لیمو ترش

لیمو ترش

در این مطلب درباره خواص لیمو ترش بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

27 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

27 بهمن 1394

8K

eye icon

لیمو ترش

نام من لیمو ترش است. 

من (لیمو ترش) حاوی ویتامین های C ، B ، A می باشم . مواد معدنی من شامل منگنز، پتاسیم، منیزیم و فسفر است. طبع من سرد و خشک است. 
من از شل شدن و چروک پوست جلوگیری می کنم. از من می توانید برای پاکسازی و از بین بردن لکه های پوستی استفاده کنید به این صورت که آب من (لیمو ترش) را روی پوست صورتتان بمالید و از شب تا صبح روی لکه ها بماند. 
اگر عصاره من را با گلیسیرین مخلوط کنید باعث از بین بردن خستگی پوست و ترک های پوست می شوم. برای شفاف و درخشان شدن مو هایتان، مقداری از من را با آب سرد مخلوط کنید و روی موهایتان بریزید و سپس بشویید.
برای اینکه پوست ضخیم شده آرنج و زانو ها را نرم کنید از پوست من به صورت موضعی استفاده کنید. 
خواص اسیدی من باعث شده یک ضد عفونی کننده قوی باشم، به همین دلیل می توانید در سفر وقتی به آب آشامیدنی از لحاظ بهداشتی مشکوک شدید چند قطره از من را به آن اضافه کنید، آب استریلیزه می شود و می توانید از آن بنوشید. مصرف من باعث افزایش ترشح صفرا می شود، همچنین باعث دفع سنگ های کوچکی که در مجاری ادرار گیر می کنند و درمان یرقان می شوم. 

پوست من (لیمو ترش) باعث کاهش ویار زنان باردار می شود و دستگاه هاضمه آنها را تقویت و تهوع را از بین می برد. مصرف من سبب کاهش فشار خون بالا می شود. داروی مناسبی برای درمان گلودرد می باشم، من و آب نیم گرم را مخلوط کنید و سپس غرغره کنید. 

برای مطالعه بیشتر: درباره خواص پرتقال بخوانید.

مصرف من سبب محافظت از دندان ها و لثه ها می شود. من به افزایش جذب کلسیم کمک می کنم و به همین دلیل از پوکی استخوان جلوگیری می کنم. برای بهبود، سردردهای میگرنی در یک فنجان چای مقداری از آب من (لیمو ترش) بریزید و میل کنید. برای از بین بردن بوی بد دهان که بر اثر مصرف برخی ادویه ها و یا غذا ها، کشیدن سیگار و ... ایجاد می شود، روزی چند بار یک لیوان آب ولرم را با آب یک عدد از من مخلوط کرده و غرغره کنید.
نام من لیمو ترش است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )