معرفی 4 مکمل امینو اسید برای لاغری

معرفی 4 مکمل امینو اسید برای لاغری

در این بخش از مجله علمی داروکده قصد داریم ضمن بررسی علمی اثرات قرص آمینو برای لاغری، به معرفی 3 قرص امینو اسید برای لاغری بپردازیم.

مهتاب باقری دیزج

نویسنده: مهتاب باقری دیزج

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

04 مهر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

04 مهر 1403

0

eye icon

معرفی 4 مکمل امینو اسید برای لاغری

در سال‌های اخیر، توجه بسیاری به نقش مکمل‌های غذایی در تنظیم متابولیسم انرژی و مدیریت وزن معطوف شده است. در این میان، قرص امینو اسید برای لاغری به‌عنوان یکی از گزینه‌های پرطرفدار مطرح شده است. آمینو اسیدها به‌عنوان بلوک‌های سازنده پروتئین، نقش حیاتی در فرآیندهای متابولیکی بدن ایفا می‌کنند. پروتئین‌ها برای رشد و ترمیم بافت‌ها از جمله عضلات، تولید آنزیم‌ها و هورمون‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری هستند.

برخی مطالعات نشان می‌دهند که دریافت مکمل‌های آمینو اسید در کنار یک رژیم غذایی مناسب و فعالیت فیزیکی منظم می‌تواند با افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و حفظ توده عضلانی، به روند کاهش وزن کمک کند. با این‌حال، مکانیسم دقیق اثر قرص آمینو برای لاغری و همچنین دوز بهینه مصرف آن، نیازمند تحقیقات بیشتری است. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله ضمن بررسی اثرات قرص امینو اسید برای لاغری، به معرفی 3 قرص امینو اسید برای لاغری بپردازیم. 

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

- آمینو اسید برای لاغری
- بهترین امینو برای لاغری
- قرص امینو اسید برای لاغری
- پودر آمینو برای لاغری
- طریقه مصرف آمینو اسید چربی سوز
- عوارض قرص امینو اسید برای لاغری

مدت زمان تقریبی مطالعه: 10 دقیقه

 

آمینو اسید برای لاغری

آمینو اسیدها اجزای سازنده پروتئین‌های بدن هستند که عمدتا از نیتروژن، کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اسیدهای آمینه، مطالعه مقاله "راهنمای آمینو اسید ها" تالیف و ترجمه دکتر کوشا شهیدی پیشنهاد می‌شود. در این بخش، به بررسی مکانیسم اثر آمینو اسید برای لاغری و اثرات مختلف مصرف آمینو اسید برای لاغری خواهیم پرداخت.

اخیرا آمینو اسیدها، به‌ویژه آمینو اسیدهای شاخه‌دار شامل لوسین، والین و ایزولوسین، به‌دلیل اثراتشان بر کاهش وزن، توجه محققان و ورزشکاران را به خود جلب کرده‌اند. این اسیدهای آمینه به‌عنوان سوخت اصلی عضلات عمل می‌کنند و باعث افزایش مصرف انرژی در حین فعالیت بدنی می‌شوند. دیده شده است که مصرف اسیدهای آمینه شاخه‌دار به افزایش متابولیسم پایه بدن و در نتیجه سوزاندن کالری بیشتر کمک می‌کند.

به‌طور کلی، پروتئین و اسیدهای آمینه نسبت به چربی و کربوهیدرات، به انرژی بیشتری برای فرآیندهای هضم، جذب و متابولیزه شدن نیاز دارند. بنابراین مصرف آمینو اسید بیشتر، با افزایش مصرف انرژی در بدن همراه است. اما بارزترین اثر آمینو برای لاغری ایجاد حس سیری و کمک به کاهش دریافت کالری است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف امینو برای لاغری می‌تواند سیگنال‌های سیری را در مغز افزایش داده و احساس گرسنگی را کاهش دهد.

از سوی دیگر، آمینو اسیدها برای سنتز پروتئین عضله ضروری هستند و از تجزیه عضلات در حین کاهش وزن جلوگیری می‌کنند. محدودیت کالری در رژیم‌های کاهش وزن ممکن است منجر به کاهش دریافت پروتئین شود. استفاده از مکمل آمینو اسید در این شرایط با حفظ توده عضلانی به جلوگیری از کاهش متابولیسم پایه ناشی از تحلیل عضلات کمک می‌کند. با کمک به حفظ متابولیسم پایه، روند کاهش وزن به‌صورت مناسبی ادامه خواهد یافت. مکمل‌های آمینو همچنین می‌توانند خستگی را کاهش داده و عملکرد ورزشی را بهبود بخشند. ورزش منظم یکی از مهم‌ترین عوامل در کاهش وزن و حفظ سلامتی است.

دیده شده است که مصرف منظم مکمل آمینو برای لاغری، می‌تواند اثرات زیر را به‌همراه داشته باشد:

  • کاهش وزن: با افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و حفظ توده عضلانی، مکمل امینو اسید برای لاغری می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

  • بهبود ترکیب بدنی: آمینو با افزایش توده عضلانی و کاهش توده چربی بدن، می‌تواند منجر به بهبود ترکیب بدنی شود. 

  • افزایش انرژی: مصرف قرص آمینو برای لاغری می‌تواند سطح انرژی را افزایش داده و در بهبود عملکرد ورزشی نیز مفید باشد. 

  • کاهش خستگی: قرص امینو اسید برای لاغری با کاهش احساس خستگی، به شما کمک می‌کند تا فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید و بنابراین، کالری بیشتری بسوزانید. 

با توجه به موارد ذکر شده در مورد آمینو اسید و لاغری، می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از مکمل آمینو می‌تواند اثرات مفید متعددی در رژیم‌های کاهش وزن داشته باشد. با این‌حال مکمل آمینو اسید لاغری باید به‌عنوان تکمیل‌کننده رژیم غذایی سالم و ورزش منظم استفاده شود و نبایست جایگزین رژیم غذایی متعادل و متنوع و فعالیت بدنی شود.

در رابطه با آمینو اسید های لاغری توجه به این نکته مهم است که پاسخ به مکمل‌ها از فردی به فرد دیگر متفاوت است و به عوامل متعددی از قبیل ژنتیک، رژیم غذایی، فعالیت بدنی و ... بستگی دارد. بنابراین ممکن است برخی افراد نتایج بهتری از مصرف آمینو اسید لاغر کننده بگیرند. در ادامه مقاله، ویژگی‌های مکمل‌ آمینو لاغری مناسب را با هم بررسی خواهیم کرد. 

بیشتر بخوانید:

آنچه در مورد آمینواسید و پروتئین باید بدانیم

بهترین امینو برای لاغری

در انتخاب بهترین آمینو اسید برای لاغری و چربی‌سوزی، چندین عامل کلیدی باید مد نظر قرار گیرد تا حداکثر اثربخشی و ایمنی حاصل شود:
 

1. ترکیب آمینو اسیدها

اسیدهای آمینه شاخه‌دار شامل لوسین، ایزولوسین و والین به‌عنوان بهترین آمینو اسید برای چربی سوزی و حفظ توده عضلانی شناخته می‌شوند. این آمینو اسیدها نقش مهمی در تامین انرژی برای عضلات در حین تمرینات ورزشی ایفا می‌کنند و از تجزیه عضلات جلوگیری می‌کنند. دیده شده که این دسته از اسیدهای آمینه ضروری به کاهش توده چربی بدن و بهبود ترکیب بدنی کمک می‌کنند.

طبق نتایج برخی مطالعات ال‌آرژنین نیز می‌تواند به کاهش چربی بدن کمک کند. این آمینو اسید به تولید نیتریک اکساید، بهبود گردش خون و افزایش ترشح هورمون رشد کمک می‌کند و از این طریق می‌تواند در ارتقای عملکرد ورزشی، افزایش حجم عضلات و بهبود ریکاوری موثر باشد. برخی شواهد نشان می‌دهند که آرژنین، اکسیداسیون چربی را افزایش و سنتز چربی را در بافت‌های خاص کاهش می‌دهد. همچنین دیده‌شده است که مصرف 3 تا 9 گرم آرژنین در روز با افزایش تولید نیتریک اکساید می‌تواند به افزایش ترموژنز، افزایش بیوژنز میتوکندریایی، تحریک رشد بافت چربی قهوه‌ای و تنظیم بیان ژن‌های دخیل در متابولیسم چربی کمک کند.

علی‌رغم محدودیت شواهد، برخی مطالعات مصرف گلوتامین را با کاهش وزن مرتبط دانسته‌اند. تعدیل میکروبیوم روده، کاهش التهاب در بدن و بهبود حساسیت به انسولین از جمله مکانیسم‌های پیشنهادی این مطالعات برای اثرات احتمالی ال‌گلوتامین در کاهش وزن هستند. البته نتایج مطالعات در این زمینه متناقض است و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد. این آمینو اسید عمدتا به تقویت سیستم ایمنی، بهبود عملکرد روده و بهبود ریکاوری پس از تمرین کمک می‌کند.

2. مواد افزوده شده موثر در کاهش وزن و چربی‌سوزی

اگرچه تمامی مکمل‌های آمینو اسید می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند، آن دسته از مکمل‌های آمینو که علاوه بر آمینو اسید حاوی ترکیبات افزایش‌دهنده متابولیسم و چربی‌سوز مانند کافئین، ال‌کارنیتین، چای سبز، قهوه سبز و ... هستند، احتمالا اثرات بهتری در کاهش وزن و لاغری دارند. مطالعات نشان داده‌اند که دریافت کافئین با افزایش متابولیسم بدن، کاهش اشتها و افزایش تحرک بافت چربی می‌تواند به کاهش وزن، کاهش نمایه توده بدنی و کاهش توده چربی بدن کمک کند.

ال‌کارنیتین که خود ترکیبی از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین است، با کمک به انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری، در افزایش متابولیسم چربی‌ها و چربی‌سوزی نقش دارد. چای سبز غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و به‌ویژه کاتچین‌ها است. کاتچین‌ها با افزایش متابولیسم پایه، چربی‌سوزی را تقویت کرده و در نتیجه به کاهش وزن و بهبود ترکیب بدنی کمک می‌کنند. قهوه سبز نیز به‌دلیل وجود ترکیباتی مانند اسید کلروژنیک می‌تواند به افزایش متابولیسم چربی کمک کند. می‌توانید جهت افزایش اثربخشی، از محصولات چربی‌سوز در کنار مکمل آمینو استفاده نمایید. 

3. کیفیت و خلوص مکمل آمینو

بهترین امینو برای لاغری را از منابع معتبر و دارای مجوزهای لازم تهیه کنید. دقت نمایید که بهترین آمینو برای چربی سوزی و عضله سازی باید دارای مجوز از سازمان غذا و دارو، تاریخ تولید و انقضای مشخص و اطلاعات کامل روی برچسب بسته‌بندی باشد. با توجه به اطلاعات درج شده روی بسته‌بندی، مکمل‌های با کیفیت و خلوص بالا را انتخاب کنید. 

قرص امینو اسید برای لاغری

همان‌طور که ذکر شد، به‌طور کلی قرص امینو اسید برای لاغری بایست حاوی دوز و ترکیب مناسبی از اسیدهای آمینه و ترجیحا همراه سایر ترکیبات کمک‌کننده برای کاهش وزن باشد. در ادامه به معرفی برخی از انواع قرص آمینو برای لاغری می‌پردازیم:
 

1. آمینو کمپلکس 180 عددی فارما پلاس

  • نوع محفظه: قوطی پلاستیکی
  • تعداد در بسته: 180
  • حاوی عصاره قهوه سبز، عصاره چای سبز و کافئین

2. مولتی آمینو یوروویتال

  • تحت لیسانس: Euro OTC Pharma GmbH آلمان
  • نوع محفظه: قوطی پلاستیکی
  • تعداد در بسته: 120
  • حاوی ترکیب مناسبی از 18 اسید آمینه ضروری و غیر ضروری

3. آمینو وی 2222 و ال کارنیتین دوبیس

  • نوع محفظه: قوطی پلاستیکی
  • تعداد در بسته: 150، 200، 325
  • حاوی ال‌کارنیتین و کمپلکس آنزیمی

پودر آمینو برای لاغری

علاوه بر قرص امینو برای لاغری، انواع پودر آمینو برای لاغری نیز در بازار موجود است. پودر لاغری آمینو در صورت مصرف دوز برابر آمینو‌ اسید، از نظر اثربخشی تفاوتی با قرص آمینو ندارد و علت تولید اشکال مختلف مکمل آمینو، دادن حق انتخاب به مصرف‌کننده بر اساس تمایلات شخصی و سهولت در مصرف است. از انواع پودر امینو برای لاغری می‌توان به آمینو EAA گلد کر لاین ترک نوتریشن اشاره کرد که با طعم لیمو به بازار عرضه شده است. آمینو EAA ترک نوتریشن با داشتن کافئین، عصاره گوارانا، عصاره چای سبز و عصاره قهوه سبز در کنار اسیدهای آمینه ضروری، دارای اثرات مناسبی در افزایش متابولیسم بدن و کمک به چربی‌سوزی است. 

طریقه مصرف آمینو اسید چربی سوز

روش مصرف قرص آمینو اسید برای لاغری می‌تواند در نتیجه اثرگذار باشد. طریقه مصرف آمینو اسید چربی سوز به عوامل متعددی از جمله سن، اهداف فردی، نوع فعالیت بدنی، رژیم غذایی، میزان اضافه وزن و سایر مکمل‌های مصرفی وابسته است. بنابراین، یک نسخه واحد برای همه افراد وجود ندارد و توصیه می‌شود قبل از شروع مصرف مکمل، با متخصص تغذیه مشورت شود. با این‌حال به‌طور معمول، مصرف روزانه 5 تا 20 گرم آمینو اسید توصیه می‌شود.

زمان مصرف آمینو اسیدها نیز به اهداف فردی بستگی دارد. برای کاهش اشتها و لاغری، مصرف قرص آمینو اسید 30 دقیقه قبل از وعده‌های غذایی اصلی می‌تواند به کاهش اشتها و کنترل حجم غذای مصرفی کمک کند. این امر به‌دلیل افزایش سطح آمینو اسیدها در خون و ارسال سیگنال‌های سیری به مغز است. همچنین مصرف آمینو اسیدها بین وعده‌های غذایی می‌تواند به جلوگیری از احساس گرسنگی شدید، ریزه‌خواری و پرخوری کمک کند. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد میزان مصرف آمینو همواره برچسب محصول را به‌دقت مطالعه کنید. 

نکته مهم این است که مکمل‌های آمینو اسید باید به‌عنوان مکمل رژیم غذایی سالم و ورزش منظم استفاده شوند و نه به‌عنوان یک راه حل سریع برای کاهش وزن!

 

عوارض قرص امینو اسید برای لاغری

عوارض قرص امینو اسید برای لاغری در صورت رعایت میزان مصرف توصیه شده از سوی شرکت سازنده در افراد سالم معمولا نادر است. با این‌حال، مصرف مکمل‌های آمینو در برخی افراد ممکن است با مشکلات گوارشی مانند تهوع، اسهال و نفخ و در صورت مصرف بیش از حد، مشکلات کلیوی همراه باشد. به‌طور کلی مصرف آمینو در مقدار مناسب در افراد سالم باعث ایجاد مشکلات کلیوی نخواهد شد. لیکن افرادی که بیماری زمینه‌ای کبدی یا کلیوی دارند باید قبل از مصرف آمینو با پزشک خود مشورت نمایند. 

 

سخن پایانی

استفاده از قرص امینو اسید برای لاغری به‌دلایل متعددی از جمله کمک به کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و جلوگیری از تحلیل عضلات در رژیم‌های کاهش وزن با اثرات مفید همراه است. با این وجود، قرص آمینو برای لاغری باید به‌عنوان تکمیل‌کننده رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی مناسب استفاده شود و نبایست جایگزین آن‌ها شود. وجود ترکیب کاملی از اسیدهای آمینه به‌ویژه اسیدهای آمینه ضروری، ترکیبات کمک کننده به افزایش متابولیسم و چربی‌سوزی و همچنین کیفیت، اصالت و خلوص مکمل آمینو از مواردی است که در انتخاب بهترین آمینو اسید برای لاغری لازم است به آن‌ها توجه شود. با در نظر گرفتن موارد فوق، در این مقاله به معرفی 3 قرص امینو اسید برای لاغری پرداختیم. 

بهترین قرص‌های آمینو برای لاغری با تضمین کیفیت و اصالت کالا در داروکده در دسترس هستند. برای مشاهده قیمت قرص امینو اسید برای لاغری و همچنین خرید قرص امینو اسید برای لاغری می‌توانید به داروخانه آنلاین داروکده مراجعه نمایید. داروکده تحت نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران فعالیت می‌کند و با کسب نماد اعتماد الکترونیک 5 ستاره از وزارت صنعت، معدن و تجارت، به‌عنوان مرجعی مطمئن در زمینه عرضه محصولات سلامت‌محور شناخته می‌شود.

مجله علمی داروکده با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش عمومی در زمینه سلامت، به‌طور مداوم توسط متخصصین داروکده به‌روزرسانی می‌شود. تیم علمی داروکده متشکل از داروسازان و کارشناسان ارشد تغذیه، آخرین دستاوردهای علمی در حوزه سلامت را در قالب مقالاتی کاربردی، روان و قابل فهم برای عموم در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. امیدواریم مقاله "معرفی 3 قرص امینو اسید برای لاغری" توانسته باشد به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهد. در صورت نیاز به مشاوره تخصصی‌تر یا داشتن هرگونه سوال، می‌توانید از طریق بخش ثبت نظرات با کارشناسان داروکده در ارتباط باشید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )