هویج

هویج

در این مطلب درباره خواص هویج بخوانید.

مژده فصیح

نویسنده: مژده فصیح

تحریریه داروکده

آخرین به روزرسانی:

24 بهمن 1394

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

24 بهمن 1394

6K

eye icon

هویج

نام من هویج است.

من حاوی ویتامین های A ، C ، B ، D و E می باشم. مواد معدنی من شامل پتاسیم، منیزیم، آهن، کلسیم، منگنز، سولفور و مس می باشد. طبع من گرم و تر است. من حاوی بتا کاروتن می باشم این ماده پیش ساز ویتامین A می باشد. وقتی پخته شوم فیبر موجود در من از بین می رود، ولی پختن باعث از بین رفتن کاروتن نمی شود. ویتامین A موجود در من باعث حفاظت از پوست، لوله گوارشی، ریه و سبب رشد سلول ها می شود. همچنین مصرف من، بینایی شما را تقویت و دید شما را در شب بهتر می کند. 
مصرف من (هویج) سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شما خواهد شد. من می توانم کلسترول خون را پایین بیاورم. با خارج کردن صفرا و چربی ها از بدن سبب تصفیه و تمیز شدن کبد می شوم؛ همچنین سبب تقویت کلیه ها می شوم. دارای هورمونی می باشم که مثل انسولین عمل می کند بنابراین قند خون را تنظیم می کنم. 
پس برای بیماران دیابتی مفید می باشم. روزانه یک عدد از من را میل کنید از سرطان ریه پیشگیری می کنم. من حاوی فیبر می باشم، بنابراین از سرطان روده بزرگ پیشگیری می کنم. برای اینکه از بیماری های قلبی دور باشید از من (هویج) استفاده کنید. من درمان کننده بیماری های کبدی، سنگ صفرا، سیفلیس می باشم. برای تمیز کردن و استحکام بخشیدن به دندان هایتان از من استفاده کنید. مصرف من به بهبود زخم کمک می کند. همچنین برای درمان جوش و آکنه مفید می باشم. خوردن من برای زنان شیرده باعث زیاد شدن شیرشان می شود. مصرف من سبب کاهش خونریزی قاعدگی می شود. 

برای مطالعه بیشتر درباره خواص چغندر بخوانید.

آب گرفته شده از من به دلیل داشتن کاروتن و کلسیم، برای کودکان در حال رشد مفید است. کلسیم موجود در من (هویج) به راحتی هضم و جذب می گردد. میزان کلسیم موجود در من 6 برابر میزان آن در سیب زمینی است.

کسانی که کم‎ خونی دارند صبح ناشتا یک لیوان (هویج) را با مقداری عسل بنوشند. هر روز صبح ناشتا یک لیوان از آب گرفته شده از من بنوشید، سبب شفاف شدن پوست و باز شدن رنگ پوست می شوم. کسانی که از آب هویج استفاده می کنند جوانی خود را برای مدت بیشتری حفظ می ‎کنند. برای درمان اسهال از سوپ هویج استفاده کنید. 
نام من هویج است. من را بیشتر بشناسید.

پرسش و پاسخ

ثبت دیدگاه


پیام به صورت خصوصی ثبت گردد

مجله داروکده یک مجله اینترنتی است که شما را در امر آشنایی، تهیه و مصرف صحیح محصولات سلامت محور یاری می‌رساند.

darukade logo

استفاده از مطالب مجله داروکده فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق این مجله به وب سایت داروکده تعلق دارد

طراحی و توسعه توسط گروه نرم افزاری داروکده ( 1402 - 1388 )