قوی ترین پمپ بدنسازی

قوی ترین پمپ بدنسازی

در این مقاله ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با مکمل پمپ در بدنسازی و ویژگی‌های آن، به معرفی بهترین برند مکمل پمپ ایرانی و همچنین بهترین مارک مکمل پمپ خارجی در بدنسازی خواهیم پرداخت.

مرضیه سادات موسوی

نویسنده: مرضیه سادات موسوی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 تیر 1403

0

eye icon

قوی ترین پمپ بدنسازی

یکی از دغدغه‌های رایج در میان ورزشکاران یافتن بهترین پمپ بدنسازی است. پمپ بدنسازی از جمله مکمل‌های پیش از ورزش یا اصطلاحا pre-workout است و با توجه به ترکیباتی که دارد به افزایش خون‌رسانی و تغذیه عضلات و در نتیجه ارتقاء عملکرد ورزشی کمک می‌کند. از این رو در افزایش انگیزه ورزشکاران حین تمرین نقش داشته و به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته است.

در مقاله "قوی ترین پمپ بدنسازی" قصد داریم تا ضمن بیان مختصری از اهمیت و ویژگی‌های مکمل پمپ بدنسازی، به بررسی انواعی از بهترین پمپ بدنسازی ایرانی و بهترین مارک مکمل پمپ خارجی پرداخته و راهنمایی کاربردی جهت انتخاب بهترین پمپ بدنسازی ارائه نماییم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

- پمپ بدنسازی برای چیست؟
- بهترین پمپ بدنسازی ایرانی
- بهترین پمپ بدنسازی خارجی

مدت زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
 

پمپ بدنسازی برای چیست؟

با توجه به ترکیبات پمپ بدنسازی که شامل ال سیترولین، آرژنین، بتائین و کراتین است، می توان گفت پمپ بدنسازی قادر است از طریق تحریک افزایش جریان خون به عضله، اکسیژن رسانی و تغذیه عضلات فعال در طول تمرین به افزایش رشد توده عضلانی و افزایش حجم خشک کمک کند. از دیگر خواص پمپ در بدنسازی نیز می توان به نقش کمکی در کاهش خستگی و درد عضلانی، افزایش انرژی، تسریع ریکاوری، افزایش تمرکز حین تمرین و بهبود عملکرد ورزشی اشاره کرد. در مطالعات زمان و طریقه مصرف پمپ بدنسازی به عنوان یکی از مکمل های پیش از ورزش، بین 20 تا 30 دقیقه قبل از تمرین پیشنهاد شده است و بهتر است این مکمل در روزهای غیر تمرین مصرف نشود. در خصوص عوارض پمپ بدنسازی نیز بررسی‌ها نشان داده اند که به طور کلی این مکمل در بدنسازان حرفه ای مکملی ایمن در نظر گرفته می شود، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی همچون گزگز، بی خوابی، سردرد، تهوع، اسهال، افزایش فشار خون و کاهش قند خون نیز دیده شود.

علاوه بر پمپ در بدنسازی، مکمل‌های دیگری نیز در دسته مکمل‌های پیش از ورزش یا pre-workout قرار می‌گیرند. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با این مکمل‌های ورزشی، مطالعه مقاله با عنوان "مکمل های قبل تمرین ترموژنیک" تألیف و ترجمه آقای دکتر کوشا شهیدی که در مجله علمی داروکده منتشر شده است، می تواند مفید باشد و به شما پیشنهاد می‌شود.

در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی انواعی از بهترین برند پمپ بدنسازی ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت.

 

بهترین پمپ بدنسازی ایرانی

1. پمپ سی فایو ریپد ژن استار

این مکمل پیش از ورزش یا pre-workout، که برای کمک به بالا بردن توان، انرژی و تمرکز حین تمرینات پر شدت ورزشی و همچنین به منظور بالا بردن میزان چربی سوزی در افراد بالای 18 سال قابل استفاده است، دارای 80 سروینگ و حاوی ترکیباتی همچون بتاآلانین، آرژنین آلفاکتوگلوتارات، ال کارنیتین، عصاره دانه قهوه سبز، عصاره میوه کاین، عصاره ریشه گیاه کولئوس، ویتامین C، کافئین، تیروزین و ویتامین‌های B9 ،B6 ،B3 و B12 است. وجود ترکیبات گیاهی در فرمولاسیون این پمپ بدنسازی مزیتی برای این محصول محسوب می شود. پمپ C5 ریپد ژن استار با طعم‌دهنده‌های طبیعی آناناس، بلوبری و سیب سبز توسط شرکت ایساتیس دارو پارس در ایران تولید می‌شود.

2. پمپ جی تی سی (Pump GTC) دوبیس

پودر پمپ بدنسازی جی تی سی دوبیس، در کنار گروهی از ویتامین ‌ها حاوی کراتین برای کمک به عضله سازی، تائورین و گلوتامین به منظور کمک به تسریع ریکاوری، ال آرژنین برای تسهیل خون ‌رسانی و تحریک ترشح هورمون رشد و مجموعه‌ای از ترکیباتی همچون ال سیترولین مالات، بتاآلانین، کافئین و آمینواسیدهای شاخه‌دار (BCAA) برای بهبود عملکرد ورزشی است. فرمولاسیون این محصول مناسب استفاده افراد بالای 18 سال است و در طعم‌های پانچ میوه و توتی فروتی برای کمک به پذیرش بهتر ارائه شده است که مزیتی برای این محصول به شمار می‌رود. این پمپ بدنسازی 300 گرمی، توسط صنایع غذایی ایلیا پارس در ایران تولید و عرضه می‌شود.

3. بتا پمپ ویثر

مواد تشکیل دهنده پمپ بدنسازی ویثر نوتریشن که با نام بتا پمپ شناخته می‌شود، شامل بتاآلانین، آرژنین به فرم‌های آرژنین آلفاکتوگلوتارات و آرژنین هیدروکلراید، سیترولین مالات، کراتین مونوهیدرات، کافئین و ویتامین C است. این مکمل پیش از تمرین که علاوه بر اثرات آنتی‌اکسیدانی در کمک به رشد بیشتر بافت‌های عضلانی، تأخیر در خستگی حین تمرینات هوازی و بی‌هوازی، افزایش انرژی و بهبود عملکرد ورزشی نیز نقش دارد، برای استفاده ورزشکاران حرفه‌ای طراحی شده است و با طعم‌های هلو، چندمیوه و لیمو، در قوطی‌های 300 گرمی توسط شرکت عرشیا مکمل در ایران تولید می‌شود.

4. مکس پمپ ساپلند نوتریشن

این پودر پمپ بدنسازی، حاوی کراتین مونوهیدرات، کافئین، آرژنین، تائورین، سیترولین، بتا آلانین و ویتامین C است و علاوه بر کمک به رفع خستگی و افزایش قدرت عضلانی، خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد و به حفاظت از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو کمک می‌کند. مکس پمپ با برند شناخته ‌شده ساپلند نوتریشن در طعم‌های چند میوه، تریپل بری و لیمو و با وزن 600 گرم توسط شرکت عرشیا مکمل در ایران برای استفاده ورزشکاران حرفه‌ای تولید می‌شود.

5. پمپ فانتوم 600 گرمی فانتوم نوتریشن

یکی دیگر از انواع بهترین برند مکمل پمپ ایرانی که در این قسمت به معرفی آن خواهیم پرداخت، پمپ فانتوم 600 گرمی است که توسط شرکت عرشیا مکمل در ایران و با برند فانتوم نوتریشن تولید و عرضه می‌شود. این پمپ بدنسازی، با ترکیباتی از قبیل کراتین، آرژنین، سیترولین، تائورین، بتاآلانین، آرژنین‌آلفاکتوگلوتارات، کافئین و ویتامین C برای افزایش سطح انرژی، به تعویق انداختن خستگی و بهبود عملکرد عضلات و همچنین افزایش تمرکز و ارتقاء عملکرد ورزشی قابل استفاده است.

پس از معرفی برخی از بهترین انواع مکمل پمپ بدنسازی ایرانی، با برخی از بهترین مکمل‌های پمپ که تحت عنوان پمپ بدنسازی خارجی نیز از آنها یاد می‌شود، آشنا خواهیم شد.

 

بهترین پمپ بدنسازی خارجی

1. پری ورک اوت QNT

پودر پمپ بدنسازی پری ورک اوت کیو ان تی، حاوی 33 گرم کربوهیدرات و 15.65 گرم پروتئین در هر 100 گرم در کنار ترکیباتی همچون بتاآلانین، ال آرژنین، کراتین مونوهیدرات، اینولین و ویتامین‌های B6 و B12 است. این مکمل پمپ بدنسازی پیش از ورزش، برای کمک به بهبود عملکرد ورزشی، تراکم سریع عضلات، بهبود استقامت و قدرت عضلانی، کاهش خستگی و تسریع ریکاوری پس از تمرینات ورزشی در افراد بالای 18 سال کاربرد دارد و در طعم میوه قرمز و بدون نمک تحت لیسانس QNT بلژیک و توسط شرکت کیمیا مکمل آراد در ایران تولید می‌شود.

2. وان مور رپ BPI Sports

به عنوان یکی از بهترین مکمل پمپ داروخانه آنلاین داروکده، می توان به پودر وان مور رپ BPI Sports اشاره کرد. این پمپ ورزشی حاوی ال سیترولین (پیش‌ساز اسیدآمینه ال آرژنین)، ال کارنیتین، کافئین، پودر چغندر، تری متیل گلیسرین به فرم بتائین انهیدروز، تئوبرومین، فسفاتیدیل کولین، ان استیل سیستئین، نیاسین یا همان ویتامین B3 و نمک صورتی هیمالیا است و برای کمک به افزایش هوشیاری و تأخیر خستگی و همچنین افزایش انرژی و متابولیسم چربی ‌ها قابل استفاده است. وان مور رپ، در طعم‌های پانچ میوه، چای تمشک و تمشک، بدون رنگ مصنوعی و تحت لیسانس bpi آمریکا و توسط شرکت داروسازی کارن در ایران تولید می‌شود.

3. پری فلایت G6 Sports GNC

پمپ بدنسازی پری فلایت، حاوی سیترولین، کراتین، کارنوزین، بتا آلانین، بتائین، آگماتین، کافئین و تیروزین در کنار ویتامین C و منیزیم به فرم شلات منیزیم کراتین است که جهت کمک به افزایش انرژی، هوشیاری و استقامت فیزیکی در افراد بالای ۱۸ سال قابل استفاده است. این پودر پمپ بدنسازی بدون شکر است و در فرمولاسیون ویژه خود راولسین که ایزومر یوهیمبین است و هوپرزین نیز دارد و با طعم های چند میوه و پرتقال و انبه، تحت لیسانس SDC Nutrition آمریکا و در ایران تولید می شود.

4. هیدراول QNT

هیدراول حاوی بتاآلانین، ال آرژنین، تائورین، سیترولین و کراتین در کنار کافئین و ویتامین های B6 و B12 است که به بهبود عملکرد ورزشی، افزایش قدرت و استقامت عضلانی، کاهش خستگی و افزایش تراکم عضلات کمک کرده و با داشتن عصاره رودیولا می تواند در کمک به کاهش استرس نیز موثر باشد. وجود این عصاره گیاهی، مزیتی برای این محصول به شمار می رود. این مکمل پمپ بدنسازی با طعم لیمو برای استفاده افراد بالای ۱۸ سال، تحت لیسانس QNT بلژیک و توسط شرکت کیمیا مکمل آراد در ایران تولید می شود.

5. پمپ ویوا پاور ( Viva Power)

پمپ بدنسازی ویوا پاور، دارای کافئین، کراتین، گلوتامین، آرژنین، سیترولین، بتاآلانین، آلفالیپوئیک اسید و ترکیباتی همچون زینک، کروم و ویتامین C است که برای کمک به بهبود عملکرد ورزشی، افزایش خون رسانی و افزایش قدرت و حفظ توده عضلانی در سنین بالای ۱۸ سال و با طعم پرتقال در کنار شیرین کننده جهت پذیرش بهتر، تحت لیسانس Vitapharmed سوئیس و توسط شرکت فاریاب دارو در ایران تولید می شود.

سخن پایانی

در این مقاله به سوال پمپ بدنسازی چیست؟ پرداختیم و سپس برای رفع دغدغه ورزشکاران برای یافتن بهترین پمپ بدنسازی، بهترین برند مکمل پمپ ایرانی و خارجی را معرفی کردیم. اما یکی دیگر از چالش های مرتبط با مکمل های ورزشی، تهیه محصول اصل است. خرید پمپ بدنسازی از داروخانه آنلاین داروکده ضمانت اصل بودن را به همراه دارد. چرا که این داروخانه آنلاین با سابقه آغاز فعالیت از سال 1388، از پشتوانه داروخانه حقیقی برخوردار است و دارای مجوزهای لازم برای ارائه محصولات سلامت محور است. قیمت پمپ بدنسازی ایرانی و قیمت مکمل پمپ خارجی نیز که با نظارت سازمان غذا و دارو تعیین شده است، در اغلب مواقع همراه با تخفیف های مناسبی در این داروخانه آنلاین ارائه می شود.

امیدواریم مقاله "قوی ترین پمپ بدنسازی" برای شما حاوی اطلاعات مفیدی باشد. هدف ما در مجله علمی داروکده افزایش آگاهی مخاطبان در حیطه سلامت و ارائه پاسخ هایی علمی در رابطه با دغدغه های موجود در این زمینه است. تیم علمی داروکده متشکل از داروسازان متخصص و دانش آموختگان رشته تغذیه به تألیف و ترجمه مقالات پیرامون موضوعات حائز اهمیت در حوزه سلامت می پردازند. در صورت وجود هر گونه پرسش در رابطه با بهترین پمپ بدنسازی، می‌توانید در بخش نظرات سوال خود را مطرح کرده تا تیم علمی داروکده در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )