بهترین کرم سفت کننده دور چشم

بهترین کرم سفت کننده دور چشم

در این مقاله از مجله علمی داروکده، بهترین کرم سفت کننده دور چشم برای کاهش خطوط ریز، چین و چروک و لیفتینگ پوست دور چشم را معرفی خواهیم کرد.

بهاره شاه محمدی

نویسنده: بهاره شاه محمدی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

25 شهریور 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

25 شهریور 1403

0

eye icon

بهترین کرم سفت کننده دور چشم

کرم لیفتینگ دور چشم، به عنوان یک محصول مراقبت از پوست جهت مقابله با نشانه‌ های پیری مانند خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست دور چشم طراحی شده است. این کرم‌ها اغلب با ترکیباتی خاص فرموله می شوند که در سفت شدن، لیفت و آبرسانی پوست حساس اطراف چشم نقش دارند. در ادامه مطلب، به بررسی بیشتر این محصولات پرداخته و بهترین کرم های سفت کننده دور چشم را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • ویژگی‌های برجسته کرم لیفتینگ دور چشم
  • مقایسه عملکرد کرم سفت کننده دور چشم با سایر محصولات دور چشم و بررسی تأثیرات و نتایج آن‌ها
  • ترکیبات اصلی موثر در کرم لیفتینگ دور چشم
  • بهترین برندهای کرم‌ سفت کننده دور چشم
  • چگونه کرم لیفتینگ دور چشم را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانیم؟
  • نحوه استفاده صحیح از کرم سفت کننده دور چشم
  • چه مدت طول می‌کشد تا نتایج کرم سفت کننده دور چشم را مشاهده کنید؟
  • چقدر می‌توان به ماندگاری اثرات کرم‌ لیفتینگ دور چشم اعتماد کرد؟

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

 

ویژگی‌های برجسته کرم لیفتینگ دور چشم

بیشتر کرم‌های لیفتینگ دور چشم حاوی پپتیدها و کمپلکس‌های سفت‌کننده هستند که به بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و لیفت قابل ‌مشاهده آن کمک می‌کنند. به عنوان مثال، کرم دور چشم ام کیو با پپتیدهای قوی خود، به بهبود افتادگی و سفتی پوست دور چشم می پردازد.

ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید در کرم سفت کننده دور چشم، به جذب رطوبت و مبارزه با خشکی پوست کمک می‌کنند. کرم لیفتینگ دور چشم پروژنا نه تنها خطوط ریز را کاهش می‌دهد، بلکه پوست را آبرسانی کرده و روشنایی خاصی به پوست دور چشم می‌بخشد.

فرمولاسیون بسیاری از کرم های لیفتینگ دور چشم، حلقه‌های سیاه زیر چشم و پف‌کردگی آن را نیز بهبود بخشیده و ظاهری جوان‌تر ایجاد می‌کنند. تحقیقات علمی انجام شده نشان می دهد که برخی از این محصولات، قادر به پر کردن خطوط ریز پوست بوده و سیاهی و پف زیر چشم را به سرعت کاهش می‌دهند.

 

مقایسه عملکرد کرم‌ سفت کننده دور چشم با سایر محصولات دور چشم و بررسی تأثیرات و نتایج آن‌ها

کرم‌های لیفتینگ دور چشم معمولاً با سایر محصولات درمانی چشم مقایسه می‌شوند؛ به ‌خصوص از نظر عملکردهای خاص، مواد تشکیل‌دهنده و اثربخشی. در ادامه نحوه مقایسه آن‌ها با دیگر گزینه‌ها آورده شده است:
 

- کرم‌های دور چشم سفت کننده

هدف: این کرم‌ها عمدتاً برای ایجاد یک اثر لیفتینگ فوری طراحی شده‌ و به کاهش افتادگی پوست، خطوط ریز و چین و چروک دور چشم کمک می‌کنند. اغلب حاوی مواد فعالی مانند پپتیدها، کافئین، و عصاره‌های گیاهی هستند که خاصیت سفت‌کنندگی و آبرسانی محصول را افزایش می‌دهند.

نتایج: بسیاری از کاربران، افزایش سفتی و آبرسانی پوست را در مدت کوتاهی پس از استفاده گزارش می‌کنند؛ معمولاً در عرض چند روز. به عنوان مثال، برخی کرم‌های لیفتینگ می‌توانند چین‌های پلک را به‌طور قابل‌توجهی کاهش داده و ظاهر پوست دور چشم را بهبود بخشند؛ اگرچه نتیجه، بسته به محصول و نوع پوست متفاوت است.

بافت و کاربرد: کرم‌های لیفتینگ اغلب دارای بافت سبک یا ژل‌مانند هستند که به استفاده آسان و جذب سریع محصول کمک می‌کند. این محصولات معمولاً باید دو بار در روز، صبح و شب، برای حفظ اثر استفاده شوند.
 

- سایر محصولات دور چشم 

  • سرم دور چشم

هدف: سرم‌ها معمولاً غلیظ‌تر از کرم‌ها بوده و روی مشکلات خاصی مانند حلقه‌های سیاه و پف‌کردگی پوست زیر چشم تمرکز دارند. این محصولات اغلب حاوی مواد فعال قوی هستند که به عمق پوست نفوذ می‌کنند.

نتایج: بسیاری از سرم‌ها نتایج سریعی برای مشکلات خاص دور چشم مانند کاهش پف ارائه می‌دهند؛ اما ممکن است همان اثر لیفتینگ فوری را مانند کرم‌های سفت کننده دور چشم نداشته باشند.
 

  • کرم‌های مرطوب‌کننده دور چشم

هدف: این کرم‌ها موجب  آبرسانی و تغذیه پوست لطیف دور چشم شده و برای مقابله با خشکی و حفظ خاصیت ارتجاعی پوست ضروری هستند.

نتایج: در حالی که ممکن است به بهبود بافت و آبرسانی پوست کمک کنند، تأثیر لیفتینگ آن‌ها به‌اندازه کرم‌های لیفتینگ نیست. کاربران معمولاً می‌بینند که استفاده ترکیبی از کرم های مرطوب کننده همراه با محصولات لیفتینگ، بهترین نتایج را نشان می دهد.
 

  • درمان‌های حرفه‌ای

هدف: گزینه‌هایی مانند لایه‌برداری شیمیایی، درمان‌های لیزری، یا تزریق‌ها (مثل بوتاکس) برای رفع افتادگی پوست و چین و چروک ها نتایج چشمگیرتری ارائه می‌دهند.

نتایج: این درمان‌ها می‌توانند اثرات فوری و طولانی‌مدت داشته باشند، اما با هزینه‌های بالاتر و خطر عوارض جانبی بالقوه همراه هستند. این روش ها معمولاً به کسانی توصیه می‌شوند که به دنبال تغییرات قابل‌توجهی فراتر از آنچه درمان‌های موضعی می‌توانند ارائه دهند، می باشند.

ترکیبات اصلی مؤثر در کرم لیفتینگ دور چشم

برای انتخاب یک کرم دور چشم ضد چروک قوی، باید به دنبال مواد فعال خاصی باشید که بتوانند به مشکلات رایجی مانند خطوط ریز، چین و چروک، پف و سیاهی دور چشم پاسخ دهند. در این قسمت به مهم ترین ترکیبات کلیدی که باید مورد توجه قرار دهید، اشاره شده است:

  • هیالورونیک اسید: این ماده مرطوب‌کننده قوی، به جذب و نگهداری رطوبت کمک می کند؛ همچنین، باعث آبرسانی پوست ظریف اطراف چشم شده و در کاهش خطوط ریز و چین و چروک نقش دارد. 

  • رتینول: مشتقی از ویتامین A که تولید کلاژن را در پوست تحریک می‌کند و با کمک به گردش سلولی، به صاف شدن چین و چروک‌ها و بهبود بافت پوست می پردازد.

  • پپتیدها: این اسیدهای آمینه به‌عنوان بلوک‌های سازنده برای پروتئین‌هایی مانند کلاژن و الاستین عمل می‌کنند و در سفت شدن و صاف شدن پوست نقش دارند؛ ترکیبات پپتیدی باعث کاهش خطوط ریز و افتادگی پوست می‌شوند.

  • ویتامین C: این ویتامین با داشتن خواص روشن کنندگی و آنتی اکسیدانی، به کاهش سیاهی دور چشم و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی کمک کرده و باعث تولید کلاژن و افزایش استحکام پوست می گردد.

  • کافئین: این ماده با انقباض رگ‌های خونی و بهبود گردش خون، به کاهش پف و سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

  • آنتی‌اکسیدان‌ها: ترکیباتی مانند ویتامین E و سایر آنتی‌اکسیدان‌ها از پوست در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کنند و با مقابله با آسیب رادیکال‌های آزاد، موجب حفظ ظاهر جوان پوست می شوند.

 

بهترین برندهای کرم‌ سفت کننده دور چشم

استفاده از کرم سفت کننده دور چشم، بخشی از یک روتین پوستی روزانه بوده که با هدف حفظ جوانی و شادابی پوست اطراف چشم‌ها انجام می‌شود. پوست دور چشم، اغلب به عنوان اولین ناحیه از صورت، نشانه‌های پیری را نشان می‌دهد. در ادامه، به معرفی بهترین کرم لیفتینگ دور چشم پرداخته ایم. 

1. کرم دور چشم قوی آردن اکسپرتیج

مزایا:

  • جلوگیری از ایجاد چروک و خطوط ریز در ناحیه دور چشم
  • استحکام بخش پوست دور چشم با تحریک ساخت کلاژن
  • کمک به برطرف شدن افتادگی پلک ها

 

2. کرم دور چشم ضد چروک متکس پرایم

مزایا:

  • دارای خواص آبرسانی و مرطوب کنندگی
  • بهبود بخش قوام و استحکام بافت پوست
  • موثر در کاهش پف و تیرگی دور چشم 

 

3. کرم سفت کننده دور چشم سینره 

مزایا:

  • کمک به رفع خطوط عمیق و پنجه کلاغی دور چشم
  • پیشگیری از ایجاد چین و چروک با کمپلکس MDI
  • حاوی اسید های چرب امگا 3 و امگا 6

 

4. کرم دور چشم اسمارت لایسل

مزایا:

  • جلوگیری از پیری زودرس پوست  با خاصیت آنتی اکسیدانی
  • موثر در ترمیم و جوانسازی بافت پوست دور چشم
  • حاوی آمینو اسید ، کلاژن و هیالورونیک اسید 

 

5. کرم ضدچروک دور چشم اسکین شیک حاوی ویتامین ای 

مزایا:

  • محافظت از پوست دور چشم در برابر آسیب رادیکال های آزاد
  • به تعویق انداختن روند پیری پوست دور چشم
  • دارای قابلیت استفاده روی انواع پوست 

 

چگونه کرم لیفتینگ دور چشم را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانیم؟

کرم لیفت دور چشم را می توان در ترکیب با سایر محصولات مراقبت از پوست به عنوان بخشی از روتین پوستی استفاده کرد. برای استفاده از این محصولات در روتین پوستی خود، مراحل زیر را دنبال نمایید. 
 

- پاکسازی پوست دور چشم

با یک پاک‌کننده ملایم شروع کنید تا آرایش، چربی اضافی و آلودگی های سطحی از روی پوست ناحیه دور چشم پاک شوند. این کار کمک می‌کند تا کرم به طور موثرتری نفوذ کند.
 

- تنظیم pH پوست

از یک تونر آبرسان استفاده کنید تا pH پوست را متعادل کرده و آن را برای مراحل بعدی آماده نماید. به منظور آشنایی بیشتر با نحوه استفاده از تونر صورت، می توانید به مقاله "تونر پوست و هر آنچه که باید درباره آن بدانیم" تالیف و ترجمه الهه عبدالهی، دکترای تخصصی فارماکولوژی در مجله علمی داروکده مراجعه فرمایید. 
 

- استفاده از کرم دور چشم

پس از پاکسازی و استفاده از تونر، کرم لیفتینگ دور چشم را با انگشت حلقه خود به ‌آرامی اطراف ناحیه چشم بمالید و از کشیدن پوست جلوگیری کنید.
 

- استفاده از سرم پوست 

می‌توانید بعد از کرم دور چشم سفت کننده، از سرم صورت استفاده نمایید؛ البته اگر مواد آن باعث تحریک چشم نشود. ابتدا سرم را بزنید و سپس مرطوب‌کننده را مصرف نمایید.
 

- استفاده از مرطوب کننده

روتین خود را با یک محصول مرطوب‌کننده متناسب برای نوع پوستتان تکمیل کنید. کرم دور چشم و مرطوب‌کننده با هم موجب آبرسانی و تغذیه پوست می گردند.
 

- مصرف ضد آفتاب

در طول روز از یک محصول ضد آفتاب مناسب با فاکتور حفاظتی حداقل 30 یا بالاتر استفاده کنید تا از آسیب‌های ناشی از نور خورشید به ناحیه دور چشم ممانعت شود.
 

- رتینوئیدها

اگر از رتینوئید استفاده می‌کنید، آن را شب‌ها و حداقل ۱۰ دقیقه قبل از کرم دور چشم بزنید تا از تحریک پوست اجتناب گردد.

نحوه استفاده صحیح از کرم سفت کننده دور چشم

برای داشتن پوستی جوان‌تر و شاداب در اطراف چشم‌ها، استفاده صحیح از کرم سفت‌کننده دور چشم بسیار اهمیت دارد؛ به همین ترتیب، به موارد آورده شده در ادامه مطلب توجه نمایید:

  1. ابتدا صورت خود را با یک محصول پاک‌کننده ملایم شسته و به آرامی پوست اطراف چشم‌ها را خشک کنید.

  2. مقدار کمی از کرم لیفتینگ دور چشم را با استفاده از انگشت حلقه خود بردارید. این عمل، به دلیل فشار کمتر انگشت حلقه، از آسیب به پوست نازک اطراف چشم جلوگیری می‌کند.

  3. کرم را به آرامی در اطراف ناحیه چشم بزنید و ماساژ دهید. دقت کنید که محتویات کرم به طور مستقیم با چشم ها تماس پیدا نکند. 

  4. کرم لیفت دور چشم را دو بار در روز، صبح و عصر، به طور منظم استفاده کنید تا بهترین نتیجه را مشاهده نمایید.

  5. استفاده منظم از محصول بسیار مهم است، زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا نتایج قابل‌توجه را ببینید.

به یاد داشته باشید، کرم‌ سفت کننده دور چشم می‌توانند به بهبود ظاهر ناحیه دور چشم کمک کند، اما جایگزینی برای یک روال مراقبت از پوست جامع شامل پاکسازی، استفاده از محصولات تقویت کننده و مرطوب کننده برای پوست نیستند.

 

چه مدت طول می‌کشد تا نتایج کرم سفت کننده دور چشم را مشاهده کنید؟

زمان مشاهده نتایج بسته به محصول و فرمولاسیون آن متفاوت است. با استفاده منظم کرم لیفت دور چشم، بهبود مشهود در خطوط ریز، پف‌کردگی و سیاهی زیر چشم در عرض چند روز مشاهده می شود. برای مزایای جامع‌تر مانند لیفت و کاهش چین و چروک، ممکن است تا ۲۸ روز استفاده مداوم محصول نیاز باشد.

در حالی که برخی از کرم‌های لیفت چشم می‌توانند اثرات فوری نشان دهند، دستیابی به بهبود بلندمدت قابل توجه پوست، معمولاً نیاز به استفاده مداوم در طی چند هفته دارد. جهت دستیابی به بهترین نتیجه، توصیه می‌شود دستورالعمل‌های مصرف خاص ارائه شده با هر محصول را دنبال کنید و آن‌ را در یک روتین پوستی منظم بگنجانید.

 

چقدر می‌توان به ماندگاری اثرات کرم‌ لیفتینگ دور چشم اعتماد کرد؟

کاربران اغلب بهبودهای چشمگیری در ظاهر ناحیه دور چشم، مانند کاهش پف و رفع خطوط زیر، مدت کوتاهی پس از استفاده گزارش می‌دهند. اما این اثرات معمولا موقتی بوده و اثرات لیفتینگ و سفت‌کنندگی در عرض چند ساعت کاهش می‌یابد و برای حفظ نتایج قابل مشاهده، استفاده مداوم محصول ضروری است. 

استفاده مداوم می‌تواند به بهبود ظاهر کلی ناحیه چشم، از جمله کاهش خطوط ریز و سیاهی دور چشم کمک کند، اما بدون استفاده منظم، اثرات لیفتینگ فوری حفظ نمی‌شود. در نتیجه، در حالی که کرم‌های لیفتینگ دور چشم می‌توانند یک راه‌حل سریع برای رفع خطوط ریز ارائه دهند، اثرات آن‌ها عموماً کوتاه ‌مدت است. جهت مشاهده نتایج مطلوب، نیاز است که آنها را در یک روتین پوستی منظم مصرف نمایید. 

 

سوالات رایج کاربران راجع به کرم لیفتینگ دور چشم 

1- چرا پپتیدها در کرم سفت‌کننده دور چشم اهمیت دارند؟

پپتیدها با افزایش تولید پروتئین کلاژن و الاستین، کاهش پف و سیاهی دور چشم و بهبود سلامت کلی پوست، نقش مهمی در بهبود ظاهر ناحیه چشم دارند؛ به همین دلیل، به عنوان یک ماده مؤثر در فرمولاسیون کرم‌های لیفتینگ دور چشم شناخته می‌شوند.

2- آیا کرم‌های لیفتینگ دور چشم در کاهش پف و حلقه‌های تیره دور چشم موثر هستند؟

کرم های لیفت دور چشم می توانند در کاهش پف و سیاهی دور چشم نیز موثر باشند. اغلب این کرم‌های تخصصی حاوی مواد فعالی مانند کافئین و دی پپتید-2 هستند که پوست ظریف ناحیه دور چشم را روشن می سازند.

3- چطور از کرم سفت کننده دور چشم استفاده کنیم؟

برای استفاده از کرم لیفتینگ دور چشم، ابتدا سطح پوست دور چشم را با یک پاک‌کننده ملایم بشویید و خشک کنید. سپس، مقدار کمی از کرم را با انگشت حلقه به ‌آرامی روی ناحیه دور چشم ماساژ دهید. این عمل را به ‌طور منظم، صبح و شب، انجام دهید تا بهترین نتیجه را مشاهده نمایید.

جمع بندی نهایی تیم علمی داروکده در مورد کارایی و فواید کرم لیفتینگ دور چشم

در این مقاله به بررسی عملکرد و فواید کرم‌های سفت کننده دور چشم پرداختیم و نتایج و تاثیرات این محصولات را با سایر درمان‌های موجود مقایسه کردیم. آموختید که کرم‌های لیفتینگ دور چشم با هدف ایجاد یک اثر لیفتینگ فوری و سفت کنندگی، به رفع خطوط ریز و چین و چروک در ناحیه دور چشم کمک می‌کنند. این کرم‌ها می‌توانند بهبود قابل‌توجهی در ظاهر ناحیه چشم ایجاد کنند، اما برای حفظ نتایج، نیاز است که در یک روتین پوستی منظم استفاده شوند. 

در این مقاله همچنین، انواع دیگر محصولات دور چشم مانند سرم‌ها، کرم‌های مرطوب‌کننده، و درمان‌های حرفه‌ای معرفی شدند و تفاوت‌های آن‌ها در عملکرد و اثربخشی بررسی شد. امیدواریم که مطالب ارائه ‌شده، در انتخاب کرم لیفتینگ مناسب برای بهبود ظاهر پوست دور چشم به شما کمک کند. 

به منظور خرید کرم های سفت کننده دور چشم با کیفیت و قیمت مناسب، می‌توانید به صفحه اختصاصی هر محصول در داروخانه آنلاین داروکده مراجعه فرمایید. علاوه بر این، تیم علمی داروکده نیز همواره آماده ارائه مشاوره تخصصی آنلاین رایگان برای کمک به بهبود سلامت و زیبایی پوست مصرف کنندگان می باشد؛ می‌توانید نظرات و سوالات خود را در بخش "پرسش و پاسخ" زیر همین مقاله وارد نمایید تا از راهنمایی های کاربردی کارشناسان مجرب تیم علمی این مرکز بهره مند شوید. 

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )