قرص آناهیل برای لاغری

قرص آناهیل برای لاغری

در این مقاله از مجله داروکده به بررسی فواید قرص آناهیل و اثرات آناهیل برای لاغری پرداخته و بیشتر با این مکمل گیاهی آشنا می‌شویم.

مریم اکبری کیا

نویسنده: مریم اکبری کیا

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

24 مرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

24 مرداد 1403

83

eye icon

قرص آناهیل برای لاغری

آناهیل برای لاغری! احتمالا تاکنون درباره خواص معجزه‌آسای آناهیل بر تسریع ترمیم و بهبود زخم بعد از جراحی مطالبی به گوشتان خورده باشد؛ اما این تنها دلیل استفاده از این محصول نیست. خاصیت قرص آناهیل برای لاغری شاید اندکی ناآشنا به‌نظر برسد، در این مقاله ضمن بررسی آناهیل و اثرات آن، به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا قرص آناهیل باعث لاغری میشود یا خیر؟

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • آناهیل چیست؟
  • آناهیل برای چیست؟
  • عوارض قرص آناهیل چیست؟
  • قرص آناهیل چه زمانی مصرف شود؟
  • تداخلات دارویی قرص آناهیل
  • خرید قرص آناهیل

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

 

آناهیل چیست؟

کپسول آناهیل که به آن قرص آناهیل نیز گفته می‌شود، حاوی ماده موثره بروملین (Bromelain) است که در ساقه و میوه آناناس یافت می‌شود. بروملین یک آنزیم پروتئولیتیک بوده که در هضم و تجزیه پروتئین موثر است. بروملین به طور گسترده در تسریع بهبود زخم‌ها و کبودی‌های بعد از جراحی موثر است. همچنین در تسریع روند بهبود اسکار‌های پوستی نیز اثرات مثبتی دیده شده است. بروملین به‌عنوان یک ترکیب گیاهی در ساخت مکمل‌های تغذیه‌ای و با هدف کاهش التهاب، ضد ترومبوتیک و فیبرینولیتیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آناهیل برای چیست؟

مطالعات، خواص گسترده‌ای را برای آناهیل بیان کردند. آناهیل به‌خاطر ماده موثره بروملین در دوز 200 میلی‌گرم، می‌تواند در شرایط زیر نقش داشته باشد:


- کاهش درد و تورم

آناهیل به طور گسترده جهت کاهش درد و تورم بعد از آسیب یا جراحی مثل جراحی بینی، جراحی دندان عقل و ... استفاده می‌‎شود. بروملین موجود در آناهیل دارای خاصیت ضد‌التهابی بوده که از طریق مهار پروستاگلاندین‌های پیش‌التهابی در کاهش التهاب و درد نقش دارد. بروملین همچنین در آرتریت که در آن، التهاب عامل اصلی ایجاد درد است، بسیار کمک کننده است. بروملین از طریق تجزیه‌ پروتئین‌هایی که در التهاب و تورم موثرند، موجب کاهش تورم در محل آسیب یا جراحی می‌شود. دیده‌ شده برای بهبود گرفتگی و آسیب عضلانی بعد از فعالیت‌های ورزشی، آناهیل می‌تواند اثرات مثبتی از خود نشان دهد. 

خواص آناهیل فقط محدود به تسریع بهبود زخم و التهاب نیست. این محصول در جلوگیری از ریزش مو، عفونت واژن و لاغری نیز کمک‌کننده است که در ادامه این اثرات را دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

 

- قرص اناهیل برای ریزش مو

تاکنون مطالعه‌ای ارتباط مستقیم بین ریزش مو و مصرف آناهیل را اثبات نکرده است. اما آناهیل از مسیر‌های غیر‌مستقیم می‌تواند در تقویت سلامت پوست کف سر و به دنبال آن فولیکول مو مفید باشد. برای مثال آناهیل با بهبود تجزیه و جذب پروتئین و به دنبال آن بهبود جریان خون موجب تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو می‌شود. همچنین در مواردی دیده شده که آناهیل به کاهش هورمون DHT (دی هیدرو تستوسترون) کمک کرده و به دنبال آن ریزش مو هورمونی را در مردان کاهش می‌دهد. با این حال، به مطالعات بیشتری در زمینه اثرات هورمونی آناهیل نیاز است. برای جلوگیری از ریزش مو بهتر است از محصولات تخصصی‎تر استفاده کنید. بدین منظور، می‌توانید از محصولات مکمل پوست مو و ناخن موجود در داروکده دیدن نمایید. 

- قرص آناهیل برای عفونت واژن

آناهیل به‌دلیل خاصیت ضد ‌التهابی و ضد‌ میکروبی، در بهبود سلامت واژن نیز قابل استفاده است. به‌نظر می‌رسد در بیماری‌هایی مثل واژینیتی (vaginity) می‌تواند اثرگذار باشد. همچنین در تعدادی از مطالعات نشان داده شده که در عفونت‌های خفیف واژینال، آناهیل می‌تواند کمک‌کننده باشد. بهتر است آناهیل در کنار درمان‌های بالینی استفاده شود و مصرف آن به تنهایی برای درمان عفونت واژن اثر‌بخشی چندانی نخواهد داشت. 

 

- آناهیل برای لاغری

امروزه یکی از راهکار‌های کاهش وزن، استفاده از مکمل‌های لاغری است. به‌نظر می‌رسد که نقش آناهیل در کاهش وزن به صورت چند بعدی باشد. بدین صورت که بروملین موجود در آناهیل با عملکرد آنزیمی پروتئولیتیکی خود، منجر به تسریع شکستن مولکول‌های پروتئین شود که به‌دنبال آن سرعت هضم و متابولیسم بدن افزایش ‌می‌یابد. همچنین بروملین دارای خاصیت ضد التهابی است که با کاهش التهابات سیستمیکی منجر به کاهش وزن می‌شود، چرا که التهاب مستقیما با چاقی و عفونت‌های متابولیک مرتبط است. مطالعات تئوری بیان می‌کنند که خاصیت ضد التهابی این آنزیم در بهبود شرایط مرتبط با افزایش وزن موثر است. همچنین با کاهش عفونت‌های گوارشی و بهبود عملکرد روده، می‌تواند موجب تنظیم هورمون‌های مرتبط با کنترل اشتها شود. 

اگر چه مطالعاتی وجود دارد که به اثرات ضد چاقی بروملین پرداخته اما این مطالعات کافی نیست. چرا که بسیاری از آن‌ها دارای محدودیت‌هایی از جمله جامعه هدف کوچک، مدت مطالعه کوتاه و حتی گاهی بدون وجود گروه کنترل انجام شده است. برای اثبات اثر ضد چاقی بروملین موجود در آناهیل نیاز به مطالعات گسترده‌تر و استاندارد‌‌تر است. جهت لاغری توصیه می‌شود، از محصولات تخصصی‌تر برای کاهش وزن، مثل مکمل‌های کاهش اشتها و یا چربی‌سوزی موجود در سایت داروکده دیدن نمایید، همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایر مکمل‌های کاهش وزن می‌توانید به مقاله آشنایی با مکمل‌های کاهش وزن تالیف و ترجمه دکتر کوشا شهیدی در مجله داروکده مراجعه کنید.

عوارض قرص آناهیل چیست؟

آناهیل برای بسیاری از افراد فاقد اثرات جانبی بوده و مصرف طولانی‌مدت آن تا یک سال ایمن است. اما در بعضی افراد، اثراتی مثل ناراحتی گوارشی، اسهال و ضربان قلب بالا گزارش شده است. 

مصرف این کپسول برای افرادی که حساسیت به آناناس، کرفس، هویج، رازیانه دارند، باعث بروز واکنش‌های آلرژیک و علائم آسم مانند مشکلات تنفسی، کهیر و خارش پوست می‌شود.

 

قرص آناهیل چه زمانی مصرف شود؟

بر طبق داده های حاصل از مطالعات، مصرف بروملین 80 تا 400 میلی‌گرم در هر وعده، دو تا سه بار در روز توصیه می‌گردد. از آن جایی که در هر کپسول آناهیل، 200 میلی گرم ترکیب بروملین وجود دارد، این مقدار با مقادیر ذکر شده در پژوهش‌های علمی کاملا مطابقت دارد. از این رو بهتر است، مطابق روش مصرف پیشنهادی توسط شرکت سازنده سلامت پرمون امین، روزانه 1 تا 3 کپسول آناهیل، یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا مصرف گردد.

 

تداخلات دارویی قرص آناهیل

داروهایی که ممکن است با بروملین موجود در آناهیل تداخل داشته باشند، شامل موارد زیر هستند:

  • داروهای ضد انعقاد: بروملین موجب جلوگیری یا کاهش زمان انعقاد خون می‌شود. بنابراین استفاده از دارو‌های رقیق‌کننده موجب کاهش زمان انعقاد خون و افزایش خونریزی می‌‍‌شود. دارو‌های رقیق‌کننده شامل: وارفارین، آسپرین، کلوپیدوگرل، هپارین، دیکلوفناک، ایبوبروفن، ناپروکسن و... است.

  • آنتی‌بیوتیک‌ها: بروملین ممکن است موجب ایجاد اختلال در جذب آنتی‌بیوتیک‌ها شود. دیده شده استفاده از بروملین در کنار آموکسی‌سیلین و تتراسایکلین موجب اثر بیشتر و بروز شدید‌تر عوارض جانبی دارو می‌شود.

 

سوالات متداول

1- آیا قرص آناهیل باعث لاغری میشود؟

آناهیل به تنهایی موجب لاغری نمی‌شود و جزو مکمل های تخصصی کاهش وزن نیست اما اثراتی از کاهش وزن در مکانیسم عمل آن دیده شده است. برای کاهش وزن علاوه بر مصرف آناهیل به رژیم غذایی و محدودیت کالری در کنار ورزش نیاز است. 

2- قرص آناهیل چه زمانی مصرف شود؟

توصیه می‌شود روزانه 1 الی 3 کپسول آناهیل با فاصله یک ساعت قبل یا دو ساعت بعد از غذا مصرف شود. 

 

کلام آخر

امروزه لاغری و تناسب اندام دغدغه بسیاری از افراد است. از همین رو مردم به‌دنبال مکمل‌های لاغری هستند تا روند کاهش وزن سریع‌تری داشته باشند. مطالعاتی اثرات آناهیل برای لاغری را نشان داده، اما همچنان نیازمند مطالعات با استاندارد‌های بالاتری برای اثبات این گفته هستیم. آناهیل اغلب برای مصارف ترمیمی خریداری می‌شود اما به خاطر خاصیت پروتئولیتیک بروملین (ماده‌ موثره کپسول آناهیل)، گفته می‌شود که می‌توان از قرص آناهیل برای لاغری نیز استفاده کرد. توصیه می‌شود آناهیل یا هر مکمل دیگری که برای لاغری استفاده می‌شود، در کنار رژیم غذایی و فعالیت ورزشی مناسب، استفاده شود تا اثربخشی بهتری داشته باشد.

داروکده به عنوان اولین داروخانه آنلاین دارای فروش اینترنتی محصولات سلامت محور با مجوز رسمی از دانشگاه علوم پزشکی ایران است. داروکده، با تکیه بر اعتماد همراهان محترم به دریافت نماد اعتماد الکترونیک پنج ستاره از مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت معدن و تجارت گردیده است.

تحویل سفارش شما از داروکده در کوتاه‌ترین زمان ارسال و با بسته‌بندی استاندارد صورت می‌گیرد. همچنین ارائه مشاوره‌های علمی به شما عزیزان توسط تیم علمی داروکده متشکل از داروسازان مجرب و کارشناسان ارشد تغذیه صورت می‌گیرد. شما می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره‌ای، به صورت آنلاین، با تیم علمی داروکده در ارتباط باشید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )