بهترین مارک قرص امگا 3 بدون جیوه

بهترین مارک قرص امگا 3 بدون جیوه

در این بخش از مجله علمی داروکده به بررسی مزایا و منابع OMEGA 3 و معرفی بهترین قرص امگا 3 بدون جیوه می‌پردازیم.

امیرمسعود مهربانی

نویسنده: امیرمسعود مهربانی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

03 شهریور 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

03 شهریور 1403

665

eye icon

بهترین مارک قرص امگا 3 بدون جیوه

مکمل امگا 3 یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها در بین اقشار مختلف جامعه است. این نوع از اسید چرب غیر اشباع، می‌تواند مزایای متعددی برای بدن فراهم آورد. استفاده از امگا 3 بدون جیوه به منظور ایمنی و اثربخشی بهتر این مکمل، اهمیت بالایی دارد. لذا در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین قرص امگا 3 بدون جیوه خارجی و داخلی بپردازیم و ضرورت مصرف مکمل‌های ایمن را بیش از پیش آشکار سازیم.

اسیدهای چرب امگا 3 (w3) دارای پیوند دوگانه کربن-کربن هستند که سه کربن از انتهای متیل زنجیره فاصله دارند. امگا 3 که گاهی اوقات به عنوان n-3 نیز شناخته می شود، در برخی مواد غذایی مانند دانه کتان، ماهی و همچنین مکمل های غذایی مانند مکمل روغن ماهی وجود دارد. چندین اسید چرب امگا 3 مختلف وجود دارد، اما سه مورد از معروف‌ترین اسید‌های چرب امگا 3 شامل آلفا لینولنیک اسید (ALA)، ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA) می‌باشد.

 

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • امگا۳ برای چی خوبه؟
  • منابع امگا 3
  • ماهی بدون جیوه چیست؟
  • چه کسانی باید قرص امگا 3 بدون جیوه بخورند؟
  • بهترین قرص‌ امگا 3 بدون جیوه

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

امگا۳ برای چی خوبه؟

مکمل‌ امگا تری به ‌خاطر فواید متعدد برای سلامتی‌، به‌ویژه برای سلامت قلب و مغز، به‌طور گسترده شناخته شده‌ است. 

این مکمل ها سرشار از ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند. دریافت این دو اسید چرب از طریق غذا یا مکمل ضروری است زیرا بدن به خودی خود قادر به تولید آنها نیست. 

یکی از مستندترین خواص امگا 3 توانایی آنها در کاهش التهاب است که می‌تواند به کاهش علائم بیماری‌های مزمن مانند آرتریت و بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند. 

مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم OMEGA 3 می تواند سطح تری گلیسیرید، خطر آریتمی و فشار خون را کاهش دهد و به سلامت کلی قلب و عروق کمک کند. 

علاوه بر این، مکمل امگا سه نقش مهمی در عملکرد و رشد مغزی ایفا می کند و برای سلامت شناختی ضروری است. این مکمل‌ها با بهبود خلق و خو و کاهش علائم افسردگی و اضطراب مرتبط هستند. 

فواید قرص امگا 3 برای زنان باردار و جنین نیز مطرح است. این مکمل در رشد مغز جنین کمک کننده بوده و ممکن است خطر اختلالات رشدی را کاهش دهد. 

مکمل‌ امگا 3 با کاهش خطر دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن و حفظ عملکرد شبکیه، از سلامت چشم‌ حمایت می‌کند. 

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد امگا 3 می تواند به افزایش فرآیندهای متابولیک و کاهش تجمع چربی کمک ‌کند. لذا امگا 3 برای کاهش وزن نیز کمک کننده است. 

امگا 3 با بهبود سلامت پوست، کمک به مدیریت شرایطی مانند اگزما و پسوریازیس و کمک به داشتن پوستی سالم و درخشان مرتبط است. 

به طور کلی، مزایای گسترده اسیدهای چرب امگا 3 آنها را به یک جزء ضروری از رژیم غذایی تبدیل کرده است که موجب حفظ سلامت و تندرستی کلی بدن می‌شود.

 

منابع امگا 3

منابع مکمل امگا 3 شامل گزینه های دریایی و گیاهی است. در مورد منابع دریایی بیشتر ماهی ها هستند که به عنوان منبع امگا سه مطرح هستند. لذا معمولا سوالاتی از قبیل «چه نوع ماهی امگا 3 بیشتری دارد؟» در بین افراد مطرح است. در این بخش ماهی هایی که بیشترین میزان امگا 3 را دارند و به عنوان منبع امگا 3 در مکمل‌ها استفاده می‌شوند، ذکر می‌کنیم.

منابع دریایی، غنی از EPA و DHA، عمدتاً ماهی‌های چرب مانند سالمون، خال مخالی، ساردین و آنچوی هستند. این ماهی ها اغلب برای تولید مکمل های روغن ماهی استفاده می شوند. یکی دیگر از منابع دریایی روغن کریل است که حاوی EPA و DHA بوده و ممکن است راحت‌تر توسط بدن جذب شود. 

منابع گیاهی شامل دانه های کتان، دانه های چیا، گردو و دانه های شاهدانه هستند که اسید آلفا لینولنیک (ALA) را تامین می کنند. ALA نوعی از امگا 3 است که بدن تا حدی آن را به EPA و DHA تبدیل می کند. روغن جلبک، مشتق شده از جلبک، منبع گیاهی دیگری است که به ویژه برای گیاهخواران و افراد وگان ارزشمند است.

 

ماهی بدون جیوه چیست؟

یکی از نگرانی های استفاده از مکمل های امگا 3 با منابع دریایی، آلودگی احتمالی جیوه و سایر فلزات سنگین است. ماهی ها می توانند جیوه را در بافت های خود جمع کنند. جیوه به ویژه در گونه های بزرگتر و با عمر طولانی تر، بیشتر وجود دارد. لذا ماهی های کوچک تر مانند ساردین و آنچوی میزان جیوه پایینی دارند. اما به صورت کلی وقتی هر نوع ماهی برای تولید مکمل های روغن ماهی استفاده می شود، خطر آلودگی جیوه وجود دارد. برای کاهش این خطر، تولید کنندگان معتبر مکمل از فرآیندهای تصفیه مانند تقطیر مولکولی برای حذف ناخالصی ها، از جمله فلزات سنگین، از روغن ماهی استفاده می کنند. 

به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود مکمل‌های امگا سه‌ای را انتخاب کنند که توسط سازمان غذا و دارو تأیید شده‌اند. در این صورت، خلوص و میزان جیوه و سایر آلاینده‌های موجود در این مکمل‌ها آزمایش شده است و میزان این آلاینده‌ها کمتر از حد مضر برای بدن انسان خواهد بود.

بنابراین، در حالی که خطر بالقوه آلودگی جیوه در مکمل‌های امگا 3 با منشا دریایی وجود دارد، انتخاب محصولات با کیفیت بالا و آزمایش‌شده می‌تواند به اطمینان از ایمنی و کارایی این مکمل‌ها کمک کند. 

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد جیوه و احتمال وجود آن در مکمل‌های امگا 3 می‌توانید به مقاله «پاسخ به سوالات درباره احتمال وجود جیوه در مکمل های امگا 3» که توسط دکتر شیدا احمدی کولایی ترجمه و تالیف شده است مراجعه نمایید.

 

چه کسانی باید قرص امگا 3 بدون جیوه بخورند 

مکمل‌های امگا 3 بدون جیوه برای گروه‌های خاصی از افراد به دلیل نیازهای خاص سلامتی و آسیب‌پذیری‌هایشان اهمیت ویژه‌ای دارند. 

 

  • قرص امگا۳ بدون جیوه در بارداری و شیردهی

اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه DHA، برای رشد مغز و چشم جنین بسیار مهم هستند. اما قرار گرفتن در معرض جیوه می تواند به سیستم عصبی در حال رشد جنین آسیب برساند. بنابراین، زنان باردار و شیرده باید مکمل‌های امگا 3 عاری از جیوه را برای حمایت از رشد کودک خود مصرف کنند. مصرف هر گونه مکمل از جمله مکمل امگا 3 در دوران بارداری و شیردهی باید زیر نظر پزشک باشد.

 

  • قرص امگا۳ بدون جیوه در کودکان 

کودکان برای رشد مناسب مغزی و رشد فیریکی مناسب به اسیدچرب W3 نیاز دارند. اطمینان از این که مکمل‌های OMEGA-3 فاقد جیوه هستند، کمک می‌کند تا احتمال مشکلات عصبی ایجاد شده به دلیل مصرف جیوه به صفر برسد. توجه به این نکنه ضروری است که مصرف مکمل امگا 3 در کودکان باید زیر نظر پزشک باشد. 

بهترین مکمل امگا 3 بدون جیوه برای کودکان شامل موارد زیر است:

 

- امگا 3 لبرتران آپوویتال: مناسب برای کودکان بالای 4 سال و بزرگسالان

 

 

- اتنتین 3 : مناسب برای کودکان بالای 3 سال و بزرگسالان

 

 

- مگاکید امگا 3: به فرم شربت با پذیرش بهتر

 

 

  • قرص OMEGA 3 بدون جیوه برای افراد با سیستم ایمنی ضعیف

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مانند افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می گیرند یا با بیماری های خودایمنی دست و پنجه نرم می کنند، باید از سموم اضافی مانند جیوه که می تواند باعث استرس بیشتر بدن آنها شود، اجتناب کنند. مکمل های امگا 3 بدون جیوه، فواید امگا 3 را بدون خطر اضافی، برای بدن فراهم می کنند.

 

  • مکمل امگا 3 بدون جیوه برای سالمندان

امگا 3 از عملکرد شناختی و سلامت قلب و عروق پشتیبانی می کند که برای سالمندان حیاتی است. از آنجایی که افراد مسن ممکن است بیشتر مستعد تأثیرات منفی جیوه باشند، استفاده از مکمل‌های خالص شده امگا 3 تضمین می‌کند که بدون به خطر انداختن سلامتی، مواد مغذی لازم را دریافت کنند.

 

 

  • قرص امگا-3 بدون جیوه برای مبتلایان به بیماری های قلبی عروقی

امگا 3 به دلیل فواید آن برای سلامت قلب، از جمله کاهش التهاب و کاهش تری گلیسیرید شناخته شده است. برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی، اجتناب از جیوه که می تواند اثرات مضر قلبی عروقی داشته باشد، بسیار مهم است. لذا مکمل های بدون جیوه معمولا گزینه ایمن تری محسوب می‌شوند.

 

  • مکمل امگا 3 بدون جیوه برای افراد دارای آلرژی به ماهی 

کسانی که نمی توانند ماهی مصرف کنند یا تمایل به مصرف ماهی ندارند (به عنوان مثال، گیاهخواران و وگان ها) می توانند به مکمل های تهیه شده از منابع گیاهی اعتماد کنند که DHA و EPA را بدون خطر آلودگی جیوه برای بدن فراهم می کند.

بنابراین اگر برای شما نیز سوال پیش آمده باشد که بهترین مکمل امگا 3 گیاهی کدام است؟ 

باید گفت یکی از بهترین مکمل‌های امگا 3 بدون جیوه گیاهی هربال امگا 3 بریج اسانس است که از بذر کتان در این مکمل استفاده شده و برای مصرف افرادی که به ماهی حساسیت دارند، یک انتخاب ایده آل به حساب می‌آید.

 

 

در نتیجه برای گروه‌های مختلفی از جامعه، انتخاب مکمل‌های امگا 3 با کیفیت بالا و آزمایش‌شده توسط سازمان‌های معتبر که عدم آلودگی جیوه را تضمین می‌کنند اهمیت بیشتری دارد. لذا در این صورت است که بهره‌مندی از مزایای امگا 3 در عین حفظ سلامت و ایمنی کلی برای بدن اتفاق می‌افتد.

 

در ادامه بهترین مکمل امگا 3 بدون جیوه خارجی و داخلی را معرفی می‌کنیم.

 

بهترین قرص‌ امگا 3 بدون جیوه

تمامی مکمل‌های امگا 3 موجود در داروخانه آنلاین داروکده دارای مجوز سازمان غذا و دارو بوده و میزان جیوه آن در رنج نرمال و غیر مضر برای انسان است. 

 

  • بهترین قرص امگا 3 خارجی بدون جیوه

 

- امگا 3 ویواتیونتحت لیسانس کشور سوئیس

 

 

- امگا فلکس: تحت لیسانس کشور آمریکا

 

 

- امگا 3 مکس 2880 میلی گرمیتحت لیسانس آلمان

 

 

  • بهترین قرص امگا 3 ایرانی بدون جیوه

 

- امگا 3 وانا مکس

 

 

- روغن ماهی امگا 3 بدون جیوه

 

 

سخن پایانی

مکمل‌های امگا 3 برای خواص ضد التهابی و مزایای آنها در سلامت قلبی عروقی، ضروری هستند. با این حال، احتمال آلودگی مکمل امگا 3 به جیوه، خطرات قابل توجهی برای سلامتی به همراه دارد. قرار گرفتن در معرض جیوه می تواند رشد عصبی جنین و کودکان را مختل کند و باعث اختلال عملکرد شناختی و حرکتی در بزرگسالان شود. بنابراین، بسیار مهم است که مکمل‌های امگا 3 به‌طور دقیق آزمایش شده و به‌عنوان فاقد جیوه تأیید شده باشند تا از ایمنی مصرف آن اطمینان حاصل شود. انتخاب مکمل‌های با کیفیت بالا از منابع معتبر می‌تواند این خطرات را کاهش دهد و به افراد این امکان را می‌دهد تا از مزایای اسیدهای چرب امگا 3، بدون اثرات نامطلوب سمیت جیوه بهره‌مند شوند.

داروکده، به عنوان اولین و بزرگترین داروخانه آنلاین کشور مشغول به فعالیت است. این مرکز تمامی محصولات خود را با تضمین ایمنی، سلامت و کیفیت خدمت خریداران عرضه می‌نماید.

تیم علمی فعال در مجله علمی داروکده، متشکل از متخصصین داروسازی و کارشناسان ارشد تغذیه، با ترجمه و تالیف مقالات علمی معتبر، در تلاش هستند تا اطلاعات علمی و کاربردی را در راستای حفظ سلامتی و ارتقای کیفیت زندگی، در اختیار عموم مردم جامعه قرار دهند.

شما عزیزان می‌توانید به منظور خرید بهترین مکمل امگا 3 به سایت داروکده مراجعه کنید و همچنین هر گونه سوال یا ابهام خود در مورد مکمل‌های امگا 3 را در بخش پرسش و پاسخ این مقاله مطرح نمایید تا تیم علمی داروکده در اسرع وقت پاسخگو باشند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )