قوی ترین ماسک مو صاف کننده

قوی ترین ماسک مو صاف کننده

اگر موهای حالت دار یا فر دارید یا به دنبال صاف تر شدن آن ها هستید، ماسک مو صاف کننده و ماسک مو برای موهای فر را در این صفحه از مجله علمی داروکده بخوانید.

سحر زنوزی

نویسنده: سحر زنوزی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

10 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

10 تیر 1403

0

eye icon

قوی ترین ماسک مو صاف کننده

میزان ترشح چربی یا سبوم از غدد چربی یا سباسه، تنها عامل ایجاد تنوع در موی افراد نمی شود؛ به عبارت دیگر، عامل دیگری وجود دارد که سبب گسترش تنوع نوع موها می شود و عبارت موی صاف، موی فر و موی مجعد را خلق می کند. ایجاد این ویژگی ها ناشی از تفاوت در شکل، ساختار و بافت فولیکول های مو است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. در این مبحث قصد داریم به بررسی موهای صاف، موهای فر، ماسک مو صاف کننده و ماسک مو برای موهای فر به طور ویژه بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

فهرست

- چگونه مو های خود را صاف کنیم
- ماسک مو صاف کننده مو
- انواع ماسک مو صاف کننده
- ماسک مو برای موهای فر و مجعد
- ماسک مو برای موهای فر و خشک
- معرفی انواع ماسک مو برای موهای فر
- طرز استفاده از ماسک مو برای موهای فر

مدت زمان تقریبی برای مطالعه: 6 دقیقه

چگونه مو های خود را صاف کنیم

یکی از پرتکرار ترین سوالات کاربران از کارشناسان پوست و مو این است که چگونه موهای خود را صاف و نرم کنیم ؟!؟ پاسخ به این سوال نیازمند شفاف سازی بیش تر درباره موی صاف، موی فر و علت ایجاد آن است.

موی صاف به مویی اطلاق می شود که دارای فولیکول صاف، تارهای با سطح مقطع گرد و قرینه هستند. از طرف دیگر، موی مجعد و فر به مویی گفته می شود که فولیکول های مو به شکل بیضی هستد و تارهایی به فرم غیر صاف، موج دار، S شکل تا فر سیم تلفنی ایجاد می کنند.

چربی تولید شده از غدد سباسه کف سر، دیرتر به انتهای ساقه موی فر می رسد؛ زیرا موهای مجعد و فر به سبب داشتن موج در تارها و حجیم بودن، خود به خود نسبت به موهای صاف، دیرتر چرب می شوند و چربی کف سر دیرتر به آن ها می رسد.

شکل و ساختار فولیکول های مو که مسبب ایجاد موهای صاف و فر هستند، به ژنتیک افراد وابسته است و هیچ راهکاری برای ایجاد صافی قطعی یا فر صد در صد در موی افراد وجود ندارد؛ چون نمی توان در ژن افراد دستکاری کرد.

با این حال، متخصصین پوست و داروسازان فعال در این حوزه با تحقیقات انجام گرفته، به روش هایی برای صاف، حالت دار یا فر شدن تارهای مو دست پیدا کرده اند. در ادامه به بررسی بیش تر هر یک از آن ها پرداخته خواهد شد.

 

ماسک مو صاف کننده مو

یکی از روش های ایجاد صافی در مو، استفاده از ماسک مو صاف کننده مو است. البته قوی ترین ماسک مو صاف کننده نیز صافی صد در صد برای موها ایجاد نمی کند. به طور کلی، موهای خشک، وز، حالت دار یا فر، رطوبت کافی ندارند؛ از این رو، این تارهای مو برای تامین رطوبت مورد نیاز خود، کوتیکول های سطح خود را باز می گذارند تا نیاز خود را رفع کنند و رطوبت کافی دریافت نمایند. 

ماسک مو صاف کننده قوی با بهره گیری از ترکیبات آبرسان، آب از دست رفته مو را تامین می کند. هم چنین، ماسک مو صاف کننده با کمک ترکیبات مرطوب کننده، سدی روی ساقه مو ایجاد می کنند که به بسته شدن کوتیکول ها، صدف مو و رفع وز مو کمک می کند.

بهترین ماسک مو صاف کننده علاوه بر داشتن ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده مانند؛ ویتامین E و دکسپانتنول، از ترکیبات ترمیم کننده و پروتئین هیدرولیز شده مانند؛ کراتین نیز بهره می گیرد. 

بنابراین، یکی از روش ها برای صاف تر شدن مو، استفاده از ماسک موهای صاف روی موهای حالت دار، مجعد و فر است. ماسک مو صاف کننده به طور کلی در دو  نوع صنعتی و خانگی قابل مصرف است که در ادامه مطلب، بیش تر با آن ها، آشنا خواهیم شد.

 

انواع ماسک مو صاف کننده

- ماسک مو صاف کننده صنعتی
- ماسک مو صاف کننده خانگی

 

- ماسک مو صاف کننده صنعتی

تمام محصولات ماسک مو صاف کننده که در مراکز معتبر عرضه محصولات بهداشتی و داروخانه ها عرضه می شوند، در گروه محصولات ماسک مو صاف کننده صنعتی هستند.
 

- ماسک مو صاف کننده خانگی

ماسک مو صاف کننده خانگی به محصولاتی گفته می شود که می توان به کمک ترکیبات موجود در خانه و عطاری، تهیه و مصرف نمود. این ماسک ها در صاف تر شدن ظاهر مو نقش موثری دارند. مانند؛ ماسک موز له شده، عسل، روغن زیتون و ماست

 

ماسک مو برای موهای فر و مجعد

اگر موهایتان حالت دار، موج دار، مجعد یا فر است، ماسک مو برای موهای فر و مجعد مناسب شماست. ماسک موهای فر و مجعد، دارای ترکیباتی هستند که حالت طبیعی و فر مو را حفظ می کنند و موهایی زیبا، درخشان و بدون ایجاد گره پس از مصرف خواهید داشت.

از این گروه از ماسک مو به عنوان ماسک مو برای موهای فر شده برای فرهای موقت یا دائمی هم می توان استفاده کرد.

در ادامه با برخی از بهترین ماسک مو برای موهای فر شده، بهترین ماسک مو برای موهای فر و خشک، بهترین ماسک مو برای موهای فر و وز و بهترین مارک ماسک مو برای موهای فر آشنا خواهیم شد.

ماسک مو برای موهای فر و خشک

فرفری ها نسبت به موهای لخت و صاف، ظاهر خشک تری دارند؛ مگر این که موهایشان را با موس یا روغن چرب کنند. از طرف دیگر، استفاده از ابزارهای حرارتی مثل؛ سشوار، اتو مو، بابلیس، شستشوی زیاد مو و ... سبب کاهش رطوبت طبیعی مو و خشک تر شدن تارها می شود. در چنین شرایطی، میزان تبخیر آب از تارها زیاد است و باز ماندن مداوم کوتیکول های مو و وز شدن تارها را در پی خواهد داشت.

برای رفع این مشکل نیز راهکاری اندیشیده شده است که یکی از آن ها، استفاده از ماسک مو برای موهای فر و وز است. این گروه از ماسک مو، رطوبت مورد نیاز موهای فر را تامین می کنند و با بستن کوتیکول های مو، ظاهر وز را از موهای فرفری می گیرند و جلوه ای زیبا و درخشان به آن می دهند. در ادامه مطلب به معرفی انواع ماسک مو برای موهای فر می پردازیم.

 

معرفی انواع ماسک مو برای موهای فر

- ماسک مو برای موهای فر صنعتی
- ماسک مو برای موهای فر خانگی

 

- ماسک مو برای موهای فر صنعتی

این محصولات برای نگهداری موهای فر بدون خشکی، گره و وز به صورت صنعتی زیر نظر کارشناسان پوست و داروسازی طراحی و در برند های مختلف تولید می شود. مانند؛ 

ماسک مو صاف کننده فولیکا

مزایا:

- مناسب برای موهای شکننده و وزدار
- رفع خشکی و شکنندگی
- بدون نیاز به آبکشی
- 100 میل

 

ماسک مو مورینگا برای موهای فر

مزایا:

- قابل مصرف داخل حمام
- نیازمند به آبکشی
- افزایش دهنده مقاومت تارهای مو
- رفع گره، وز و پیشگیری از مو خوره

 

ماسک مو مغذی با آبکشی موهای وزدار رومینا

 

ویژگی:

- نیازمند به آبکشی
- مناسب برای موهای وزدار
- 200 میلی لیتر

 

کرم مو بدون آبکشی ویتا فریز درمالیفت

 مزایا:

- برای موهای وزدار
- بدون نیاز به آبکشی
- فاقد سولفات
- بطری پمپ دار 150 میلی لیتر

 

ماسک مو مخصوص موهای فر درمالوگ

ویژگی:

- مناسب برای موهای فر و مجعد
- کاهش خشکی و وز
- پیشگیری از گره
- بدون سولفات نیازمند به آبکشی
- بطری پمپ دار 350 میل

 

- ماسک مو برای موهای فر خانگی

ماسک مو برای موهای فر را در خانه نیز می توان تهیه کرد. این گروه از ماسک موی فر با بهره گیری از ترکیبات طبیعی موجود در خانه و قابل تهیه از عطاری قابل استفاده است. برای آشنایی بیش تر با برخی از ماسک مو های خانگی، مقاله "معرفی انواع ماسک مو" در مجله علمی داروکده پیشنهاد می شود.

 

طرز استفاده از ماسک مو برای موهای فر

روش استفاده از ماسک مو به فر یا صاف بودن مو ارتباطی ندارد و به طور کلی یکسان است. پیش از مصرف ماسک مو برای موهای فر به این نکته توجه کنید که روی محصول کدام یک از عبارت های روبه رو درج شده است: نیاز به آبکشی یا بدون آبکشی.

در صورتی که کلمه Rinse یا نیاز به آبکشی را دیدید، پس از مصرف شامپو مناسب موهای خود، ماسک مو داخل حمام را روی ساقه ی موی مرطوب پخش نمائید و طبق دستور محصول، اجازه دهید برای مدت کوتاهی بماند و در پایان، آبکشی کنید.

چنان چه کلمه Leave in را روی بسته بندی مشاهده کردید، پس از استحمام و شامپو و مصرف ماسک مو برای موهای فر روی موهای مرطوب خود، مقداری از ماسک مو برای موهای فر بعد حمام را روی ساقه مو پخش کنید و اجازه دهید باقی بماند.

سخن آخر

داشتن موهایی سالم و درخشان خواسته و آرزوی هر فردی است. مهم نیست موهایتان فر است یا صاف. مهم آن است که موهایی سلامت، خوش حالت، بدون وز و موخوره داشته باشید. لازمه ی داشتن این چنین مو، محافظت از مو در برابر آسیب های احتمالی مثل؛ حرارت، کشش و شست و شوی مکرر است. هم چنین، استفاده از محصولات نرم کننده و ماسک موی صاف و ماسک موی فر در حفظ حالت طبیعی مو موثر است.

برای تهیه ماسک موی صاف و ماسک موی فر، کافیست محصول مورد نظر را در داروخانه آنلاین داروکده بیابید و به سبد خرید خود بیافزائید. پس از ثبت نهایی سفارش و واریز وجه، سفارش خود را در کوتاه ترین زمان از طریق پیک ویژه در تهران و شرکت ملی پست ایران در سایر شهرهای سراسر کشور دریافت نمائید. در تمام مراحل سفارش، واحد پشتیبانی آنلاین داروکده همراه شماست.

چنان چه به راهنمایی های بیش تری درباره ماسک مو نیاز دارید، با واحد مشاوره تلفنی داروکده در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان با تیم علمی مجرب پوست بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که مطالب این مقاله در تیم علمی داروکده گردآوری و نگارش شده است.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )