بهترین پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز

بهترین پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز

مطالب این مقاله از مجله علمی داروکده به بررسی و معرفی بهترین پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز می پردازد.

بهاره شاه محمدی

نویسنده: بهاره شاه محمدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

28 تیر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

28 تیر 1403

1K

eye icon

بهترین پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز

آیا تا به حال متوجه شده اید که بعد از مصرف کرم پودر روی نواحی بینی و پیشانی، جایی که پوست چرب است، آرایشتان ظاهری نامنظم و تکه تکه پیدا می کند؟ برای حل این مشکل، پرایمر های فوق العاده ای برای پوست های چرب و منافذ باز طراحی شده اند که بعد از مرطوب کردن پوست، مورد استفاده قرار می گیرند.

این محصولات به تعادل چربی پوست کمک کرده تا آرایش صورت ماندگاری بیشتری داشته باشد. در ادامه مطلب، به بررسی ویژگی ها و نحوه استفاده پرایمر های پوست چرب و منافذ باز پرداخته و بهترین مارک پرایمر صورت چرب در این زمینه را معرفی کرده ایم؛ پس با ما همراه باشید. 

آنچه در این مقاله می خوانیم:

- پرایمر چیست؟
- دلایل استفاده از پرایمر پوست چرب و منافذ باز
- ویژگی‌های بهترین پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز
- با بهترین مارک ‌های پرایمر پوست چرب و منافذ باز آشنا شوید: انتخاب برتر برای پوست شما
- نحوه استفاده از پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز؛ ذکر نکات مهم

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

پرایمر چیست؟

پرایمرها به عنوان ابزار فتوشاپ در دنیای مواد آرایشی شناخته می شوند. آنها را می توان در زیر سایه چشم، کرم پودر، مرطوب کننده رنگی و ریمل به منظور صاف شدن پوست استفاده کرد؛ این امر سبب افزایش ماندگاری مواد آرایشی روی پوست می گردد. 

پرایمر، عملکردی جادویی دارد به طوری که منافذ بزرگ، خطوط ریز و هایپرپیگمانتاسیون ناشی از قرار گرفتن در برابر نور خورشید را محو می سازد. اگر به دنبال آرایشی مات و ماندگار در ناحیه T (پیشانی، بینی و چانه) صورت خود هستید، پرایمر می تواند همان چیزی باشد که در روتین آرایش به آن نیاز دارید. 

 

دلایل استفاده از پرایمر پوست چرب و منافذ باز

برای داشتن آرایشی بی عیب و ماندگار، بدون براق شدن پوست، انتخاب پرایمر مناسب در این مورد می تواند کمک کننده باشد. پرایمر صورت یکی از اصلی ترین محصولات برای افزایش ماندگاری مواد آرایش و بهبود ظاهر پوست چرب است. در اینجا دلایلی که چرا باید از پرایمر برای پوست چرب استفاده کرد برمی شمریم. 
 

- افزایش ماندگاری آرایش

پرایمر با ایجاد یک لایه نرم و صاف روی پوست، از جذب زود هنگام مواد آرایشی به پوست جلوگیری کرده و ماندگاری آن را به طور چشمگیری افزایش می‌دهد. با پرایمر، دیگر نیازی به تجدید آرایش در طول روز نخواهید داشت!
 

- کنترل چربی پوست

پرایمر مناسب پوست چرب، با کنترل تولید سبوم، از براق شدن پوست جلوگیری کرده و آن را مات نگه می‌دارند؛ این ویژگی به جلوگیری از بسته شدن منافذ و بروز آکنه کمک می کند.
 

- اصلاح ترک‌ها و خطوط ریز

پرایمر صورت با پرکردن ترک‌ها و خطوط ریز، سطح پوست را صاف و یکدست می‌ سازد؛ این امر سبب می شود که آرایشی یکنواخت و بی‌عیب را روی صورت خود تجربه کنید.
 

- بهبود ظاهر منافذ باز

پرایمرهای با کیفیت، منافذ باز پوست را پر کرده و آنها را به خوبی پوشش می دهند؛ این موضوع باعث می‌شود تا پوست صاف‌تر شده و آرایش حرفه‌ای‌تر به نظر برسد.
 

- آماده‌ سازی پوست برای آرایش

پرایمر به عنوان یک لایه پایه، پوست را برای آرایش آماده کرده و از مشکلاتی مانند خشکی و ناهمواری های پوست ممانعت به عمل می آورد؛ این عمل در طبیعی تر شدن آرایش نقش موثری دارد.

ویژگی‌های بهترین پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز

پرایمرها به عنوان یکی از محصولات برجسته در دنیای آرایش و زیبایی، نقش مهمی در بهبود کیفیت میکاپ و حفظ سلامت پوست ایفا می‌کنند. این محصولات با فرمولاسیون ‌های متنوع، به کاربران این امکان را می‌دهند تا با توجه به نوع پوست و نیازهای خاص خود، بهترین انتخاب را داشته باشند.

پرایمرها به طور کلی به منظور آماده‌سازی پوست برای آرایش، ایجاد سطحی صاف و یکدست و افزایش ماندگاری میکاپ استفاده می‌شوند. در این قسمت به معرفی ویژگی بهترین پرایمر برای پوست چرب و جوشدار و بهترین پرایمر برای منافذ باز پوست پرداخته ایم. 

 

پرایمرهای معجزه‌آسا برای پوست چرب؛ پوشاندن جای جوش و کنترل چربی

خانم هایی که از پوست چرب و دارای منافذ باز برخوردار هستید، به منظور یکدست شدن و حفظ آرایش خود می توانند از پرایمر پوست چرب استفاده کنند. پرایمر، نه تنها منافذ باز پوست را می‌پوشاند، بلکه با کنترل چربی اضافی و جلوگیری از براق شدن بیش از حد پوست، ظاهری مات و زیبا به آن می بخشد. 

برای انتخاب بهترین پرایمر پوست چرب، باید به فرمولاسیون آن دقت کنید. پرایمرهایی که دارای مواد کنترل‌کننده چربی مانند سیلیکا و اسیدهای چرب هستند، می‌توانند ترشح سبوم پوست را کاهش دهند؛ این امر از مسدود شدن منافذ ممانعت به عمل می آورد. 

پرایمر مناسب پوست چرب، باید فاقد الکل و چربی باشد تا از خشک شدن و آسیب به پوست جلوگیری شود. بهترین پرایمر پوست چرب با ساختاری سبک، به راحتی جذب پوست شده و به عنوان یک زیر ساز مناسب، ماندگاری آرایش را تضمین می کند.
 

پرایمر پرکننده منافذ؛ راه حلی برای پوست پرتقالی

پوست دارای منافذ باز یا بزرگ که گاهی به آن پوست پرتقالی هم گفته می شود، یکی از مشکلات رایج پوستی است که می تواند در افراد با انواع مختلف پوست ظاهر شود. افراد با پوست چرب بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند؛ زیرا غدد سباسه یا چربی پوست آنها فعال تر بوده و چربی بیشتری ترشح می کند؛ این امر، تجمع چربی و بزرگ شدن منافذ را در پی دارد. 

برای کنترل و کاهش اندازه منافذ باز، استفاده از محصولات آرایشی مناسب می‌تواند به طور موقت منافذ را پوشش داده و ظاهر صاف‌تری به پوست بدهد. یکی از بهترین محصولات برای این منظور، پرایمر است. افراد با پوست چرب، خشک و حساس به منظور پوشاندن منافذ پوست خود می توانند به ترتیب از پرایمرهای مات کننده، پرایمر های آبرسان و پرایمر های ضد حساسیت استفاده نمایند. 

در ادامه به بررسی بهترین مارک پرایمر برای پوست چرب و پرایمر مخصوص پوست پرتقالی می پردازیم.

 

با بهترین مارک ‌های پرایمر پوست چرب و منافذ باز آشنا شوید: انتخاب برتر برای پوست شما

انتخاب بهترین پرایمر برای پوست چرب می‌تواند تاثیر چشمگیری بر کیفیت و ماندگاری آرایش داشته باشد. در این بخش از مقاله، قصد داریم شما را با بهترین مارک‌های پرایمر پوست چرب و پرایمر مناسب پوست دارای منافذ باز آشنا کنیم تا بتوانید بر اساس نیاز پوست خود، انتخابی هوشمندانه و کارآمد داشته باشید. 

گفتنی است که انواع پرایمر برای پوست چرب را می توانید با قیمت مناسب و تضمین اصالت و کیفیت از طریق داروخانه آنلاین داروکده خریداری نمایید. 
 

پرایمر مناسب پوست چرب و جوشدار

اگر به دنبال انتخابی بی نظیر برای داشتن آرایشی ماندگار روی پوست چرب خود هستید، پرایمر های زیر می توانند گزینه های مناسبی باشند. برای خرید بهترین پرایمر پوست چرب ایرانی، می توانید به صفحه اختصاصی محصول مورد نظر در داروکده مراجعه فرمایید. 
 

1. پرایمر پوست چرب ژنوبایوتیک

مشخصه:

- کاهش اندازه منافذ و یکدست کردن پوست
- کمک به تثبیت طولانی مدت آرایش
- دارای خاصیت آنتی اکسیدانی 
- مات کننده پوست 

 

2. پرایمر سیلیکونی پوست چرب اسکین وان

مشخصه:

- قابض منافذ و مات کننده سطح پوست 
- حاوی مشتقات پیشرفته سیلیکونی
- کمک به حفظ رطوبت پوست 
- افزایش ماندگاری آرایش

 

پرایمر مناسب منافذ باز برای انواع پوست

با خرید بهترین پرایمر منافذ باز پوست ایرانی، به پوستی صاف و یکدست دست یابید!
 

3. پرایمر مات کننده آردن اکسپرتیج

مشخصه:

- یکنواخت کننده رنگ پوست با بافت سبک و بی رنگ 
- برخوردار از خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی
- حاوی ترکیبات رطوبت رسان و کلاژن ساز
- زیر ساز مناسب آرایش برای انواع پوست 

 

4. پرایمر صورت پرفکت شون

مشخصه:

- موثر در محو چین و چروک های سطحی پوست 
- کمک به آبرسانی و جوانسازی پوست صورت 
- دارای بافتی مخملی حاوی ترکیبات گیاهی
- قابل استفاده روی انواع پوست 

 

5. کرم پرایمر روغن گل رز او وی اس

مشخصه:

- کمک به لیفت پوست با ترکیبات محرک ساخت کلاژن
- محافظت از پوست با خاصیت آنتی اکسیدانی 
- قابض منافذ و کاهش خطوط صورت 
- فرآوری شده با روغن گل رز 

 

نحوه استفاده از پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز؛ ذکر نکات مهم

برای دستیابی به نتیجه مطلوب، مراحل زیر را برای مصرف پرایمر پوست چرب دنبال کنید:
 

- شستشو و تمیز کردن پوست

ابتدا با استفاده از یک پاک کننده، پوست صورت خود را به خوبی بشویید تا تمامی آلودگی ‌ها و چربی ‌های اضافی از بین بروند؛ سپس سطح پوست را با حوله نرم خشک کنید. 
 

- استفاده از مرطوب کننده

پس از شستشو، مقدار کمی از کرم آبرسان یا مرطوب کننده مناسب پوست چرب را روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا کاملاً جذب شود. توجه داشته باشید که برای پوست چرب، نباید از مرطوب کننده بیش از حد استفاده کنید.
 

- استفاده از پرایمر

پس از جذب مرطوب کننده، مقدار کمی از پرایمر (به اندازه یک نخود) را روی نوک انگشتان خود قرار دهید. پرایمر را به آرامی روی صورت خود، به خصوص روی نواحی که چرب‌تر هستند و منافذ باز دارند، مانند بینی و پیشانی، بمالید؛ به مدت 3 تا 5 دقیقه اجازه دهید تا پرایمر به خوبی جذب پوست شود.
 

- آماده‌سازی پوست برای آرایش

پس از جذب کامل پرایمر، می‌توانید مراحل بعدی آرایش خود را آغاز کنید. دقت کنید که پرایمر باید اولین محصول آرایشی باشد که روی پوستتان قرار می‌گیرد و از استفاده کرم پودرهای سنگین روی آن خودداری کنید.

نکات مهم

- پرایمر پوست چرب را قبل از کرم پودر یا هر ماده آرایشی دیگری مورد استفاده قرار دهید.
- برای پخش کردن پرایمر، می‌توانید از براش آرایشی استفاده کنید؛ اما، بهترین روش، استفاده با انگشتان دست است؛ این روش کمک می‌کند تا پرایمر بهتر جذب پوست شده و منافذ آن را به خوبی پر کند.
- در صورت نیاز به مقدار بیشتری از پرایمر برای پوشاندن جای جوش، می‌توانید آن را به تدریج روی سطح پوست اضافه کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

 

سوالات رایج کاربران در مورد پرایمر برای پوست چرب و منافذ باز

1- چه پرایمری برای پوست چرب خوبه؟

پرایمرهایی که دارای ترکیبات کنترل کننده چربی پوست هستند، ظاهری مات به پوست چرب می بخشند. همچنین پرایمرهایی که روی بسته بندی آنها عبارت فاقد چربی یا Oil Free ذکر شده است، می توانند انتخاب ایده آلی برای پوست چرب و مستعد آکنه باشند. 

2- آیا استفاده از پرایمر پوست چرب عوارض دارد؟

اگرچه پرایمرها به عنوان یکی از محصولات پایه‌ای آرایشی برای آماده‌ سازی پوست و افزایش ماندگاری میکاپ شناخته می‌شوند، اما استفاده نادرست از آنها می‌تواند عوارض و مشکلاتی برای پوست به همراه داشته باشد؛ از جمله این عوارض می توان به مسدود کردن منافذ، جلوگیری از جذب مواد مفید و تحریک و خشکی پوست اشاره کرد. 

3- منافذ باز پوست صورت را چگونه بپوشانیم؟

یکی از موثرترین راه ‌ها برای پوشاندن منافذ باز پوست، استفاده از پرایمر است. پرایمر پر کننده منافذ، به عنوان زیرساز آرایش استفاده می ‌شود و به صاف و هموار شدن پوست کمک می‌کند. این محصول علاوه بر پوشاندن منافذ باز، خطوط ریز و ناهمواری ‌های پوست را نیز کاهش می‌دهد. برای خرید پرایمر منافذ باز اصل و با کیفیت، می توانید از طریق داروکده اقدام نمایید. 

جمع بندی نهایی تیم علمی داروکده

در دنیای امروز، پیشرفت چشمگیری در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی صورت گرفته و محصولات متنوعی به بازار عرضه شده‌ اند. یکی از این محصولات نوین که به ‌طور خاص برای بهبود کیفیت میکاپ روی پوست‌های چرب و دارای منافذ باز طراحی شده، پرایمر پوست چرب است.

به عنوان سخن پایانی، یادآور می‌شویم که یک پرایمر خوب برای پوست چرب، پرایمری است که علاوه بر افزودن به زیبایی میکاپ، با کنترل چربی و کاهش براقیت، ظاهر کلی پوست را نیز بهبود بخشد. همچنین پرایمر برای منافذ باز پوست، نقش پوشانندگی داشته و بعضی از این محصولات به کاهش اندازه منافذ کمک می کنند.  

تیم علمی داروکده در این مقاله تلاش نموده تا با استناد به منابع علمی معتبر، در مورد پرایمر های مناسب پوست چرب و منافذ باز اطلاعات مفیدی ارائه دهد. هدف تیم علمی داروخانه آنلاین داروکده، راهنمایی درست و علمی کاربران در عرصه سلامت و زیبایی است. 

بنابراین، جهت ارتقای مطالب مجله علمی داروکده، می‌توانید نظرات و سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ ذیل مقاله با ما به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید که کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات کاربران خواهند بود. از اینکه با ما همراه بودید، سپاسگزاریم و امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید واقع شده باشد.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )