سیب

سیب

در این متن با خواص میوه سیب آشنا شوید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

01 اسفند 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

01 اسفند 1394

6K

eye icon

سیب

نام من سیب است.

من (سیب) حاوی ویتامین های A ،C ،B می باشم. همچنین مواد معدنی من شامل منیزیم، آهن، پتاسیم، کلسیم و فسفر می باشد. طبع نوع شیرین من گرم و تر است و نوع ترش من سرد و خشک است. فشارخون شما را منظم می ‌کنم. چه من را بخورید چه بو کنید این خاصیت را دارم و فشار را پایین می آورم. من فاقد چربی هستم و همچنین سبب کاهش اوره می شوم. من (سیب) از تشکیل اسید اوریک در بدن شما جلوگیری می کنم، بعد از میل کردن من میزان اسید های ادرار مخصوصاً اسید فرمیک افزایش می ‌یابد. پس خوردنم برای افرادی که نقرس دارند و یا دچار درد مفاصل می باشند مفید است.

برای مطالعه بیشتر درباره خواص انگور بخوانید.

به علت داشتن فسفر مغز را تقویت می کنم از این رو برای افرادی که کارهای فکری انجام می ‌دهند مفید می‌ باشم. مقدار زیادی کلسیم دارم و کلسیم موجود در من به بدن شما کمک می کند تا کلسیم غذاهای دیگر را بهتر جذب کنید. به دلیل داشتن ویتامین B و مواد معدنی مثل فسفر و منیزیم اثر آرام بخشی دارم. 

برای دندان های شما بسیار مفید می باشم، اسید های موجود در من، باکتری ‌های دهان را نابود کرده و باعث تمیز شدن دندان‌ ها و لثه‌ ها می شود. جویدن یک عدد از من کار مسواک را انجام می دهد زیرا می توانم ذرات غذایی باقی مانده در دندان‌ ها و پشت لثه ها را بیرون آورده و پاک کنم. 
همچنین مواد مغذی من مینای دندان را محکم ‌تر و از جرم گرفتن دندان ها جلوگیری می کند. همچنین می توانید با جویدن من عضلات فک خود را قوی ‌تر کنید. دم کرده ی پوست من را با کمی عسل شیرین کنید و بنوشید برای آرامش اعصاب بسیار مفید است. البته خوردن خام من نیز تأثیر آرام بخشی را دارد. 
من خاصیت قلیایی دارم و تمیز کننده بدن شما می باشم. به علت داشتن پکتین، آب اضافی بدنتان را دفع می سازم. مصرف من باعث رفع یبوست می شود و برای رفع خستگی مفرط مفید می باشم. کبد را تقویت می کنم و اشتها آور می باشم. افرادی که قصد لاغری دارند من را با پوست میل کنند.

آب گرفته شده از من (سیب) برای زیبایی پوست شما مفید است مخصوصا برای از بین بردن چین و چروک پوست صورت مفید می باشم. برای شادابی و طراوت پوست خود از من کمک بگیرید. با استفاده از من ترک خوردگی پوست، خشکی پوست، رنگ پریدگی را از بین ببرید.
نام من سیب است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )