کانسیلر، کانتور و پرایمر چیست؟

کانسیلر، کانتور و پرایمر چیست؟

در این مقاله قصد داریم جهت آشنایی بیشتر با انواع پوشش دهنده های پوست، به بررسی کاربرد و تفاوت های کانسیلر و کانتور و پرایمر بپردازیم.

نیلوفر هراتی

نویسنده: نیلوفر هراتی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

30 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

30 تیر 1403

1K

eye icon

کانسیلر، کانتور و پرایمر چیست؟

امروزه تنوع و سرعت بالای تولید محصولات آرایشی به نحوی است که اغلب افراد اطلاعات کافی در رابطه با تفاوت بسیاری از این اقلام را ندارند و یا ممکن است تصمیم گیری در مورد انتخاب یک محصول مناسب و سازگار با پوست کار سختی به نظر بیاید. به همین خاطر سعی داریم در این مقاله، به معرفی پوشش دهنده هایی نظیر کانسیلر، کانتور و پرایمر بپردازیم و کاربردها و تفاوت های آن ها را ذکر کنیم.

آنچه در این مقاله می خوانید:

- کانسیلر چیست؟
- انواع کانسیلر
- چگونه کانسیلر بزنیم؟
- کانتور چیست؟
- انواع کانتور
- پرایمر صورت چیست؟
- انواع پرایمر
- نحوه استفاده از پرایمر
- فرق کانتور و کانسیلر و پرایمر

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
 

کانسیلر چیست؟

کانسیلر محصولی است که برای پوشاندن عیوب و لک های پوستی استفاده می شود. کانسیلرها گزینه های خوبی برای پوشاندن سیاهی دور چشم، لک ها، جای زخم و تغییر رنگ پوست هستند. کانسیلر همچنین می تواند برای تکمیل فرآیند کانتورینگ و ایجاد سایه روشن، روی پوست مورد مصرف قرار بگیرد.  

انواع کانسیلر

کانسیلر ها را براساس بافت، میزان پوشانندگی و شکل مورد استفاده می توان دسته بندی کرد. شما می توانید بر حسب نیاز پوست صورت و بافت مورد علاقه خود، یکی از آن ها را انتخاب کنید.
 

انواع کانسیلرها عبارتند از:

- کانسیلر مایع

کانسیلر مایع یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین انواع کانسیلر است؛ معمولا در یک بطری استوانه ای با یک اپلیکاتور عرضه می ‌شود و با فرمولاسیون سبک خود می‌تواند پوششی شفاف روی پوست ایجاد کند. کانسیلر مایع برای انواع پوست به خصوص پوست های معمولی، چرب و خشک مناسب است. کانسیلر مایع منافذ پوست را مسدود نمی کند؛ اما به اندازه کانسیلر کرمی نیز پوشش دهی بالایی ندارد. 
 

- کانسیلر پودری

استفاده از کانسیلرهای پودری مانند پنکیک، سریع و آسان است. این کانسیلر با پوششی متوسط، جلوه ‌ای مات به پوست می ‌بخشد و بیشتر برای پوست‌ های چرب توصیه می‌ شود؛ چرا که موجب خشک شدن بیشتر پوست های کم آب شده و چین و چروک ها را نمایان تر می سازد. 
 

- کانسیلر مدادی

کانسیلرهای مدادی برای پوشش دهی نقطه ای و جزیی مناسب هستند. می توان از این دسته از کانسیلرها برای پوشاندن جوش های ریز، روشن کردن زیر ابروها و یا دور لب ها استفاده کرد.
 

- کانسیلر استیکی

این دسته از کانسیلرها رنگدانه بالایی دارند و می توانند به خوبی پوست را پوشش دهند. معمولا در بسته بندی مشابه رژ لب تولید شده و بهتر است به دلیل داشتن بافت سنگین و احتمال انسداد منافذ، برای پوست های چرب مورد استفاده قرار نگیرند.
 

- کانسیلر کرمی

کانسیلر کرمی یکی دیگر از انواع رایج کانسیلر است. دارای فرمول غلیظ و خامه ای است که می تواند پوششی متوسط ​​تا کامل ایجاد کند. کانسیلر کرمی برای انواع پوست های خشک، معمولی و مختلط مناسب است. کانسیلر کرمی را می توان برای پوشاندن عیوب شدیدتر پوست، مانند حلقه های تیره، اسکار ناشی از آکنه، خال های مادرزادی، تاتو و تغییر رنگ استفاده کرد.

 

چگونه کانسیلر بزنیم؟

ابتدا پوست خود را با استفاده از یک شوینده مناسب، تمیز و سپس خشک کنید. سپس صورت و نواحی دور چشم خود را آبرسانی کنید. از یک پرایمر مناسب استفاده کرده و بعد از مصرف کرم پودر، ابتدا محل قرار گیری کانسیلر را ارزیابی کرده و سپس با سر انگشتان، اسفنج و یا براش، کانسیلر را پخش کنید.

یک آرایش خوب، بستگی به مطابقت آن با رنگ پوست دارد. به طور کلی، باید کانسیلری را انتخاب کنید که مقداری روشن تر از کرم پودرتان باشد، مخصوصا برای ناحیه زیر چشم. به عنوان مثال، یک کانسیلر با پایه زرد برای افرادی که پوست روشن تا متوسط ​​دارند، ایده آل است. در عین حال، برای پوست های متوسط ​​تا تیره، کانسیلری با ته رنگ قرمز یا نارنجی مناسب تر است.  

 

کانتور چیست؟

کانتورینگ یک تکنیک آرایشی است که شامل دستکاری نور و سایه برای تقویت چهره می شود. با استفاده استراتژیک از سایه ‌های تیره‌ تر در قسمت‌ هایی که عقب می ‌روند، مانند گودی گونه ‌ها و کناره ‌های بینی، و سایه ‌های روشن ‌تر برای مناطقی که بیرون زده ‌اند، مانند استخوان ‌های گونه و ابرو، چهره ای تراشیده‌ تر ایجاد می شود. این روش می ‌تواند به باریک ‌تر نشان دادن نواحی خاص، افزودن عمق و بعد به قسمت ‌های دیگر و یا ایجاد ظاهری متقارن ‌تر کمک کند.

 

انواع کانتور

کانتور را می توان از نظر بافت محصولات مورد استفاده و یا نحوه استفاده و فرم زاویه سازی صورت دسته بندی کرد. بافت اقلامی که در کانتور مورد استفاده قرار می گیرند می تواند پودری، کرمی و یا مایع باشد. بافت کرمی، غلیظ ترین بافت به شمار می رود و معمولا کسانی که در زمینه کانتورینگ تبحر زیادی دارند، این بافت را انتخاب می کنند.

استفاده از کانتور پودری برای افرادی که مهارت کمتری دارند، گزینه بهتر است و همچنین مصرف آن به افرادی که پوستی چرب دارند و یا در فصول گرم سال که پوست بیشتر در معرض تعریق قرار دارد، توصیه می شود. 

 

پرایمر صورت چیست؟

پرایمر را می توان در زیر سایه چشم، کرم پودر، مرطوب کننده و ریمل برای افزایش پوشانندگی و ماندگاری لوازم آرایشی استفاده کرد. 
 

انواع پرایمر

- پرایمر مات

پرایمر مات برای افرادی که پوست چرب دارند طراحی شده است. پرایمر مات کننده به محو شدن منافذ و صاف شدن خطوط ریز کمک می کند و موجب ماندگاری بیشتر کرم پودر روی پوست می شود. پرایمر بافت پوست را یکدست می کند، منافذ پوست را پر می کند و یک بوم صاف برای آرایش صورت ایجاد می کند تا ترکیبات آرایشی به راحتی روی آن قرار گیرند.

پرایمرهای مبتنی بر سیلیکون نیز ماهیت چسبناکی دارند؛ به این معنی که فونداسیون و کانسیلر شما را در جای خود نگه می دارند. به دلیل چسبندگی و خاصیت مات کنندگی پرایمرهای سیلیکونی، این پرایمرها برای افرادی که پوست چرب دارند ایده آل هستند.
 

- پرایمر آبرسان

یکی دیگر از انواع پرطرفدار پرایمر، پرایمر آبرسان است. این نوع پرایمر برای صورت افرادی که پوست خشکی دارند، یک موهبت است. این دسته از پرایمرها معمولا با استفاده از روغن های طبیعی که پوست را مرطوب و تغذیه می کنند همراه با موادی مانند اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان ها فرموله می شوند.
 

- پرایمر روشن کننده

یک پرایمر روشن کننده، شبیه به پرایمر سیلیکونی عمل می کند. تنها تفاوت این نوع پرایمر صورت این است که به پوست شما درخشندگی می بخشد. بنابراین وقتی کرم پودر را روی یک پرایمر درخشان کننده می‌ زنید، پوست شما را شبنم ‌دار و شیشه‌ ای می‌کند. 
 

- پرایمر تصحیح کننده رنگ

پرایمر اصلاح کننده رنگ، نوعی پرایمر برای صورت است که به یکدستی و یکنواختی رنگ پوست کمک می کند. اگر حلقه ‌های تیره بنفش زیر چشم و یا روزاسه دارید، می ‌توانید این دسته از پرایمرها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک پرایمر اصلاح کننده رنگ سبز به شما کمک می کند تا قرمزی صورت خود را بپوشانید. استفاده از پرایمر اصلاح کننده رنگ سبز تضمین می کند که قرمزی در زیرسازی شما ظاهر نمی شود.
 

در حالی که پرایمر صورت  در انواع مختلفی وجود دارد، پرایمرهایی برای مژه ها، لب ها و پلک ها نیز طراحی شده اند. سایر انواع پرایمر عبارتند از:

- پرایمر سایه چشم

اگر پلک هایی چرب دارید، پرایمر سایه چشم به مات شدن پلک ها و ماندگاری بیشتر سایه چشم کمک می کند. 
 

- پرایمر لب

اگر بعد از زدن رژ لب مایع از خشکی و ترک خوردگی لب‌ ها رنج می ‌برید، پرایمر لب برای شما ساخته شده است. این نوع پرایمر به افزایش ماندگاری رژ لب در تمام طول روز کمک می کند. 
 

- پرایمر مژه

پرایمر مژه دارای الیاف سفید است که مژه ها را می پوشاند. این الیاف به مژه ها حجم و بلندی می بخشند. می توانید از پرایمر مژه استفاده کنید و چند لایه ریمل روی آن بزنید. این کار مژه های شما را بلندتر و پرپشت تر نشان می دهد. 

 

نحوه استفاده از پرایمر

صورت خود را بشویید و سپس مرطوب کننده و ضد آفتاب بزنید. پرایمر را با حرکات دایره ای روی پوست خود پخش کنید و صبر کنید تا به خوبی جذب شود. حالا پوست شما برای یک آرایش ماندگار و عالی آماده است. 

 

فرق کانتور و کانسیلر و پرایمر

با آنچه که در این مقاله به آن پرداختیم باید متوجه شده باشید که به طور کلی کانسیلر برای پوشاندن لک، تیرگی دور چشم و اصلاح رنگ می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کانتور جهت زاویه سازی و فرم دهی صورت و مشخص نمودن بخش هایی از صورت به کار می رود. پرایمر نیز محصولی است که برای ماندگاری هرچه بیشتر آرایش و تقویت پوشانندگی ترکیبات آرایشی کاربرد دارد. 

در جدول زیر به طور ساده تر هر سه این محصولات در نوع بافت، کاربرد، میزان پوشش دهی و محل استفاده روی صورت با یکدیگر مقایسه شده اند. 

سخن پایانی

کانسیلر، کانتور و پرایمر می توانند نقش موثری در داشتن پوستی یکدست، یکنواخت و آرایشی ماندگار و زیبا داشته باشند. با توجه به میزان پوشش دهی، بافت، کاربرد و همچنین با توجه به نوع پوست، می توان در مراحل مختلف آرایش، از آن ها استفاده کرد.  

به منظور آشنایی بیشتر با انواع محصولات آرایشی و بهداشتی، می توانید از مرجع معتبر داروخانه آنلاین داروکده و مجله علمی داروکده استفاده نمایید. تیم داروکده همواره در راستای ارائه خدماتی نوین تلاش کرده و با توجه به نیاز مشتریان گرامی مطالبی به روز و دقیق منتشر می کند. 

مطالعه این مطالب و مقالات می تواند به افزایش آگاهی و همچنین خرید محصولاتی متناسب با نوع پوست شما عزیزان کمک کند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در حیطه مراقبت از پوست و مو و یا خرید محصولات مورد نظر، از طریق شماره های مندرج در سایت، با ما در تماس باشید.

همچنین، با ثبت نظرات ارزشمند خود نقش موثری در بهبود خدمات ارائه شده و تولید محتوا در راستای موضوعات پرطرفدار خواهید داشت. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )