوانید!

- مرطوب کننده و آبرسان قوی مو
- تسهیل حالت دهی و شانه پذیری و جلوگیری از گره خوردن موها
- ترمیم ساقه موهای آسیب دیده در اثر خشکی، رنگ مو، دکلره و سایر عوامل مخرب
- تقویت کننده، مغذی و احیا کننده موی خشک و آسیب دیده و شکننده
- ایجاد درخشش طبیعی و افزایش نرمی و لطافت بر روی موها
- جلوگیری از ایجاد کدری، موخوره، زبری و شکنندگی در طول ساقه مو
- کاهش ریزش مو با رساندن مواد مغذی و آبرسانی تارها و کنترل خشکی شدید موها

لازم به ذکر است مواردی که تحت عنوان خواص ماسک مو آرگان ذکر شد؛ از مهم ترین خواص این محصول بودند. امروزه محصولات متنوعی تولید شده اند که علاوه بر روغن آرگان، حاوی ترکیبات موثر دیگری نیز بوده و از این رو مزیت های دیگری نیز دارند. بنابراین توصیه می شود پس از کسب اطلاعات و سپس انتخاب محصول مورد نظر خود، مشخصات درج شده روی بسته بندی آن را مطالعه نموده و به دقت بررسی کنید. 

در ادامه متن تیم علمی داروکده به یکی از مهم ترین دغدغه های مصرف کنندگان، یعنی این پرسش که ماسک مو حاوی آرگان برای چه کسانی مناسب است؟ پرداخته است.

 

ماسک مو آرگان برای چه کسانی ضروری است؟

احتمالا پس از خواندن خواص ماسک مو آرگان برایتان سوال شده باشد که این ماسک موی پر کاربرد برای چه نوع مویی مناسب است؟ آیا شما هم می توانید از آن استفاده کنید؟

ماسک مو حاوی آرگان یک محصول کاملا کاربردی و موثر برای کسانی است که موهای خشک، آسیب دیده و شکننده دارند یا ظاهر موهای آن ها کدر، زبر و دارای موخوره است. لازم به ذکر است ماسک مو آرگان برای انواع مو قابل استفاده است اما ممکن است برخی از محصولات به دلیل داشتن بافت چرب یا سنگین، برای افراد دارای پوست سر چرب چندان خوشایند نباشند. 

امروزه ماسک موهای حاوی روغن آرگان متنوعی، توسط شرکت های تولید کننده و تحت عنوان برند های گوناگون تولید شده اند؛ بنابراین ممکن است ترکیبات، عملکرد و نحوه مصرف هر محصول با دیگری متفاوت باشد. بنابراین ماسک مو آرگان را در ادامه متن به دو گروه زیر طبقه بندی نموده و به معرفی آن ها پرداخته ایم.

انواع ماسک مو آرگان

ماسک مو آرگان را می توانیم به دو دسته ماسک مو حمام ارگان و ماسک مو بدون آبکشی آرگان دسته بندی کنیم. در ادامه متن توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه شده است.

1. ماسک مو آرگان داخل حمام

ماسک مو حمام ارگان، عملکرد و مزیت های مشابهی با سایر ماسک موهای حاوی آرگان دارد، تنها تفاوت اصلی این محصول در طرز استفاده از آن است. این ماسک تقویت کننده مو، باید در هنگام استحمام و پس از شستشوی موها مصرف گردد و به خوبی از روی موها آبکشی شود. بنابراین این محصول با عنوان ماسک مو آرگان با آبکشی نیز شناخته شده است. 

اغلب اوقات ماسک مو داخل حمام آرگان، نسبت به نوع بعد از حمام آن، غلظت و چربی بیشتری دارد. علاوه بر این مواد مغذی و تقویت کننده این محصول احیا کننده تار مو، به علت اثرات آب گرم، بهتر جذب ساختار مو می شود و در بازسازی و ترمیم موها اثرات مطلوب تری دارد. 

توصیه می شود پیش از مصرف ماسک مو آرگان داخل حمام، دستور مصرف ذکر شده روی بسته بندی محصول را به دقت مطالعه کنید و در هنگام مصرف، مدت زمانی که نیاز است ماسک مو روی ساقه موها بماند را رعایت فرمایید. 

ماسک موهای داخل حمام حاوی روغن آرگان را به دو گروه بدون سولفات و حاوی سولفات می توان نیز دسته بندی کرد. در ادامه متن می توانید توضیحات بیشتری در رابطه با این محصولات مطالعه کنید. 
 

- ماسک مو ارگان بدون سولفات

امروزه با توجه به آشکار شدن تاثیرات سولفات ها و احتمال ایجاد خشکی و شکنندگی در اثر مصرف آن ها روی ساقه مو، ماسک مو ارگان بدون سولفات تولید شده است. این گروه از ماسک موها تاثیر فوق العاده ای در ترمیم و افزایش نرمی موها دارند و مصرف کنندگان بدون نگرانی نسبت به اثرات مخرب سولفات ها می توانند از آن ها استفاده نمایند. ماسک مو ارگان بدون سولفات، در میان مصرف کنندگان با عنوان ماسک مو ارگان فری سولفات نیز شناخته شده است و اغلب پس از خدمات زیبایی همچون کراتینه و پروتئینه کردن موها مورد استفاده قرار می گیرد.

توصیه می شود برای داشتن موهای سالم و مراقبت کامل از موها، ماسک مو آرگان داخل حمامی را خریداری کنید که فاقد سولفات باشد؛ زیرا سولفات ها ممکن است با از بین بردن بیش از حد چربی تار ها، سبب تشدید خشکی موها شوند.
 

- ماسک مو ارگان حاوی سولفات

برخی اوقات ممکن است با مصرف ماسک مو ارگان حاوی سولفات روی موهایتان کف حاصل شود؛ کف حاصله نشان دهنده وجود ماده سولفات در ترکیبات این محصول است. سولفات ها گروهی از مواد شیمیایی هستند که تولید کنندگان محصولات بهداشتی، آن را به منظور افزودن اثر پاک کنندگی و کف کنندگی به ترکیبات محصول می افزایند. استفاده از سولفات ها در محصولات پاک کننده مثل خمیر دندان و شامپوها رایج تر است. 
 

2. ماسک مو ارگان بعد حمام

ماسک مو بعد از حمام آرگان نیز یکی از انواع بهترین ماسک مو داخل حمام برای موهای خشک است که با هدف مراقبت از موها تولید شده است با این تفاوت که این محصول باید بدون نیاز به آبکشی، بر روی مو های خیس یا مرطوب مصرف شود. ماسک مو ارگان بعد حمام، علاوه بر رساندن مواد مغذی و تقویت کننده به تارهای مو، در تسهیل حالت دهی و جلوگیری از وز شدن آن ها نیز موثر است. 

ماسک مو ارگان بعد حمام، به دلیل اینکه بر روی تارهای مو باقی می ماند، از ساقه موها در برابر عوامل مخرب محیطی مثل آلودگی هوا و اثرات مخرب نور خورشید محافظت نموده و همچنین مانع از بروز آسیب های ناشی از دستگاه های حرارتی و حالت دهنده مانند اتو مو و سشوار بر روی تارها می گردد. 

جهت دستیابی به بهترین نتیجه می توانید هر دو ماسک مو آرگان داخل حمام و بعد از حمام را در روتین مراقبت از موهای خشک قرار دهید. 

تیم علمی داروکده، به منظور راهنمایی بیشتر کاربران خود و معرفی بهترین ماسک مو آرگان، مطالب زیر را ارائه نموده است.

 

معرفی بهترین ماسک مو آرگان

امروزه محصولات متنوعی برای مراقبت از موها تولید و عرضه بازار گردیده اند. برخی از این محصولات به عنوان بهترین ماسک مو حاوی آرگان در ادامه متن ذکر نموده ایم.

1. ماسک مو تقویت کننده آرگان پرایم

- مناسب برای موهای رنگ شده و آسیب دیده
- بدون نیاز به آبکشی، مناسب بیرون حمام 
- فاقد پارابن، سولفات، رنگ‌های مضر
 

2. ماسک مو روغن آرگان درمالوگ

- مناسب برای انواع مو
- نیازمند آبکشی، مناسب داخل حمام 
- فاقد سولفات و سیلیکون
 

3. ماسک مو کراتینه روغن آرگان آردن هرباسنس

- مناسب موهای آسیب دیده و شکننده
- نیازمند آبکشی، مناسب داخل حمام
- فاقد سولفات و پارابن
 

4. ماسک مو روغن آرگان آدرا

- مناسب مو های خشک و آسیب دیده
- نیازمند آبکشی، مناسب داخل حمام
- فاقد سولفات
 

5. ماسک موی فوری روغن آرگان رزال

- مناسب موهای خشک و آسیب دیده
- بدون نیاز به آبکشی، مناسب بیرون حمام
- فاقد سولفات و پارابن و روغن های معدنی

 

برای دستیابی به بهترین نتیجه، ماسک مو آرگان چطور استفاده کنیم؟

آشنایی با طریقه مصرف ماسک مو آرگان بسیار آسان است؛ تنها کافی است به دستور مصرف ذکر شده روی بسته بندی محصول دقت کنید!

به طور کلی توصیه می شود؛ تمامی ماسک مو های حاوی روغن آرگان را پس از شستشوی موها با شامپو و روی موهای تمیز مصرف نمایید. 

در نظر داشته باشید که برای مصرف ماسک مو داخل حمام آرگان، باید مقدار مناسبی از این محصول را روی ساقه تا نوک موها قرار داده و به آرامی ماساژ دهید. پس از گذشت مدت زمانی که روی بسته بندی محصول درج شده (تقریبا 3 تا 5 دقیقه)، موها را به خوبی آبکشی نمایید.

پس از خروج از حمام و گرفتن آب اضافی موها می توانید ماسک مو بعد از حمام آرگان را نیز روی موهای خیس و مرطوب استفاده کنید. در نظر داشته باشید که این ماسک مو نیز باید روی ساقه و نوک مو مصرف شود و باید از تماس آن با ریشه مو ها بپرهیزید.

در صورت داشتن ریزش مو، مصرف محصولات ضد ریزش، از جمله شامپو، سرم و لوسیون تقویت کننده در کنار ماسک مو آرگان توصیه می شود.

 

پرتکرار ترین سوالات کاربران داروکده، درباره طرز استفاده ماسک مو آرگان 

در ادامه متن به پرتکرار ترین پرسش های کاربران داروکده در رابطه با طرز استفاده ماسک مو آرگان، توسط تیم علمی داروکده پاسخ داده شده است.

1- ماسک مو آرگان چقدر روی سر بماند؟

ماسک مو حاوی آرگان داخل حمام، باید تقریبا 2 تا 3 دقیقه (ممکن است در محصولات متنوع، متفاوت باشد) روی موها باقی بماند و سپس آبکشی شود.

اما پس از مصرف ماسک مو بعد از حمام آرگان، به آبکشی موها نیازی نیست و محصول می تواند تا استحمام بعدی روی موها باقی بماند.

2- ماسک مو آرگان را چند بار در هفته مصرف کنیم؟

ماسک مو آرگان را می توانید 2 تا 3 مرتبه در طول هفته استفاده نمایید، توصیه می شود از مصرف بیش از حد از این محصول بپرهیزید.

3- ماسک مو آرگان را چه موقع استفاده کنیم؟

ماسک مو روغن آرگان را پس از شستشوی موها با شامپو استفاده نمایید. نوع داخل حمام این محصول را در هنگام استحمام و ماسک مو ارگان بعد حمام را پس از خروج از حمام و روی موهای مرطوب استفاده کنید.

 

عوارض ماسک مو آرگان

یکی از رایج ترین دغدغه های مصرف کنندگان، پیش از خرید و مصرف یک محصول مراقبت از مو، نگرانی آن ها در رابطه با عوارض ها و صدمات ناشی از مصرف محصول است. 

از نظر تیم علمی داروکده، عوارض ماسک مو آرگان تا حد زیادی به نوع محصول خریداری شده و کیفیت و مرغوبیت آن بستگی دارد. اما به طور کلی برای جلوگیری از بروز عوارض توصیه می شود نسبت به نکات زیر توجه کافی داشته باشید.

- از مصرف مداوم و بیش از حد ماسک مو آرگان بپرهیزید.
- از تماس ماسک مو حاوی آرگان با ریشه موها خودداری کنید.
- ماسک موی خود را به درستی مصرف کنید و نسبت به صحیح بودن طرز استفاده ماسک مو آرگان دقت کافی داشته باشید.
- لیست ترکیبات ماسک مو روغن آرگان خود را به دقت بررسی و موادی که نسبت به آن ها حساسیت دارید را چک کنید.

در صورت نیاز می توانید از طریق مشاوره آنلاین با تیم علمی داروکده ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را در قبل، حین و پس از خرید محصولات مراقبت از مو، در رابطه با عوارض ناشی از این فرآورده ها، با آن ها مطرح نمایید.

 

سخن آخر تیم علمی داروکده، برای درخشش موهایتان!

تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده همواره در تلاش است کاربران خود را در جهت انتخاب و خرید بهترین محصولات داروخانه ای یاری نماید، از این رو در این متن، علمی ترین و کاربردی ترین مطالب درباره ی خواص و انواع ماسک مو آرگان را ارائه شد و با توجه به تعدد محصولات نامرغوب موجود در بازار، 5 نمونه از بهترین ماسک موهای حاوی روغن آرگان نیز معرفی گردید.

به طور کلی می توانیم بیان کنیم؛ ماسک مو آرگان، یکی از موثرترین ماسک موهای موجود در بازار است که از ویژگی های منحصر به فرد گیاه آرگان در کنار سایر ترکیبات موثر بهره برده و در جهت تغذیه، ترمیم، تقویت و آبرسانی انواع مو خصوصا موهای خشک، آسیب دیده و شکننده مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول مانند اغلب ماسک موهای دیگر، در دو نوع داخل حمام و بیرون حمام تولید شده و در نهایت سبب افزایش نرمی، لطافت و درخشش طبیعی موها می شود و شانه پذیری و حالت دهی موها را تسهیل می نماید.

امیدواریم مطالب فوق برای شما کاربران گرامی داروکده موثر واقع شده باشد. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در رابطه با کیفیت این مقاله و همچنین نظرات خود را پس از خرید و مصرف ماسک موی آرگان، به صورت کامنت ذیل مقاله درج نمایید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )