روش صحیح استفاده از تقویت مژه سریتا

روش صحیح استفاده از تقویت مژه سریتا

در این مقاله از مجله سلامت محور داروکده به بررسی پاسخ پرسش نحوه استفاده از تقویت مژه سریتا پرداخته ایم.

سحر زنوزی

نویسنده: سحر زنوزی

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

22 مهر 1403

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

22 مهر 1403

343

eye icon

روش صحیح استفاده از تقویت مژه سریتا

مژه‌ها موهای کوتاه و ظریفی هستند که نقش مهمی در محافظت از چشم‌ها در برابر عوامل خارجی مانند؛ گرد و غبار، ذرات معلق و نور شدید دارند. این موها نه تنها به حفظ سلامت چشم کمک می‌کنند، بلکه به زیبایی و جذابیت چهره نیز می افزایند.

ریزش مژه به طور طبیعی بخشی از چرخه رشد آنهاست اما اگر این ریزش بیش از حد باشد، ممکن است نشانه مشکلاتی مانند؛ کمبود مواد مغذی، استفاده نادرست از محصولات آرایشی یا بیماری‌های پوستی باشد. برای جلوگیری از این مشکل و تقویت رشد مژه‌ها، استفاده از محصولات تقویتی مژه مانند؛ سرم تقویت مژه سریتا پیشنهاد می‌شود.

در این مقاله از مجله علمی و سلامت محور داروکده به بررسی روش صحیح استفاده از تقویت مژه سریتا و شرح مفصل آن خواهیم پرداخت.

 

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

  • علت ریزش مژه
  • تقویت کننده سریتا
  • نحوه استفاده از تقویت مژه سریتا
  • مدت زمان استفاده از تقویت مژه سریتا
  • تاثیر تقویت مژه سریتا بر رنگ چشم
  • قبل و بعد استفاده از تقویت مژه سریتا
  • استفاده از تقویت مژه سریتا در بارداری
  • عوارض استفاده از تقویت مژه سریتا

مدت زمان لازم برای مطالعه این مقاله:8 دقیقه

 

علت ریزش مژه

ریزش مژه یک پدیده طبیعی است، اما وقتی این ریزش بیش از حد معمول شود، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از دلایل ریزش مژه عبارتند از؛

فشار زیاد روی مژه‌ها، عفونت‌های چشمی، کمبود تغذیه، استرس و تنش روانی، تغییرات هورمونی در دوران بارداری، یائسگی یا مشکلات تیروئیدی، آلرژی، بیماری‌های خودایمنی، سن و سال، داروها، فشار مکانیکی، بیماری‌های پوستی مانند؛ درماتیت سبوره‌ای، کم‌خونی وکمبود آهن، ژنتیک، مشکلات تیروئیدی مثل؛ پرکاری یا کم‌کاری تیروئید، خشکی چشم، ضعف سیستم ایمنی، استفاده نادرست از لنز، خواب ناکافی، رژیم‌های غذایی ناسالم، برخی درمان‌های پزشکی مانند؛ لیزر درمانی یا پرتو درمانی

 

علت ریزش مژه در افراد مختلف متفاوت است و در صورت ریزش شدید، مشورت با پزشک متخصص توصیه می‌شود. اما برای کنترل ریزش، بهبود رشد و افزایش قد مژه ها محصولات تقویت کننده مژه توسط شرکت های تولید کننده محصولات مراقبت از پوست و مو طراحی شده اند تا این دغدغه را که برای بسیاری از افراد وجود دارد، بهبود دهند. یکی از این محصولات تقویت کننده مژه، تقویت مژه سریتا است که در ادامه این مقاله با آن بیش تر آشنا می شویم.

 

تقویت کننده سریتا

محلول تقویت کننده مژه سریتا یکی از محصولات مراقبت از مژه است که با فرمولاسیون مورد تائید از کشور سوئیس توسط شرکت پارس آزمای طب ایران در بسته بندی ریمل به حجم 8 میلی لیتر تولید می شود.

سرم تقویت کننده مژه سریتا با بهره گیری از ترکیبات موثر ویژه همچون؛ حاوی اتیل تراووپروستامید، عصاره شبدر قرمز و پنتنول اثر بخشی خود را به نمایش می گذارد.

اتیل تراووپروستامید موجود در تقويت كننده مژه سريتا یک ترکیب مشتق از پروستاگلاندین‌ها است که به عنوان یک محرک رشد مژه شناخته می‌شود. این ماده با تأثیر بر چرخه رشد مژه‌ها، می‌تواند باعث افزایش طول، ضخامت و پرپشتی مژه‌ها شود. اتیل تراووپروستامید با افزایش جریان خون در فولیکول‌های مژه، آن‌ها را تقویت کرده و از ریزش زودرس جلوگیری می‌کند.

از طرف دیگر، عصاره شبدر قرمز موجود در تقویت کننده مژه سریتا نیز یکی از منابع طبیعی غنی از ایزوفلاون‌ها است که خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی دارد. این عصاره به محافظت از مژه‌ها در برابر آسیب‌های محیطی کمک می‌کند و با تغذیه فولیکول‌های مو، به تقویت و جلوگیری از ریزش آن‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر این ها، پنتنول که نوعی ویتامین B5 است، به عنوان یک مرطوب‌کننده قوی شناخته می‌شود. این ماده با حضور در لوسیون تقویت کننده مژه سریتا باعث جذب رطوبت در تارهای مژه شده و انعطاف‌پذیری و نرمی آن‌ها را افزایش می‌دهد. هم چنین، پانتنول به ترمیم و بازسازی مژه‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌نماید.

این ترکیبات موثر اصلی به طور هم‌افزایی با هم در تقویت مژه سریتا عمل کرده و به بهبود سلامت مژه‌ها کمک می‌کنند. در ادامه این مطلب، به شرح دقیق روش صحیح استفاده از تقویت مژه سریتا می پردازیم.

 

نحوه استفاده از تقویت مژه سریتا

ابتدا مژه‌های خود را با آب مرطوب کنید. مقدار کمی فوم شستشو چشم سریتا را روی برس تمیزکننده بزنید و به آرامی روی مژه‌ها و پلک‌ها اعمال کنید. فوم باید ۵ ثانیه روی مژه‌ها باقی بماند. پس از آن، فوم را با برس در جهت رشد مژه‌ها حرکت دهید. مژه‌ها را به خوبی با آب شستشو دهید و سپس خشک کنید. برای شانه زدن مژه‌ها، استفاده از برس ریمل تمیز توصیه می‌شود.

 

 

پس از پاکسازی کامل مژه ها،  لوسیون تقویت کننده مژه سریتا باید روی مژه‌های تمیز و بدون آرایش اعمال شود. قلم‌مو را که به مواد محلول آغشته شده است، یک بار در شب قبل از خواب استفاده نمایید و از ریشه مژه پلک بالا به سمت بیرون بکشید. با توجه به طولانی بودن فاز ریزش مژه (تلوژن) در صورت نیاز و پس از رسیدن به رشد دلخواه طی مراحل زیر مصرف محصول کم شود:

  • اولین دوره مصرف: هر شب
  • دومین دوره مصرف: یک شب در میان
  • سومین دوره  مصرف: دو بار در هفته

1 ماه پس از پایان دوره کامل مصرف، جهت تقویت مجدد مژه ها مراحل ذکر شده را تکرار نمایید.

 

مدت زمان استفاده از تقویت مژه سریتا

مدت زمان استفاده از محلول تقویت کننده مژه سریتا به طور میانگین بین 7 تا 10 ماه است؛ زیرا هر دوره مصرف تقویت کننده مژه سریتا حداقل 2 و حداکثر 3 ماه به طول می انجامد و بین هر دوره مصرف، یک ماه استراحت لازم است. بنابر این، تبلیغ محصول رشد سریع مژه در سه روز عملا خارج از انتظار و کذب است. اما این تضمین داده می شود که پس از گذر 4 هفته مصرف، شاهد اثربخشی محصول بر روی مژه های خود خواهید بود.

 

 

تاثیر تقویت مژه سریتا بر رنگ چشم

محلول‌های تقویت مژه مانند سریتا حاوی موادی هستند که به بهبود رشد، ضخامت، و تقویت مژه‌ها کمک می‌کنند. با این حال، نگرانی‌هایی درباره تاثیر برخی از این محصولات بر رنگ چشم مطرح شده است. به طور کلی، موادی که مشابه پروستاگلاندین‌ها هستند؛ مانند آنچه در برخی سرم‌های تقویت مژه یافت می‌شود، می‌توانند بر رنگدانه‌های چشم تأثیر بگذارند.

مطالعات نشان داده است که برخی از سرم‌های تقویت مژه که حاوی مشتقات پروستاگلاندین هستند مانند؛ لاتانوپروست ممکن است موجب تغییر رنگ قهوه‌ای در عنبیه شوند. این تغییرات به دلیل افزایش تولید ملانین در سلول‌های رنگدانه‌ای عنبیه رخ می‌دهد، اما معمولاً در افرادی مشاهده می‌شود که چشمان رنگ روشنی دارند. این تغییر دائمی بوده و برگشت‌پذیر نیست.

با این حال، برای سریتا به طور خاص، گزارشی علمی مبنی بر تغییر رنگ چشم وجود ندارد. اثرات جانبی این محصول بیشتر شامل تحریک موقت پوست یا چشم‌ها بوده و تاثیر خاصی بر تغییر رنگ عنبیه گزارش نشده است. با این حال، در صورت استفاده از محصولاتی که دارای ترکیبات مشابه با پروستاگلاندین‌ها هستند، بهتر است افراد با چشمان رنگی با پزشک مشورت کنند.

 

 

قبل و بعد استفاده از تقویت مژه سریتا

برای استفاده از تقویت کننده مژه سریتا Eyelash Enhancer And Treatment Lotion، رعایت نکاتی قبل و بعد از مصرف به افزایش اثربخشی و جلوگیری از مشکلات جانبی کمک می‌کند. در زیر به این نکات پرداخته شده است:

 نکات قبل از استفاده

  • پاک‌سازی مژه‌ها

قبل از استفاده از سرم، مژه‌ها و پلک‌ها را به طور کامل از آلودگی، چربی و آرایش پاک کنید. این کار کمک می‌کند که سرم به خوبی جذب شود.

  • حساسیت‌سنجی

اگر پوست شما حساس است یا قبلاً به محصولات آرایشی واکنش داشته‌اید، مقداری از سرم را ابتدا روی قسمت کوچکی از پوست مانند؛ پشت گوش یا داخل مچ دست تست کنید. اگر پس از 24 ساعت هیچ واکنشی نداشتید، می‌توانید از آن روی مژه‌ها استفاده کنید.

  • دستورالعمل محصول

به دقت دستورالعمل استفاده از سرم را مطالعه کنید و آن را مطابق با پیشنهاد تولیدکننده مصرف کنید.

  • استفاده از قلم‌مو یا اپلیکاتور تمیز

حتماً از اپلیکاتور تمیز و استریل استفاده کنید تا احتمال بروز عفونت کاهش یابد.

 

 

نکات بعد از استفاده

  • اجتناب از مالش چشم‌ها

بعد از استفاده از سرم، تا زمان جذب کامل، از مالیدن یا لمس کردن چشم‌ها خودداری کنید.

  • اجتناب از شست‌وشوی سریع

حداقل تا 2 ساعت بعد از استفاده، از شستن صورت یا چشم‌ها خودداری کنید تا سرم به خوبی جذب شود.

  • مدت استفاده

برای مشاهده نتایج بهتر، باید به صورت منظم (طبق دستورالعمل محصول) از آن استفاده کنید. معمولاً نتایج پس از چند هفته استفاده منظم ظاهر می‌شود.

  • استفاده روزانه

سرم مژه سریتا معمولاً برای استفاده روزانه طراحی شده است. بهتر است هر روز، ترجیحاً در شب، پس از پاک کردن آرایش و تمیز کردن صورت استفاده شود.

  • محافظت از چشم‌ها

مراقب باشید که سرم مستقیماً وارد چشم نشود، چرا که می‌تواند سبب تحریک و سوزش شود. در صورت تماس با چشم‌ها، فوراً آنها را با آب بشویید.

  • قطع استفاده در صورت بروز حساسیت

اگر پس از استفاده از سرم، احساس خارش، قرمزی، یا تحریک داشتید، فوراً استفاده را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

 

استفاده از تقویت مژه سریتا در بارداری

استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی در دوران بارداری همواره مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد؛ زیرا برخی ترکیبات ممکن است بر سلامت مادر یا جنین تأثیر بگذارند. سرم تقویت مژه سریتا به دلیل داشتن ترکیبات گیاهی و ویتامینی، به عنوان یکی از محصولات محبوب برای تقویت و افزایش رشد مژه‌ها شناخته می‌شود. با این حال، در دوران بارداری باید با احتیاط بیشتری از این محصولات استفاده کرد.

ترکیبات موجود در سرم مژه سریتا؛ مانند پپتیدها و ویتامین‌ها، معمولاً از نظر علمی برای مصرف خارجی بی‌ضرر هستند. با این وجود، هر گونه ماده‌ای که به طور مستقیم با پوست و پلک‌ها در تماس باشد، پتانسیل جذب دارد. اگرچه تاکنون مطالعات خاصی درباره اثرات سرم سریتا در دوران بارداری انجام نشده است، توصیه می‌شود که در دوران حساس بارداری از مصرف هرگونه محصولی که احتمال جذب پوستی دارد، خودداری شود یا پیش از استفاده با پزشک مشورت شود.

همچنین، به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، پوست حساس‌تر می‌شود و احتمال واکنش‌های حساسیتی افزایش می‌یابد. بنابراین، حتی اگر پیش از بارداری از این محصول بدون مشکل استفاده کرده‌اید، در دوران بارداری نیاز به تست حساسیت مجدد وجود دارد. در نهایت، بهترین رویکرد در دوران بارداری اجتناب از مصرف هرگونه محصول زیبایی غیرضروری است تا سلامت مادر و جنین تضمین شود.

 

 

عوارض استفاده از تقویت مژه سریتا

لوسیون تقویت‌کننده مژه سریتا با استفاده از ترکیبات گیاهی و ویتامین‌ها در اکثر موارد ایمن و مؤثر است اما ممکن است برخی افراد به ترکیبات آن حساسیت نشان دهند و دچار عوارض جانبی شوند. عوارض احتمالی شامل موارد زیر است:

حساسیت پوستی

ممکن است برخی افراد به ترکیبات لوسیون واکنش نشان دهند که باعث خارش، قرمزی یا التهاب پوست پلک شود.

 

سوزش و تحریک چشم

در صورت ورود تصادفی لوسیون به چشم‌ها، احتمال سوزش یا تحریک موقت وجود دارد که باید با آب شسته شود.

 

خشکی پوست پلک

در موارد نادر، استفاده مداوم ممکن است باعث خشکی یا تحریک پوست پلک شود.

 

واکنش آلرژیک

ممکن است افرادی که به عصاره‌های گیاهی موجود در محصول حساسیت دارند، علائمی مانند قرمزی و تورم را تجربه کنند.

 

تغییر در رشد مژه‌ها

برخی افراد ممکن است با تغییرات نامنظم در رشد مژه‌ها مواجه شوند؛ هرچند که هدف تقویت رشد است.

 

توصیه‌ها و هشدارها

  • قبل از مصرف، لنزهای چشمی را بردارید.
  • از تماس محلول با داخل چشم و پلک پایین خودداری شود.
  • لوسیون مژه سریتا دور از دسترس کودکان، در فضای خشک، خنک و دور از نور خورشید نگه داشته شود.
  • این لوسیون تقویت کننده چشم فاقد پارابن است.
  • پس از تاریخ انقضا از سرم تقویت کننده مژه سریتا استفاده نگردد.
  • بهترین زمان مصرف لوسیون مژه سریتا، ۶ ماه پس از باز شدن درب آن است.
  • استفاده از مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین‌های A، C، E و بیوتین نیز می تواند به صورت مکمل با لوسیون مژه سریتا به تقویت رشد مژه‌ها کمک کند.
  • تقویت مژه سریتا در بارداری، شیردهی و افرادی که جراحی چشم داشته‌اند، فقط با تجویز پزشک از این محصول استفاده کنند.
  • تحریکات موضعی جزئی مانند سوزش موقت ممکن است رخ دهد.
  • پیش از مصرف، تست حساسیت روی قسمت کوچکی از پوست توصیه می‌شود.
  • در صورت بروز هرگونه عوارض، مصرف را قطع کرده و با پزشک مشورت کنید.

 

 

سوالات متداول

1- لوسیون تقویت‌کننده مژه سریتا چگونه باعث رشد مژه می‌شود؟
این لوسیون با ترکیباتی مانند؛ پپتیدها، ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی، فولیکول‌های مژه را تقویت کرده و رشد آن‌ها را تحریک می‌کند.

2- چقدر طول می‌کشد تا اثرات لوسیون روی مژه‌ها دیده شود؟
با مصرف منظم، معمولاً طی ۴ هفته اولین نتایج مانند؛ افزایش طول و ضخامت مژه‌ها قابل مشاهده است.

3- آیا تقویت کننده مژه سریتا برای همه افراد قابل استفاده است؟
زنان باردار، شیرده و افرادی که جراحی چشم داشته‌اند باید قبل از استفاده با پزشک مشورت کنند.

4- آیا استفاده از لوسیون تقویت مژه سریتا باعث تحریک چشم‌ها می‌شود؟
ممکن است پس از استفاده از محصول، تحریکات موضعی گذرا رخ دهد، اما این عوارض معمولاً کوتاه‌مدت و خفیف هستند.

5- آیا می‌توان لوسیون تقویتی مژه سریتا را با آرایش چشم استفاده کرد؟
بهتر است لوسیون روی مژه‌های تمیز و بدون مواد آرایشی استفاده شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

 

سخن آخر

محلول تقویت‌کننده مژه سریتا یک محصول تخصصی برای افزایش رشد، ضخامت و استحکام مژه‌هاست. این محصول با ترکیباتی مثل؛ شبدر قرمز و پپتیدها باعث تقویت فولیکول‌های مژه و جلوگیری از ریزش آن‌ها می‌شود. همچنین، سرم تقویت کننده مژه سریتا با ویتامین‌های B3 و B5، مژه‌ها را رطوبت‌رسانی کرده و از خشکی جلوگیری می‌کند. برای دستیابی به نتایج مطلوب، مصرف منظم لوسیون تقویت کننده مژه سریتا طبق دستورالعمل، هر شب روی مژه‌های تمیز توصیه می‌شود. با گذر زمان، دوره‌های مصرف به مرور کاهش می‌یابد و پس از هر دوره، استفاده مجدد برای تقویت بیشتر مژه‌ها پیشنهاد می‌شود.

با مطالعه این مقاله از مجله علمی داروکده می توان از سرم مژه سریتا به بهترین نحو استفاده کرده و نتایج مطلوب‌تری دریافت خواهید کرد. چنان چه به مشاوره نیاز دارید، با کارشناسان تیم علمی داروکده در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان در ساعات اداری روزهای هفته بهره مند شوید.

برای خرید تقویت کننده مژه سریتا و سایر محصولات این برند کافیست نام آن را در گوگل یا  داروخانه آنلاین داروکده جستجو کنید و با افزودن آن به سبد خرید و ثبت نهایی، سفارشات خود را در کوتاه ترین زمان از طریق پیک ویژه در تهران و یا شرکت ملی پست ایران در سایر شهرهای سراسر کشور دریافت نمائید. در تمام مراحل سفارش، واحد پشتیبانی آنلاین داروکده همراه شماست.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

منابع:

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1403 - 1388 )