بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده و دکلره شده

بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده و دکلره شده

در این مقاله سعی داریم جهت سهولت انتخاب و خرید، بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده را معرفی کنیم.

نیلوفر هراتی

نویسنده: نیلوفر هراتی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

18 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

18 تیر 1403

1K

eye icon

بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده و دکلره شده

اگر در آینه نگاه کرده اید و متوجه شده اید که موهایتان سلامتی و درخشندگی سابق را ندارند، تنها نیستید. داشتن موهایی خشک و آسیب دیده نگرانی بسیاری از افراد است و ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. در این مقاله قصد داریم عوامل آسیب رسان به مو را شرح داده و جهت بهبود آن، بهترین ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده را به شما عزیزان معرفی کنیم.

آنچه می خوانید عبارت است از:

- به چه موهایی آسیب دیده می گوییم؟
- علل شایع آسیب دیدگی مو
- استفاده از ماسک برای موهای آسیب دیده
- نحوه مصرف ماسک مو برای موهای آسیب دیده
- معرفی بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده

مدت زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

 

به چه موهایی آسیب دیده می گوییم؟

موهای آسیب دیده، موهایی هستند که ساختار طبیعی و شادابی خود را از دست داده اند. این دسته از موها، اغلب خشک، وز و کدر به نظر می رسند؛ به راحتی دچار شکنندگی شده و از نرمی و درخشندگی طبیعی موی سالم برخوردار نیستند. 

برای تشخیص اینکه موهایی آسیب دیده دارید یا نه، تار موهایی را که در طول روز می ریزند، بررسی کنید. اگر تکه های کوچک، کوتاه و شکسته مو می بینید، به این معناست که موهای شما به مراقبت بیشتری احتیاج دارند. همچنین، اگر موهایتان به نحوی گره می خورند که شانه زدن را برایتان سخت کرده اند، موهایی خشک و آسیب پذیر دارید.

 

علل شایع آسیب دیدگی مو

موها می توانند به دلیل عوامل متعددی که مرتبط با سبک زندگی و نحوه مراقبت از پوست و مو هستند، خشک و شکننده شوند. 

این علل آسیب زا عبارتند از:
 

- حالت دهی حرارتی موها

استفاده مداوم از ابزارهایی مانند اتو و سشوار، ساختار پروتئینی مو را ضعیف کرده و آن را مستعد آسیب می کند. بهترین راه این است که اجازه دهید موهایتان در دمای معمولی خشک شوند و یا از سشوار در فاصله دورتری از سر خود استفاده کنید.
 

- استفاده مکرر از ترکیبات شیمیایی

رنگ کردن مکرر موها، صاف و یا فر کردن آن ها با استفاده از مواد شیمیایی، می تواند رطوبت موها را از بین ببرد و آنها را خشک و شکننده کند. برای حفظ سلامت موها بهتر است در فواصل طولانی از رنگ مو استفاده نموده و یا حتی الامکان موهای خود را با استفاده از ترکیبات شیمیایی رنگ نکنید. 

- قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی آسیب رسان 

زندگی در مناطق خشک و سردسیر، قرارگیری بدون محافظت در برابر اشعه فرابنفش نور خورشید و آلودگی های محیطی، همگی می توانند بر سلامت موها اثر بگذارند و آن ها را خشک و بی‌ جان کنند. گذاشتن کلاه و رطوبت رسانی مکرر موها با استفاده از محصولات آبرسان، می توانند مانع از آسیب رسیدن به موها شوند. 
 

- عادات ضعیف مراقبت از مو

شستشوی بیش از حد یا با استفاده از آب خیلی داغ، استفاده از شامپوهای نامناسب، خوابیدن با موهای خیس و بافتن موهای مرطوب، منجر به خشکی و حتی پوسیدگی تارهای مو می شود.

کوتاه نکردن به موقع موها یکی دیگر از کارهایی است که می تواند مانع از بهبود وضعیت تارهای مو شود. داشتن روتین مراقبت از موی مناسب و رسیدگی به موها، نقش موثری در حفظ سلامت تارهای مو دارد. 
 

- استفاده از حالت دهنده های مو

مو برای رشد به رطوبت نیاز دارد و بدون آن خشک، شکننده و آسیب پذیر می شود. محصولاتی که برای فرم دادن و فیکس کردن موها استفاده می شوند، حاوی مواد شیمیایی هستند که ممکن است رطوبت موها را از بین برده و احتمال شکستن آن‌ ها را افزایش دهند. بهتر است استفاده از این فیکساتورها را به حداقل برسانید.
 

- کمبود مواد مغذی

داشتن رژیم غذایی بی کیفیت و عاری از ویتامین ها و ترکیبات مغذی، اثر مستقیمی بر کیفیت رشد مو خواهد داشت. رژیم های عاری از ویتامین های گروه B ،E ،D، آهن و روی نمی توانند به رشد موهایی سالم و قوی کمک کنند. بسیاری از افراد هنگامی که کمبودهای تغذیه ای خود را برطرف می کنند، معمولا متوجه بهبود رشد مو و و برخورداری از موهایی سالم و درخشان می شوند. 

- بستن و آرایش موی نامناسب

سفت بافتن موها و یا محکم بستن آن ها با کش های قیطانی، ممکن است موجب نوعی ریزش مو به نام آلوپسی کششی شود. سفت بستن موها با استفاده از کش و یا محکم زدن سنجاق به سر، موجب آسیب به تارهای مو و فولیکول ها شده و صافی و یکدستی موها را از بین می برد.
 

- استرس

استرس شدید و ناگهانی باعث آسیب به مو و وضعیتی به نام تلوژن افلوویوم می شود. یک شوک یا استرس زیاد ممکن است موجب این شود که ریشه‌ های مو سریع تر به مرحله استراحت چرخه رشد خود برسند؛ البته جای نگرانی نیست؛ چرا که در اغلب موارد هنگامی که استرس از بین رفت، موها دوباره رشد می کنند. 
 

- اختلالات تیروئید

اختلالات تیروئید یکی دیگر از مواردی است که با خشکی و شکستگی مو مرتبط است. افرادی که از اختلال عملکرد غده تیروئید رنج می برند، به دلیل مشکلات هورمونی، اغلب موهای بسیار شکننده، خشک و کدر دارند. در این موارد، تارهای مو ممکن است نازک ‌تر شده و یا افراد متوجه ریزش بیش از حد یا ریزش سکه ای مو شوند.

 

استفاده از ماسک برای موهای آسیب دیده

ماسک مو یکی از بهترین و تاثیرگذارترین محصولاتی است که جهت تقویت و تامین مواد مغذی لازم برای موها طراحی شده و نقش بسزایی در کاهش شکنندگی، تامین رطوبت و نرمی و لطافت تارهای مو دارد. از انواع ماسک مو می‌توان به دو فرم بعد از استحمام و جهت مصرف داخل اشاره کرد که بر حسب اطلاعات مندرج روی بسته بندی محصول، شیوه مصرف متفاوتی دارند. ضمنا در نظر داشته باشید که فرمولاسیون ماسک های مو، فاقد سولفات است و می توان از آن ها برای انواع موهای کراتینه، دکلره و یا رنگ شده استفاده کرد.

 

نحوه مصرف ماسک مو برای موهای آسیب دیده

در صورتی که از ماسک موی داخل حمام (نیازمند آبکشی) استفاده می کنید، بهتر است ابتدا سر و موهای خود را با شامپویی فرموله شده برای موهای خشک و آسیب دیده بشویید. سپس ساقه موها را به مقداری که ترکیبات و مواد مغذی به تمامی نواحی تارها برسد، به ماسک مو مخصوص موهای آسیب دیده آغشته نمایید. بهتر است از تماس ماسک مو با ریشه موها جلوگیری کنید. بعد از گذشت 3 الی 5 دقیقه، موهای خود را به خوبی بشویید.

اگر از ماسک موی بعد از استحمام (بدون نیاز به آبکشی) استفاده می کنید، بعد از خروج از حمام و هنگامی که موها هنوز مرطوب هستند، آن ها را به ماسک مو برای موهای آسیب دیده آغشته نمایید. سپس موها را به آرامی شانه کرده و به حالت دلخواه درآورید.

 

معرفی بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده

1. ماسک موی خشک و آسیب دیده دیپ سنس

- ترکیبات موثر: روغن املا، آرگان، جوانه گندم
- حجم: 250 میلی لیتر
- مناسب مصرف در داخل حمام

 

2. ماسک موی خشک بدون آبکشی اویدرای

- ترکیبات موثر: پروتئین های هیدرولیز شده گندم، سویا و ذرت، روغن های آرگان و بادام، پانتنول و ویتامین E
- حجم: 150 میلی لیتر
- ماسک مو بعد از حمام برای موهای آسیب دیده

 

3. ماسک مو کراتینه آلوئه ورا و آووکادو آردن

- ترکیبات موثر: کراتین هیدرولیز شده، آلوئه ورا، روغن آووکادو، عصاره جو دوسر، پروتئین ابریشم هیدرولیز شده، پانتنول و ویتامین E
- حجم: 150 گرم
- مناسب مصرف در داخل حمام

 

4. ماسک مو مخصوص موهای خشک و آسیب دیده فولیکا

- ترکیبات موثر: زینک گلوکونات، شی باتر، کراتین
- حجم: 100 میلی لیتر
- ماسک مو بعد از حمام برای موهای آسیب دیده

 

5. ماسک با آبکشی موهای آسیب دیده و رنگ شده درم آنجلین

- ترکیبات موثر: کراتین هیدرولیز شده و روغن آرگان 
- حجم: 250 میلی لیتر
- مناسب مصرف در داخل حمام

 

6. ماسک احیا کننده موهای خشک و آسیب دیده نلی

- ترکیبات موثر: عصاره جوجوبا و کراتین
- حجم: 150 میلی لیتر
- طراحی شده برای بعد از استحمام

 

7. ماسک موی خشک و آسیب دیده دافی

- ترکیبات موثر: روغن های آرگان، جوانه گندم، آفتابگردان، ویتامین های B و E
- حجم: 300 میلی لیتر
- ماسک مو بعد از حمام برای موهای آسیب دیده

 

8. ماسک گیاهی موی آسیب دیده بیونیج

- ترکیبات موثر: روغن آرگان و جوانه گندم، دکسپانتنول و عصاره برگ آلوئه ورا
- حجم: 300 و 450 میلی لیتر
- ماسک موی داخل حمام 

 

سخن آخر

داروکده یکی از مراکز فروش بهترین و با کیفیت ترین محصولات مراقبت از پوست و مو و اقلام سلامت محور غیر دارویی است که جهت ارتقا اطلاعات مرتبط با بهداشت و سلامت فردی کاربران خود، مطالبی به روز، علمی و کاربردی را در مجله داروکده منتشر می کند. همچنین جهت سهولت انتخاب و خرید انواع محصولات ارائه شده، امکان مشاوره آنلاین و برقراری تماس تلفنی با داروسازان متخصص و مشاوران متبحر پوست و مو را فراهم کرده تا بتوانید تمامی سوالات خود را برطرف نموده و خریدی به صرفه داشته باشید. 

از آنجایی که به اشتراک گذاشتن نظرات و پیشنهادات شما عزیزان نقش مهمی در بهبود خدمات ارائه شده توسط داروخانه آنلاین داروکده خواهد داشت، از طریق ثبت نظرات خود در ذیل مقاله، ما را در راستای این مهم یاری نمایید.

داروکده از انتخاب خرید تا دریافت محصول در سراسر کشور همواره پشتیبان و همراه شما عزیزان خواهد بود. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )