پرایمر دور چشم

پرایمر دور چشم

پرایمر چشم همان محصولی است که سبب می شود کیفیت اصلی محصولات آرایشی چشم را به کمک آن دور چشم ها ببینید.

سحر زنوزی

نویسنده: سحر زنوزی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

27 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

27 تیر 1403

1K

eye icon

پرایمر دور چشم

حتما برایتان پیش آمده است که راجع به کیفیت آرایش بازیگر X در هالیوود یا خانم Y در روز عروسی اش با خود یا دوستانتان صحبت کرده باشید. یا برایتان این سوال پیش آمده باشد که چرا میکاپ خانم Z به خوبی روی پوست صورت و دور چشم هایش خوابیده است و همیشه پوستی زیبا و با طراوت حتی با مصرف محصولات متعدد لوازم آرایشی دارد؟!؟... 

درست است که لوازم آرایشی مورد استفاده برای گریم سینما، گریم عروس یا میکاپ آن ها، کیفیت بالاتری نسبت به لوازم آرایشی که در روزمره مورد استفاده قرار می گیرند، دارند اما اگر همان ابزارهای آرایشی مورد استفاده در گریم سینما و آرایش عروس را تهیه کرده باشید، به احتمال زیاد پس از مصرف شاهد نتیجه دلخواه خود نخواهید بود. اما چه رازی پشت این ماجراست؟!... 

برای جواب به این سوال با پرايمر چشم آشنا خواهیم شد و با پاسخ به پرسش پرایمر چشم چیست؟! علت زیبایی آرایش بازیگران و میکاپ های عروس مشخص خواهد شد.

 

فهرست

- پرایمر دور چشم چیست
- پرایمر سایه چشم چیست
- پرایمر مژه چیست
- پرایمر کاشت مژه چیست
- پرایمر ابرو چیست
- فرق پرایمر چشم و صورت
- بهترین پرایمر چشم
- بهترین مارک پرایمر چشم
- پرایمر چشم خانگی
- نحوه استفاده از پرایمر چشم

 مدت زمان حدودی مطالعه:7 دقیقه

پرایمر دور چشم چیست

پرایمر مخصوص دور چشم یکی از انواع پرایمر آرایشی است که با دو هدف مراقبت از پوست دور چشم و ابزار زیرسازی آرایش طراحی شده است. پرایمر برای دور چشم در حقیقت یک محصول زیرساز آرایش چشم است که سبب آبرسانی، صاف تر دیده شدن و بهبود ویژگی های ظاهری پوست دور چشم؛ یعنی کاهش خطوط پنجه کلاغی، چین و چروک، کاهش تیرگی های زیر چشم و بهبود جلوه ظاهری پوست دور چشم و لیفت آن ها می شود.

پرایمر مخصوص چشم دارای فرمولاسیون آبرسان قوی و مرطوب کننده اعم از؛ سیکلوپنتاسیلوکسان و دایمتیکون است که فضاهای خالی بین سلولی را پر می کنند و با کاهش ابعاد منافذ باز، پوست را برای مصرف محصولات آرایشی آماده می سازند. هم چنین، پرایمر چشم در مات کردن پوست و جلوگیری از ایجاد براقیت پس از میکاپ نیز تاثیرگذار است.

پرایمر چشم در انواع بی رنگ برای استفاده روزانه و انواع رنگی در طیف های رنگی مختلف در بسته بندی های تیوپی و کاسه ای در مراکز خرید معتبر محصولات آرایشی عرضه می شوند؛ مانند

- پرایمر دور چشم مک       - پرایمر دور چشم مای میکاپ

از پرایمر چشم می توان به عنوان پرایمر زیر چشم، پرایمر پشت چشم یا زیر ساز سایه چشم نیز استفاده کرد؛ به این صورت که پیش از انجام میکاپ یا آرایش روزانه، مقدار کمی از پرایمر چشم را روی پلک یا زیر چشم ها استفاده نمائید. در این حالت، پس از خشک شدن پرایمر در ناحیه پلک و زیر چشم، آرایش چشمان خود را کامل کنید. پس از آرایش چشم ها، شاهد مات ماندن پوست بدون ایجاد برق روی پلک ها و زیر چشم خواهید بود و کیفیت بالاتری از آرایش را روی چشم هایتان مشاهده خواهید کرد. اما پرایمر سایه چشم چیست؟

 

پرایمر سایه چشم چیست

همان طور که در بخش قبلی توضیح داده شد، از پرایمر چشم می توان در نواحی اطراف چشم، برای زیرسازی پوست و آرایش زیر چشم وهم چنین، به عنوان کرم زیر ساز سایه چشم استفاده کرد. در حقیقت، پرایمر سایه چشم و پرایمر برای زیر چشم، هر دو بیانگر پرایمر چشم هستند؛ مثل

- پرایمر سایه چشم گلدن رز

اما پرایمر چشم به پرایمر سایه چشم ختم نمی شود و انواع دیگری نیز دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد.

 

پرایمر مژه چیست

پرایمر مژه یکی از انواع پرایمر برای آماده سازی مژه ها، پاکسازی آن ها از روغن و آرایش های قبلی است و پیش از مصرف ریمل و محصولات آرایشی مژه استفاده می شود؛ به طوری که به افزایش سلامتی و زیبایی مژه ها کمک می کند. پرایمر مژه در انواع بی رنگ مناسب برای مصرف روزانه و رنگی، مناسب برای مهمانی ها و ... قابل استفاده اند و شما را از مصرف ریمل های حجم دهنده و پرپشت کننده بی نیاز می کنند و سبب می شوند تا ریمل، بهتر روی مژه ها قرار گیرد؛ مانند

- پرایمر مژه گلدن رز       - پرایمر مژه لانکوم        - پرایمر مژه اسنس

اما پرایمر کاشت مژه چیست؟! در ادامه مطلب، به آن پرداخته می شود.

 

پرایمر کاشت مژه چیست

پرایمر کاشت مژه، یکی از انواع پرایمر مژه است که پیش از انجام کاشت مژه و اکستنشن مژه، برای پاکسازی مژه از روغن و آلودگی های موجود در آن توسط مژه کار مورد استفاده قرار می گیرد؛ مانند پرایمر کاشت مژه برند نیچا

 

پرایمر ابرو چیست

پرایمر ابرو نوع دیگری از انواع پرایمر برای میکاپ و آرایش در ناحیه ابروست که به دو صورت روزانه و زیر ساز آرایش می توان از آن استفاده نمود. برخی از پرایمر ابرو دارای قابلیت تثبیت رنگ ابرو هستند و پیش از انجام تتو روی ابروها مورد مصرف قرار می گیرند که پرایمر تتو ابرو نامیده می شوند.

 

فرق پرایمر چشم و صورت

پوست دور چشم در مقایسه با پوست صورت دارای ظرافت و حساسیت بیش تری است؛ به همین دلیل، محصولات مورد استفاده در ناحیه چشم باید با دور چشم ها سازگار باشند و حساسیت پوستی و عارضه های دیگر ایجاد نکنند. این سازگاری منوط به حضور ترکیبات مناسب پوست حساس دور چشم است. برای همین، برخی از تولید کنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی، پرایمر چشم و پرایمر صورت را به طور تفکیک شده از هم طراحی کرده اند و حجم پرایمر در مقایسه با پرایمر چشم معمولا بیش تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرایمر صورت به مقاله "پرایمر صورت چیست و نحوه استفاده از آن" در مجله داروکده مراجعه نمایید.

 

بهترین پرایمر چشم

بهترین پرایمر دور چشم محصولی است که بافت سبک داشته باشد، منافذ را کوچک کند، خطوط ریز و پنجه کلاغی چشم را کاهش دهد، به دور چشم ها آبرسانی کند، پوست چشم ها را مات نماید و آن ها را برای روتین پوستی روزانه یا میکاپ آماده کند. به عبارت دیگر، بهترین پرایمر زیر چشم محصولی است که فرد دارای خطوط ریز اطراف چشم ها، با مصرف پرایمر شاهد کاهش این خطوط و بهبود زیبایی در پوست در هر دو حالت بدون آرایش و همراه با میکاپ شود.

 

بهترین مارک پرایمر چشم

یکی از انواع پرایمر چشم که در داروخانه آنلاین داروکده موجود است، پرایمر دور چشم بلفامد است. این محصول، یک پرایمر چشم ایرانی است که در بسته بندی تیوپ به حجم 15 میلی لیتر تولید می شود و برای زیرسازی پوست دور چشم؛ یعنی زیر چشم ها و روی پلک مورد استفاده قرار می گیرد.

پرایمر چشم خانگی

گروهی از افراد هستند که برای مراقبت از پوست خود تمایل دارند از از ترکیبات طبیعی مانند؛ ژل آلوئه ورا، روغن آرگان، روغن کنجد، روغن آفتابگردان، روغن نارگیل و ... استفاده کنند. از این رو، این افراد می توانند با مخلوط کردن برخی از این مواد موثر ارگانیک و طبیعی یا مصرف هر یک از آن ها به تنهایی، پرایمر چشم خانگی تهیه کنند.

 

نحوه استفاده از پرایمر چشم

روش استفاده از پرایمر چشم به این صورت است که ابتدا پوست را با پنبه و پاک کننده دور چشم پاک نمایید تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین شود و pH آن تنظیم گردد. پس از خشک شدن کامل تونر روی پوست، مقدار کمی از پرایمر چشم را روی پوست دور چشم ها قرار دهید و با نوک انگشتان خود تا جذب کامل محصول به آرامی ضربه بزنید.

سوال متداول پرایمر چشم

1- چروک دور چشم را چگونه از بین ببریم؟

لایه شاخی پوست با کاهش آب بین سلولی و میان بافتی، دچار چروکیدگی می شود. از این رو، برای رفع چروک پوست به ویژه چروک دور چشم در قدم اول باید از محصولات آبرسان قوی دور چشم، کرم دور چشم، لیفتینگ دور چشم و پرایمر دور چشم در روتین روزانه و میکاپ استفاده نمود.

2- پرایمر رو میشه زیر چشم زد؟

از پرایمر و پرایمر چشم می توان روی پوست دور چشم و سایر نقاط صورت استفاده کرد و منع مصرفی برای آن وجود ندارد.

 

سخن پایانی

چشم ها یک از اصلی ترین بخش های صورت هستند که به واسطه داشتن پوستی حساس تر و ظریف تر نسبت به سایر نقاط صورت، نیاز به مراقبت بیشتری دارند تا زیبایی خود را به نمایش بگذارند. از این رو، در کنار مصرف کرم دور چشم برای کنترل چروک، پف و تیرگی های چشم، مصرف پرایمر چشم، زیبایی صورت را چه با  انجام میکاپ و چه بدون آن، دو چندان می کند. هم چنین، پرایمر چشم،  سایز منافذ را کاهش می دهد و پوست را مات می نماید.

برای مشاهده قیمت پرایمر دور چشم و خرید پرایمر چشم کافیست آن را در داروخانه آنلاین داروکده جستجو کنید و با افزودن آن به سبد خرید و واریز وجه، سفارش خود را در کوتاه ترین زمان از طریق پیک ویژه در تهران و شرکت ملی پست ایران در سایر شهرهای سراسر کشوردریافت نمائید. در تمام مراحل سفارش، واحد پشتیبانی آنلاین داروکده همراه شماست.

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان تیم علمی مجرب داروکده با واحد مشاوره تلفنی داروکده در ارتباط باشید. لازم به توضیح است که این مطالب در تیم علمی داروکده جهت ارتقاء اطلاعات مخاطبین گرامی مجله علمی داروکده گردآوری و نگارش شده است.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )