معرفی برترین مکمل های پروتئین وی برای چربی سوزی و عضله سازی

معرفی برترین مکمل های پروتئین وی برای چربی سوزی و عضله سازی

در این قسمت از مجله داروکده به بررسی پروتئین وی برای چربی سوزی خواهیم پرداخت.

زهره رضایی سرلک

نویسنده: زهره رضایی سرلک

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

13 خرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

13 خرداد 1403

1K

eye icon

معرفی برترین مکمل های پروتئین وی برای چربی سوزی و عضله سازی

مصرف پروتئین وی برای چربی سوزی و عضله سازی یکی از مهم ترین اهداف افراد ورزشکار به ویژه بدنسازان از مصرف مکمل‌های پروتئین وی است. 

طیف گسترده مکمل‌های پروتئینی موجود در بازار، انتخاب یک مکمل با کیفیت مطلوب و اثر بخشی بالا را برای اکثر افراد بسیار دشوار کرده است. از همین رو در این مقاله از مجله داروکده بر آن شدیم تا با بررسی چگونگی اثر پروتئین وی برای چربی سوزی و معرفی بهترین پروتئین وی برای چربی سوزی، گامی مثبت در جهت افزایش اطلاعات کاربران در این زمینه برداریم.

آنچه در این مقاله می‌خوانیم:

- پروتئین وی چیست؟
- پروتئین وی برای چربی سوزی
- پروتئین وی و کاهش اشتها
- پروتئین وی و افزایش متابولیسم
- پروتئین وی و کاهش چربی شکمی
- پروتئین وی و مدیریت وزن
- بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای چربی سوزی

مدت زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

 

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی ترکیبی متشکل از آسید‌های آمینه است که از پروتئین آب پنیر به دست می‌آید و به دلیل نقشی که در افزایش توده عضلانی و افزایش حجم خشک بدن دارد، به یکی از مکمل‌های مورد علاقه ورزشکاران تبدیل شده است. پروتئین وی بر اساس نحوه پردازش به 3 دسته کنسانتره، پروتئین وی ایزوله و هیدرولیز شده تقسیم می‌شود. 

عمده‌ترین تفاوت انواع پروتئین‌های وی از نظر محتوای پروتئین، طعم، قابلیت هضم و قیمت است. به عنوان مثال فرم کنسانتره علاوه بر داشتن 70 تا 80 درصد پروتئین، حاوی قند لاکتوز و چربی نیز است و نسبت به 2 فرم دیگر طعم بهتر و قیمت کمتری دارد. پروتئین وی ایزوله حاوی پروتئین بالاتر (90 درصد) است، لاکتوز و چربی کمتری دارد و فاقد مواد مغذی موجود در فرم کنسانتره است. پروتئین وی هیدرولیز شده نیز نسبت به کنسانتره و ایزوله دارای هضم راحت‌تر و جذب سریع‌تر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع مکمل‌های پروتئین وی موجود و تفاوت‌های آن‌ها، می توانید به مقاله "مقایسه ی مکمل های پروتئینی Whey موجود در بازار" تالیف و ترجمه دکتر کوشا شهیدی مراجعه نمایید.
 

پروتئین وی برای چربی سوزی

یکی از سوالات رایج کاربران هنگام تهیه پروتئین وی این است که آیا "آیا پروتئین وی باعث لاغری می‌شود؟" نتایج مطالعات نشان داده‌اند که چنانچه پروتئین وی متناسب با کالری دریافتی روزانه مصرف شود، می‌تواند در کمک به کاهش وزن موثر باشد. در ادامه مطلب به بررسی جامع‌تر تاثیر پروتئین وی برای لاغری خواهیم پرداخت.
 

- پروتئین وی و کاهش اشتها

نتایج حاصل از مطالعات مختلف نشان داده‌اند که افزایش پروتئین مصرفی با ترشح هورمون‌های موثر در سیری (GLP-1 و PYY)، منجر به افزایش احساس سیری و کاهش گرسنگی در طول روز می‌شوند.
 

- پروتئین وی و افزایش متابولیسم

رعایت یک رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا به ویژه زمانی که با تمرینات قدرتی همراه شود، می‌تواند منجر به افزایش توده عضلانی شود. از آنجایی که توده عضلانی به افزایش متابولیسم کمک می‌کند، از همین رو عضله سازی یک راه عالی برای بالا بردن میزان متابولیسم، کاهش وزن و چربی سوزی است.

علاوه بر این، رژیم‌های غذایی با کالری بسیار پایین ممکن است منجر به از دست دادن حجم عضلانی شوند. کاهش حجم عضلانی با کاهش متابولیسم در بسیاری از مواقع می‌تواند باعث اختلال در روند کاهش وزن و ثابت ماندن وزن شود. بنابراین، در چنین مواقعی با افزایش پروتئین دریافتی می‌توان از استپ وزنی پیشگیری نمود.
 

- پروتئین وی و کاهش چربی شکمی

نتایج یک مطالعه نشان داد که رعایت یک رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا در بانوان با وزن متوسط ​​اما درصد چربی بدن بالا، منجر به کاهش 1.4 کیلوگرم توده چربی و حدود 2.2 سانتی‌متر دور کمر شد.  با این حال، تایید نهایی تاثیر پروتئین وی برای چربی سوزی شکم نیاز به تحقیقات بیشتر با جامعه آماری بالاتر است.
 

- پروتئین وی و مدیریت وزن

بررسی‌های علمی نشان داده‌اند که مصرف پروتئین بالاتر از 25 تا 30 گرم در هر وعده غذایی، علاوه بر کمک به کاهش وزن به مدیریت وزن و پیشگیری از برگشت وزن کمک می‌کند، منتها تایید قطعی این موضوع نیازمند مطالعات بیشتری است.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای چربی سوزی

اثربخشی پروتئین وی علاوه بر نوع برند مورد استفاده، به زمان مصرف آن نیز بستگی دارد. جهت کاهش اشتها توصیه می‌شود پروتئین وی را در میان وعده‌ها استفاده نمایید. هم چنین تحقیقات علمی نشان می‌دهند که مصرف پروتئین وی در صبحانه می‌تواند در کمک به کنترل اشتها و کاهش میل به ریزه خواری در طول روز موثر باشد. بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای چربی سوزی و عضله سازی نیز 15 دقیقه تا 1 ساعت پس از تمرینات ورزشی است. 

تا اینجا به بررسی اثر پروتئین وی برای چربی سوزی پرداختیم. اما سوالی که در این قسمت بسیار مطرح می‌شود این است که "بهترین پروتئین وی برای چربی سوزی چه نوعی است؟

همانطور که در مطالب پیشین ذکر شد، 3 نوع اصلی پروتئین وی شامل کنسانتره، ایزوله و هیدرولیز شده است. از آنجا که فرم ایزوله حاوی پروتئین بیشتر و حداقل میزان چربی است، بنابراین بهترین نوع پروتئین وی برای چربی سوزی، کاهش وزن و هم‌چنین مناسب دوران کات است. علاوه بر این، از آنجا میزان لاکتوز فرم ایزوله بسیار کم است، قابل استفاده در افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز نیز است. در ادامه مطلب به معرفی چند نمونه از بهترین مکمل‌های پروتئین وی ایزوله موجود در داروکده خواهیم پرداخت.
 

1. ایزو گلد ژن استار

- ساخت ایران
- سایز 910 گرم
- فاقد طعم و دارای حداقل میزان کربوهیدرات و چربی

 

2. پروتئین وی ایزوله BPI

- تحت لیسانس آمریکا
- سایز 2208 گرم
- با طعم‌های کیک شکلاتی، کوکی وانیلی، کوکی کرم و آبنبات کره بادام زمینی

 

3. وی پروتئین ایزوله ویثر نوتریشن

- ساخت ایران
- سایز 2270 گرم
- فاقد گلوتن و با طعم ‎های شکلاتی و موزی

 

4. اولترا ایزو وی یونیورسال نوتریشن

- تحت لیسانس آمریکا
- سایز 907 گرم
- با طعم‌های شیک شکلاتی و وانیلی

 

5. ایزو وی دوبیس

- ساخت ایران
- سایز 1500 گرم
- با طعم شکلات

 

6. ایزو وی کارن (PNC)

- ساخت ایران
- سایز 912 گرم
- حاوی طعم های بیسکویت، پرتقالی و موزی

 

7. وی ایزوله ساپلند نوتریشن

- ساخت ایران
- سایز 908 گرم
- با طعم‌ شکلاتی

 

سخن پایانی

در این مقاله از مجله داروکده به بررسی پروتئین وی برای چربی سوزی پرداختیم و دانستیم که مصرف پروتئین وی در صورتی که متناسب با کالری دریافتی روزانه باشد، از طریق کاهش اشتها، افزایش توده عضلانی و افزایش متابولیسم می‌تواند در کمک به کاهش وزن موثر باشد. مکمل‌های پروتئین وی را می‌توانید با تضمین اصالت کالا و تاریخ انقضای معتبر از داروخانه آنلاین داروکده تهیه نمایید.

 امیدواریم که خواندن مقاله "معرفی برترین مکمل های وی برای چربی سوزی و عضله سازی" به شما در انتخاب پروتئین وی مناسب برای کاهش وزن کمک کرده باشد. شما کاربران گرامی می‌توانید سوالات و نظرات خود را در ارتباط با پروتئین وی برای لاغری، در قسمت پرسش و پاسخ این مقاله مطرح نمایید. تیم علمی داروکده که متشکل از متخصصین داروساز و دانش آموختگان علوم تغذیه و رژیم درمانی هستند، در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )