بهترین ماسک مو بعد از حمام برای انواع مو

بهترین ماسک مو بعد از حمام برای انواع مو

مقاله زیر توسط تیم علمی داروکده تالیف گردیده و در آن به ارائه علمی ترین اطلاعات در رابطه با خواص انواع ماسک مو بعد از حمام و معرفی بهترین ماسک مو بعد از حمام برای انواع مو پرداخته شده است.

فاطمه کاظمی

نویسنده: فاطمه کاظمی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

09 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

09 تیر 1403

0

eye icon

بهترین ماسک مو بعد از حمام برای انواع مو

احتمالا تاکنون اهمیت استفاده از ماسک مو بعد از حمام به گوشتان خورده و به خرید آن تمایل پیدا کرده اید، اما پس از مراجعه به داروخانه و مشاهده تنوع برند های موجود در قفسه، دچار سردرگمی شده اید و با ترس از دست دادن موهایتان در اثر یک انتخاب اشتباه، با نا امیدی از داروخانه خارج و از خرید ماسک مو بعد از حمام منصرف شده اید. اما دیگر جای نگرانی وجود ندارد!

تیم علمی داروکده، به منظور افزایش اطلاعات و راهنمایی شما کاربران گرامی، در ادامه متن به فواید و خواص ماسک مو بعد از حمام و معرفی بهترین ماسک مو بعد از حمام برای انواع مو پرداخته است. با مطالعه این متن می توانید به راحتی متناسب با نوع موهایتان، نسبت به انتخاب و سپس خرید بهترین ماسک مو بعد از حمام اقدام نمایید.

آنچه در این مقاله می خوانیم:

- ماسک مو بعد حمام چیست؟
- خواص ماسک مو بعد از حمام
- انواع ماسک مو بعد از حمام
- آشنایی با مشخصات بهترین ماسک مو بعد از حمام و معرفی بهترین برند!
- طرز استفاده ماسک مو بعد از حمام، چگونه به بهترین نتیجه برسیم؟
- کدام محصول را انتخاب کنم؟ ماسک مو قبل از حمام یا بعد از حمام؟

مدت زمان تقریبی مطالعه: 9 دقیقه

 

ماسک مو بعد حمام چیست؟ و چگونه به سلامت موها کمک می‌کند؟

امروزه گروه های جدیدی از انواع ماسک مو، تحت عنوان ماسک مو بعد حمام (بدون نیاز به آبکشی) به دنیای روتین مراقبت از مو راه پیدا کرده اند، که نه تنها در تقویت موها و پیشگیری از آسیب به آن ها موثر اند، بلکه سبب افزایش زیبایی موهای مصرف کنندگان نیز می گردند.

ماسک مو بعد از حمام محصولی است که پس از شستشو موها با شامپو و رفع آلودگی های روزمره، برای مراقبت و تقویت موها استفاده می‌شود و نیازی به شستشوی مجدد ندارد. این نوع ماسک ‌ها از بهترین محصولات مراقبت از موهای خشک نیز محسوب می شوند و به مرطوب کنندگی و تقویت موها و جلوگیری از تخریب تار ها توسط آسیب ‌های مخرب محیطی کمک می‌کنند. 

ماسک مو بعد از استحمام و بدون نیاز به شستشو، اغلب دارای بافت چرب و سنگین بوده و مانند لایه ای محافظ، تا استحمام بعدی روی موها باقی می ماند و خلل و فرج و شکستگی های کوتیکول مو را پر می کند.

عملکرد ماسک مو بعد از حمام به ترکیبات و هدف شرکت تولید کننده از ساخت آن محصول بستگی دارد، از این رو در بازار انواع ماسک مو بعد از حمام را مشاهده می کنیم که هریک خواص منحصر به فردی دارد. در ادامه متن به بررسی کلی ترین خواص ماسک مو بعد از حمام پرداخته شده است.

 

خواص ماسک مو بعد از حمام و تاثیرات شگفت ‌انگیز آن بر موهای شما!

آیا شما نیز گمان می کنید که تنها با مصرف یک شامپو می توانید سلامت و درخشندگی موهایتان را حفظ کنید؟

اگر پاسختان به این سوال مثبت است، باید ذکر کنیم که سخت در اشتباهید و پس از مطالعه خواص ماسک مو بعد از حمام و اهمیت مصرف آن دیدگاهتان تغییر خواهد کرد.

فواید ماسک مو بعد از حمام برای افراد مختلف متفاوت است، زیرا نیازهای موهای آن ها نیز با هم فرق دارد. اما به طور کلی ماسک مو ها با هدف مرطوب کنندگی، تقویت کنندگی، ترمیم کنندگی و نرم کنندگی و همچنین رساندن مواد مغذی و طبیعی به موها تولید شده اند. این محصولات مراقبت از مو می توانند در افزایش ضخامت و تراکم تارها نیز موثر واقع شوند و به کنترل و کاهش ریزش مو نیز کمک کنند.

از خواص ماسک مو بعد از حمام می توان گفت که این ماسک های بدون نیاز به آبکشی، با باقی ماندن روی تارها، ضمن حفظ رطوبت موها، در افزایش درخشش، جلوگیری از بروز موخوره، زبری و کدری موها موثر واقع می شوند و در نهایت موهایی نرم و لطیف را برای فرد به ارمغان می آورند.

در صورت تمایل به مطالعه بیشتر در رابطه با انواع ماسک مو بعد از حمام؛ این محصول پر کاربرد و منحصر به فرد، می توانید متن زیر را مطالعه کنید.

 

انواع ماسک مو بعد از حمام، از تغذیه تا ترمیم موها!

همانطور که ذکر شد اغلب ماسک موهای بعد از حمام، برای رطوبت رسانی، ترمیم و تقویت تارها و افزایش نرمی و درخشندگی موهای خشک و آسیب دیده (در اثر موارد مختلفی همچون رنگ مو، دکلره، دستگاه های حرارتی) تولید شده اند. 

علاوه بر این برخی دیگر از انواع ماسک موهای بعد از حمام نیز در تسهیل حالت دهی موهای فر، مجعد، نازک و کم حجم کاربرد دارند. بنابراین اکثریت این ماسک موها در مهم ترین مشخصات مشابه هم عمل می کنند اما در برخی از ویژگی ها تفاوت دارند. بنابراین تیم علمی داروکده انواع ماسک مو بعد از حمام را طبق بعضی مشخصات و ترکیبات به گروه های زیر دسته بندی نموده است.

1. ماسک مو بعد از حمام برای موهای خشک
2. ماسک مو بعد از حمام برای موهای آسیب دیده
3. ماسک مو بعد از حمام برای موهای وز
4. ماسک مو بعد از حمام برای موهای فر
5. ماسک مو بعد از حمام برای موهای کراتین شده
6. ماسک مو بعد از حمام برای موهای رنگ شده
7. ماسک مو بعد از حمام برای موهای چرب

آشنایی با مشخصات بهترین ماسک مو بعد از حمام و معرفی بهترین برند!

تیم علمی داروکده به منظور راهنمایی بیشتر کاربران خود، در ادامه متن مشخصات بهترین ماسک مو بعد از حمام برای انواع مو، را بر اساس نوع مو، نیاز و سلیقه مصرف کنندگان ذکر نموده و در ادامه به معرفی بهترین مارک های ماسک مو بعد از حمام پرداخته است. در صورت تمایل می توانید آن را مطالعه نمایید.
 

1. ماسک مو بعد از حمام برای موهای خشک

تارهای مو در اثر عوامل مخرب زیادی مانند شستشوی مکرر موها با شامپوهای قوی، دلایل هورمونی یا استفاده بیش از حد از اتو مو و سشوار و سایر ابزار های حالت دهنده، دچار خشکی شده و رطوبت خود را از دست می دهند. بنابراین ماسک مو بعد از حمام برای موهای خشک باید با کمک ترکیباتی از جمله روغن آرگان، شی باتر، جوجوبا و نارگیل و موادی مثل گلیسیرین، کراتین یا پروتئین های هیدرولیز شده جوانه گندم و ابریشم، به ترمیم ساختار آسیب دیده تار مو کمک کند. 

این ماسک می تواند با تشکیل لایه ای محافظ روی موها مانع از تبخیر بیش از حد رطوبت شود و نرمی و لطافت را به موها باز گرداند.

با مصرف بهترین ماسک مو بعد از حمام برای موهای خشک می توانید از بروز موخوره، کدری و وزی موها جلوگیری کرده و بر درخشش طبیعی آن بیفزایید.
 

بهترین ماسک مو بعد از حمام برای موهای خشک

پیش از انتخاب و خرید بهترین ماسک مو بعد از حمام برای موهای خشک می توانید محصولات زیر را مد نظر داشته باشید.
 

ماسک موی خشک بدون آبکشی اویدرای اویدرم

- عملکرد محصول: آبرسان و مرطوب کننده، نرم کننده و حالت دهنده مو
- موثرترین ترکیبات: گلیسیرین، پروتئین هیدرولیز شده گندم، ذرت و سویا، روغن آرگان و بادام
- حجم: 150 میلی لیتر


ماسک موهای خشک و آسیب دیده بدون نیاز به آبکشی فولیکا

- عملکرد محصول: حفظ رطوبت طبیعی مو، ترمیم و تقویت کننده آن
- موثرترین ترکیبات: شیر جو دوسر، کمپلکس گلوکونات روی، شی باتر و کراتین
- حجم: 100 میلی لیتر
 

2. ماسک مو بعد از حمام برای موهای آسیب دیده

موی آسیب دیده اغلب دارای ظاهری کدر و زبر بوده و شکننده است. این آسیب ها ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند. اما مهم ترین دلیل تخریب ساختار مو، خشکی بیش از حد آن در اثر عدم مراقبت از موها می باشد. بنابراین اولین ویژگی یک ماسک مو بعد از حمام برای موهای آسیب دیده، آبرسانی و مرطوب کنندگی و ترمیم و تقویت ساقه مو است.

ماسک مو بعد از حمام برای موهای آسیب دیده، روی تارهای مو لایه ای محافظ تشکیل داده و به کمک مواد جاذبه رطوبه خود، سبب رطوبت رسانی به آن ها می شود. این محصول خلل و فرج های ایجاد شده روی کوتیکول مو را پر کرده و ساقه مو را نیز ترمیم می نماید. در نهایت سبب ایجاد ظاهری صاف و درخشان روی موها می شود. این ماسک مو بدون آبکشی، در نهایت موخوره و زبری مو را رفع و ساختار مو را احیا و ترمیم می کند.
 

بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده بدون نیاز به آبکشی

دو ماسک موی بدون آبکشی زیر را می توانید به عنوان بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده خریداری و مصرف کنید.
 

ماسک بدون آبکشی موهای خشک و آسیب دیده اسکالپیا

- عملکرد محصول: مغذی و احیا کننده موها، حفظ رطوبت، افزایش نرمی، لطافت و براقیت مو
- موثرترین ترکیبات: حاوی روغن آرگان، جوجوبا و شی باتر و پروتئین کراتین هیدرولیز شده و عصاره جو دوسر
- حجم: 100 میلی لیتر
 

ماسک موی بعد از حمام دو فاز آدرا

- عملکرد محصول: ترمیم کننده، تقویت کننده و حجم دهنده موهای آسیب دیده
- موثرترین ترکیبات: کراتین، عصاره چای سبز و آلوئه ورا
- حجم: 200 میلی لیتر

 

یکی از بهترین ترکیبات رطوبت رسان برای موهای خشک و آسیب دیده روغن آرگان است. مقاله ی انواع ماسک مو آرگان و نحوه استفاده از آن را در رابطه با ماسک موهای حاوی این عصاره طبیعی در مجله داروکده مطالعه نمایید.
 

3. ماسک مو بعد از حمام برای موهای وز

اغلب افراد دارای موهای وز، از عدم حالت پذیری و گره خوردن موهای خود گلایه دارند، بنابراین مصرف یک ماسک مو بعد از حمام برای موهای وز جهت افزایش زیبایی موهای این افراد، راهکار مناسبی به نظر می رسد. 

ماسک مو بعد از حمام برای موهای وز می تواند با ایجاد لایه ای محافظ روی تارها، از وزی موها بکاهد و نرمی و صافی آن ها را افزایش دهد و در نهایت سبب ایجاد جلوه ای براق روی موها شود. 

مصرف این محصول برای موهای وز، در نهایت باعث تسهیل حالت دهی، شانه پذیری و جلوگیری از گره خوردن موها می شود. لازم به ذکر است اغلب اوقات وزی مو، در اثر خشکی بیش از حد موها و شکنندگی و موخوره تارها به وجود می آید، بنابراین ماسک مو بعد از حمام برای موهای وز باید دارای اثر مرطوب کنندگی و ترمیم کنندگی نیز باشد.

در فرمولاسیون ماسک مو بعد از حمام برای موهای وز، از ترکیبات سیلیکونی مثل دی‌میتیکون، پروتئین های ترمیم کننده ساختار مو و روغن های گیاهی و طبیعی استفاده می شود. 
 

بهترین ماسک مو بعد از استحمام برای موهای وز

محصول زیر را می توانید به عنوان بهترین ماسک مو بعد از استحمام برای موهای وز خریداری و مصرف کنید.
 

ماسک مو بعد از حمام وزدار فولیکا

- عملکرد محصول: جلوگیری از وزی و تشکیل گره در تارها، افزایش دهنده درخشندگی و شانه پذیری موها
- موثرترین ترکیبات: ترکیبات سیلیکونی، عصاره جینکوبیلوبا، ویتامین E و دکسپانتنول
- حجم: 100 میلی لیتر
 

4. ماسک مو بعد از حمام برای موهای فر

از نظر افراد زیادی موهای فر زیبایی منحصر به فردی دارد، اما گاهی اوقات پیچ و خم های آن، موفرفری ها را کلافه می کند. بنابراین ماسک مو بعد از حمام برای موهای فر می تواند روی ساقه مو ها قرار گرفته و نرمی و لطافت موها را افزایش می دهد. از این رو مانع از گره خوردن بیش از حد موها شده و شانه پذیری و حالت دهی موها را تسهیل می کند. 

این ماسک موی بدون نیاز به آبکشی، در حفظ و افزایش رطوبت موها و رفع خشکی آن ها نیز موثر است و در نهایت درخشندگی موهای فر را افزایش می دهد.
 

بهترین ماسک مو بعد از حمام برای موهای فر

اگر موهای فر و مجعد دارید، می توانید محصول زیر را به عنوان بهترین ماسک مو بعد از حمام برای موهای فر در نظر داشته باشید.
 

ماسک مو بدون آبکشی مو های فر شاربوت

- عملکرد محصول: بازکننده گره و برطرف کننده خشکی و وزی مو، درخشان کننده و حالت دهنده
- موثرترین ترکیبات: روغن جوانه گندم، پرو ویتامین B5 و روغن آرگان
- حجم: 350 میلی لیتر
 

5. ماسک مو بعد از حمام برای موهای کراتین شده

همانطور که می دانید کراتینه کردن مو، یکی از شیوه های نوین برای صاف و درخشان جلوه دادن موهای وز و فر به کمک پروتئین کراتین است. افرادی که موهای خود را کراتینه می کنند؛ برای حفظ حالت موهای خود به ماسک مو برای موهای کراتین شده نیاز دارند. ماسک مو بعد از حمام برای موهای کراتین شده اغلب سرشار از مواد مغذی و ترمیم کننده مانند کراتین هیدرولیز شده و سایر پروتئین های احیا کننده مثل پروتئین هیدرولیز شده گندم بوده و با اثر رطوبت رسانی قوی خود، نرمی، صافی و لطافت مو را حفظ نموده و درخشش طبیعی آن را افزایش می دهد. این نوع ماسک مو بعد از استحمام، در افزایش ماندگاری ماده کراتین نیز موثر است.
 

بهترین ماسک مو بعد از حمام برای موهای کراتین شده 

پس از کراتینه کردن موهایتان می توانید محصولات زیر را به عنوان بهترین برند ماسک مو بعد از حمام کراتینه انتخاب کنید.
 

ماسک مو بعد از حمام کراتینه و روغن آرگان مکسی بل

- عملکرد محصول: ترمیم کننده انواع مو
- موثرترین ترکیبات: حاوی کراتین و روغن آرگان، فاقد سولفات و پارابن
- حجم: 500 میلی لیتر


ماسک مو مغذی ویکتوریا رز بدون آبکشی

- عملکرد محصول: مغذی، تقویت کننده و ترمیم کننده مو
- موثرترین ترکیبات: کراتین، روغن آرگان، عصاره آلوئه ورا، گلیسیرین
- حجم: 150 میلی لیتر
 

6. ماسک مو بعد از حمام برای موهای رنگ شده

اغلب اوقات مصرف مکرر و بیش از حد رنگ مو و دکلره، سبب آسیب به ساختار مو و بروز خشکی و شکنندگی تارها می شود. در این شرایط با مصرف ماسک مو بعد از حمام برای موهای رنگ شده، می توان به احیا و بازسازی ساقه مو و رفع کدری و خشکی تارها کمک کرده و ضمن حفظ و افزایش رطوبت موها، درخشندگی طبیعی را به آن ها باز گرداند. 

یکی دیگر از مزیت های مصرف ماسک مو بعد از حمام برای موهای رنگ شده، این است که اغلب این ماسک ها، با تشکیل لایه ای محافظ روی موها (اغلب به کمک ترکیبات سیلیکونی و مرطوب کننده)، از آسیب عوامل مخرب محیطی به موها جلوگیری کرده و به افزایش ماندگاری رنگ مو و درخشندگی آن کمک می کنند. 
 

بهترین ماسک مو بعد از حمام برای موهای رنگ شده

دو محصول زیر را می توانید به عنوان بهترین ماسک مو بعد از حمام برای موهای رنگ شده روی موهای خود مصرف کنید.
 

ماسک موی پس از حمام اویکالر اویدرم

- عملکرد محصول: براق و درخشان کننده، نرم کننده و حالت دهنده مو و تثبیت رنگ در موهای رنگ شده
- موثرترین ترکیبات: کراتین هیدرولیز شده، پلی سیلیکون 19، ویتامین B5
- حجم: 150 میلی لیتر
 

ماسک مو بعد از استحمام برای موهای رنگ شده فولیکا

- عملکرد محصول: تقویت و ترمیم ساقه مو، تثبیت کننده رنگ مو
- موثرترین ترکیبات: عصاره انار، عصاره بورداک و دایمتیکون
- حجم: 200 میلی لیتر

 

7. ماسک مو بعد از حمام برای موهای چرب

همانطور که ذکر شد هدف از تولید ماسک مو بعد از حمام، قرار گرفتن روی ساقه مو و کمک به حفظ و افزایش رطوبت از دست رفته تارهای مو است بنابراین اغلب ماسک موها دارای مواد نرم کننده و مرطوب کننده می باشند. از این رو ممکن است در صورت مصرف روی موهای چرب و خیلی چرب، احساس ناخوشایندی را به فرد القا نمایند. پس می توان نتیجه گرفت، مصرف ماسک مو بعد از حمام برای موهای چرب چندان رایج نیست و محصولات زیادی نیز برای موهای چرب تولید نشده است. 

البته لازم به ذکر است برخی ماسک موهای بعد از حمامی که امروزه وارد بازار شده اند، دارای بافت سبک و فاقد چربی بوده برای موهای چرب نیز قابل استفاده اند، اما در حال حائز محصولات زیادی دقیقا متختص این نوع مو طراحی نشده است.

توصیه می شود افراد دارای موهای چرب مطابق نیاز موهای خود از سایر ماسک موهای معرفی شده استفاده کنند یا در صورت تمایل از یک ماسک موی داخل حمام استفاده نمایند.

 

طرز استفاده ماسک مو بعد از حمام، چگونه به بهترین نتیجه برسیم؟

طریقه استفاده ماسک مو بعد از حمام بسیار آسان است. تنها کافی است پس از استحمام و شستشوی موها با شامپوی مناسب، مقدار مناسبی از ماسک مو را روی ساقه تا نوک موهای مرطوب قرار داده و به آرامی پخش کنید. 

پس از مصرف نیازی به آبکشی موها نمی باشد.

از تماس ماسک مو بعد از حمام، با ریشه موها بپرهیزید.

 

کدام محصول را انتخاب کنم؟ ماسک مو قبل از حمام یا بعد از حمام؟

پس از آشنایی با این مزیت ها شاید از خودتان بپرسید که ماسک مو بعد از حمام خوبه یا داخل حمام؟

شما مصرف کنندگان گرامی می توانید جهت دستیابی به بهترین نتیجه، از هر دو محصول یعنی ماسک مو داخل حمام (نیازمند آبکشی) و خارج حمام (بدون نیاز به آبکشی)، در روتین مراقبت از موی خود استفاده کنید.

 

جمع بندی نهایی تیم علمی داروکده!

در این متن تلاش شد ابتدا خواص و انواع ماسک مو بعد از حمام بیان شود. سپس بهترین برند ماسک مو بعد از حمام مطابق انواع مو و نیاز های مصرف کنندگان، معرفی و به صورت خلاصه بارزترین مشخصات محصولات بررسی شود. طبق این مطالب ماسک مو بعد از حمام، یک محصول مراقبت از مو مرطوب کننده، مغذی، ترمیم کننده و تقویت کننده است که بدون نیاز به آبکشی روی ساقه موهای مرطوب قرار گرفته و تا استحمام بعدی از موها مراقبت می کند. 

لازم به ذکر است امروزه به علت تنوع بالای ماسک موهای بعد از حمام، محصولات منحصر به فرد دیگری (علاوه بر ماسک موهای ذکر شده) نیز در بازار عرضه شده اند که ممکن است مزیت های دیگری داشته باشند. از این در صورت نیاز می توانید پیش از خرید بهترین برند ماسک مو بعد از حمام، جهت کسب راهنمایی های دقیق تر، از طریق مشاوره آنلاین، با تیم علمی داروکده مشورت نمایید.

متن فوق، با هدف ارائه راهنمایی های لازم به کاربران گرامی داروکده، جهت خرید بهترین برند ماسک مو بعد از حمام ارائه گردید. در صورت مفید واقع شدن آن می توانید نظرات خود را به صورت کامنت ذیل مقاله درج نمایید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )