بهترین مارک بی سی ای ای ایرانی و خارجی

بهترین مارک بی سی ای ای ایرانی و خارجی

در این مقاله از مجله علمی داروکده بهترین مارک بی سی ای ای موجود در بازار دارویی ایران را بررسی خواهیم کرد.

زهره رضایی سرلک

نویسنده: زهره رضایی سرلک

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

29 مرداد 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

29 مرداد 1403

0

eye icon

بهترین مارک بی سی ای ای ایرانی و خارجی

محصولات حاوی اسید‌های آمینه شاخه دار که بیشتر به عنوان (BCAA) شناخته می‌شوند، یکی از مکمل‌های محبوب و پرطرفدار در میان ورزشکاران به ویژه افراد بدنساز است. با توجه به وجود طیف گسترده این محصولات، انتخاب یک مارک بی سی ای ای که از کیفیت و اثربخشی مطلوبی برخوردار باشد و متناسب با نیاز مصرف کننده باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. از همین رو در این مقاله از مجله داروکده به معرفی بهترین مارک بی سی ای ای ایرانی و خارجی، برای کمک به انتخاب مناسب در این زمینه، خواهیم پرداخت.

 

 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • مکمل بی سی ای ای چیست؟

  • چگونه یک مارک بی سی ای ای مناسب را انتخاب کنیم؟

  • بهترین مارک بی سی ای ای ایرانی و خارجی

مدت زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

 

مکمل بی سی ای ای چیست؟

مکمل بی سی ای ای شامل 3 اسید آمینه لوسین، ایزولوسین و والین است که به دلیل وجود زنجیره جانبی در ساختار شیمیایی آن‌ها، با عنوان اسید‌های آمینه شاخه دار شناخته می‌شوند. اسید‌های آمینه نامبرده جزء آمینو اسیدهای ضروری هستند. به این معنی که بدن قادر به ساخت آن نبوده و باید از طریق مواد غذایی تامین شوند. طبق نتایج حاصل از مطالعات مصرف مکمل BCAA در بدنسازان می‌تواند رشد ماهیچه ها را افزایش دهد، درد و خستگی را پس از تمرین کاهش دهد و از تحلیل عضلات جلوگیری کند.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با فواید بی سی ای ای در افراد ورزشکار، می‌توانید به مقاله "اهمیت BCAA ها برای ورزشکاران" تالیف و ترجمه دکتر کوشا شهیدی مراجعه نمایید.

 

چگونه یک مارک بی سی ای ای مناسب را انتخاب کنیم؟

مکمل های BCAA به طور گسترده در اشکال مختلف و با ترکیبات متنوع در دسترس هستند. از همین رو انتخاب یک محصول مناسب بر اساس نیاز، ممکن است برای بسیاری به ویژه افراد مبتدی دشوار و گیج کننده باشد. در ادامه مطلب به ذکر نکات ضروری خواهیم پرداخت که می‌توانند برای شما عزیزان هنگام خرید BCAA کمک کننده باشند.

 

- ترکیبات تشکیل دهنده: 

ترکیب اصلی تشکیل دهنده مکمل های بی سی دبل ای سه اسید آمینه لوسین، ایزولوسین و والین است. این مکمل‌ها از نظر محتوای لوسین متفاوت هستند که همیشه میزان بالاتری نسبت به ایزولوسین و والین دارد. به طور معمول در اغلب مکمل‌ها نسبت لوسین به 2 اسیدآمینه دیگر 2:1:1 است. با این حال برخی موارد ممکن است این نسبت بالاتر باشد. 

 

- کیفیت:

یکی از نکات ضروری هنگام خرید بی سی ای ای توجه به معتبر بودن برند عرضه کننده مکمل است که از مواد اولیه با کیفیت بالا جهت تضمین اثربخشی در ساخت محصول خود استفاده کند و محصولات خود را با تضمین اصالت کالا ارائه دهد. قبل از خرید مکمل توصیه می‌شود جدول ترکیبات و حقایق تغذیه‌ای مکمل را بررسی نمایید و مطمئن شوید که افزودنی‌های مضر یا غیرضروری در ترکیبات آن به کار نرفته باشد.

 

- طعم و فرم مکمل:

مکمل‌های BCAA در فرم‌های قرص، پودر، ویال خوراکی و در طعم‌های مختلف عرضه می‌شوند. برخی به علت سهولت در مصرف فرم قرص را ترجیح می‌دهند و برخی جهت افزایش سرعت اثر بخشی فرم پودری یا مایع را ترجیح می‌دهند. به طور کلی انتخاب فرم و طعم مکمل دلخواه کاملا بستگی به سلیقه فرد دارد.

 

- قیمت:

بسته به عواملی مانند ترکیبات و مواد اولیه به کار رفته، فرم دارویی (قرص و پودر)، تعداد و یا حجم هر بسته و... طیف گسترده ای از مکمل های BCAA با قیمت‌های متفاوت موجود هستند. بر اساس بودجه خود می توانید هر برند معتبری را انتخاب نمایید. با این حال توصیه می‌شود هنگام خرید علاوه بر اعتبار و اثر بخشی به این نکته نیز توجه نمایید که مصرف این مکمل در طولانی مدت برای شما به صرفه باشد.

 

- نظرات:

یکی از مزایای خرید از داروخانه‌های آنلاین معتبر مانند داروکده، مشاهده نظرات و پیشنهادات سایر مصرف کنندگان است. بررسی نظرات سایر مصرف کنندگان به ویژه افرادی که شرایط مشابه و هدف مشترکی با شما دارند، می‌تواند به شما در خرید یک مارک بی سی ای ای مناسب کمک کند.

 

بهترین مارک بی سی ای ای ایرانی و خارجی

تا این قسمت از مقاله به بررسی بی سی ای ای پرداختیم و نکات لازم جهت خرید مکمل BCAA را شرح دادیم. در ادامه مطلب چند نمونه از مکمل‌های بی سی ای ای موجود در داروکده را معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم به دنبال بهترین bcaa هستید، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

 

  • بهترین بی سی ای ای خارجی

 

- ام تور ایکس تی MTOR XT

ام تور ایکس تی استار لبز نوتریشن تحت لیسانس SNH کشور اسپانیا است. یکی از مزیت‌های این محصول نسبت بالای لوسین به والین و ایزولوسین (8:1:1) است. از همین رو نسبت به سایر محصولات مشابه با سرعت بیشتری به سنتز پروتئین و در نتیجه ساخت و حفظ توده عضلانی کمک می‌کند. علاوه بر این، ام تور ایکس تی با داشتن گلوتامین، تائورین و برخی ریز مغذی‌ها، به کاهش احساس خستگی و تسریع روند ریکاوری نیز کمک می‌کند.

 

 

این محصول در هر قوطی پلاستیکی حاوی 381 گرم پودر با طعم‌های دلپذیر سیب سبز و هندوانه است.

 

- بی سی ای ای های اسپید Trec

بی سی ای ای های اسپید تحت لیسانس ترک نوتریشن لهستان است. این مکمل حاوی نسبت معمول اسید‌های آمینه شاخه دار (2:1:1) با قابلیت انحلال و اثر بخشی بالا است. علاوه بر این، بی سی ای ای های اسپید حاوی بتاآلانین و سترولین مالات نیز است. ترکیبات نامبرده با به تعویق انداختن خستگی قدرت و استقامت ورزشکاران را حین تمرینات افزایش می‌دهند.

 

 

این محصول در دو بسته بندی 300 و 600 گرمی به فرم پودر و با طعم‌های مطلوب میوه استوایی و پرتقال، پرتقال و انبه عرضه می‌گردد.

 

- بست بی سی ای ای بی پی آی اسپرتس

بست بی سی ای ای شردد تحت امتیاز و لیسانس شرکت bpi کشور آمریکا است. این محصول با داشتن اسید‌های آمینه شاخه دار به همراه سیترولین، کارنیتین و عصارهGrains of Paradise محصولی مناسب برای افراد بدنساز در دوران کات و چربی سوزی است.

 

 

این محصول در هر قوطی پلاستیکی حاوی 275 گرم پودر با طعم‌های خاص و دلپذیر مخروط برفی، پانچ میوه، یخ هندوانه و لیمو گیلاس است.

 

- بی سی ای ای یورو ویتال

BCAA یوروویتال تحت لیسانس شرکت آلمانی Euro OTC Pharma GmbH است. این محصول با داشتن اسید‌های آمینه شاخه دار به نسبت 2:1:1 به همراه کلسیم و ویتامین B6  انتخاب مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک برند بی سی ای ای خارجی و مقرون به صرفه هستند. این مکمل در هر قوطی پلاستیکی حاوی 120 عدد مکمل به فرم قرص است.

 

 

علاوه بر این، برند یوروویتال نوع جدیدی از بی سی ای ای را به فرم مایع (ویال خوراکی) طراحی کرده است. بی سی ای ای پلاس لیکوئید به ازای هر ویال حاوی 500 میلی‌گرم ال‌گلوتامین و 500 میلی‌گرم اسیدهای آمینه شاخه‌دار با نسبت 2:1:1 است. 

 

 

  • بهترین بی سی ای ای ایرانی

 

- بی سی ای ای فانتوم نوتریشن

بی سی ای ای فانتوم نوتریشن از جمله مکمل‌های با کیفیت مطلوب است که توسط شرکت خوشنام عرشیا مکمل آریا در ایران تولید شده است. این محصول حاوی نسبت معمول اسیدهای آمینه شاخه دار به همراه دارای HMB، ال گلوتامین، ویتامین C و ویتامین B6 است. از همین رو محصولی مناسب جهت حفظ توده عضلانی و بهبود توان و عملکرد ورزشی است.

 

 

این مکمل در قوطی‌های پلاستیکی 300 گرمی و 600 گرمی با طعم خوشایند مرکبات و تریپل بری عرضه می‌گردد.

 

- بی سی ای ای PNC

برند خوشنام کارن دو مکمل بی سی ای ای را به  فرم‌های پودر (200 گرمی و طعم‌های مطلوب لیمو و نعناع و توت فرنگی و لیمو) و قرص بی سی ای ای (حاوی 120 عدد در هر قوطی پلاستیکی) طراحی کرده است. بی سی ای ای کارن حاوی اسیدهای آمینه شاخه دار در نسبت استاندارد و مناسب 2:1:1 است. 

 

 

سخن آخر

در این مقاله به ذکر نکات ضروری جهت خرید یک مارک بی سی ای ای با کیفیت پرداختیم و در آخر بهترین مارک بی سی ای ای ایرانی و خارجی موجود در داروکده را معرفی کردیم.

علاوه بر موارد ذکر شده در مطالب پیشین، یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی که هنگام خرید یک مکمل بی سی ای ای با کیفیت باید به آن توجه نمود، خرید آن از مراکز معتبر است. زیرا با توجه به افزایش گرایش مردم به استفاده از مکمل‌های ورزشی، بسیاری از مراکز نامعتبر و سودجو اقدام به فروش محصولات تقلبی نموده‌اند. بسیاری از این محصولات حاوی ترکیبات غیر مجازی هستند که سلامت و جان افراد را به خطر می اندازند.

 داروخانه آنلاین داروکده اولین و معتبرترین داروخانه آنلاین در ایران است که محصولات خود را با تضمین اصالت کالا و تاریخ انقضای معتبر به کاربران ارائه می‌دهد. علاوه بر این نحوه انبارش و نگهداری محصولات با نظارت دکتر داروساز و به گونه‌ای است که از ایجاد هر گونه آسیب احتمالی تا زمان رسیدن به مشتری جلوگیری می‌کند.

در آخر امیدواریم خواندن مقاله "بهترین مارک بی سی ای ای ایرانی و خارجی" حاوی اطلاعات مفید و کاربردی جهت انتخاب یک مکمل باکیفیت و مناسب برای شما عزیزان باشد. 

سوالات خود در ارتباط با مکمل بی سی ای ای را می‌توانید در قسمت ثبت نظرات مطرح نمایید. تیم علمی داروکده که متشکل از متخصصین داروساز و تغذیه است، در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما کاربران گرامی هستند. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )