معرفی انواع ماسک مو

معرفی انواع ماسک مو

در این مقاله از مجله داروکده انواع ماسک مو را معرفی می کنیم تا بتوانید بهترین نوع ماسک مو را با توجه به نوع مویتان تهیه کنید.

نفیسه میرزایی

نویسنده: نفیسه میرزایی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

28 شهریور 1402

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

28 شهریور 1402

1K

eye icon

معرفی انواع ماسک مو

آنچه در این مقاله می خوانید: 

  • آشنایی با انواع ماسک مو
  • ماسک مو برای موهای کراتینه شده
  • ماسک مو صاف کننده
  • ماسک مو بدون سولفات
  • ماسک مو بعد از حمام
  • معرفی انواع ماسک مو خارجی و ایرانی
  • بهترین ماسک مو خارجی
  • انواع ماسک مو ایرانی برای موخوره
  • انواع ماسک مو خانگی
  • ماسک مو خانگی برای موهای نازک تا متوسط با روغن نارگیل و عسل
  • ماسک خانگی ترمیم کننده مو با زرده تخم مرغ
  • طریقه استفاده از ماسک مو به چه صورت است؟

مدت زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

همانطور که پوست برای شاداب ماندن به محصولات مراقبتی نیاز دارد، مو هم نیاز به توجه و مراقبت دارد. یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامت مو استفاده از انواع ماسک مو است. هر فردی با توجه به نوع موی خود، باید از ماسک موی مخصوص استفاده کند. در این مطلب انواع ماسک مو را معرفی می کنیم تا بتوانید بهترین نوع ماسک مو را با توجه به نوع مویتان تهیه کنید. 

آشنایی با انواع ماسک مو

در انتخاب ماسک مو باید به موارد گوناگونی توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین موارد، نوع مو است. برای مثال هر نوع جنس مویی به ماسک موی تخصصی خود نیاز دارد. افراد با موهای کراتین شده به ماسک موی مخصوص کراتین نیاز داشته و سایر افراد نیز با توجه به نوع موی خود به ماسک موی مخصوص احتیاج دارند.  

در ادامه با انواع ماسک مو برای موهای مختلف آشنا می شویم. با بررسی انواع ماسک موی ذکر شده در زیر می توانید انتخابی هوشمندانه و دقیق با توجه به نیاز موهای خود داشته باشید. 

ماسک مو برای موهای کراتینه شده

- ماسک مو کراتینه با آبکشی انواع مو  یک ماسک موی کاربردی برای موهای کراتین شده است. این ماسک مو تحت لیسانس اروپا بوده و همه افراد با انواع مو می توانند از آن استفاده کنند. این ماسک مو با کراتین مایع، کلاژن و روغن آرگان غنی شده است. 

- ماسک مو کراتینه 5 در 1 موی خشک و آسیب دیده یکی دیگر از انواع ماسک موی مناسب برای موهای کراتین شده است. این ماسک مو حاوی روغن آرگان و جوانه گندم بوده و به احیا و ترمیم ساقه موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند. ماسک مو کراتینه استم سل، وز موهای فر و مجعد را از بین می برد. این ماسک مو برای افراد با موهای خشک و آسیب دیده طراحی شده و رطوبت لازم برای ساقه موهای آسیب دیده را تامین می کند. 

ماسک مو صاف کننده

اگر می خواهید یک ماسک موی صاف کننده و لطافت دهنده برای موهای خود تهیه کنید می توانید به سراغ انواع ماسک مو با ترکیبات آبرسان خود، رطوبت کافی برای پوست سر و موها را فراهم می کند؛ در نتیجه مو حالت پذیری بهتری پیدا کرده و راحت تر صاف می شود. یکی از بهترین انواع ماسک مو ماسک مو مغذی داخل حمام  است. این ماسک مو حاوی روغن های گیاهی بازسازی کننده و آبرسان، ویتامین ها و پروتئین های هیدرولیز شده بوده و موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. 

ماسک مو بدون سولفات

ماسک موی بدون سولفات برای افراد با موهای خشک و آسیب دیده پیشنهاد می شود. همچنین افرادی که موهای خود را کراتین یا رنگ کرده اند نیز از این نوع ماسک مو استفاده می کنند. 

ماسک مو ترمیم کننده فاقد سولفات  محصولی مناسب برای انواع موهای وز، رنگ شده و کراتینه است. این ماسک مو از ترکیبات موثری برای ترمیم موهای آسیب دیده برخوردار شده و از ریزش مو جلوگیری می کند. با استفاده از ماسک مو استم سل، مو حالت پذیر تر و لطیف تر می شود. این ماسک مو دارای ترکیبات مغذی و آبرسان بوده و یک محصول مراقبت از موی کاربردی محسوب می شود. 

 

ماسک مو بعد از حمام

یکی از انواع محصولات مراقبت از مو، ماسک موی بعد از حمام است. ماسک موی بعد از حمام نیازی به آبکشی ندارد. در ادامه با چندین ماسک موی مناسب برای استفاده پس از حمام آشنا می شویم. 

ماسک موی پس از حمام اویدرای  یک ماسک موی مناسب برای استفاده پس از استحمام است. این ماسک مو برای موهای خشک، رنگ شده و آسیب دیده پیشنهاد می شود. ماسک موی اویدرای موها را نرم و لطیف کرده و حالت دهنده مو است. این ماسک مو خاصیت آبرسانی و آنتی اکسیدانی داشته و موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم می کند. 

 ماسک موی شیری بعد از حمام  یکی دیگر از انواع ماسک موی مناسب پس از حمام است. این ماسک مو باعث تغذیه رسانی و آبرسانی به ساقه مو شده و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند. ماسک موی شیری تثبیت کننده رنگ مو بوده و موجب ترمیم موهای آسیب دیده می شود. از ترکیبات به کار رفته شده در این ماسک مو باید به کراتین، روغن آرگان و روغن جوجوبا اشاره کنیم. 

 

معرفی انواع ماسک مو خارجی و ایرانی

در ادامه با انواع ماسک موهای ایرانی و خارجی آشنا می شویم.  

بهترین ماسک مو خارجی

در این بخش انواع ماسک مو تحت لیسانس را معرفی می کنیم. 

ماسک مو کراتینه احیا کننده  دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و از مو در برابر آسیب های محیطی و آلودگی محافظت می کند. این ماسک مو تحت لیسانس کشور فرانسه است. از ویژگی های ماسک مو کاسمکولوژی می توان به تثبیت رنگ مو و بازسازی ساقه مو اشاره کرد. ماسک مو کاسمکولوژی آبرسان مو بوده و از خشک شدن مو جلوگیری می کند.  

ماسک مو بدون آبکشی مغذی و ترمیم کننده شاربوت  قابل استفاده برای انواع مو است. این ماسک مو تحت لیسانس کشور کانادا تولید شده و از ایجاد موخوره جلوگیری می کند. ماسک مو شاربوت با ترکیبات موثری نظیر شی ‌باتر، پرو ویتامین B5 و روغن آووکادو غنی شده است. ماسک مو ترمیم کننده شاربوت فاقد پارابن و سولفات بوده و موها را تقویت و ترمیم می کند. 

 ماسک مو ایرانی برای موخوره

اگر می خواهید یک ماسک موی موثر برای رفع موخوره تهیه کنید، ماسک موی موهای خشک و زبر لافارر انتخاب خوبی خواهد بود. این ماسک مو رطوبت رسانی عمقی به مو کرده و از خشکی مو جلوگیری می کند. ماسک موی لافارر مو را نرم و لطیف کرده و مانع از گره خوردن آن می شود. این ماسک مو مقاومت و استحکام موها را افزایش می دهد. 

انواع ماسک مو خانگی

برخی از افراد ترجیح می دهند که از ماسک های مو خانگی استفاده کنند. در ادامه با انواع ماسک مو خانگی آشنا می شویم.

ماسک مو خانگی برای موهای نازک تا متوسط با روغن نارگیل و عسل

یکی از انواع ماسک مو خانگی برای افراد با موهای نازک و متوسط، ماسک موی روغن نارگیل و عسل است. در این ماسک مو روغن نارگیل باعث محافظت از پروتئین طبیعی مو می شود. روغن نارگیل حاوی ویتامین E بوده و خواص آنتی اکسیدانی دارد. همچنین این ماسک باعث نرم و لطیف شدن مو می شود. 

ماسک خانگی ترمیم کننده مو با زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ باعث رطوبت رسانی عمیق به مو می شود. این ماده سرشار از ویتامین D بوده و از ریزش مو نیز جلوگیری می کند. همچنین زرده تخم مرغ حاوی پروتئین و اسیدهای آمینه بوده و باعث می شود موهایی سالم و مستحکم داشته باشید. 

 

سوالات رایج

در ادامه سوالات رایج در خصوص ماسک مو را بررسی می کنیم. 

1- طریقه استفاده از ماسک مو به چه صورت است؟

 برای استفاده از ماسک مو، ابتدا باید به نوع ماسک مو توجه کنید. ماسک موی داخل حمام را حتما باید آبکشی کنید؛ اما ماسک موی بیرون حمام نیازی به آبکشی ندارد. برای استفاده از ماسک موی داخل حمام، ابتدا باید موهایتان را با شامپو بشویید. سپس مقدار لازم از ماسک مو را به ساقه موهایتان بمالید و طی زمان ذکر شده روی ماسک مو منتظر بمانید. سپس موهایتان را آبکشی کنید.

 

سخن آخر 

ماسک مو مانند غذا برای مو است. ماسک مو، موها را تغذیه و تقویت کرده و برای حفظ سلامت مو و احیای آن ضروری است. اما باید بر اساس نوع موی خود ماسک تخصصی و مناسب آن را تهیه کنید. در این مطلب انواع ماسک مو برای موهای مختلف را بررسی کردیم. افرادی که موهایشان آسیب دیده با مصرف ماسک موی مناسب می توانند سلامت موهای خود را بازگردانند. در هنگام خرید ماسک مو دقت داشته باشید که ماسک موی داخل حمام یا پس از حمام را بر اساس نیاز خود تهیه کنید. در داروخانه آنلاین داروکده می توانید انواع مختلف ماسک مو را مشاهده کرده و مناسب ترین آن را با توجه به نوع موی خود انتخاب کنید. 

مطالب فوق بر اساس متون منتشر شده در پایگاه های معتبر علمی نظیر Healthline و Maya Clinic  و تحت ویراستاری علمی دکتر محمد امین کربلایی (داروساز) ترجمه، تالیف، گردآوری و تدوین شده است.

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )