بهترین قرص سی ال ای برای چربی سوزی و کاهش وزن

بهترین قرص سی ال ای برای چربی سوزی و کاهش وزن

در این مقاله به معرفی سی ال ای و بررسی فواید و عوارض آن پرداختیم و در نهایت بهترین قرص سی ال ای برای چربی سوزی و کاهش وزن را معرفی کردیم.

دریا خسروی نیا

نویسنده: دریا خسروی نیا

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

15 مرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

15 مرداد 1403

1K

eye icon

بهترین قرص سی ال ای برای چربی سوزی و کاهش وزن

در مسیر رسیدن به وزن سالم، عوامل زیادی باید در نظر گرفته شوند. در واقع حفظ وزن یک فرآیند چندوجهی است که مهم‌ترین رکن‌های آن، ورزش منظم و رژیم غذایی متعادل است. با این حال، گاهی ممکن است متخصص تغذیه استفاده از برخی روش‌های کمکی را نیز در کنار این دو به ما توصیه کند تا روند تنظیم وزن با سرعت و عملکرد بهتری پیش برود.

استفاده از مکمل‌های غذایی، رژیمی و ورزشی، از ساده‌ترین و کم‌خطرترین این روش‌ها است. اگرچه مکمل‌ها راه حلی معجزه‌آسا در طی این مسیر نیستند اما می‌توانند به ما در سوزاندن چربی و کاهش وزن کمک کنند. یکی از مکمل‌هایی که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده، اسید لینولئیک کنژوگه یا CLA (سی ال ای) است.

مکمل سی ال ای با عنوان قرص چربی سوز CLA یا قرص لاغری سی ال ای در بین عموم شناخته می‌شود. در این مقاله، به بررسی نحوه عملکرد CLA و بهترین مکمل‌های CLA برای سوزاندن چربی و کاهش وزن خواهیم پرداخت.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • قرص چربی سوز CLA چیست؟

  • فواید قرص چربی سوز CLA

  • عوارض قرص CLA چیست؟

  • نحوه مصرف قرص چربی سوز CLA

  • معرفی بهترین قرص سی ال ای

مدت زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

 

قرص چربی سوز CLA چیست؟

اسید لینولئیک کنژوگه (CLA) یک ترکیب اسید چرب چندغیراشباع است که به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می‌شود. این اسید چرب به خانواده اسیدهای چرب امگا۶ تعلق دارد و به دلیل ساختار مولکولی خاص خود، از سایر اسیدهای چرب لینولئیک تمیز داده می‌شود.

سی ال ای به طور طبیعی در محصولات حیوانی به خصوص گوشت و محصولات لبنی گاو، گوسفند و بز، یافت می‌شود. همچنین امروزه مکمل سی ال ای نیز در دوزها و اشکال مختلف تولید شده و از طریق داروخانه‌ها در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. اکثر مکمل‌های سی ال ای تولید شده توسط شرکت‌های دارویی، حاوی 1000 میلی‌گرم CLA است و به همین دلیل به آن قرص چربی سوز CLA 1000 نیز گفته می‌شود. سی ال ای موجود در مکمل‌ها معمولا از روغن آفتاب گردان و گلرنگ گرفته می‌شود. اکثر افراد از مکمل سی ال ای برای کاهش وزن استفاده می‌کنند به طوری که آن را با عنوان قرص چربی سوز CLA و یکی از محبوب‌ترین مکمل‌های کاهش وزن می‌شناسند.

در ادامه فواید و عوارض قرص چربی سوز CLA را بررسی کرده و به معرفی بهترین قرص سی ال ای خواهیم پرداخت.

فواید قرص چربی سوز CLA

سی ال ای به واسطه خواصی که دارد، می‌تواند فواید بی‌شماری برای مصرف کنندگان داشته باشد. در زیر به مهم‌ترین کاربردهای قرص چربی سوز CLA اشاره می‌کنیم.

  • کاهش چربی بدن

یکی از شناخته‌شده‌ترین فواید CLA کمک به کاهش چربی بدن است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف CLA می‌تواند باعث کاهش درصد چربی بدن شود. این خاصیت می‌تواند برای افرادی که به دنبال کاهش وزن و بهبود ترکیب بدنی هستند مفید باشد.

 

  • افزایش توده عضلانی

سی ال ای ممکن است به افزایش توده عضلانی کمک کند. برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف قرص لاغری سی ال ای می‌تواند باعث افزایش حجم عضلات، به ویژه در افراد ورزشکار شود.

  • اثرات ضد التهابی

سی ال ای دارای خواص ضد التهابی است. این خاصیت می‌تواند در پیشگیری و مدیریت بیماری‌های التهابی مفید باشد.

 

  • تقویت سیستم ایمنی

سی ال ای به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این خاصیت می‌تواند از بدن در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت کند.

 

  • خواص ضد سرطانی

سی ال ای یک ترکیب آنتی‌اکسیدانی است و برخی تحقیقات نشان داده‌اند که ممکن است دارای خواص ضد سرطانی باشد. CLA می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را مهار کند و به پیشگیری از برخی انواع سرطان‌ها کمک کند.

 

  • بهبود کنترل قند خون

مطالعات نشان داده‌اند که CLA می‌تواند باعث بهبود حساسیت به انسولین شود. لذا به بهبود کنترل قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک می‌کند.

عوارض قرص CLA چیست؟

به طور کلی قرص چربی سوز CLA از جمله مکمل‌های لاغری ایمن است که مصرف مقادیر مجاز آن در اکثر افراد عارضه جانبی جدی ندارد.

از شایع‌ترین عوارض سی ال ای که ممکن است در برخی افراد رخ دهد می‌توان به مشکلات گوارشی از قبیل نفخ، اسهال و درد شکمی، سردرد و خستگی اشاره کرد.

همچنین در برخی از مطالعات حیوانی، مصرف مقادیر بیش‌ازحد و طولانی مدت سی ال ای با مقاومت به انسولین، کبد چرب و افزایش چربی خون همراه بوده است. با این حال برای تایید یا رد صحت این موضوع نیاز به انجام مطالعات بالینی انسانی است و نمی‌توان در این مورد با قطعیت نظر داد.

دوز توصیه شده برای سی ال ای بین 3 تا 6 گرم در روز است. برای پیشگیری از هرگونه عوارض جانبی ناخواسته توصیه می‌شود از مصرف مقادیر بیش‌تر از حد مجاز، بدون نظر پزشک، خودداری شود. به طور کلی بهتر است قبل از مصرف مکمل‌ها با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنیم. همچنین افرادی که به بیماری‌های گوارشی، کبدی، دیابت و بدخیمی مبتلا هستند باید قبل از مصرف قرص چربی سوز CLA با پزشک مشورت نمایند.

نحوه مصرف قرص چربی سوز CLA

بهترین زمان خوردن قرص CLA همراه با وعده‌های غذایی اصلی است. مصرف سی ال ای با صبحانه، ناهار و شام به کاهش بروز عوارض گوارشی، بهبود جذب سی ال ای و بهبود اثربخشی آن کمک می‌کند.

دوز ایمن و توصیه شده برای CLA بین 3 تا 6 گرم در روز است. بهتر است این مقدار در دوزهای منقسم در طول روز مصرف گردد.

 

معرفی بهترین قرص سی ال ای برای چربی سوزی و کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید به هنگام تهیه مکمل‌ها از جمله قرص چربی سوز CLA در نظر داشته باشیم، اطمینان از اصالت محصول است. استفاده از محصولات غیر اصل، بدون تاریخ انقضا و بدون برند مشخص و معتبر، می‌تواند باعث آسیب‌های جبران‌ناپذیر برای فرد گردد.

در این قسمت برخی از بهترین مکمل‌های سی ال ای را معرفی می‌کنیم تا به شما در انتخاب و تهیه مکمل سی ال ای کمک کنیم.

سی ال ای یوروویتال 1000 میلی گرم

سی ال ای یوروویتال 1000 میلی گرم یکی از بهترین مکمل‌های سی ال ای در حال حاضر است. این محصول تحت لیسانس Euro OTC Pharma UK Ltd است که در ایران توسط شرکت حکیمان طب کار تولید می‌شود. این محصول در هر کپسول نرم ژلاتینی حاوی 1000 میلی‌گرم سی ال ای است.

سی ال ای کارن 1600 میلی گرم

سی ال ای کارن 1600 میلی گرم محصول شرکت نام آشنای کارن در ایران است. این محصول در هر کپسول حاوی 800 میلی‌گرم سی ال ای است و طبق توصیه شرکت سازنده تا 6 عدد در روز نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سی ال ای برونسون 1000 میلی گرم

سی ال ای برونسون 1000 میلی‌گرم محصول شرکت داروسازی گیتی سلامت آریا در ایران است. این محصول در هر سافت ژل حاوی 1000 میلی‌گرم CLA است. همچنین محصول دیگری از همین شرکت با نام سی ال ای 1500 میلی گرم برونسون نیز تولید شده است که در هر سافت ژل حاوی 1500 میلی‌گرم روغن گلرنگ (حاوی 75-85 درصد CLA) است

سی ال ای پلاس ال کارنیتین 90 عددی

سی ال ای پلاس ال کارنیتین فانتوم نوتریشن محصول شرکت عرشیا مکمل آریا در ایران است. این محصول در هر قرص حاوی 390 میلی‌گرم CLA و 100 میلی‌گرم ال-کارنیتین تارترات است. این محصول علاوه‌بر افزایش چربی سوزی، به افزایش انرژی و عملکرد ورزشی نیز کمک می‌کند.

سخن پایانی

قرص چربی سوز CLA دارای مزایای متعددی برای سلامت بدن است. سی ال ای به ویژه برای کاهش چربی و افزایش متابولیسم بدن کاربرد و محبوبیت دارد. با این حال باید توجه داشت که مهم‌ترین اصل در کاهش چربی و وزن بدن، رژیم غذایی اصولی است. همچنین فعالیت بدنی منظم و کافی در افزایش سوخت و ساز، بهبود ترکیب بدن و کاهش وزن موثر است. در کنار این دو استفاده از مکمل‌هایی همچون سی ال ای می‌تواند کاهش وزن را سرعت بخشد.

برای جلوگیری از عوارض ناخواسته توصیه می‌شود قرص چربی سوز CLA را از مراکز معتبر عرضه‌کننده تهیه نمایید. داروخانه آنلاین داروکده اولین داروخانه آنلاین کشور با پشتوانه داروخانه حقیقی است. شما عزیزان می‌توانید برای تهیه بهترین قرص سی ال ای برای چربی سوزی و کاهش وزن به داروخانه انلاین داروکده مراجعه نمایید.

همچنین داروکده با انتشار مقالات علمی معتبر در مجله داروکده، سعی در برداشتن گامی موثر در افزایش سطح آگاهی مردم در حوزه سلامت دارد. شما عزیزان نیز می‌توانید سوالات و نظرات خود را در خصوص این مطلب با متخصصان داروساز و کارشناسان ارشد تغذیه ما در میان بگذارید و از مشاوره تخصصی تیم علمی داروکده بهره‌مند گردید.

 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )