بهترین ماسک مو داخل حمام خارجی و ایرانی

بهترین ماسک مو داخل حمام خارجی و ایرانی

در این مقاله از مجله داروکده به بررسی انواع ماسک مو داخل حمام و ترکیبات آن ها خواهیم پرداخت و با بهترین ماسک مو داخل حمام خارجی و ایرانی آشنا می شویم.

نرگس گرامی

نویسنده: نرگس گرامی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 تیر 1403

0

eye icon

بهترین ماسک مو داخل حمام خارجی و ایرانی

هنگامی که درباره آبرسانی و تغذیه موهای خشک و آسیب دیده صحبت می شود؛ استفاده از ماسک مو به عنوان یک راه حل محبوب و کارآمد به حساب می آید. اگر به دنبال بازسازی و ترمیم تارهای موی خود هستید و می خواهید درباره انواع ماسک مو و ترکیبات موجود در آن ها بیشتر بدانید؛ مطالعه مقاله بهترین ماسک مو داخل حمام خارجی و ایرانی از مجله سلامت محور داروکده را پیشنهاد می کنیم.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

- ماسک مو داخل حمام چیست؟
- معرفی انواع ماسک مو داخل حمام
- انتخاب ماسک مو داخل حمام با توجه به ترکیبات
- چگونه بهترین ماسک مو داخل حمام را انتخاب کنیم؟
- معرفی بهترین ماسک مو داخل حمام
- طرز استفاده از ماسک مو داخل حمام
- سوالات متداول درباره ماسک مو داخل حمام

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

ماسک مو داخل حمام چیست؟

ماسک های مو داخل حمام در واقع محصولاتی هستند که با ترکیبات آبرسان و سایر مواد مغذی فرموله شده اند و در بهبود وضعیت و سلامت موهای آسیب دیده، اثر چشمگیری دارند. استفاده از ماسک مو داخل حمام مزایای بی شماری برای مو به همراه دارد که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

- تامین رطوبت لازم برای تارهای مو و جلوگیری از دهیدراته شدن آن ها
- کارآمد در افزایش استحکام و مقاومت تارهای مو
- افزایش درخشندگی و نرم کننده موثر مو
- بهبود سلامت پوست کف سر
- کاهش موخوره

 

معرفی انواع ماسک مو داخل حمام

حرارت سشوار، رنگ کردن، اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و حتی شستشو روزانه موها می‌تواند باعث خشکی و آسیب به تارهای مو شود. مصرف ماسک مو داخل حمام، یکی از مراحل کلیدی در روتین مراقبت از مو است که می تواند در حفظ سلامت آن ها اثر بسزایی داشته باشد. اما تنوع بسیار زیاد ماسک مو داخل حمام، یکی از مشکلاتی که مصرف کنندگان در زمان خرید این محصول با آن مواجه می شوند. 

برای این که بتوانید یک انتخاب بهینه و درست داشته باشید، ما در تیم علمی داروکده، انواع ماسک مو داخل حمام را در 8 گروه مختلف و بر اساس نیاز کاربران دسته بندی کرده ایم که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

ماسک مو داخل حمام برای موهای کراتین شده

توصیه می شود پس از انجام فرآیند کراتین کردن مو از ماسک موهای کراتین شده استفاده نمایید، زیر این محصولات ملایم، آبرسان و بدون سولفات هستند و باعث می شوند که کراتین مصنوعی قرار گرفته در بافت موها، مدت زمان بیشتری باقی بمانند.  

گفتنی است که علاوه بر، ماسک مو داخل حمام برای موهای کراتین شده، ماسک مو کراتینه نیز در بازار موجود است که در این محصولات از پروتئین کراتین برای ایجاد یک درمان مغذی استفاده می شود. ماسک مو کراتینه استحکام و رطوبت را به موها باز می گرداند و ضمن جلوگیری از وز شدن تارهای مو به ترمیم شکستگی آن ها کمک می کند. توجه داشته باشید که ماسک مو کراتینه برای انواع مو از جمله موهای آسیب دیده و رنگ شده مناسب است.
 

ماسک مو داخل حمام برای موها فر و مجعد

ساختار متمایز موهای فر و مجعد مانع از حرکت صحیح سبوم از ریشه به نوک مو می شود. به همین دلیل است که موهای مجعد نسبت به موهای صاف بیشتر خشک می شوند و شکننده هستند. ماسک مو داخل حمام برای موهای فر و مجعد مانند یک بانداژ واقعی مو عمل می کند و عناصر ضروری برای بهبود سلامت موهای مجعد را فراهم می کند. 

به طور معمول ماسک مو داخل حمام برای موها فر و مجعد غنی از ترکیبات آبرسان، اسیدهای چرب و ترکیبات ترمیم کننده است که این مواد موثره ضمن کمک به نرم شدن فیبر مو و بازسازی کوتیکول‌ های آن، می توانند در جبران کمبود سبوم موهای مجعد و بهبود حالت فر آن ها، اثر بسزایی داشته باشند.
 

ماسک مو داخل حمام برای موهای خشک و آسیب دیده

همانطور که می دانید، موهای خشک و آسیب دیده به رطوبت نیاز دارند تا آسیب های موجود در ساختار مو را درمان کنند. ماسک مو داخل حمام برای موهای خشک و آسیب دیده دارای فرمولاسیون غنی از ترکیبات آبرسان است که ضمن تامین رطوبت تارهای مو، می توانند در افزایش درخشندگی و لطافت آن ها موثر واقع شود.
 

ماسک مو داخل حمام برای موهای رنگ شده 

به طور معمول پس از فرآیند رنگ کردن، سد دفاعی مو دچار آسیب می شود و مشکلاتی مانند خشکی، شکنندگی و موخوره را برای تارهای مو به همراه دارد. همچنین حفظ رنگ مو در طولانی مدت یکی از چالش هایی است که افراد زیادی با آن مواجه هستند.

ماسک مو داخل حمام برای موهای رنگ شده علاوه بر تقویت ساختار مو و تامین رطوبت موهای رنگ شده، با تشکیل سدی در اطراف مولکول‌ های رنگ، از محو شدن زودرس رنگ جلوگیری می‌کند. همچنین این محصولات به‌ عنوان یک راهکار موثر برای رفع موخوره عمل می‌کنند و ظاهری براق برای تارهای مو به همراه دارند. 
 

ماسک مو داخل حمام حاوی آرگان

روغن آرگان مملو از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های قوی است و این روزها ماسک مو داخل حمام حاوی آرگان محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این ماسک مو برای کسانی مناسب است که به دنبال افزایش رطوبت، بهبود سلامت و حفاظت از موهای خود هستند.

برای آشنایی بیشتر با ماسک مو آرگان، مطالعه مقاله انواع ماسک مو آرگان و نحوه استفاده از آن را پیشنهاد می کنیم.
 

ماسک مو داخل حمام بدون سولفات

ماسک مو داخل حمام بدون سولفات در واقع یک محصول ملایم و مرطوب کننده برای انواع مو است که بدون سولفات فرآوری می شود. این محصول به طور معمول حاوی ترکیبات آبرسان طبیعی است و برای افرادی که پوست سر حساسی دارند، یک انتخاب ایده آل است.

عدم وجود سولفات در این ماسک مو به محافظت از رنگ مو کمک می کند و در ترمیم، حالت پذیری و افزایش سلامت موهای خشک و آسیب دیده از عوامل محیطی نقش موثری دارد. 
 

ماسک مو داخل حمام آبرسان

ماسک های مو داخل حمام آبرسان می توانند به تامین رطوبت و بهبود تغذیه موها کمک کنند. آن ها به ویژه برای موهای خشک، آسیب دیده یا وز مفید هستند. برخی از ماسک های مو آبرسان حتی ممکن است سلامت پوست سر و استحکام تارهای مو را  بهبود دهند.

ماسک های مو داخل حمام آبرسان به طور معمول با ترکیبات مرطوب کننده مانند روغن های طبیعی و سایر مواد مغذی فرموله می شوند. این ماسک‌ های آبرسان ‌می توانند به کاهش شکستگی تارهای مو و رفع موخوره کمک کنند.
 

ماسک مو داخل حمام تقویت کننده و ترمیم کننده

ماسک های مو داخل حمام تقویت کننده و ترمیم کننده ضمن داشتن ترکیبات آبرسان، دارای مواد موثر تغذیه کننده نظیر پروتئین ‌ها و ویتامین‌ ها نیز هستند که در تقویت ساختار مو اثر چشمگیری دارند. همچنین ترکیبات موجود در ماسک های مو داخل حمام تقویت کننده و ترمیم کننده می توانند شکنندگی تارهای مو را بهبود دهند و سلامتی را به ساقه های مو بازگردانند.

انتخاب ماسک مو داخل حمام با توجه به ترکیبات 

مصرف ماسک مو داخل حمام راهی عالی برای ترمیم هر نوع مویی است؛ اما وقتی صحبت از مواد تشکیل دهنده به میان می ‌آید، یک محصول خاص برای انواع مشکلات مو کارآمد نیست. هر شخصی یک نوع موی منحصر به فرد و نیازهای فردی متفاوتی دارد. بنابراین، مانند هر محصول مراقبت از مو، مهم است که ماسک مویی را پیدا کنید که به بهترین وجه با نیازهای خاص موهای شما مطابقت داشته باشد.

هنگام انتخاب محصولات مراقبت از مو، بهتر است از محصولات حاوی مواد طبیعی کمک بگیرید. استفاده از ماسک موی حاوی مواد شیمیایی مضر برای دستیابی به موهای درخشان و سالم غیرمعمول است. توصیه می شود از محصولات فاقد سولفات، پارابن، بدون فتالات و بدون الکل استفاده کنید. در ادامه ترکیبات موثر طبیعی موجود در ماسک های مو داخل حمام را معرفی می کنیم و فواید هر یک را به اختصار بیان می کنیم. به کمک لیست زیر شما می توانید ماسک مو سازگار با نیاز خود را پیدا کنید.

- عسل: کارآمد در آبرسانی و تقویت مو
- روغن آرگان: ایده آل برای تغذیه کلی مو
- هیالورونیک اسید: موثر در ترمیم الیاف مو
- پروتئین ابریشم: تغذیه کننده کوتیکول های مو
- روغن جوجوبا: کارآمد در تغذیه فولیکول های مو
روغن جو دوسر: اثربخش در محافظت از رنگ مو
- آلوئه ورا: موثر در تسکین پوست کف سر تحریک شده
- روغن کرچک: محافظ مو در برابر شکستگی تارهای مو
- روغن نارگیل:  اثربخش در رطوبت رسانی عمقی به فولیکول های مو 
- روغن آووکادو: کارآمد در مهر و موم کردن کوتیکول های مو و محافظت از مو در برابر آسیب

چگونه بهترین ماسک مو داخل حمام را انتخاب کنیم؟

ماسک های مو داخل حمام محصولات شگفت انگیزی هستند. آن ها می توانند ظاهر خشک ترین و شکننده ترین تارهای مو را درخشان و براق کنند. اما همانطور که محصولات مراقبت از پوست مختلف برای انواع پوست در بازار وجود دارد؛ محصولات مراقبت از مو نیز نیازهای متفاوتی را هدف قرار می دهند. 

گفتنی است که انتخاب محصولات ناسازگار با نوع مو نه تنها در رفع مشکل شما موثر نخواهد بود، بلکه ممکن است مشکلاتی مانند حساسیت و آلرژی را به همراه داشته باشد. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه ماسک مو داخل حمام مناسب موهای خود را انتخاب کنید.

وقتی صحبت از ماسک مو داخل حمام به میان می آید، قبل از خرید این محصول، در نظر بگیرید که می خواهید ماسک شما چه کاری انجام دهد:

- اگر می خواهید موهای خشک و آسیب دیده خود را آبرسانی کنید، به دنبال یک ماسک مو داخل حمام بسیار غنی، آبرسان و تقویت کننده باشید.
- برای مبارزه با احساس چربی پوست کف سر، از ماسکی بر پایه خاک رس استفاده کنید که بتواند  چربی اضافی کف سر را جذب کند.
- اگر هدف شما حالت دادن و نرم کردن موهای مجعد است، به دنبال یک ماسک مو داخل حمام مرطوب کننده مملو از روغن های گیاهی باشید تا ظاهر مو را بهبود دهد.
- برای حفظ رنگ موهای خود، به دنبال ماسکی با مواد محافظ و ترمیم کننده باشید.

همانطور که می دانید انتخاب های زیادی وجود دارد. این مسئله می تواند در ابتدا طاقت فرسا به نظر برسد، اما مزیت آن این است که احتمالاً می توانید ماسکی را پیدا کنید که به طور خاص به رفع نیازهای موی شما کمک کند.

 

معرفی بهترین ماسک مو داخل حمام 

همان طور که گفته شد در زمان خرید ماسک مو داخل حمام باید به نوع نیاز مو و ترکیبات ماسک مو توجه ویژه داشته باشید. گفتنی است که شما می توانید انواع برندهای ماسک مو داخل حمام را با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب از داروخانه آنلاین داروکده خریداری نمایید. در ادامه چند نمونه از این محصولات را در دو گروه ایرانی و خارجی معرفی می کنیم. برای اطلاع از قیمت و ویژگی های آن ها می توانید به صفحه هر محصول مراجعه نمایید.
 

بهترین ماسک مو داخل حمام خارجی 

شاید جالب باشد که بدانید، ممنوعیت واردات محصولات آرایشی و بهداشتی در سال های اخیر سبب شده است که تعدادی از تولیدکنندگان ایرانی، فرمولاسیون محصولات آرایشی و بهداشتی را از شرکت های معتبر اروپایی خریداری کنند و محصول مورد نظر را با همان کیفیت در ایران تولید نمایند. به همین دلیل شما می توانید برخی بهترین ماسک مو داخل حمام خارجی را با عنوان تحت برند از داروخانه آنلاین داروکده خریداری کنید. در ادامه تعدادی از ماسک های مو داخل حمام خارجی عرضه شده در داروکده را معرفی خواهیم کرد:
 

1. ماسک مو داخل حمام درمالوگ

- ترکیبات موثر: روغن آرگان، کراتین هیدرولیز شده و سالیسیلیک اسید
- حجم: 350 میلی لیتر

 

2. ماسک مو داخل حمام کاتوس

- ترکیبات موثر: روغن آرگان، بادام شیرین، ویتامین E و پروتئین هیدرولیز شده
- حجم: 200 میلی لیتر

 

3. ماسک مو داخل حمام مورینگا

- ترکیبات موثر: روغن آرگان، روغن مورینگا، روغن جوجوبا و روغن هسته انگور
- حجم: 200 میلی لیتر

 

بهترین ماسک مو داخل حمام ایرانی

تنوع بسیار زیاد انواع برندهای ماسک مو داخل حمام ایرانی در بازار باعث می شود که افراد در زمان انتخاب ماسک مو مورد نظر خود دچار چالش شوند. به همین دلیل فهرستی از بهترین ماسک های مو داخل حمام ایرانی موجود در داروخانه آنلاین داروکده را آماده کرده ایم که در ادامه می توانید آن ها را مشاهده و بررسی نمایید:
 

1. ماسک مو داخل حمام فولیکا

- ترکیبات موثر: روغن آووکادو، روغن دانه انگور و پروپیلن گلیکول
- حجم: 300 میلی لیتر

 

2. ماسک مو داخل حمام آراکسین

- ترکیبات موثر: روغن های آرگان، پروتئین ابریشم و کراتین هیدرولیز شده
- حجم:  175 میلی لیتر

 

3. ماسک مو داخل حمام پرایم

- ترکیبات موثر: روغن آرگان، روغن هسته انار و روغن دانه انبه
- حجم: 150 میلی لیتر

 

طرز استفاده از ماسک مو داخل حمام

آشنایی با نحوه صحیح استفاده از ماسک موی داخل حمام به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را از محصول مناسب خود دریافت نمایید. در ادامه در 5 مرحله ساده طریقه صحیح مصرف ماسک مو را توضیح خواهیم داد.

1. ابتدا شامپو بزنید

ابتدا موهای خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و کاملا آبکشی کنید. استفاده از ماسک مو روی موهای تمیز باعث می شود که ترکیبات این محصول به خوبی جذب مو شوند.
 

2. آب اضافی را از موها خارج کنید

آب اضافی را به آرامی از موهای خود خارج کنید. این کار از رقیق شدن ماسک جلوگیری می کند.
 

3. ماسک مو را روی ساقه مو ماساژ دهید

مقدار زیادی از ماسک مو را روی کف دست خود بریزید؛ سپس از قسمت میانی تا نوک تارهای مو را به ماسک مو آغشته کنید.
 

4. چند دقیقه صبر کنید

به طور معمول باید اجازه دهید که ماسک مو حداقل 3 دقیقه روی موها باقی بماند. البته توجه داشته باشید که مدت زمان بهینه برای باقی ماندن ماسک مو روی موها به دستور العمل نوشته شده روی بسته بندی محصول بستگی دارد. بنابراین، به یاد داشته باشید که قبل از استفاده نحوه مصرف را به دقت مطالعه کنید.
 

5. آبکشی کنید

پس از پایان انتظار، موهای خود را با آب ولرم کاملا آبکشی کنید.

سوالات متداول درباره ماسک مو داخل حمام

اکنون با ویژگی ها، نحوه انتخاب و مصرف ماسک مو داخل حمام آشنا شده اید. اما در ادامه به سوالات مهم مطرح شده از سمت کاربران داروخانه آنلاین داروکده در مورد این محصول ارزشمند پاسخ خواهیم داد.

1- تفاوت ماسک موی با آبکشی و بدون نیاز به آبکشی چیست؟

تفاوت اصلی ماسک داخل حمام یا با آبکشی و ماسک بیرون حمام یا بدون نیاز به آبکشی در این است که ماسک داخل حمام را چند دقیقه پس از استفاده باید آبکشی کنید اما ماسک بیرون حمام نیاز به آبکشی ندارد و تا حمام بعدی روی مو باقی می ماند. همچنین میزان چربی و غلظت در ماسک داخل حمام بیشتر است.

2- ماسک مو داخل حمام را باید به کجای مو بزنیم؟

توجه داشته باشید که ماسک مو را باید به ساقه های مو بزنید و در صورت تماس ماسک مو با کف سر و ریشه مو، احتمال افزایش ریزش مو بالا می رود.

3- چرا باید ماسک مو بزنیم؟

ماسک‌ های مو در واقع محصولاتی مغذی، آبرسان و بازسازی کننده هستند که به حالت پذیری موها کمک می کنند. ماسک مو راهی سریع و آسان برای تزریق رطوبت فوری به تارهای خشک مو است. همچنین این محصول در افزایش درخشندگی و نرمی موهای کدر و بی روح اثر چشمگیری دارد.

4- ماسک مو داخل حمام را چند مرتبه در هفته باید استفاده کنیم؟

توصیه می شود، حداقل هفته ای یک مرتبه از ماسک مو داخل حمام استفاده کنید تا موهایی سالم و شاداب داشته باشید. در صورت داشتن موهای خشک و آسیب دیده، بهتر است 2 الی 3 مرتبه در هفته از ماسک مو داخل حمام استفاده نمایید.

 

سخن آخر تیم علمی داروکده!

ماسک های داخل حمام مو می توانند به رطوبت رسانی و تغذیه موهای شما کمک کنند. آن ها به ویژه برای موهای خشک، آسیب دیده یا وز مفید هستند. برخی از ماسک های مو حتی ممکن است سلامت پوست سر را بهبود بخشند و استحکام تارهای مو را افزایش دهند.

در زمان خرید ماسک مو داخل حمام به کیفیت محصول توجه ویژه داشته باشید؛ زیرا استفاده از ماسک مو نامرغوب می تواند پیامدهای جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود که برای خرید یک محصول مطمئن به مراکز شناخته شده مراجعه نمایید. 

گفتنی است که محصولات عرضه شده در داروخانه آنلاین داروکده از نظر رعایت شرایط نگهداری استاندارد و  کیفیت توسط مسئول فنی داروخانه (به عنوان نماینده وزارت بهداشت در داروخانه) مورد بررسی دقیق قرار می گیرند و پس از تایید، به فروش می رسند. بنابراین، می توانید انواع ماسک مو داخل حمام را با اطمینان خاطر از داروکده خریداری نمایید.

افزایش سطح اطلاعات و آگاهی جامعه در حوزه سلامت، یکی از اصلی ترین اهداف مجله علمی داروکده از زمان شروع فعالیت این مرکز در سال 88 تا به امروز بوده است. اگر شما هم در این مسیر همراه ما هستید، می توانید سوالات و نظرات خود را در بخش پرسش و پاسخ این صفحه مطرح نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ آن ها دست پیدا کنید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )