بهترین قرص کاهش اشتها و چربی سوز

بهترین قرص کاهش اشتها و چربی سوز

در این مقاله از مجله علمی داروکده، به بیان ویژگی‌های قرص کاهش اشتها و چربی سوز، بهترین زمان مصرف این محصولات و معرفی انواع مکمل کاهش اشتها و چربی سوز می‌پردازیم.

مرضیه سادات موسوی

نویسنده: مرضیه سادات موسوی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

05 مهر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

05 مهر 1403

0

eye icon

بهترین قرص کاهش اشتها و چربی سوز

کاهش وزن یکی از دغدغه‌های اصلی بسیاری از افراد در جامعه امروز است. استفاده از مکمل‌های کاهش وزن در کنار رژیم‌های غذایی متنوع و روش‌های مختلف ورزشی، همگی برای کمک به دستیابی به این هدف مورد توجه هستند. مکمل های کاهش وزن، محصولات کاهش اشتها، چربی سوز و محصولات دارای هر دو ویژگی را شامل می شوند.

در این مقاله با انواع مکمل هایی که هر دو اثرات کاهنده اشتها و افزایش متابولیسم را دارند آشنا شده و به معرفی انواعی از بهترین قرص کاهش اشتها و چربی سوز خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • ترکیبات مؤثر در کاهش اشتها و چربی سوزی
  • مزیت قرص چربی سوز و کاهش اشتها ترکیبی
  • قرص چربی سوز و کاهش اشتها را کی بخوریم؟
  • معرفی بهترین قرص کاهش اشتها و چربی سوز

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

کاهش اشتها به معنای کاهش تمایل به خوردن غذا است. این مکانیسم می‌تواند به روش‌های مختلفی بر کاهش وزن موثر باشد. چربی سوزها نیز به طور مستقیم یا غیرمستقیم به افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش چربی بدن کمک می کنند.

اما ترکیباتی که اثرات چربی سوزی و کاهش اشتها همزمان داشته باشند، برای کمک به لاغری و دستیابی به وزن ایده آل بسیار مورد توجه هستند. این ترکیبات معمولاً از منابع طبیعی به دست می‌آیند و مکانیسم‌های مختلفی در بدن دارند.

 

ترکیبات مؤثر در کاهش اشتها و چربی سوزی

در این قسمت به بررسی برخی از ترکیبات شناخته شده با خواص کاهش اشتها و افزایش متابولیسم می پردازیم. لازم به ذکر است که تحقیقات برای شناخت موارد بیشتر در این زمینه همچنان ادامه دارد.
 

- زنجبیل

زنجبیل با نام علمی Zingiber officinale یک گیاه گلدار بومی آسیای جنوب شرقی است که از ریشه خوراکی آن برای مقاصد درمانی داروی گیاهی استفاده می شود.

مطالعات نشان داده اند که مصرف زنجبیل می تواند از طریق افزایش متابولیسم بدن و کاهش التهاب، کالری سوزی را افزایش داده و به کاهش وزن کمک ‌کند.

زنجبیل به کاهش گرسنگی نیز کمک می کند و این امر احتمالا از طریق اثر انتقال دهنده های عصبی نوراپی نفرین و دوپامین اعمال می شود. همچنین برخی مطالعات به نقش زنجبیل در کاهش ولع به شیرینی نیز اشاره کرده اند.

استفاده از زنجبیل در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب با کاهش وزن در بزرگسالان دارای اضافه وزن، تغییرات مثبت در کلسترول، قند خون، فشار خون، پروتئین های التهابی و سلامت کبد همراه بوده است.

- دارچین

دارچین با نام علمی Cinnamomum verum به روش های مختلفی به کاهش وزن کمک می کند. 

دارچین می تواند با تنظیم سطح قند خون و افزایش حساسیت به انسولین، به کنترل اشتها کمک کند. همچنین این ترکیب گیاهی سرشار از فیبر است و از این طریق نیز به ایجاد حس سیری کمک می کند.

مطالعات بر این باورند که سینامالدئید موجود در دارچین تأثیر مستقیمی بر سلول ‌های چربی دارد و به افزایش ترموژنز و چربی سوزی کمک می کند.

یک مطالعه حیوانی نشان داد که دریافت دارچین با وزن کمتر و چربی شکمی کمتری همراه است. با این حال برای اثبات این اثر در انسان، بررسی های بیشتری نیاز است.

- چای سبز

چای سبز حاوی کاتچین است که یک آنتی‌اکسیدان قوی بوده و می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن و کاهش اشتها کمک کند.

کاتچین های چای ممکن است اثرات مطلوبی بر ترکیب بدن انسان داشته باشند. مطالعات نشان می ‌دهند که کاتچین‌ می تواند بر تنظیم‌کننده ‌های متابولیک عصبی غدد درون‌ریز اثر گذاشته و در نتیجه اشتها و مصرف غذا را کاهش ‌دهد.

در یک مطالعه 12 هفته ای در مردان دارای اضافه وزن، مصرف دوز بالاتر (483 میلی گرم در روز) کاتچین چای در مقایسه با دوز پایین تر (118.5 میلی گرم در روز) با کاهش قابل توجهی در وزن بدن، چربی بدن و چربی احشایی همراه بود.

- گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا، یک میوه گرمسیری است که به عنوان مکمل محبوب کاهش وزن شناخته می شود و دارای اثرات کاهش اشتها و افزایش چربی سوزی ترکیبی است.

اثرات کاهش اشتهای گارسینیا احتمالا به دلیل افزایش سطح سروتونین است و خاصیت چربی سوزی آن به وجود ماده فعالی به نام اسید هیدروکسی سیتریک یا HCA بر می گردد که آنزیمی به نام سیترات لیاز (دخیل در تولید چربی) را مهار می کند. البته مطالعات بیشتری در رابطه با اثر HCA بر کاهش وزن و حفظ آن لازم است.

در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با هیدروکسی سیتریک اسید، مطالعه مقاله با عنوان "گارسینیا کامبوجیا، جام مقدس کاهش وزن" تألیف و ترجمه خانم دکتر مهسا یساقی که در مجله علمی داروکده منتشر شده است می تواند مفید باشد و به شما پیشنهاد می شود.

این ترکیب گیاهی علاوه بر کاهش وزن به کنترل سطح قند خون و کلسترول نیز کمک می کند.

 

- قهوه سبز

قهوه سبز نیز به عنوان یک چربی سوز و کاهنده اشتها شناخته می شود. کاهش اشتها به دلیل کافئین موجود در قهوه است که از طریق ایجاد تأخیر در تخلیه معده و اثر بر هورمون های مرتبط با اشتها ایجاد می شود.

کافئین همچنین چربی سوزی را افزایش داده و  از این طریق نیز بر مدیریت وزن اثرگذار است.

مطالعات نشان دادند، افرادی که قهوه سبز مصرف می‌کنند 3 تا 5 پوند بیشتر از افرادی که قهوه سبز مصرف نمی‌کنند، وزن کم کرده‌اند.

- فلفل سیاه

فلفل سیاه حاوی ماده مؤثره کاپسایسین است. محققان بر این باورند که کاپسایسین یک ماده شیمیایی ترموژنیک است و می تواند به افزایش متابولیسم و ​​کاهش اشتها کمک کند.

- مراتریم

مراتریم ترکیبی از عصاره دو گیاه Sphaeranthus indicus و Garcinia mangostana با نسبت مشخص است که برای کمک به کاهش وزن کاربرد دارد.

مراتریم اثرات مثبت مختلفی بر متابولیسم سلول های چربی دارد و از طریق افزایش متابولیسم و چربی سوزی و همچنین سرکوب اشتها به کاهش وزن کمک می کند.

در یک مطالعه بالینی مشاهده شد مصرف 400 میلی گرم مراتریم به مدت 8 هفته می تواند با کاهش وزن، کاهش اندازه دور کمر، بهبود نمایه توده بدنی (BMI) و بهبود پروفایل لیپیدی و قندی (کاهش سطح کلسترول، تری گلیسیرید و سطح قند خون ناشتا) مرتبط باشد.

مزیت قرص چربی سوز و کاهش اشتها ترکیبی

استفاده از مکمل چربی سوز و کاهش اشتها ترکیبی نسبت به مکمل های جداگانه افزاینده متابولیسم و کاهنده اشتها دارای مزایایی است که در این قسمت به برخی از این موارد اشاره می کنیم.
 

  • تسهیل روند کاهش وزن

این مکمل‌ها با ایجاد اثرات سینرژیستی (هم افزایی)، باعث افزایش کارایی در کاهش وزن می‌شوند. به عبارت دیگر، ترکیبات موجود در این مکمل‌ها با همدیگر تعامل کرده و اثرات یکدیگر را تقویت می‌کنند.

همچنین در مکمل‌های ترکیبی، نسبت و ترکیب مواد مؤثره به گونه‌ای تنظیم شده است که بهترین اثر را داشته باشد. در حالی که در مصرف جداگانه مکمل‌ها، ممکن است تداخل بین مواد مختلف وجود داشته باشد یا دوز مصرفی هر یک از مواد بهینه نباشد.
 

  • سهولت استفاده

به جای مصرف چندین مکمل مختلف در طول روز، تنها با مصرف یک مکمل ترکیبی می‌توان به اهداف کاهش وزن دست یافت. این امر به ویژه برای افرادی که مشغله کاری زیادی دارند، بسیار مناسب است.

با کاهش تعداد مکمل‌هایی که باید مصرف شوند، احتمال فراموشی مصرف نیز کاهش می‌یابد.
 

  • کاهش هزینه

در بسیاری از موارد، خرید یک مکمل ترکیبی مقرون به صرفه‌تر از خرید جداگانه چندین مکمل است.

قرص چربی سوز و کاهش اشتها را کی بخوریم؟

تعیین بهترین زمان مصرف قرص کاهش اشتها و چربی‌سوز به عوامل مختلفی از جمله شرایط فردی، نوع ترکیبات موجود در قرص و دستورالعمل‌ شرکت سازنده بستگی دارد. بنابراین توصیه می شود تعیین زمان مصرف مکمل کاهش اشتها و چربی سوز، جهت بهره مندی از حداکثر اثربخشی، توسط پزشک یا متخصص تغذیه صورت گیرد.

به طور کلی توجه به این نکات حائز اهمیت است که برخی از قرص‌ها بهتر است قبل از غذا، برخی دیگر همراه غذا و برخی دیگر بعد از غذا مصرف شوند. این موضوع به نحوه تأثیرگذاری ترکیبات قرص بر هضم و جذب غذا بستگی دارد.

و با توجه به اینکه برخی از ترکیبات موجود در این قرص‌ها ممکن است باعث بی‌خوابی شوند، بهتر است از مصرف آن‌ها نزدیک به زمان خواب خودداری شود.

معرفی بهترین قرص کاهش اشتها و چربی سوز

در این قسمت به معرفی برخی از بهترین محصولات کاهش اشتها و چربی سوز موجود در داروکده می پردازیم:
 

1. ردوکسا نوتراکس

ردوکسا حاوی 400 میلی گرم مراتریم Meratrim در هر کپسول است و از طریق افزایش متابولیسم و چربی سوزی و کاهش اشتهای کاذب به کاهش وزن کمک می کند. این کپسول کاهش اشتها و چربی سوز فاقد سویا، شیر، گندم، گلوتن، تخم مرغ، هرگونه شیرین کننده و نگهدارنده است و توسط شرکت پارس حیان برای استفاده افراد بالای 16 سال تولید شده است.

2. ابستاپ کارن

ابستاپ حاوی ترکیباتی از جمله چای سبز است که درکاهش اشتها و چربی سوزی نقش دارد. علاوه بر چای سبز ترکیبات اخصاصی چربی سوز دیگری همچون ال کارنیتین و کافئین و فیبرهای کاهنده اشتها همچون گلوکومانان، چیتوزان و فیبر سیب نیز در این ترکیب به کار رفته اند. ابستاپ فاقد گلوتن است و برای کمک به بهبود کنترل وزن در افراد بالای 18 سال توسط شرکت داروسازی کارن در ایران تولید شده است.

3. گارسینوفیت بهتا دارو

گارسینوفیت دارای 500 میلی گرم عصاره خشک میوه گارسینیا کامبوجیا در هر کپسول است که بر اساس 300 میلی گرم هیدروکسی سیتریک اسید (HCA) استاندارد شده است. گارسینوفیت برای کمک به مدیریت وزن از طریق کاهش اشتها و چربی سوزی توسط شرکت بهتا دارو آفرینش در ایران تولید شده است.

4. ترمواسلیم

ترمو اسلیم فرآورده طبیعی متشکل از عصاره های گیاهی گارسینیا کامبوجیا، زردچوبه، مورینگا، فلفل دلمه ای، فلفل سیاه و کاری است که در کافئین و ویتامین B3 فرموله شده است. ترمواسلیم از طریق افزایش چربی سوزی و ایجاد احساس سیری به کاهش وزن کمک می کند. این کپسول افزایش چربی سوزی و کاهنده اشتها توسط شرکت آمیتیس نیک دارو در ایران تولید می شود.

5. ردوفیت

ردوفیت، مکمل چربی سوز و کاهش اشتها، حاوی ال کارنیتین، چای سبز، کافئین، فلفل سیاه و فلفل قرمز است که برای استفاده افراد بالای 18 سال توسط شرکت دانش بنیان رضا دارو ساخته شده است.

سخن پایانی

قرص‌ کاهش اشتها و چربی‌سوز ترکیبی می‌تواند به عنوان یک مکمل در کنار رعایت رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی برای کمک به کاهش وزن انتخاب مناسبی باشد. استفاده از این نوع محصولات نسبت به قرص چربی سوز و قرص کاهش اشتها جداگانه مزایایی همچون فراهمی اثرات سینرژیستی و تسهیل کاهش وزن، سهولت استفاده و مقرون به صرفه بودن را همراه دارد.

بهترین زمان مصرف و روش مصرف این دسته از محصولات بهتر است توسط پزشک و یا متخصص تغذیه و براساس شرایط جسمی فرد و ترکیبات به کار رفته در این محصولات تعیین شود.

انواعی از بهترین قرص کاهش اشتها و چربی سوز ایرانی و خارجی در داروخانه آنلاین داروکده موجود و قابل دسترسی هستند. داروکده به عنوان اولین و بزرگترین داروخانه آنلاین کشور، محصولات سلامت محور غیر دارویی را با تضمین اصالت و بهترین قیمت ارائه می دهد.

امیدواریم مقاله "بهترین قرص کاهش اشتها و چربی سوز" برای شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد. هدف ما در مجله علمی داروکده افزایش آگاهی مخاطبان در حیطه سلامت و ارائه پاسخ هایی علمی در رابطه با دغدغه های موجود در این زمینه است. تیم علمی داروکده متشکل از داروسازان متخصص و دانش آموختگان رشته تغذیه به تألیف و ترجمه مقالات پیرامون موضوعات حائز اهمیت در حوزه سلامت می پردازند. در صورت وجود هر گونه پرسش در رابطه با انواع قرص کاهش اشتها و چربی سوز، می‌توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کرده تا تیم علمی داروکده در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )