بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت

بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت

در این مقاله از مجله داروکده دلایل بروز چین و چروک و روش های درمان آن را بررسی خواهیم کرد و در انتها با نحوه انتخاب، طرز استفاده، عوارض و بهترین کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت آشنا خواهیم شد.

نرگس گرامی

نویسنده: نرگس گرامی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

05 شهریور 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

05 شهریور 1403

0

eye icon

بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت

اجازه دهید که واقع بین باشیم، حتی بهترین کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت به معنای واقعی کلمه، نمی تواند پوست شما را جوان کند. اما وقتی صحبت از محصولات موضعی مانند کرم های ضد چروک به میان می آید، می توانیم شاهد بهبود خطوط ظریف و تغییرات بافتی با استفاده مداوم باشیم. اگر علاقه مند هستید که اطلاعات بیشتری درباره علت بروز چین و چروک، روش های درمان آن، نحوه انتخاب و مصرف محصولات ضد چروک کسب نمایید، در ادامه این مقاله از مجله سلامت محور داروکده همراه ما باشید.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • علت افتادگی و چین و چروک صورت چیست؟      
  • چگونه از شر چین و چروک و افتادگی پوست صورت خلاص شویم؟
  • راهنمای انتخاب کرم سفت کننده و ضد چروک صورت
  • بهترین کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت موجود در بازار را بشناسیم
  • چگونه از کرم سفت کننده و ضد چروک صورت استفاده کنیم؟
  • پاسخ به پرسش های شما درباره کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت

مدت زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه
 

علت افتادگی و چین و چروک صورت چیست؟ 

افتادگی و چین و چروک های پوست توسط عوامل مختلفی ایجاد می شوند که برخی از آن ها را می توانید کنترل کنید و برخی دیگر را نمی توانید. در ادامه با تعدادی از علت های بروز چین و چروک آشنا خواهیم شد:

- سن

با افزایش سن، به طور طبیعی حالت ارتجاعی پوست کاهش می یابد و چربی و کلاژن کمتری در لایه ‌های عمیق ‌تر تولید می شوند که این فرآیند در نهایت منجر به ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود.
 

- حالت های تکراری صورت

حرکات و حالات صورت منجر به ایجاد خطوط ظریف و چین و چروک می شود. به عنوان مثال، هر بار که لبخند می زنید و اخم می کنید، شیارهای ریز، زیر سطح پوست ایجاد می شوند که با افزایش سن و کاهش انعطاف پذیری پوست برای همیشه روی صورت باقی می مانند. 
 

- اشعه ماوراء بنفش

اشعه ماوراء بنفش نور خورشید روند پیری پوست را سرعت می بخشد، به خصوص در افرادی که تمایل دارند به راحتی آفتاب سوخته شوند. 
 

- سیگار و آلودگی

سیگار و آلاینده های هوا روند پیری را تسریع می کنند.
 

- سابقه خانوادگی

ژن هایی که به ارث می برید، نقش مهمی در ظاهر پوست شما دارند.

 

چگونه از شر چین و چروک و افتادگی پوست صورت خلاص شویم؟

- کرم های ضد چین و چروک و سفت کننده پوست

این روزها استفاده از کرم های ضد چین و چروک و سفت کننده پوست محبوبیت بسیار پیدا کرده است، زیرا این محصولات ضد پیری به حفظ استحکام پوست، اصلاح رنگ پوست، کاهش خطوط ریز صورت، بهبود چین و چروک های ظریف و افزایش روشنایی و درخشندگی پوست کمک می کنند. همچنین این محصولات نسبت به سایر روش های جوان کننده پوست مانند عمل های زیبایی، کم خطرتر و مقرون به صرفه هستند.
 

- مکمل های تقویت کننده پوست

اگرچه استفاده از محصولات مراقبت از پوست می‌تواند در بهبود ظاهر پوست اثر بسزایی داشته باشد، اما رژیم غذایی و سبک زندگی، نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند. در این میان پیروی از یک رژیم غذایی مغذی برای داشتن پوستی سالم، دشوار به نظر می رسد.

به همین دلیل شما می توانید از انواع مکمل های تقویت کننده پوست، مو و ناخن مانند کلاژن سازها، روغن ماهی، بیوتین، مولتی ویتامین ها و... کمک بگیرید. 
 

- ورزش 

ایجاد توده عضلانی از طریق ورزش می تواند به کاهش افتادگی پوست کمک کند، به خصوص اگر افتادگی پوست ناشی از کاهش وزن باشد.
 

- ماساژ 

ماساژ دادن پوست می تواند جریان خون را افزایش دهد و به کاهش نشانه های پیری پوست مانند چین و چروک ها کمک کند.در کنار ماساژ پوست، می توانید از اسکراب نمک یا شکر نیز برای افزایش جریان خون استفاده کنید.
 

- تکنیک های کم تهاجمی و غیر جراحی 

بسیاری از روش های غیرجراحی می توانند به بهبود افتادگی و کاهش چین و چروک پوست کمک کنند.این روش ها عبارتند از:

  • لایه برداری شیمیایی
  • لایه برداری با لیزر
  • هایفوتراپی صورت یا سفت کردن پوست با سونوگرافی
  • درمان های ترکیبی IPL/RF
  • تعدیل کننده های عصبی یا بوتاکس 

راهنمای انتخاب کرم سفت کننده و ضد چروک صورت

مردم کرم ها و لوسیون های ضد چین و چروک بدون نسخه را خریداری می کنند با این امید که این محصولات بتوانند چین و چروک ها را کاهش دهند و از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری کنند. شاید شما هم با این سوال مواجه شده باشید که آیا کرم های ضد چروک و افتادگی پوست اثربخش هستند؟

بهتر است بدانید که اثربخشی این محصولات به ترکیبات به کار رفته و مدت زمان استفاده از آن ها بستگی دارد. در ادامه تعدادی از ترکیبات رایج موجود در کرم های ضد چروک و افتادگی را معرفی خواهیم کرد و نکاتی را بیان می کنیم که باید در هنگام خرید این محصولات به آن ها توجه داشته باشید.
 

- ترکیبات رایج موجود در کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت

توصیه می شود که برای انتخاب بهترین کرم سفت کننده و ضد چروک صورت به ترکیبات موثر این محصولات توجه ویژه داشته باشید. در ادامه به معرفی شناخته شده ترین ترکیبات ضد چروک خواهیم پرداخت.
 

  • ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان

مرطوب کننده ها به تنهایی می توانند ظاهر پوست شما را بهبود دهند، به طور موقت پوست را حجیم می کند و خطوط و چین و چروک ها را کمتر نمایان می کنند. مرطوب ‌کننده‌ ها در واقع محصولاتی هستند که از آب، روغن و سایر مواد مانند پروتئین، موم، گلیسیرین، لاکتات و اوره ساخته می‌شوند.

کرم های چین و چروک اغلب مرطوب کننده هایی با مواد فعال هستند که مزایای بیشتری را ارائه می دهند. این مواد افزوده برای بهبود رنگ پوست، بافت، خطوط ریز و چین و چروک به کار می روند. 
 

  • رتینول ها

رتینول نوعی ویتامین A است که در کاهش علائم پیری پوست اثر بسزایی دارد. توجه داشته باشید که شما می ‌توانید رتینول را بدون نسخه تهیه کنید اما استفاده از رتینول ها و رتینوئیدها در دوران بارداری توصیه نمی شود.
 

  • ویتامین C (اسید اسکوربیک)

ویتامین C به تنهایی کمک زیادی نمی کند، اما وقتی به سرم های ضد چین و چروک اضافه می شود و به طور منظم مورد استفاده قرار می گیرد، آسیب های ناشی از نور خورشید و آلودگی ها را کاهش می دهد و تغییر رنگ پوست را بهبود می دهد. ویتامین C به کلاژن سازی پوست نیز کمک می کند.
 

  • نیاسینامید

 این ماده در سرم ها، ماسک ها، مرطوب کننده ها و کرم های ضد چین و چروک استفاده می شود و می تواند علائم پیری و تغییر رنگ پوست را کاهش دهد. همچنین نیاسینامید می تواند یک اثر آرام بخش روی پوست داشته باشد و به جذب سریع تر و موثر تر سایر مواد موجود در کرم کمک می کند.
 

  • اسید ترانگزامیک

این ماده از اسید آمینه لیزین به دست می آید. اسید ترانگزامیک پوست را روشن می کند و بهبود لک و ملاسما کمک می کند. 
 

  • اسید آزلائیک

اسید آزلائیک یک ماده ملایم است که وقتی با سایر مواد موجود در سرم ها یا مرطوب کننده های چین و چروک ترکیب شود، اثربخشی بیشتری دارد. استفاده از آن در دوران بارداری بی خطر است. همچنین اسید آزلائیک یک عامل ضد باکتری و روشن کننده پوست نیز است. 

- هنگام خرید کرم سفت کننده و ضد چروک صورت نکات زیر را در نظر بگیرید!

هنگام قضاوت در مورد مزایای استفاده از کرم سفت کننده و ضد چروک صورت به این نکات توجه کنید:
 

1. توجه داشته باشید که قیمت محصولات ضد چین و چروک و افتادگی پوست ارتباطی با اثربخشی محصول ندارد. یک کرم چین و چروک گران تر، لزوما اثربخش تر نیست.
 

2. محصولات پوستی که می توانید بدون نسخه تهیه کنید، حاوی دوز پایین تر و غلظت کمتری از مواد فعال نسبت به کرم هایی است که با تجویز و نسخه پزشک خریداری می کنید. بنابراین، ممکن است،این محصولات فاقد اثربخشی لازم باشند یا هر تغییری که مشاهده کنید، کوتاه مدت باشد.
 

3. استفاده منظم و روزانه را فراموش نکنید. احتمالاً قبل از اینکه متوجه تغییری در پوست خود شوید، باید یک یا دو بار در روز به مدت چندین هفته از کرم چین و چروک استفاده کنید. و هنگامی که استفاده از محصول را متوقف کنید، احتمالاً پوست شما به حالت قبلی خود باز خواهد گشت.
 

4. دستورالعمل های محصول را برای کاهش عوارض جانبی به دقت مطالعه کنید. برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک و آکنه از محصولاتی استفاده نمایید که دارای برچسب هایپوآلرژنیک و غیر کومدون زا باشند.
 

5. به این نکته توجه داشته باشید که محصولات پوستی روی انواع مختلف پوست عملکرد متفاوتی دارند. 

 

بهترین کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت موجود در بازار را بشناسیم

کم خطر بودن و کم هزینه بودن  یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت است. اما تنوع زیاد برندهای محصولات ضد چروک باعث شده است که انتخاب کرم ضد چروک مناسب کمی دشوار به نظر برسد. در ادامه بهترین کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت عرضه شده در داروکده را معرفی خواهیم کرد تا شما بتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود، یک محصول ایده آل را انتخاب نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و ویژگی های آن ها می توانید به صفحه هر محصول مراجعه نمایید.
 

1. لوسیون ضد چروک آردن

 

- ترکیبات موثر: ویتامین C، اسید گلیکولیک و روغن دانه انگور
- مزایا: روشن کننده، آبرسان و آنتی اکسیدان

 

2. کرم ضد چروک سینره

- ترکیبات موثر: عصاره سلول‌ های بنیادی گیاه ادلوایس، گلیسیرین و روغن های طبیعی
- مزایا: آنتی اکسیدان، بهبود چین و چروک و رطوبت رسان

 

3. کرم ضد چروک دکتر ژیلا

- ترکیبات موثر: ویتامین C، کمپلکس گلیکوز آمینو گلیکان و ویتامین B5
- مزایا: بهبود علائم پیری پوست، روشن کننده، مرطوب کننده

 

چگونه از کرم سفت کننده و ضد چروک صورت استفاده کنیم؟

تا زمانی که در مورد نحوه صحیح استفاده از کرم های ضد چروک صورت و دور چشم به خوبی آگاه باشید و درک کنید که کدام یک موثرتر هستند، می توانید نشانه های پیری پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در ادامه در مورد زمان استفاده و نحوه استفاده از این کرم ها به طور کامل صحبت خواهیم کرد.
 

- زمان استفاده از کرم سفت کننده و ضد چروک صورت

به طور معمول، کرم های ضد پیری باید دو بار در روز استفاده شوند. یک مرتبه اول صبح و بار دیگر شب ها، قبل از خواب از این محصولات استفاده کنید.

اگر می خواهید اثر یک کرم ضد چروک را به حداکثر برسانید، باید قبل از استفاده از هر محصول دیگری، زمان کافی را به محصول بدهید تا جذب پوست شما شود.
 

- نحوه استفاده از  کرم سفت کننده و ضد چروک صورت

قبل از استفاده از کرم ضد پیری، باید پوست خود را تمیز کنید تا هرگونه آلودگی و چربی روی صورت از بین برود. کرم های ضد پیری همیشه باید روی صورت تمیز و خشک استفاده شوند.

توجه داشته باشید که باید کرم سفت کننده و ضد چروک صورت را با حرکات دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید و تا خطوط گردن و دکلته پایین بیایید. کرم های صورت را می توان بعد از سرم های صورت، برای اثربخشی بیشتر استفاده کرد.
 

- عوارض استفاده از کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت 

اکنون، اجازه دهید که برخی از معایب و عوارض احتمالی استفاده از کرم های سفت کننده و ضد چروک را بیان کنیم.
 

- خطرات بالقوه و عوارض جانبی

یکی از بزرگترین نگرانی ها در مورد محصولات ضد پیری احتمال بروز واکنش های نامطلوب است. به عنوان مثال، برخی از افراد ممکن است تحریک یا واکنش های آلرژیک به برخی از مواد تشکیل دهنده را تجربه کنند. برخی از محصولات ضد پیری نیز باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می شوند، به ویژه محصولاتی که حاوی رتینوئید یا AHA هستند.
 

- فقدان مقررات

از آنجایی که این نوع از کرم های چین و چروک به عنوان دارو طبقه بندی نمی شوند، برای اثبات اثربخشی آن ها الزامی به انجام تحقیقات علمی وجود ندارد.

یکی دیگر از مشکلات صنعت محصولات ضد پیری پوست، فقدان مقررات است. این بدان معناست که قوانین کمی در مورد ادعاهایی که شرکت ها می توانند در مورد محصولات خود داشته باشند، حاکم است. در نتیجه، انجام تحقیقات و انتخاب محصولات از شرکت‌ های معتبر، بسیار اهمیت دارد.
 

- محدودیت های محصولات ضد پیری پوست

همچنین به خاطر داشته باشید که محصولات ضد چین و چروک و افتادگی پوست، محدودیت های خود را دارند. در حالی که آن ها می توانند به بهبود ظاهر پوست شما کمک کنند، نمی توانند روند طبیعی پیری را معکوس کنند. با گذشت زمان، پوست شما همچنان اثرات پیری مانند افتادگی و از دست دادن قابلیت ارتجاعی را تجربه خواهد کرد.

پاسخ به پرسش های شما درباره کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت

این روزها افراد بسیاری از کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت برای بهبود چین و چروک و افتادگی پوست استفاده می کنند و محبوبیت این محصولات در حال افزایش است. در ادامه تلاش کرده ایم که به تعدادی از سوالات شما درباره کرم های ضد چروک پاسخ دهیم.
 

1- استفاده از کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت را از چه سنی شروع کنیم؟

روند پیری پوست بسیار فردی است و می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. می توان گفت که از سن 25 تا 30 سالگی باید محافظت از پوست خود را شروع کنید. فیلترهای UV و مواد ضد پیری مانند کراتین و اسید هیالورونیک برای حفظ سلامت پوست ضروری هستند. نوع پوست و سن نقش مهمی در انتخاب بهترین کرم صورت دارد. کرم ها اغلب با توجه به نوع پوست یا گروه سنی خاصی طراحی می شوند و حاوی موادی هستند که نیازهای خاص پوست را پشتیبانی می کنند.

2- چه زمانی اثربخشی یک کرم ضد پیری را مشاهده خواهیم کرد؟

اثربخشی یک کرم ضد پیری به طور کلی به نوع، سن و وضعیت پوست بستگی دارد. البته برخی از اثرات فوری مانند کاهش خطوط ریز و بهبود رطوبت پوست وجود دارد که می توانید مشاهده کنید. برای اینکه به طور کامل شاهد اثربخشی کرم ضد پیری خود باشید، باید آن را به طور منظم و به صورت مداوم استفاده کنید.

3- کدام ویتامین ها برای کاهش چین و چروک پوست مفید هستند؟

ویتامین ها نقش مهمی در تغذیه روزانه،متابولیسم بدن و به ویژه در متابولیسم پوست دارند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که می تواند از پوست در برابر تاثیرات منفی خارجی محافظت کند و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. 

پرو ویتامین B5 پیش ساز ویتامین B5 است و در داخل پوست به سرعت به ویتامین B5 متابولیزه می شود. این ویتامین کارآمد خاصیت آرام بخشی و تسکین دهندگی دارد و رطوبت پوست را تامین می کند. علاوه بر این، از روند بازسازی پوست در طول شب پشتیبانی می کند. به همین دلیل پرو ویتامین B5 برای پوست های حساس، زبر و تحریک شده بسیار مناسب است. 

4- رادیکال آزاد چیست؟

هنگامی که در جستجوی یک محصول ایده آل برای ترمیم چین و چروک های پوست هستید، احتمالا با کلمه رادیکال های آزاد مواجه خواهید شد. رادیکال‌های آزاد مواد واکنش‌ پذیر شیمیایی هستند که توسط بدن تولید می‌شوند، به‌ویژه زمانی که بدن در معرض تابش اشعه ماوراء بنفش قرار می‌گیرد. این مولکول های فعال می توانند باعث آسیب سلولی و پیری زودرس پوست شوند. بیشتر محصولات ضد چین و چروک پوست حاوی ترکیبات آنتی اکسیدان هستند که می توانند از پوست در برابر اثرات زیانبار ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کنند.

 

سخن آخر تیم علمی داروکده!

بروز چین و چروک در صورت در واقع روندی طبیعی از پیری پوست است که در برخی از مواقع می تواند برای افراد آزاردهنده باشد. توجه داشته باشید که گزینه ‌های بسیاری برای کاهش افتادگی و بهبود چین و چروک پوست مانند استفاده از کرم سفت کننده و ضد چروک صورت در دسترس هستند و توجه به تاریخ انقضا، یکی از نکاتی است که باید در زمان خرید این محصولات به آن اهمیت دهید.

داروخانه آنلاین داروکده به منظور احترام به حقوق کاربران خود، تاریخ انقضا تمام محصولات عرضه شده را به صورت دقیق و خوانا در صفحه محصول درج کرده است و به کمک سیستم انبارداری هوشمند خود، از عرضه محصولات منقضی شده جلوگیری می کند. بنابراین، می توانید بدون داشتن کوچکترین نگرانی، کرم ضد چروک مورد نظر خود را از داروکده خریداری نمایید.

افزایش سطح سلامت جامعه یکی از مهم ترین اهداف راه اندازی مجله سلامت محور داروکده است. اگر شما هم در این مسیر همراه ما هستید، می توانید سوالات و دیدگاه های خود را درباره کرم های سفت کننده و ضد چروک صورت در بخش پرسش و پاسخ این صفحه مطرح نمایید و مطمئن باشید که کارشناسان مجرب تیم علمی داروکده در سریعترین زمان ممکن پاسخگو شما خواهند بود.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )